Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suleilitha schreef:De fout in 2006 lag niet bij Lootsma maar bij het Fryske Gea. Een van de heren had gezegd dat ze er mochten lopen na 15 oktober, "ijs en weder-dienende". (opzichter Minnema)
Daarna ging Hosper nog een keer de fout in, die hield nadien voet bij stuk over de genoemde 15 oktober om zelf zijn gezicht niet te verliezen.
Onterecht krijgt Lootsma als enige de schuld maar er was beslist meer aan de hand.
Dat er 20 paarden zijn verdronken is mede te wijten aan de manier van pogen tot hulpverlenen.
De paarden stonden eerst op een dobbe dicht bij de dijk, ingesloten door water, maar goed. Een paar snuggere lieden gingen 112 bellen waarna de hulptroepen arriveerden met grote zoeklichten etcetera. Hier werd de kudde bang van en verkaste naar de andere dobbe, die verder van de dijk af ligt.
Citaat:uh..... is niet helemaal waar hoor!
suleilitha schreef:Ach ja, we gaan er verder ook maar geen roddeltopic van maken...
Wel is het zo dat niet alle feiten en feitjes in de media zijn geweest.
suleilitha schreef:Ach ja, we gaan er verder ook maar geen roddeltopic van maken...
Wel is het zo dat niet alle feiten en feitjes in de media zijn geweest.
slimmerik schreef:Hij verzorgt de paarden prima. Hij is niet schuldig bevonden aan het drama in 2006 ondanks verwoede pogingen van zijn jaloerse buren. Hij houdt de paarden anders als menig penny hier maar absoluut volgens de normen van het dierenwelzijn.
suleilitha schreef:slimmerik schreef:Hij verzorgt de paarden prima. Hij is niet schuldig bevonden aan het drama in 2006 ondanks verwoede pogingen van zijn jaloerse buren. Hij houdt de paarden anders als menig penny hier maar absoluut volgens de normen van het dierenwelzijn.
Nee, ze worden niet mak geaaid (niet dat dat opschiet, voor je het weet wordt je doodgebeten of getrapt als je dat wel doet) maar ze zijn wel paard met hun hele wezen. Met dit weer leven de dieren daar in een waar Walhalla. Ik wandel daar vaak, in de buitendijkse landen boven Blija/Ferwerd/ Marrum/Hallum en het is een geweldig gezicht als je daar in mei de grote groepen paarden ziet grazen, rennen en luieren. Het zilte gras is geweldig voor het ontwikkelen van de botten, verder trainen ze zichzelf op die grote lappen grond en zelfs bij een hittegolf staan de paarden daar redelijk frisjes want er staat eigenlijk altijd wel een zeebriesje.
Ik sta er niet negatief tegenover om daar aan het eind van het weideseizoen een knappe twee en een half jarige vandaan te halen. Verder krijgen ze genoeg te vreten, ook in de wintermaanden.
Er wordt hier meteen alweer geblerd over dat de paarden die werden losgelaten er verwaarloosd uit zouden zien. Hoezo? Ik heb wat televisiebeelden gezien en zag paarden van hooguit een jaar oud die inderdaad vies waren maar er verder niet ziek uitzagen. Tja, een jaarling is nu eenmaal een naarling en er zit dan ook vaak nog een pak veulenhaar op.
Over twee weken is dat er wel af en hebben ze genoeg jonge sprieten in het lijf waar tenminste voeding inzit.
Vorige zomer ben ik daar ook meerdere keren geweest en wat ik zag was een kudde goed doorvoede, glanzende paarden met een levenslust om U tegen te zeggen.
detour schreef:jaantsje, paarden die in de natuur lopen worden toch smerig? Dat vinden ze lekker!
hilden1971 schreef:detour schreef:jaantsje, paarden die in de natuur lopen worden toch smerig? Dat vinden ze lekker!
Daar heb je gelijk aan, maar deze paarden kwamen van stal en daar horen ze niet zo smerig vandaan te komen. Gewoon schandalig, zelfs pers vond dit niet normaal.
hilden1971 schreef:detour schreef:jaantsje, paarden die in de natuur lopen worden toch smerig? Dat vinden ze lekker!
Daar heb je gelijk aan, maar deze paarden kwamen van stal en daar horen ze niet zo smerig vandaan te komen. Gewoon schandalig, zelfs pers vond dit niet normaal.
detour schreef:jaantsje, paarden die in de natuur lopen worden toch smerig? Dat vinden ze lekker!