Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suuzepuus schreef:als mijn paard op de stoep of midden voor een oprit/tuinhekje poept stap ik af en schop het in de goot. dat vind ik niet meer dan normaal . (of ik moet die mensen niet mogen, dan laat ik het lekker liggen)
LiNdA1986 schreef:suuzepuus schreef:als mijn paard op de stoep of midden voor een oprit/tuinhekje poept stap ik af en schop het in de goot. dat vind ik niet meer dan normaal . (of ik moet die mensen niet mogen, dan laat ik het lekker liggen)
Inderdaad, maar op de weg of op een fietspad laat ik het ook lekker liggen, niemand die er dan last van heeft. Met de fiets kan je er makkelijk omheen en met de auto maakt het al helemaal niks uit.
runningkawa schreef:Ik vind het wel "grappig" dat alle ruiters roepen je hebt er geen last van.
Toch vind ik het wel heel aso als het in de bebouwde kom ligt.
Soms zelfs op de stoep, of recht bij de uitrit.
Dat hondenpoep erger is, das waar, maar met erger vergelijken vind ik niet op gaan.
En vergeet niet, voor dit aso gedrag kunnen we dadelijk allemaal paardenbelasting gaan betalen net als hondenbelasting.
Stap even af of fiets even terug. Maar in de bebouwde kom laten liggen hoort gewoon niet.
Cayenne schreef:De politie houdt bovendien een oogje in het zeil. Wie betrapt wordt, kan nu al een bekeuring krijgen.
Solvy schreef:Ik vindt het ook onzin , heb zelf in strijen gewoond, en dat valt echt reuze mee daar hoor.
MAAR lang leve mijn paard, die ''zindelijk'' is , iniedergeval, ik rij altijd buiten, en ze poept NOOIT buiten, dat doet ze alleen als ze dan weer thuis terug is, wil ze echt hoge nood hebben doet ze het in het gras.
Supertje schreef:Ik dacht bij het lezen van de openingspost ook Wat is dit nou weer? Ik woon zelf niet in Strijen, maar in de aangrenzende gemeente (dit alles ligt op hetzelfde kleine eilandje de Hoekse Waard), mijn paard staat wel in Strijen.
Ik ben eens gaan kijken op de website van de gemeente Strijen, en het verzoek wat daarop staat is toch heel anders van toon:
"(21-05-2008) Paardenpoep is naast hondenpoep eveneens een grote bron van ergernis. Om de irritatie te beperken en onhygiënische situaties zoveel mogelijk te voorkomen roept de gemeente bezitters van een paard, pony of ander rijdier op ervoor te zorgen dat:
- er geen mest/poep achterblijft op de stoep en andere weggedeelten die (mede) bestemd zijn voor voetgangers;
- er geen mest/poep achterblijft op openbare grasvelden, sportterreinen, kinderspeelplaatsen, zandbakken of speelweiden.
Mocht uw paard of pony wat laten vallen ruim de poep dan op of neem maatregelen dat de uitwerpselen niet op de stoep of weg terecht komt (bijvoorbeeld door een paardenpoepzak).
Wanneer iedereen zich aan deze regels houdt, zullen problemen en ergernissen voorgoed tot het verleden gaan behoren!"
Er wordt dus echt nergens iets genoemd over poep gewoon op de rijbaan van de straat. Op de plaatsen die er wel genoemd worden, vind ik het eerlijk gezegd ook behoorlijk asociaal als je daar uberhaupt komt met een paard of pony, en mest laten liggen is helemaal van de zotte.
Ik moet eerlijk zeggen dat als mijn paard hier in het buitengebied midden op een dijk of polderweg iets laat vallen, ik echt niet afstap of terug rijd. Op een plek waar iemand er wel last van zou kunnen hebben ruim ik het uiteraard op.
Ik ben hier in de omgeving overigens weleens aangesproken op mest van van paard op de weg, 'of ik dat niet even als de sodemieter op wilde ruimen'. Nou nee in dat geval, aangezien ik op een dijk reed een kilometer of 3 verwijderd van het dichtstbijzijnde huis, een dijk die voornamelijk gebruikt wordt door boeren met trekkers.
De mensen die daarover klagen zijn over het algemeen dagjesmensen uit Rotterdam, of inderdaad 'import'. Diezelfde mensen klagen ook over modder die in het oogstseizoen op de weg ligt door de trekkers, en eigenlijk vinden ze het ook niet netjes staan dat de boeren al die trekkers zomaar op het erf aan de dijk hebben staan