"Paardenrollator" moet gaan helpen bij langdurig herstel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

Re: "Paardenrollator" moet gaan helpen bij langdurig herstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:36

Ik heb ook niet gezegd dat ik zo'n ding in een box neer zou zetten.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:45

Ik vraag me inderdaad dan ook af waar je je paard dan moet 'laten'. Als je hem zo in een (grote) box zou plaatsen, kan hij alsnog bijna niet bewegen. Maar hoe doe je dat dan?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:12

Mischien dat je paard in de klniek kan blijfen?
Wel ontegesetelijk duur .
En voor de mensen met eigen stal aan huis word het een verhard stuk afzetten.
De wei lijkt me geen optie of padock alls het gaat regenen staat je paard vast.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:23

maar hoe gaat dit apparaat verder in z'n werking? Aangezien het paard niet met zijn voeten op de grond komt.
Hoe beweegt zo'n paard dan? Of moet men het paard gaan voortduwen en het paard ergens "wegzetten" als ze het paard ergens willen wegzetten? Huilen van het lachen zie het al voor me

Mijn paard zou overigens helemaal gek worden..

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:28

Cardy schreef:
maar hoe gaat dit apparaat verder in z'n werking? Aangezien het paard niet met zijn voeten op de grond komt.
Hoe beweegt zo'n paard dan? Of moet men het paard gaan voortduwen en het paard ergens "wegzetten" als ze het paard ergens willen wegzetten? Huilen van het lachen zie het al voor me

Mijn paard zou overigens helemaal gek worden..

dat beeld had ik dus ook al voor ogen. De rest gaat 's avonds op stal, parkeer deze dan maar in het gangpad en zet de rem er maar op Clown

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:37

Volgens mij komt alleen het gewonde been niet op de grond. De andere 3 in principe wel. Het apperaat neemt het gewicht van dat ene been over zodat de andere drie niet meer dan hun normale last hoeven te dragen en niet overbelast raken

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:25

vind het idee zo gek nog niet.
ben wel benieuwt hoe duur het niet zou zijn.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:50

Naranga schreef:
Volgens mij komt alleen het gewonde been niet op de grond. De andere 3 in principe wel. Het apperaat neemt het gewicht van dat ene been over zodat de andere drie niet meer dan hun normale last hoeven te dragen en niet overbelast raken

Op de foto zie ik toch echt een paard waarvan alle 4 de benen van de grond zijn. Maar als dat wat jij zegt klopt, dan "hangt" het paard toch scheef? Aangezien 1 been van de grond is en de rest op de grond.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:08

Equinecoach schreef:
blackstar schreef:
Dan is het voor het paard "eventjes" ellende en kan hij niet relativeren. Maar daarna is hij het ook gauw weer vergeten als hij weer in de wei staat te grazen bij zijn vriendjes.

Ik visualiseer even dat een paard met dit gevaarte om het land in komt bij z,n vriendjes... Zullen die niet in de dichtsbijzijnde bomen klimmen? Clown

ROFL ROFL ROFL ROFL

ik zie het al helemaal voor me dat een paard met dit ding het land in komt rollen Huilen van het lachen

ik vraag me trouwens af of paarden netjes in het ding blijven hangen , ik denk dat mijn paard zich wel netjes zou gedragen , maar bij sommige andere paarden zou ik daar mn twijfels mee hebben

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:33

Equinecoach schreef:
blackstar schreef:
Dan is het voor het paard "eventjes" ellende en kan hij niet relativeren. Maar daarna is hij het ook gauw weer vergeten als hij weer in de wei staat te grazen bij zijn vriendjes.

Ik visualiseer even dat een paard met dit gevaarte om het land in komt bij z,n vriendjes... Zullen die niet in de dichtsbijzijnde bomen klimmen? Clown

haha dit zag ik dus ook al helemaal voor me Nagelbijten / Gniffelen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:39

ik vraag mij inderdaad af hoe een paard dat 98% ontlast word vooruit kan komen... maar dat valt denk ik af te stellen.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:44

aan de en kant lijkt me dit ook beter dan in een stal opgehangen te worden. zoals nu gedaan word. Maar presies waar moet je hem neer zetten ( als je op een pensioen stal staat) lijkt mij dat niet kunne. 8 weken in een kliniek ook niet ( of het word te duur) en als je de paarden bij huis hebt, zal je het inderdaag op het erf moeten zetten, maar dan heeft het geen onderdak. Miss een carpoort!.

Verder is een mens in een rolstoel ook niet levens waardig. tenzij je aan het revalideren bent. Maar me moeder heeft pas haar nek gebroken en ze zat op het puntje van de dood of verlamd zijn vanaf haar nek. En als dat zo was geweest had ze eutenasie willen hebben. Ze wil geen leven waar anderen haar voort moet duwen.

maar het is wel een uitvinding!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:51

Voor koeien hebben ze ook een dergelijk geval, maar die ziet er een stuk makkelijker en minder plaatsinnemend uit als deze voor paarden.
Dat ding voor koeien is er overigens al jaaaren.
*zoekt ff foto*

Voila :

Afbeelding

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:20

maar dat ding lijkt meer op 2 stijgerdelen en een aangelaste boog met een katrol er aan Clown

die van de paarden is meer hi-tech ...
maarja ook zeker duurder Clown

en zijn koeien ook niet een heel stuk makkelijker ? ik denk als dat je daar een paard in doe ze er niet lang in blijven hangen Nagelbijten / Gniffelen

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:26

SJANNE_DARK schreef:
aan de en kant lijkt me dit ook beter dan in een stal opgehangen te worden. zoals nu gedaan word. Maar presies waar moet je hem neer zetten ( als je op een pensioen stal staat) lijkt mij dat niet kunne. 8 weken in een kliniek ook niet ( of het word te duur) en als je de paarden bij huis hebt, zal je het inderdaag op het erf moeten zetten, maar dan heeft het geen onderdak. Miss een carpoort!.

Verder is een mens in een rolstoel ook niet levens waardig. tenzij je aan het revalideren bent. Maar me moeder heeft pas haar nek gebroken en ze zat op het puntje van de dood of verlamd zijn vanaf haar nek. En als dat zo was geweest had ze eutenasie willen hebben. Ze wil geen leven waar anderen haar voort moet duwen.

maar het is wel een uitvinding!

en daar heb je dus een elektrische rolstoel voor Ja

dat iemand de keuze maakt op een bepaald moment niet meer te willen leven kan ik nog inkomen, maar sorry.. ;
je uitspraak dat een mens in een rolstoel niet levenswaardig is vind ik absurd Stoom uit je oren Misschien moet ik rekening houden met je leeftijd, maar ik vind niet dat dat zomaar als excuus gebruikt mag worden om lukraak dergelijke uitspraken te doen.. ook een 15-jarige mag best even nadenken of wat ze plaatst wel geplaatst kan worden.

Kom in godsnaam even kijken op bijvoorbeeld een kamp voor gehandicapte kinderen en oordeel zelf hoeveel levensvreugde ze hebben

on-topic; ik vind het een mooie oplossing, en over vele vragen die hier gesteld worden zullen de dierenartsen zelf ook vast wel nadenken Knipoog

DAK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:35

Ik heb voor de zekerheid toch nog even de datum gecheckt, maar het is echt geen 1 april.
Maar even serieus nu Knipoog . Op zich natuurlijk wel een prachtige uitvinding. Het is toch eigenlijk te triest voor woorden dat een paard afgemaakt moet worden omdat ie zijn been heeft gebroken. Stel dat dat bij ons ook zo zou zijn...... Maar uiteraard zijn er haken en ogen. Maar dat geeft de wetenschap weer iets om zich over te buigen Haha! . Ik hoop dat het ze gaat lukken!!!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:27

en daar heb je dus een elektrische rolstoel voor Ja

dat iemand de keuze maakt op een bepaald moment niet meer te willen leven kan ik nog inkomen, maar sorry.. ;
je uitspraak dat een mens in een rolstoel niet levenswaardig is vind ik absurd Stoom uit je oren Misschien moet ik rekening houden met je leeftijd, maar ik vind niet dat dat zomaar als excuus gebruikt mag worden om lukraak dergelijke uitspraken te doen.. ook een 15-jarige mag best even nadenken of wat ze plaatst wel geplaatst kan worden.

Kom in godsnaam even kijken op bijvoorbeeld een kamp voor gehandicapte kinderen en oordeel zelf hoeveel levensvreugde ze hebben

on-topic; ik vind het een mooie oplossing, en over vele vragen die hier gesteld worden zullen de dierenartsen zelf ook vast wel nadenken Knipoog[/quote]

Gaat een beetje moeilijk als je vanaf je nek verlamd bent. En dit is alleen wat me moeder gewild had als dat zo was. Dus ik bedoel niet dat andere mensen dat willen. heb het alleen over me moeder. Heb er inderdaad wel bij staan dat een mens dan niet levens waardig is. maar zo zij mijn moeder dat hoe zij er over dacht. en weet wel dat ieder er anders over denkt. maar ik zelf denk er ook zo over dus. ieders z`n mening.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:16

Ik denk dat sommige hier mijn uitspraak van een mens in een rolstoel niet menswardig verkeerd opvatten.
Ik bedoel hiermee dat niemand hier vrijwillig op staat te wachten. Maar het overkomt je, en dan moet je er (tijdelijk) mee leren leven. Dat is toch niet leuk? Daar sta je dan toch ook niet op te wachten?

Zo vind ik het ook bij het gebruik van zo'n apparaat. Het is absoluut niet paard waardig, maar het overkomt het dier. Komt zijn 8 weken in de rollator door en kan weer verder met zijn leven. Ik denk dat je (de meeste?) paarden prima die 8 weken door kan laten komen. Fantastisch toch. Als je ze op die manier van de dood kan redden? Ik zou er in elk geval absoluut gebruik van willen maken mocht 1 van mijn paarden ook zoiets vreselijks mee maken (wat ik absoluut niet hoop).

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:43

ik vind het toch wel een erg mooi idee, ik ben benieuwd of hij goed functioneert.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:24

shera schreef:
Het verschil is dat een mens kan relativeren en een paard niet. Een paard ervaart alleen de ellende en hij weet niet dat dat na 8 weken (waarschijnlijk) over is. Ik vraag me af hoe paardwaardig het is...

dat het paard niet kan 'nadenken' over de situatie, over hoeveel leuker het zou zijn om met z'n vriendjes rond te rennen etc., maakt het volgens mij alleen maar gemakkelijker.
ik denk dat de meeste paarden zich eerst zullen proberen verzetten tegen de situatie, maar er zich daarna bij neerleggen, de situatie accepteren, en er verder het beste van maken.
alleen hypergevoelige paardjes zullen hier misschien bij wegkwijnen.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:31

& wat nou als het paard helemaal nerveus & gestrest raakt of heel erg in paniek als die uit zijn/haar narcose komt dan?
Ach gut