Gehandicaptenmanege moet na 30 jaar weg vanwege overlast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Re: Gehandicaptenmanege moet na 30 jaar weg vanwege overlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:44

Dit is toch gewoon een win-win situatie. Ik begrijp de ophef niet zo?

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:59

Het artikel is wel heel kort en onvolledig wat alleen maar vragen oproept. Zo kun je eigenlijk nergens over oordelen.

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:04

Don_Marcello schreef:
rare kop boven dit artikel.
De gehandicaptemanége gaat verhuizen en krijgt meer ruimte klinkt heel wat positiever en geeft de inhoud net zo goed weer.

Voltigeur schreef:
Mensen kopen geen krant om te lezen dat het overal goed gaat, men koopt een krant om te lezen wat er mis gaat.
Als er morgen wereldvrede mocht zijn en nergens nog problemen... dan mogen alle kranten ophouden te bestaan.

De kop in de krant was dat de manége gaat verhuizen. Bokt maakt er veel meer drama van door er een kop boven de zetten die wel aandacht vraagt maar inhoudelijk niet weergeeft wat er aan de hand lijkt te zijn.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:13

Ja, en daar komen ze pas naar 30 jaar achter??? Koe
het is inderdaat wel wat positiever als je als kop hebt
gehandicaptenmanege gaat verhuizen Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:50

Oh, ik begreep dat de gehandicapten manege weg moest en er een nieuwe manege (niet speciaal voor gehandicapten) op die plaats kwam. Ik vatte de logica al niet. Maar nu gaan ze er inderdaad alleen maar op vooruit Haha! !

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:33

Nou er komt een nieuw en groter complex!!! dat dit aan de andere kant van het dorp komt lijkt mij geen probleem. Ik hoop dat deze groep ruiters een onwijs mooi en nieuw stekkie krijgen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:35

Jannepauli schreef:
Wat is het probleem? Ze gaan naar een andere plek, en mogen uitbreiden.

Als dat zo is zie ik ook geen probleem

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:54

Don_Marcello schreef:
De kop in de krant was dat de manége gaat verhuizen. Bokt maakt er veel meer drama van door er een kop boven de zetten die wel aandacht vraagt maar inhoudelijk niet weergeeft wat er aan de hand lijkt te zijn.

Ik vind het ook een wat merkwaardig gekozen kop hier op Bokt. Als je een dergelijke kop boven een artikel zet, moet je op z'n minst in de tekst uitleggen wat er nou precies aan de hand is. Bij mijn vorige baan als verslaggever bij een groot regionaal dagblad zou deze kop niet door de eindredactie zijn gekomen, of had het artikel drastisch moeten worden verbouwd, zodat er in het verhaal in elk geval terug te vinden zou zijn wat er in de kop staat. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom de nieuwsredactie van Bokt wél het originele artikel te plaatst, maar de kop dramatiseert. Dat klopt dan overigens ook niet meer met de bronvermelding. En op zich is in mijn beleving de verhuizing van zo'n bijzondere manege ook nieuws.

Gelukkig is hier een aantal Bokkers dat ook de krant leest, zodat al scrollende wel duidelijk wordt wat er nou precies loos is - of eigenlijk dus niet loos is. De manege zegt zelf dat er meerdere redenen zijn om te verhuizen, en dat ze de nieuwe stek ideaal vinden. Ja natuurlijk zamelen ze geld in voor de nieuwe plek. Zouden we allemaal doen denk ik. Wel benieuwd of er van de opening van de nieuwe stallen óók een verslagje komt op Bokt - of lijkt dat te veel op goed nieuws? En mocht het echt zo'n drama zijn met de overlast als in de kop wordt gesuggereerd, zou ik graag dát artikel lezen.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:02

Sientje schreef:
[Gelukkig is hier een aantal Bokkers dat ook de krant leest, zodat al scrollende wel duidelijk wordt wat er nou precies loos is - of eigenlijk dus niet loos is. De manege zegt zelf dat er meerdere redenen zijn om te verhuizen, en dat ze de nieuwe stek ideaal vinden. Ja natuurlijk zamelen ze geld in voor de nieuwe plek. Zouden we allemaal doen denk ik. Wel benieuwd of er van de opening van de nieuwe stallen óók een verslagje komt op Bokt - of lijkt dat te veel op goed nieuws? En mocht het echt zo'n drama zijn met de overlast als in de kop wordt gesuggereerd, zou ik graag dát artikel lezen.

als ik de krant van vorig jaar nog had, zou ik 'em scannen en het hier vermelden. Helaas is dit al een kwestie van enkele jaren dat het speelt, maar het wordt idd soms wel een beetje uit zijn verband gerukt door de media.

gelukkig komt aan al het gezeur van de gemeente en de huidige omwonende spoedig een einde.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:30

Sammy78 schreef:
als ik de krant van vorig jaar nog had, zou ik 'em scannen en het hier vermelden. Helaas is dit al een kwestie van enkele jaren dat het speelt, maar het wordt idd soms wel een beetje uit zijn verband gerukt door de media.

gelukkig komt aan al het gezeur van de gemeente en de huidige omwonende spoedig een einde.

Maar kun je je nog wel herinneren wat dan de overlast was waarover wordt gesproken? Rijden er teveel busjes af en aan om de ruiters te brengen? Of stinken de paarden? Haha!

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:40

Miesjex schreef:
Ik kan hier niet echt mee eens zijn, overlast blijf je dan toch wel houde.
Vooral als een grotere manege gaat bouwen.

Mee eens!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:18

Zo ging het dus ook ongeveer met onze oude manege.
Eigenaar van de grond kon het verkopen aan iemand die er veel geld voor overhad, omdat die er een vakantiepark op wou bouwen.
Dus werd hupsakee de huur omhoog gegooid, zodat we weg MOESTEN. Het plans was om een nieuwe manege te bouwen aan de overkant van de straat, maar omwonenden (lees: 1 huisje waarin 2 mensen woonden, op een paar honderd meter afstand) waren bang voor overlast en waardevermindering van hun huis. Echt belachelijk dus.
Gelukkig werd er ergenst anders een locatie gevonden, maar met veel minder toeristen in de buurt, dus s'zomers veel minder inkomsten.
Maarja, we bestaan nog, daar zijn we al heel blij mee. Kan me niet voorstellen dat ik naar een andere manege moet, de enigste andere is echt heel onpersoonlijk en met slechte lessen.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:56

Don_Marcello schreef:
Don_Marcello schreef:
rare kop boven dit artikel.
De gehandicaptemanége gaat verhuizen en krijgt meer ruimte klinkt heel wat positiever en geeft de inhoud net zo goed weer.

Voltigeur schreef:
Mensen kopen geen krant om te lezen dat het overal goed gaat, men koopt een krant om te lezen wat er mis gaat.
Als er morgen wereldvrede mocht zijn en nergens nog problemen... dan mogen alle kranten ophouden te bestaan.

heb je de telegraaf wel eens gelezen.
Als ik die koppen lees denk ik oeh dat is interesant, achteraf denk je: was dit het nou ?

Dat is nou nieuws, koppen zo uitnodigend maken.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:45

nu is er eindelijk werd er eindelijk iets goeds gedaan voor die mensen en dan moet het weg ..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:21

Aziza_XX schreef:
nu is er eindelijk werd er eindelijk iets goeds gedaan voor die mensen en dan moet het weg ..

Zeker alleen de titel gelezen? Vork De manege gaat verhuizen, zie de berichten verderop in het topic. Knipoog

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:48

Ik woon vlak bij de manege, en snap wel dat ze graag willen uitbreiden, ze hebben maar een hele kleine binnenbak, en buitenbak[1derde deel ongeveer alsje de bak vergelijkt met een gewone manege] De paarden kunnen niet in de wei, ze hebben alleen een groot stuk zand tot hun beschikking Er lessen trouwens ook wel 'normale' kinderen op de paarden[voor de extra inkomsten]
Nu snap ik alleen de overlast van de buurt niet, de manege ligt op het industriegebied, daar is de ingang ook dus geen last met busjes ed op zondag zijn ze gesloten, dus geen verstoring van de zondagsrust. Alleen rijden ze als het zomers mooi weer is hun rondjes door de straten vlakbij de manege[dus ook door mijn straat]Ze rijden alleen stapvoets, en er rijden vaak maar een stuk of vijf paarden tegelijk.Ik vind het wel leuk als ze langsrijden en je ziet de gehandicapten genieten.Misschien dat het hierdoor komt dat er overlast in de buurt is en er mensen geklaagt hebben, iksnap dat niet, maar misschien zijn er wel mensen die geen paarden door de straten willen soms poepen ze wel eens dit isnl het enige wat ik kan bedenken.Voor de manege zelf is het veel beter
dat ze gaan verhuizen, misschien krijggen de paarden nu ook wel een weiland tot hun beschikking, als dit niet zo is, enop de nieuwe manege wordt het niet veel groter, dan zul je toch denken dat de enigste reden is dat ze daar weg moeten is dat ze op industrie gebied zitten.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 23:17

Sientje schreef:
Sammy78 schreef:

Maar kun je je nog wel herinneren wat dan de overlast was waarover wordt gesproken? Rijden er teveel busjes af en aan om de ruiters te brengen? Of stinken de paarden? Haha!

als ik me goed kan herinneren ging het met name om de stank van de paarden en het geluidsoverlast (in de zomer maanden).
tja en als je dan een zeikert in de buurt hebt, die kan het je behoorlijk moeilijk maken....

als je soms hoort waarover mensen al niet kunnen zeuren, niet meer normaal. het zijn ook altijd mensen die zelf geen paarden hebben.

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:25

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:35

ThisRockIza schreef:
of je kijkt gewoon even op de website van de manege zelf
http://www.zoekerveld.nl/ Knipoog
Wat al gedaan is en waar helaas niet meer op staat dan dat "de manege om verschillende redenen moet verhuizen", waardoor we daarmee hier niets wijzer worden.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:40

Sammy78 schreef:
als ik me goed kan herinneren ging het met name om de stank van de paarden en het geluidsoverlast (in de zomer maanden).
tja en als je dan een zeikert in de buurt hebt, die kan het je behoorlijk moeilijk maken....

als je soms hoort waarover mensen al niet kunnen zeuren, niet meer normaal. het zijn ook altijd mensen die zelf geen paarden hebben.

Waarschijnlijk nog import uit de Randstad die zo nodig landelijk wilden gaan wonen.
Wij wonen aan de rand van een grote stad bij een aantal grote veehouderijen aan de andere kant van de weg. Dan kopen mensen in de straat een huis want het is zo mooi landelijk tot de koeien weer naar buiten gaan, dan beginnen ze een partij te zeiken dat het "stinkt".

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 01:31

Wat verstaan zij onder overlast

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:37

Ik ken de manege vanaf de oprichting en heb er vele jaren gewerkt.
In de beginperiode waren er 4 stallen en 4 paarden en pony's.

Naast de manege was een klein weilandje wat gehuurd werd van een particulier.
Dus niet eens eigen grond.
Afijn zodoende konden de paarden in elk geval dagelijks even naar buiten.

Toendertijd al waren er problemen met de stankoverlast van de mestbult.
Ook was er een niet al te grote parkeerruimte.
Als het aantal ruiters nu zo enorm is toegenomen vermoed ik dat er ook behoorlijk overlast is wat het parkeren betreft.
Aan weerszijden van de manege staan nog gewone woonhuizen ondanks dat het gebied eromheen door de jaren heen industrieterrein is geworden.
Als je op afstand van zo'n 50 meter van je huis een flinke mestbult hebt liggen kan ik me voorstellen dat je er vooral op zomerdagen als buren niet erg enthousiast van wordt.

Toch heeft de buurt in die tijd altijd goed meegewerkt en steeds weer begrip getoond. In Enter zelf waar de manege staat is altijd erg veel inzet en betrokkenheid geweest voor het Zoekerveld.

Ik kan me heel goed voorstellen dat met het aantal huidige stallen overlast is ontstaan. (vraag me trouwens af waar ze die gezet hebben want er is altijd ruimtegebrek geweest)
Zowel geluidsoverlast als stankoverlast.

De manege is er nmm. alleen maar in het positieve bij gebaat om op een plek elders opnieuw te starten. Vooral qua ruimte.
Ik hoop alleen voor ze dat de gemeente ook flink bijdraagt in de kosten. want dat was altijd al behoorlijk problematisch.