Zadeldiefstal in Ouderkerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zadeldiefstal in Ouderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:21

Als je ziet hoe doelbewust meestal wordt gehandeld, wordt dat over het algemeen wel aangenomen ja...

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:31

o ik zal ze bij ons op stal maars informeren dat ze nu wel erg dichtbij zijn!! Kunnen ze iig opletten. Ik neem mijn zadel iig mee naar huis deze week Lachen

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:33

Ze wisten indderdaad heel goed wat ze moesten hebben, ik hoorde het gister ook van een college van mij, ik werk op deze manege/pensionstal.
Laatst bijgewerkt door LadyAngel op 20-05-08 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:36

orsini schreef:
o ik zal ze bij ons op stal maars informeren dat ze nu wel erg dichtbij zijn!! Kunnen ze iig opletten. Ik neem mijn zadel iig mee naar huis deze week Lachen

Dat doet dus iedereen, en dat weten ze, daarom komen ze na x weken als iederen dat gesleep met het zadel weer zat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:40

LadyAngel: dat risico loop je nu eenmaal in verband met de brandveiligheid alleen al. Stallen mogen 's nachts bijvoorbeeld ook niet op slot.

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:43

..
Laatst bijgewerkt door LadyAngel op 20-05-08 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:44

maar ook als een stal wel goed beveiligd is komen ze langs Knipoog maar het is idd weer erg in de buurt ook bij mij!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:54

Tjeu, je hoort het echt vaak, dit soort diefstallen.

Zouden die nu echt allemaal op marktplaats of naar 'Polen' (zoals ik weleens heb horen zeggen) gaan? Het worden er nu toch wel erg veel, zou je zeggen....

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:10

BBreedveld schreef:
Tjeu, je hoort het echt vaak, dit soort diefstallen.

Zouden die nu echt allemaal op marktplaats of naar 'Polen' (zoals ik weleens heb horen zeggen) gaan? Het worden er nu toch wel erg veel, zou je zeggen....

Ze hebben na de diefstal hier in de buurt verschilende zaken "teruggevonden" via marktplaats.
Deze mensen hadden het naar hun zeggen gekocht op een markt in de buurt. Ja, Ja.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:36

ik sta op een andere stal in ouderkerk.... ik vrees het ergste....

StefPiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:51

Ja, je hoort dat wel vaker dat alleen de dure zadels worden gestolen en dat precies die kastjes zijn geopend.. Het komt nu wel erg dicht bij, maar gelukkig hebben wij een hek en bewakingscamera's.. Het blijkt ook dat ze alleen door een bepaalde dik slot, wat ook gebruikt wordt bij sloten van motoren, niet door kunnen knippen... In Amsterdam heeft een manege de manege zadels een soort code in de zadels gedrukt en die code staat geregistreerd bij de politie.. Ik weet niet of dat echt zou helpen, maar beter iets dan niets..

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:04

een tijd geleden is het hier in de buurt ook gebeurd. maar toen hebben ze ook goedkope zadels meegenomen. beetje vaag
mijn zadels liggen gelukkig bij me thuis binnen Lachen

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:13

zo ets doe je toch niet
die mensen hebben ook een zaddel nodig

Janneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:57

Echt erg hoor, ik vind wel dat je het goed moet afsluiten, maar mensen die daar niks te zoeken hebben hoeven er ook zeker niets te stelen!
Echt rot voor de mensen die dit overkomt!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:08

Princess schreef:
ik sta op een andere stal in ouderkerk.... ik vrees het ergste....

Ik vrees met je mee Boos! Neem denk ik mijn zadels maar even mee naar huis voorlopig.

pienter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:10

ik sta in aalsmeer en er staan wel dure zadels die in een kast zitten maar niet op slot. ik doe mijn kast maar op slot maar ik hoop dat ze niet bij de manege komen om zadels te STELEN!!! Boos!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:33

Bij de manege waar mijn paard eerst stond is dit ook gebeurd. Volgens de politie is er een vaste methode. eerst wordt de boel verkend. Deze manege organiseert ook officiele wedstrijden, dus veel vreemd volk over de vloer op zo'n moment.
Ze kwamen 's nachts met een busje achterom, met kruiwagens naar binnen en 1 voor 1 zadelkasten openbreken.
Duitse zadels zoals Passier, Kieffer en Stubben zijn populair. Zelfs de wat oudere zadels van deze merken hebben ze meegenomen, Wintec, kentaur, Euroriding etc lieten ze liggen. Dekjes en bontjes er onderuit, singels en beugels er ook vaak af.
Met de kruiwagens zijn ze het terrein af vervoerd en zo het busje in.

Blijkbaar worden deze zadels niet eens op de Nederlandse markt aangeboden. Dit soort diefstallen vindt door het hele land plaats. Soms staan ze zelfs op video, maakt ze niet uit, het schijnen oostblokkers te zijn, niemand kent ze toch.

Ik sta nu zelf op een pensionstal waar geen achterom is en waar een vreemde direct opvalt, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en gelukkig kon mijn nieuwe Passier zadel op mijn inboedelverzekering.
De tussenpersoon van die verzekering wist precies waar ik het over had, dus het is bekend in dat wereldje.

Op die getroffen manege zit nu een extra hek voor de zadelkamer om in ieder geval deze af te sluiten, want de stallen zelf mogen idd niet op slot vanwege de paarden.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 00:16

jeetje zeg nu komt het idd wel erg dichtbij.

ik vrees het ergste, maar hoop toch echt dat ze de stal waar ik sta overslaan deze keer.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 08:59

Dat ik op de landhoeve stond in Diemen zijn er ook zadels gestolen (vorig jaar) en hebben ze ook alleen de dure zadels meegenomen en idd ook de dekjes laten hangen. Lijkt wel een beetje dezelfde manier. Ik had toen net een nieuw zadel en die hing open en bloot, maar niet in het gedeelte waar zij waren geweest, dus ik had echt mazzel.
Wel echt erg zeg, stelletje ellendelingen. Boos!

edit, Ja borg idd, ook met een busje en met kruiwagens, dat verhaal komt mij bekend voor. Want de volgende morgen vonden ze nog wat op het pad geloof ik.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:36

Op mijn stal, Stal Zeinstra (voorheen Amstelhoeve) ook in Ouderkerk, zijn ze vannacht ook geweest, ze hebben weer een hele hoop zadels mee genomen! Gelukkig zijn ze niet bij mijn kasten geweest, dus ik heb mazzel gehad. Maar in iedereen in omgeving Amsterdam gewaarschuwd!!

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:02

Ik sta ook op Zeinstra en ben net gebeld dat mijn kastje ook is opengeknipt, maar ze hebben mijn zadel laten hangen (ik rij met een oud wintec zadel, omdat ik nog niet besloten heb wat ik wil aan leren zadel). Wel super sneu voor iedereen die ene duur zadel kwijt is nu.
Kunnen ze niet gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven!

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:14

poeh ik heb echt mazzel, heb op beide stallen gestaan, maar ben er weg. Zal wel ook bij mij op stal melden dan er weer dieven actief zijn!!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:19

Ze waren eerder dit jaar ook in Deurne actief op het NHB, schijnt dezelfde bende te zijn en ze schijnen ook te weten wie het zijn.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:27

jezus!! Boos! ik heb net iemand gebeld die ook op zeinstra staat en haar zadel is dus ook weg. ze kwam net van de politie van aangifte doen. wat een klotezooi voor de mensen die de dupe zijn. ik snap ook echt niet dat ze het lef hebben om steeds terug te blijven komen en dat het ze ook steeds lukt dat iemand wat ziet. er lopen daar ook genoeg honden. Frusty ik heb er echt geen woorden voor. gelukkig ligt mijn zadel veilig thuis.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:43

Ik schrik me helemaal de titatakke!! Ik sta ook op Zeinstra en zit nu ziek thuis. Ben net door een vriendin gebeld haar zadel is ook weg! Mijn kastje (tegenover die van Princess) is ook dicht gebleven.
Vreselijk dat mensen zo aan je spullen komen!!