Toch weer paarden van Piet Lootsma op Noarderleech

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Re: Toch weer paarden van Piet Lootsma op Noarderleech

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:29

Volgens mij had ie vorig jaar toch niet op tijd transport????? Lijkt mij toch dat je weet wanneer je ze weg moet halen.......
Om te zeggen verwaarlozing is moeilijk vindt ik, als ze het voor de rest goed hebben, hij is laks
met weg halen en dat mag zeker bestraftt worden...... En op deze manier de regels omzeilen, door van
een ander huren bijdehand toch...... Misschien zorgt die Bouma er wel voor dat ie op tijd weg is
omdat die geen gezeik wil met zijn pacht grond......

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:18

Ik ben altijd voor tweede kansen, maar zover ik begrijp heeft deze man zijn tweede kans al gehad en heeft hij gefaalt. Ik ken de man verder niet en zal er daardoor ook niet te diep op in gaan, maar dat het zaakje stinkt is duidelijk.

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:31

'k wee nie, maar wat ie in 2006 gedaan heeft was wel een beetje groot foutje. Vergeet nooit het beeld van die klotsende beentjes in het water tegen de dijk aan, als ik het eens grof mag zeggen. En als je vervolgens in 2007 hetzelfde aan het doen ben dan moet je echt 'ns gaan werken aan je leerprocessen.

Dochter was in 2006 zeker op vakantie in die periode?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:40

De fout in 2006 lag niet bij Lootsma maar bij het Fryske Gea. Een van de heren had gezegd dat ze er mochten lopen na 15 oktober, "ijs en weder-dienende". (opzichter Minnema)
Daarna ging Hosper nog een keer de fout in, die hield nadien voet bij stuk over de genoemde 15 oktober om zelf zijn gezicht niet te verliezen.
Onterecht krijgt Lootsma als enige de schuld maar er was beslist meer aan de hand.
Dat er 20 paarden zijn verdronken is mede te wijten aan de manier van pogen tot hulpverlenen.
De paarden stonden eerst op een dobbe dicht bij de dijk, ingesloten door water, maar goed. Een paar snuggere lieden gingen 112 bellen waarna de hulptroepen arriveerden met grote zoeklichten etcetera. Hier werd de kudde bang van en verkaste naar de andere dobbe, die verder van de dijk af ligt.

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:01

Als een kudde van rond de 100 paarden iets van het midden links naast de dijk blijft staan en er geen wind is, geen onweer komt, geen mensen langskomen, geen ganzen overvliegen en geen kabouters schuin oversteken gaat 't hartstikke goed.

Uitstekende, zakelijke en bovenal efficiënte insteek wanneer er extreem hoogwater voorspeld wordt in een prettig laagliggend buitendijks gebied.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:20

suleilitha schreef:
De fout in 2006 lag niet bij Lootsma maar bij het Fryske Gea. Een van de heren had gezegd dat ze er mochten lopen na 15 oktober, "ijs en weder-dienende". (opzichter Minnema)
Daarna ging Hosper nog een keer de fout in, die hield nadien voet bij stuk over de genoemde 15 oktober om zelf zijn gezicht niet te verliezen.
Onterecht krijgt Lootsma als enige de schuld maar er was beslist meer aan de hand.
Dat er 20 paarden zijn verdronken is mede te wijten aan de manier van pogen tot hulpverlenen.
De paarden stonden eerst op een dobbe dicht bij de dijk, ingesloten door water, maar goed. Een paar snuggere lieden gingen 112 bellen waarna de hulptroepen arriveerden met grote zoeklichten etcetera. Hier werd de kudde bang van en verkaste naar de andere dobbe, die verder van de dijk af ligt
.

uh..... is niet helemaal waar hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:23

Citaat:
uh..... is niet helemaal waar hoor!

Is door de heer Visbeek op tv bevestigd. Hij woont aan de andere kant van de dijk en de paarden zijn die bewuste vrijdagmiddag in zijn land gejaagd. Je kunt er dus wel van spreken dat het relaas van deze man een ooggetuigeverslag was.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:30

tja.... Dhr Visbeek...........

wel kunstig om ...en... aan de dijk te staan, ...en... een noodopvang op te starten voor politie, brandweer, leger, LID,

Maar laat ik wijselijk mijn mond verder maar houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:31

Ach ja, we gaan er verder ook maar geen roddeltopic van maken...
Wel is het zo dat niet alle feiten en feitjes in de media zijn geweest.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:33

Hier sla je de spijker op zijn kop!!!! Ja Ja Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:09

suleilitha schreef:

Precies! Knipoog

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:34

suleilitha schreef:

nee, als we de media moeten gaan geloven...pppffff......

x_Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 19:57

Ik ben gewoon blij voor die paarden en ik vind dat er iemand in het najaar moet gaan controleren of hij ze al binnen heeft staan, zo niet, moet er ingegrepen worden, zo zijn die paarden ook niet in gevaar Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:55

Hij had ze verleden jaar ook niet op tijd binnen Frusty .Hij weet de datum en je kan dan iedereen wel de schuld gaan geven ,maar daar hebben die paarden niks aan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 00:17

Hij verzorgt de paarden prima. Hij is niet schuldig bevonden aan het drama in 2006 ondanks verwoede pogingen van zijn jaloerse buren. Hij houdt de paarden anders als menig penny hier maar absoluut volgens de normen van het dierenwelzijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 00:30

slimmerik schreef:
Hij verzorgt de paarden prima. Hij is niet schuldig bevonden aan het drama in 2006 ondanks verwoede pogingen van zijn jaloerse buren. Hij houdt de paarden anders als menig penny hier maar absoluut volgens de normen van het dierenwelzijn.

Nee, ze worden niet mak geaaid (niet dat dat opschiet, voor je het weet wordt je doodgebeten of getrapt als je dat wel doet) maar ze zijn wel paard met hun hele wezen. Met dit weer leven de dieren daar in een waar Walhalla. Ik wandel daar vaak, in de buitendijkse landen boven Blija/Ferwerd/ Marrum/Hallum en het is een geweldig gezicht als je daar in mei de grote groepen paarden ziet grazen, rennen en luieren. Het zilte gras is geweldig voor het ontwikkelen van de botten, verder trainen ze zichzelf op die grote lappen grond en zelfs bij een hittegolf staan de paarden daar redelijk frisjes want er staat eigenlijk altijd wel een zeebriesje.
Ik sta er niet negatief tegenover om daar aan het eind van het weideseizoen een knappe twee en een half jarige vandaan te halen. Verder krijgen ze genoeg te vreten, ook in de wintermaanden.
Er wordt hier meteen alweer geblerd over dat de paarden die werden losgelaten er verwaarloosd uit zouden zien. Hoezo? Ik heb wat televisiebeelden gezien en zag paarden van hooguit een jaar oud die inderdaad vies waren maar er verder niet ziek uitzagen. Tja, een jaarling is nu eenmaal een naarling en er zit dan ook vaak nog een pak veulenhaar op.
Over twee weken is dat er wel af en hebben ze genoeg jonge sprieten in het lijf waar tenminste voeding inzit.
Vorige zomer ben ik daar ook meerdere keren geweest en wat ik zag was een kudde goed doorvoede, glanzende paarden met een levenslust om U tegen te zeggen.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 05:40

suleilitha schreef:
slimmerik schreef:

Nee, ze worden niet mak geaaid (niet dat dat opschiet, voor je het weet wordt je doodgebeten of getrapt als je dat wel doet) maar ze zijn wel paard met hun hele wezen. Met dit weer leven de dieren daar in een waar Walhalla. Ik wandel daar vaak, in de buitendijkse landen boven Blija/Ferwerd/ Marrum/Hallum en het is een geweldig gezicht als je daar in mei de grote groepen paarden ziet grazen, rennen en luieren. Het zilte gras is geweldig voor het ontwikkelen van de botten, verder trainen ze zichzelf op die grote lappen grond en zelfs bij een hittegolf staan de paarden daar redelijk frisjes want er staat eigenlijk altijd wel een zeebriesje.
Ik sta er niet negatief tegenover om daar aan het eind van het weideseizoen een knappe twee en een half jarige vandaan te halen. Verder krijgen ze genoeg te vreten, ook in de wintermaanden.
Er wordt hier meteen alweer geblerd over dat de paarden die werden losgelaten er verwaarloosd uit zouden zien. Hoezo? Ik heb wat televisiebeelden gezien en zag paarden van hooguit een jaar oud die inderdaad vies waren maar er verder niet ziek uitzagen. Tja, een jaarling is nu eenmaal een naarling en er zit dan ook vaak nog een pak veulenhaar op.
Over twee weken is dat er wel af en hebben ze genoeg jonge sprieten in het lijf waar tenminste voeding inzit.
Vorige zomer ben ik daar ook meerdere keren geweest en wat ik zag was een kudde goed doorvoede, glanzende paarden met een levenslust om U tegen te zeggen.

zo, daar ben ik nou helemaal mee eens, hoppa!!!
Ik heb de paarden in levende lijve gezien, was erbij, (reed mee), en de paarden zagen er echt goed uit.

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:47

Zou ik er even op mogen wijzen dat 'n klein aantal paarden het toch net even dat ietsjes minder maakte toen ze uiteindelijk uit dit absolute walhallah voor niet-penny paarden kwamen?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:05

Dit is in mijn ogen gewoon It Fryske Geat voor gek zetten.
Er is afgesproken dat Loodsma hier geen gebruik meer van mocht maken. Dat hij dit via een ander toch doet vind ik ronduit bespottelijk.
Voor de paarden is het een prachtige plek daar ben ik het mee eens.
Echter ik heb t.v. beelden gezien en daar zaten een paar paarden tussen wat in mijn ogen niet normaal is zo smerig.
Persoonlijk hoop ik dat ze deze boer goed in de gaten gaan houden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:45

jaantsje, paarden die in de natuur lopen worden toch smerig? Dat vinden ze lekker!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:03

detour schreef:
jaantsje, paarden die in de natuur lopen worden toch smerig? Dat vinden ze lekker!

Daar heb je gelijk aan, maar deze paarden kwamen van stal en daar horen ze niet zo smerig vandaan te komen. Gewoon schandalig, zelfs pers vond dit niet normaal.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:11

hilden1971 schreef:
detour schreef:

Daar heb je gelijk aan, maar deze paarden kwamen van stal en daar horen ze niet zo smerig vandaan te komen. Gewoon schandalig, zelfs pers vond dit niet normaal.

Doe niet zo raar....paarden schijten ook in stal. Deze dieren staan in groepsstallen (heerlijk in kuddeverband) en dan raakt de drol van het ene paard wel eens de buik van het andere....

Heerlijk. Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:13

hilden1971 schreef:
detour schreef:

daar hecht ik eerlijk gezegd geen waarde aan..
zijn dezelfden die schrijven dat een paard poten heeft en een kop....

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:37

detour schreef:

Daar heb je gelijk aan, maar deze paarden kwamen van stal en daar horen ze niet zo smerig vandaan te komen. Gewoon schandalig, zelfs pers vond dit niet normaal.[/quote]

daar hecht ik eerlijk gezegd geen waarde aan..
zijn dezelfden die schrijven dat een paard poten heeft en een kop....[/quote]

Dat je hier geen waarde aan hecht kan ik me voorstellen maar als wij onze ogen open houden kon je zien dat bepaalde paarden wel iets meer waren dan smerig.
In de natuur heb ik nog nooit paarden gezien die er zo uitzagen.
Het is ook maar wat je wilt zien.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:38

Tsja,. smerig van stront of blubber vind ik eigenlijk ook wel een essentieel verschil.