Paard en 2 honden komen om bij brand in Geldrop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa

Re: Paard en 2 honden komen om bij brand in Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:03

Ramona_T schreef:
Wat vreselijk om zo je dieren te verliesen.
Die arme dieren moeten in hun laatste levens momenten wel doodsangst hebben uitgestaan.

Hier moet ik ook altijd aan denken wanneer ik zoiets lees.
Afschuwelijk.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:23

Volgens mij weet ik welke boerderij dat is, (heel) schuin tegenover hen zat de pensionstal waar ik reed, dus we maakten geregeld een praatje daar. Als het inderdaad om die boerderij gaat dan hadden ze een vrij jonge Friese hengst en een Shetlanderhengstje, afgelopen jaar nog wel tenminste. Ik dacht dat de hond een Mechelaar was, maar dat weet ik niet meer zeker, kan zijn dat ik nu wat door elkaar haal.

Het is in elk geval afschuwelijk om op zo'n manier alles kwijt te raken, om wie het verder ook gaat. Héel erg naar Scheve mond .

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:24

ohw wat erg....al je spulletjes en je huisje weg. En ook nog eens je diertjes......echt vreselijk.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:25

Hey Bokkers,

Dit is altijd mijn buurman geweest, anderhalf jaar geleden hebben we onze boerderij afgebroken en zijn we in de woonwijk van genoenhuis gaan wonen. maar goed, voor de mensen die nieuwschierig zijn:

wat ik heb gehoord is dat er een pan op de kachel stond en die is in de fik gevlogen. nu moeten jullie wel even erbij weten dat deze mensen heel hun boerderij tot de nok toe gevult hadden met balen stro, hout en pellets (als ik het zo goed zeg). ze deden alles moet de kachel. dus de kans dat er dan iets mis zou kunnen gaan is wel groot.

idd, het is echt heel sneu voor de dieren die er in de boerderij waren op dat moment. gelukkig hebben ze nog wel een hond kunnen redden en ik heb 1 shet buiten zien lopen en zijn fries staat zoiezo al buiten dus die hebben het overleeft.

hij had heel veel dieren en ik weet eigelijk nog wel zeker dat dit niet de enige zijn die nog in de boerderij zaten.. ik denk niet dat ik wil weten wat hij allemaal in zn boerderij had rondlopen, dieren die weinig daglicht te zien krijgen, om het niet al te hard uit te drukken....

nou, dit is ongeveer de informatie die ik er bij kan voegen.

groetjes.
Laatst bijgewerkt door First_Unique op 15-05-08 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:28

ps. idd Gwen, de boerderij van De Ruyter.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:35

Hij bewaarde inderdaad heel veel spulletjes, maar dat is ook iets van zijn generatie. De boer van onze toenmalige pensionstal deed dat ook, maar hij deed dat uit een goed hart. Hij had een aantal dieren, maar speculeren over hoeveel daglicht ze wel of niet zagen gaat nogal off topic Knipoog . Het is en blijft vreselijk als je dit overkomt Scheve mond .

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:36

He gatsiedarrie.. Wat een vreselijk ongeluk...
Arme dieren ook zeg, die laatste paar minuten voor ze... Vreselijk Ach gut

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:21

Ik ben altijd wel benieuwd naar de exacte omstandigheden van het ongeluk... Hoe kan het zijn dat de vrouw wel weg kon komen, maar de honden niet?

Ik zou het vreselijk vinden... Ik denk niet dat ik dat huis zou verlaten zonder mijn dieren... Maar dat is voor een buitenstaander altijd makkelijk praten natuurlijk.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:29

Een brand kan zo vreselijk vlug om zich heen grijpen dat je niet meer bij machte bent je dieren te redden. Het menselijk instinct is heel sterk op overleven gericht, als je door de rook verstikt wordt en alles om je heen staat in vlammen dan vlucht je naar buiten, dan kún je soms niet meer (al) je dieren redden.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:31

Daarom zeg ik dat het voor een buitenstaander altijd makkelijk praten is Knipoog

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:39

Da's waar Ja . Wij hebben zelf ooit brand gehad in de winkel waar we boven woonden. Mijn moeder was alleen thuis, en de brandweer sommeerde haar accuut naar buiten te komen omdat het levensgevaarlijk was. Gelukkig, gelukkig is het goed afgelopen en heeft de brand de nog binnen zittende katten nooit bereikt, maar ze zou echt geen tijd meer gehad hebben de dieren nog te redden, dan was ze zelf in de vlammen omgekomen bij het verlaten van het huis, met de katten erbij.

De katten zouden wel het eerste zijn waar ik aan zou denken, absoluut, ik zou ontroostbaar zijn als ze in de vlammen om zouden komen en ik zou eeuwig hopen dat ze op dat moment al bewusteloos waren van de rook.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:46

Ik hoop het nooit mee te maken
Op een stal waar ik jaren geleden heb gereden, was ook ooit brand geweest. Een aantal paarden hebben ze toen kunnen redden maar ook een aantal niet. In de stallen van die paarden zag je dat de spijlen verbogen waren.. De angst kon je bijna voelen *brrr*

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:49

gadsie, dat is ook mijn grootste schrik, dat er brand komt bij ons op stal.. phoe. t is trouwens zo dat deze boerderij binnen een paar minuten geheel in brand stond, dus voor het redden van de dieren was geen tijd...

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:32

Ik kan die mensen ook , de brand is niet gekomen door de kachel maar door een krultang , hoe of wat zijn ze nog aan het uitzoeken.

Die fries is wel door de brand omgekomen en 2 honden .
De vrouw is ternauwernood buiten kunnen komen en omdat ze wat ouder is zal ze niet meer in de gelegenheid zijn geweest om de dieren naar buiten te krijgen.

@ First_Unique je hebt idd gelijk dat daar alles vol was gestapeld en dat was niet alleen binnen maar ook buiten zo , vroeger moesten de dieren daar letterlijk survivelen om daar door heen te kunnen lopen.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:34

woow, hoeveel friezen had hij dan?

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:15

Hij had er 2 Knipoog (vriendin van me woont in die straat)

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:42

hij heeft toch maar 1 fries ? een hengst . dies echt supper stoer maar wel verwaarloosd.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:06

Zoiets zij die vriendin van mij, maar het kan dus ook anders zijn Tong uitsteken

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:11

hij heeft 1 fries en geloof 3 shetjes maar en geiten en kippen en ook honden maar weet niet wat er allemaall in die boerderij zat maar heb het daar altijd maar zielige beestjes gevonden .

babbel7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 19:45

ik ken de eigenaar ook van jaren terug. ik ben vandaag langs de boerderij gereden en sprak 2 buurvrouwen en een vrouw die de fries regelmatig komt voeren. de eigenaar gaf misschien niet het beste voorbeeld hoe je dieren verzorgt,maar de fries is absoluut niet verwaarloosd.hij zag er prima uit en reageerde erg alert en is in goede conditie. enkele jaren terug hebben ze al veel spullen opgeruimd,zodat het erf er een stuk netter uit zag.
ik weet niet hoeveel shetten hij nog had,maar ik heb er 1 in de wei zien staan en de jonge friese hengst stond er gelukkig ook nog(naast het huis).
1 v/d vrouwen vertelde dat een pony het vuur niet overleefd heeft,dus die stond waarschijnlijk binnen.hij lag op het erf na de brand.
Ze vertelde ook dat 2 honden het niet overleefd hebben,want die zaten in het hok naast de boerderij.
1 hond leeft gelukkig nog wel.De vrouw die erbij stond was de fries aan het voeren,net als een buurvrouw,dus die wordt iig verzorgt.hoe het met de ander dieren is weet ik niet. er liepen nog veel kippen,geiten en ander klein spul rond.
De eigenaresse schijnt niet thuis te zijn geweest tijdens het uitbreken v/d brand.
misschien is het voor de meeste dieren en buren wel goed dat de wind over het maisveld stond anders had het nog erger kunnen aflopen,maar ondanks dat is het echt verschrikkelijk voor de eigenaar/eigenaresse en de dieren die doodsangsten hebben uitgestaan.

voor de eigenaren en iedereen die hier direct bij betrokken is, heel veel sterkte en voor de overleden dieren: rip

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:46

Wat vreselijk zeg, sterkte voor de nabestaanden

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:47

Wat een droevig bericht, ik hoop dit nooit mee te maken!!
Sterkte aan de eigenaars!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:16

Wat erg! Huilen