Veel overlast door paardenvijgen op openbare weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Veel overlast door paardenvijgen op openbare weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:10

Maar als ik dan het bericht van dagmar lees denk ik...mooie boel...
Zij wil liever belasting betalen dan eens afstappen of terug gaan...vergeet niet dat ik met een paard dat niet eens buiten durft te poepen en alleen maar rijdend over landweggetjes ook moet gaan betalen...door het egoistische van andere ruiters, zoals ook die in de beginpost
Want Nederland is het land van overal voor betalen...het is wellicht uit te stellen als we braaf zijn...maar door die ruiters die zeggen ik heb letetrlijk overal schijt aan, kan dadelijk iedereen gaan dokken...ook de mensen die het nu wel opruimde...nou mijn rekening zou ik dan graag betaald zien door die mensen die nu aso zijn...maar denk dat ze dan niet meer thuis zijn...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:21

Ik vind het overgins terecht dat die mensen zich irriteren aan paardenpoep op de stoep! Maar daarbij, paarden mógen geen eens op de stoep lopen! en zover ik weet (is mij ooit verteld) ook niet op het fietspad.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:30

De gemeente Strijen is op zich - en ik spreek uit eigen ervaring - behoorlijk tolerant over paarden. Ik vind dat de onlangs opgestelde concept gebiedsvisie ook wel deskundigheid op dit gebied laat blijken.
Echter een gemeente moet al zijn bewoners serieus nemen. Dus als meerdere mensen paardenpoep als overlast ervaren, dan moeten zij dat zeker in behandeling nemen. Sinds het artikel in Het Kompas zijn wij er ook veel bewuster van dat een ander dat niet kan waarderen en houden we er ook veel meer rekening mee. We rijden nogal eens door het dorp omdat dat nou eenmaal een leuke en gezellige route is. En als het even kan dan laten we de droppings van onze paarden niet liggen voor de "gelukkige vinder". Alleen de opmerking over het bekeuren dat vind ik wat bespottelijk want wanneer vind dit dan plaats? Wanneer mijn paard zijn staart optilt? Maar goed, onze verhoudingen met de plaatselijke heren agent zijn zeer goed, dus ik neem aan dat ze ook daarin niet al te kinderachtig zullen zijn. Dus mensen die niet in Strijen wonen: komt goed...

Falko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:41

ik denk ook al willen ze een opvangzak verplichten dat de ambulance het dan weer druk krijgt wat denkje als een paard achter zich iets hoort vallen en de vraag is of de paarden het nog maar accepteren z'n zak erachter het ziet er ook niet eens uit

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:49

suuzepuus schreef:
als mijn paard op de stoep of midden voor een oprit/tuinhekje poept stap ik af en schop het in de goot. dat vind ik niet meer dan normaal . (of ik moet die mensen niet mogen, dan laat ik het lekker liggen)

Inderdaad, maar op de weg of op een fietspad laat ik het ook lekker liggen, niemand die er dan last van heeft. Met de fiets kan je er makkelijk omheen en met de auto maakt het al helemaal niks uit.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:58

LiNdA1986 schreef:
suuzepuus schreef:
als mijn paard op de stoep of midden voor een oprit/tuinhekje poept stap ik af en schop het in de goot. dat vind ik niet meer dan normaal . (of ik moet die mensen niet mogen, dan laat ik het lekker liggen)

Inderdaad, maar op de weg of op een fietspad laat ik het ook lekker liggen, niemand die er dan last van heeft. Met de fiets kan je er makkelijk omheen en met de auto maakt het al helemaal niks uit.

nou, volgens mij mag je geeneens op een fietspad rijden met een paard? ik weet het niet zeker hoor... maar dat heeft iemand me geloof ik ooit verteld?

Falko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:10

ligt eraan wat voor weg het is als je op die weg 60 km/h mag met je auto en er ligt een fietspad langs moet je er op maar je mag er wel op bereden politie rijd meestal ook op het fietspad behalve als je buiten de 30 km zone bent moet je erop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:11

nee, je mag er nooit op.
Alleen ivm de veiligheid word het gedoogd...dat is wat anders Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:39

runningkawa schreef:
Ik vind het wel "grappig" dat alle ruiters roepen je hebt er geen last van.
Toch vind ik het wel heel aso als het in de bebouwde kom ligt.
Soms zelfs op de stoep, of recht bij de uitrit.
Dat hondenpoep erger is, das waar, maar met erger vergelijken vind ik niet op gaan.
En vergeet niet, voor dit aso gedrag kunnen we dadelijk allemaal paardenbelasting gaan betalen net als hondenbelasting.
Stap even af of fiets even terug. Maar in de bebouwde kom laten liggen hoort gewoon niet.

Hier ben ik het wel mee eens. Ik bedoelde in mijn post dat mensen er wel rekening mee moeten houden dat niet iedere ruiter zomaar even kan afstappen. Daardoor wordt het dus niet direct opgeruimd. Maar even terugfietsen vind ik ook fatsoenlijk. Ik vind het ook niet grappig als het midden voor mijn deur ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:45

Cayenne schreef:
De politie houdt bovendien een oogje in het zeil. Wie betrapt wordt, kan nu al een bekeuring krijgen.

Komisch... De enige (paarden)stront die je in [***] binnen de bebouwde kom zult vinden op straat komt juist van de paarden waarmee agenten door het centrum sjouwen...

Falko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:01

dan doet de politie het dus ook fout

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:34

Is inderdaad waar,de enige stront in het centrum komt van de politiepaarden.
De paarden die voor de kar tijdens ronritten lopen dragen een poepzak Lachen

De rest van de wijken ligt er heus wel eens wat,vooral Dubbeldam,aangezien daar veel paarden staan.

Zowieso mag je niet op de stoep,dus zal die van mij daar nooit poepen,maar een hoopje op de straat,mensen komop...1 regenbui en het is verdwenen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:51

Ik dacht bij het lezen van de openingspost ook Wat is dit nou weer? Ik woon zelf niet in Strijen, maar in de aangrenzende gemeente (dit alles ligt op hetzelfde kleine eilandje de Hoekse Waard), mijn paard staat wel in Strijen.
Ik ben eens gaan kijken op de website van de gemeente Strijen, en het verzoek wat daarop staat is toch heel anders van toon:

"(21-05-2008) Paardenpoep is naast hondenpoep eveneens een grote bron van ergernis. Om de irritatie te beperken en onhygiënische situaties zoveel mogelijk te voorkomen roept de gemeente bezitters van een paard, pony of ander rijdier op ervoor te zorgen dat:
- er geen mest/poep achterblijft op de stoep en andere weggedeelten die (mede) bestemd zijn voor voetgangers;
- er geen mest/poep achterblijft op openbare grasvelden, sportterreinen, kinderspeelplaatsen, zandbakken of speelweiden.

Mocht uw paard of pony wat laten vallen ruim de poep dan op of neem maatregelen dat de uitwerpselen niet op de stoep of weg terecht komt (bijvoorbeeld door een paardenpoepzak).
Wanneer iedereen zich aan deze regels houdt, zullen problemen en ergernissen voorgoed tot het verleden gaan behoren!"

Er wordt dus echt nergens iets genoemd over poep gewoon op de rijbaan van de straat. Op de plaatsen die er wel genoemd worden, vind ik het eerlijk gezegd ook behoorlijk asociaal als je daar uberhaupt komt met een paard of pony, en mest laten liggen is helemaal van de zotte.
Ik moet eerlijk zeggen dat als mijn paard hier in het buitengebied midden op een dijk of polderweg iets laat vallen, ik echt niet afstap of terug rijd. Op een plek waar iemand er wel last van zou kunnen hebben ruim ik het uiteraard op.
Ik ben hier in de omgeving overigens weleens aangesproken op mest van van paard op de weg, 'of ik dat niet even als de sodemieter op wilde ruimen'. Nou nee in dat geval, aangezien ik op een dijk reed een kilometer of 3 verwijderd van het dichtstbijzijnde huis, een dijk die voornamelijk gebruikt wordt door boeren met trekkers.
De mensen die daarover klagen zijn over het algemeen dagjesmensen uit Rotterdam, of inderdaad 'import'. Diezelfde mensen klagen ook over modder die in het oogstseizoen op de weg ligt door de trekkers, en eigenlijk vinden ze het ook niet netjes staan dat de boeren al die trekkers zomaar op het erf aan de dijk hebben staan Scheve mond

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:03

Ik vindt het ook onzin , heb zelf in strijen gewoond, en dat valt echt reuze mee daar hoor.

MAAR lang leve mijn paard, die ''zindelijk'' is , iniedergeval, ik rij altijd buiten, en ze poept NOOIT buiten, dat doet ze alleen als ze dan weer thuis terug is, wil ze echt hoge nood hebben doet ze het in het gras.

Falko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:27

Solvy schreef:
Ik vindt het ook onzin , heb zelf in strijen gewoond, en dat valt echt reuze mee daar hoor.

MAAR lang leve mijn paard, die ''zindelijk'' is , iniedergeval, ik rij altijd buiten, en ze poept NOOIT buiten, dat doet ze alleen als ze dan weer thuis terug is, wil ze echt hoge nood hebben doet ze het in het gras.

maar als je haar een tijdje stil zet doet ze het dan nog niet
mijn paard doet het ook niet onder het rijden
wat betreft het over de stoep rijden met je paard ik vind het nog een levensgevaarlijk als jou paard schrikt en springt van de stoep af :S

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:31

Supertje schreef:
Ik dacht bij het lezen van de openingspost ook Wat is dit nou weer? Ik woon zelf niet in Strijen, maar in de aangrenzende gemeente (dit alles ligt op hetzelfde kleine eilandje de Hoekse Waard), mijn paard staat wel in Strijen.
Ik ben eens gaan kijken op de website van de gemeente Strijen, en het verzoek wat daarop staat is toch heel anders van toon:

"(21-05-2008) Paardenpoep is naast hondenpoep eveneens een grote bron van ergernis. Om de irritatie te beperken en onhygiënische situaties zoveel mogelijk te voorkomen roept de gemeente bezitters van een paard, pony of ander rijdier op ervoor te zorgen dat:
- er geen mest/poep achterblijft op de stoep en andere weggedeelten die (mede) bestemd zijn voor voetgangers;
- er geen mest/poep achterblijft op openbare grasvelden, sportterreinen, kinderspeelplaatsen, zandbakken of speelweiden.

Mocht uw paard of pony wat laten vallen ruim de poep dan op of neem maatregelen dat de uitwerpselen niet op de stoep of weg terecht komt (bijvoorbeeld door een paardenpoepzak).
Wanneer iedereen zich aan deze regels houdt, zullen problemen en ergernissen voorgoed tot het verleden gaan behoren!"

Er wordt dus echt nergens iets genoemd over poep gewoon op de rijbaan van de straat. Op de plaatsen die er wel genoemd worden, vind ik het eerlijk gezegd ook behoorlijk asociaal als je daar uberhaupt komt met een paard of pony, en mest laten liggen is helemaal van de zotte.
Ik moet eerlijk zeggen dat als mijn paard hier in het buitengebied midden op een dijk of polderweg iets laat vallen, ik echt niet afstap of terug rijd. Op een plek waar iemand er wel last van zou kunnen hebben ruim ik het uiteraard op.
Ik ben hier in de omgeving overigens weleens aangesproken op mest van van paard op de weg, 'of ik dat niet even als de sodemieter op wilde ruimen'. Nou nee in dat geval, aangezien ik op een dijk reed een kilometer of 3 verwijderd van het dichtstbijzijnde huis, een dijk die voornamelijk gebruikt wordt door boeren met trekkers.
De mensen die daarover klagen zijn over het algemeen dagjesmensen uit Rotterdam, of inderdaad 'import'. Diezelfde mensen klagen ook over modder die in het oogstseizoen op de weg ligt door de trekkers, en eigenlijk vinden ze het ook niet netjes staan dat de boeren al die trekkers zomaar op het erf aan de dijk hebben staan Scheve mond

Na dit gelezen te hebben, vindt het geklaag eigenlijk niet meer dan normaal!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:00

tja, mensjes die vanuit de stad naar het "platteland" gaan...
Je hebt daar de lusten, maar ook de lasten.

Paarden poepen eenmaal daar doen we niets aan.
Ga lekker terug naar de stad als het je niet bevalt

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:32

Waar moeten we het laten.. we kunnen het alleen aan de kant schuiven.. maar dat schiet eigenlijk niet op. We zeggen toch ook niks over kattenpoep.. en soms ook niks over hondenpoep.. terwijl dat viezer is.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:15

Whaha, runningkawa, niet zo zwaar aan tillen Knipoog
Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik nogal lui aangelegd ben.
En aangezien hij een stress-poepert is, is het nogal veel om op te ruilen.
En misschien vind ik paardenpoep ook wel wat anders dan idd hondenpoep. Ik bedoel ik heb ook honden, en ik ruim dat dus wel op. Van paarden vind ik het gewoon anders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:19

Ik til er ook niet zwaar aan...maar vind zoiets niet echt netjes Lachen
Niet omdat jij het bent hoor, is dus niet persoonlijk, maar gewoon algemeen als het binnen de bebouwde kom gebeurd.
Deze berichten hebben er de laatste tijd zoveel op bokt gestaan, dat als iedereen dat zo blijft doen het een heel makkelijk melk koetje gaat zijn voor de regering...NL, plukken waar het kan... Soms op letten dat je ze niets te pukken geeft denk ik dan Lachen

0charlotte0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:00

Ik woon zelf in Rotterdam-Zuid en nog geen 500 meter van ons vandaan ligt een manege waar ze paarden verleasen, en (zelfs in de wijk) liggen grote hopen, ook op het fietspad minstens 3 of 4 hopen, en ik snap dat mensen zich hier heel erg aan ergeren. Ik stap zelf altijd netjes af en schop het in de berm of in de goot. In het bos vind ik het niet zo'n punt. Knipoog

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:50

Waar ik nu buitenrijd erger ik me ondertussen ook dood aan alle strond die in het kleine stukje woonwijk ligt. Gewoon op t fietspad, dat wel, maarja wel precies bij mensen hun uitrit.

Mijn pony poept nooit buiten, hoogstens als ie t echt niet ophouden kan maar dan gaat ie sowieso helemaal aan t randje lopen van de weg/berm. Mijn paard laat nog wel eens vallen, zo lang het bij ons in de straat is bel ik mijn moeder of ze het even op wil ruimen (zodat er ook niet door auto's en fietsers doorheen gereden wordt en alles over de hele weg ligt) Als het nou net een keer toevallig in die woonwijk ligt dan baal ik daar heel erg van. Maar niets aan te doen, ik kom er gewoon niet meer op als ik afstap en 2 km van mn huis vandaan ga ik echt niet met een groene container/kruiwagen + bezem en schep naar toe fietsen. Maar echt, ik begin me er nu zelf ook aan te ergeren. Het is hier eigenlijk nooit een probleem geweest, maar de laatste tijd lijkt het wel of er ineens heel veel paarden bij zijn gekomen, want op een stukje van 200 meter 5 dikke drollen wordt wel een beetje erg veel.

Edit: Maar bekeuren omdat je paard poept vind ik ook wel weer erg ver gaan! Poepzakken voor paarden onder het zadel ook, ik heb geen idee hoe het werkt, maar dat kan toch niet anders dan de hele tijd tegen de achterhand aan klapperen? Mijn paarden zouden daar gek van worden..

Ik rij overigens NOOIT op de stoep. Ook niet op de autoweg omdat het gewoon levensgevaarlijk is omdat de mensen er gewoon 100 km/h rijden, daar hoef ik niet tussen met mn 15 km/h paardje, ik wil graag nog langer van ze genieten.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:10

is dat zo moeilijk om zo'n drolletje op te kuisen :S Hier passeren elke dag paarden en er liggen er altijd voor onze poort. Het is de wereld niet om dit op te rapen, liever dit dan dat van een hond Tong uitsteken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:45

Ik erger me wel aan paardenstront op het fietspad. Mijn mountainbike gooit dat leuk op en degene achter mij heeft er last van. Als ik hard fiets zit mijn eigen rug eronder. En dat allemaal omdat er weer eens iemand te beroerd was om op het naast gelegen ruiterpad te gaan stappen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:50

Hoe moeilijk is het om het even op te ruimen?
Ik vind het niet meer dan normaal dat daar overgeklaagd wordt!
Zou ik ook doen als hier vaak paardenmest voor de deur lag!

Toevallig vandaag sinds tijden eens een rondje door het dorp gestapt..Gaat dat mormel ook poepen.. Ik ben gewoon afgestapt om het aan de kant/berm te schoppen.. Toen kwam er al een man aan en die gaf mij een schep, hij vond het netjes dat ik af was gestapt Lachen

Ik vind het niet meer dan normaal! Paardenpoep mag voor ons dan wel niet zo vies als hondenpoep zijn, maar tis toch aardig wat meer!