Jongste deelneemster ooit gekwalificeerd voor Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

Re: Jongste deelneemster ooit gekwalificeerd voor Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:46

Haha, dat maakt me wel een beetje ongelukkig. Ik ben op mijn 16-jarige leeftijd nog niet eens B gestart.. Maar desondanks geweldige prestatie van haar.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:47

De concurrentie in zo'n land is natuurlijk wel een stuk minder dan hier, maar dat doet niets af van dat het gewoon super van die meid is, ze heeft echt wel voor haar punten moeten rijden in zo'n kwalificatie, ze zal dan waarschijnlijk op de olympics niet bovenaan meedoen, maar ze komt er toch maar!
En makkelijker om je daar te kwalificeren... In zekere zin dus wel, maar aan de andere kant heb je daar als ruiter ook niet de mogelijkheden qua begeleiding, paarden, dierenartsen noem maar op die we hier wel hebben.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:50

Irmaatje schreef:
Falona schreef:
En daarom heeft zij zich op die jonge leeftijd weten te plaatsen voor de spelen, omdat er in haar land niet zoveel tegenstand is. Als Nederlander gaat je dat niet lukken omdat het niveau zo hoog is dat je wel wat meer moet laten zien om in de selectie te komen.

Nou nou, lekker pessimistisch, je zou haast gaan denken dat er sprake van jaloezie is.
Misschien is dit meisje wel echt een talent en is ze daarom nu gekwalificeerd.
Ik vind het belachelijk om te zeggen dat ze alleen maar deze kans krijgt omdat de rest van Brazilie toch maar op een lager niveau zit dan een Nederland of iets dergelijks.

Zij heeft deze kans gekregen, zij heeft er waarschijnlijk heel hard voor gewerkt.
Op die leeftijd al zo'n groot tournooi....
Ik zeg: Petje af!

Ik vind het eerder realistisch, het is namenlijk algemeen bekend dat het niveau van Brazilië (en nog meer andere landen die deze keer een kans krijgen) lager ligt (prix georg niveau dacht ik) en het dus id makkelijker is om je te kwalificeren dan in Nederland hier is 20 al jong als je in de gp komt laat staan os.

Maargoed dat neemt nog niet weg dat dit echt geweldig is om op deze leeftijd zo'n geweldige ervaring mogen meemaken. En ook zeker petje af voor haar want het is evengoed niet niks !

Ik ben benieuwd hoe ze rijd op de os en of we dr ook terugzien met de kür , blijf dr iig zeker even volgen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:54

Ik kan me nog best een beetje vinden in sommige hun reactie's (waarom is dat nou altijd jaloezie Verward ) ik bedoel, denk dat de kans dat je voor NL uitmag komen op de OS veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel kleiner is als daar, de concurentie is daar een stuk minder. Wil overigens niet zeggen dat ik het een enorme prestatie vind van zo'n jong iemand! Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:18

Ik durf te wedden dat het A-kader junioren in Nl. minstens op hetzelfde niveau rijdt als dit meisje.
Heeft niets met jaloezie te maken maar ik denk dat dat gewoon de realiteit is.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:25

Zo zo dat heefd ze knap gedaan. Sta er zowiezo van te kijken, meestal heb je ander typeras paarden ipv Lusitano. Ik ga haar zeker volgen en wens haar alle succes. Is zeer zeker mooi om te zien dat een meid op deze leeftijd al zover kan schoppen, een goede inspiratie voor de jonge ruitertjes onder ons

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:04

wow, erg knap van haar Haha! ben trouwens wel benieuwd hoe iemand zo jong al zo hoog kan komen, hoe heeft ze dat al die jaren met school gedaan? xD

Opzich snap ik wel hoe sommige mensen reageren, maar ze heeft zeker talent, anders was ze niet zo snel op zulk niveau gekomen. Rij jij maar eens op je zestiende mee op haar niveau. Ookal is het miss iets lager, het is alsnog een enorme prestatie en ik wens haar veel succes Lachen

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:26

Knap dat ze zich gekwalificeerd voor de OS, ben heel benieuwd hoe ze het daar gaat doen
Ik zat de foto's eens goed te bekijken, maar op die 2e foto van miekelover zie je de knotjes goed, maar ik vind ze toch echt afschuwelijk Nagelbijten / Gniffelen haha
maargoed Tong uitsteken

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:26

knap zeg op zo'n jonge leeftijd naar de spelen!

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:58

Toevallig ken ik haar broertje !
Super prestatie echt top Haha! !

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:02

Mooi paard! eindelijk weer eens iets anders dan al die smalle beesten!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:16

da's echt super knap zeg Ja OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:05

Hè verdorie, dus ik kan niet meer de jongste deelneemster van de OS zijn als 17-jarige Tong uitsteken manegeruiter die niet eens een eigen paard heeft en nooit in de buurt zal komen van GP-niveau Clown

Ik denk dat degenen die het hebben over een wat lager niveau nog wel eens gelijk zouden kunnen hebben, maar dat neemt niet weg dat ik het ongelofelijk knap van haar vind. Misschien zal ze niet in de prijzen vallen (dat zou ik trouwens wel ontzettend leuk voor haar vinden!), maar het is inderdaad in ieder geval wel een geweldige ervaring voor haar. Ik ga haar in de gaten houden Vork Cool

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:27

Als ik dat wil na doen moet ik over ik maar heel snel ZZ gaan rijden want ik ben al 14, wat loop ik achter!

(dat was niet serieus mensen)

Maar wel even serieus, ik vind het knap van haar!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:22

Fitzroy schreef:
Ik durf te wedden dat het A-kader junioren in Nl. minstens op hetzelfde niveau rijdt als dit meisje.
Heeft niets met jaloezie te maken maar ik denk dat dat gewoon de realiteit is.

Misschien geen jaloezie al dit soort opmerkingen maar wel een misplaatst superioriteitsgevoel.
Het helpt soms om eens wat verder te kijken dan je landsgrenzen als je zo'n mening geeft.
Dit meisje staat al hoog op de internationale ranglijst van de FEI en is snel stijgend. Op een vergelijkbare plaats vind je echt helemaal niemand uit het Nederlandse A-kader junioren. Verder is Gary Rockwell een gewaardeerd Amerikaans jurylid die de O status heeft, dus het zegt wel iets als ze van hem zo'n percentage krijgt. Ook is Brazilië niet één of ander ontwikkelingsland wat de paardensport betreft, al denk je natuurlijk eerder aan hun rijke springtraditie, die niet onder doet voor die van Nederland. Ook bij eventing draaien ze goed mee. Er is echt geen reden om aan te nemen dat ze daar geen hele goede ruiters hebben.

Extra knap vind ik het dat dit meisje kennelijk op een hoog niveau kan meedoen op een door hun zelf gefokte Lusitano. Ze heeft helemaal geen paard van honderduizenden euro's nodig (dat dan vaak ook nog eens door voormalige kampioenen is en wordt afgericht/bereden), zoals zo vaak het geval is met onze Nederlandse jonge toppers.

Dat ze (op dit moment) geen kans maakt op een hoge klassering is vanzelfsprekend. En natuurlijk kun je in Nederland niet naar de Olympische spelen als je op een vergelijkbare plaats op de wereldranglijst staat, want dan zijn er nog 15 wachtenden voor je (maar dat zijn heus niet de mensen uit het A-kader junioren).

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:32

zeer knap en wat leuk dat het met een barokke ras is Haha!

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:07

Prachtig paardje zeg!
En wat het niveau van de ruiter betreft; we zullen het vanzelf zien Lachen Maar die ervaring heeft ze in ieder geval mooi in de pocket en dat is ook heel wat waard.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:12

__KELLY schreef:
Ik vind het eerder realistisch, het is namenlijk algemeen bekend dat het niveau van Brazilië (en nog meer andere landen die deze keer een kans krijgen) lager ligt (prix georg niveau dacht ik) en het dus id makkelijker is om je te kwalificeren dan in Nederland hier is 20 al jong als je in de gp komt laat staan os.

Het lijkt me dat je in Zuid-Amerika dezelfde FEI-proeven moet rijden als in Europa om je te kwalificeren voor de OS. Grand Prix-niveau zou dat moeten zijn. Maar ik kan het mis hebben. Knipoog

[Edit] Ik vond een artikeltje over haar optreden op CDI Zwolle: http://www.equisport.pt/noticias/detalhes.php?id=3966

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:20

Misschien toch maar de vergelijking die ik vanochtend had gemaakt laten zien om duidelijk te maken waar mijn opmerking op sloeg.

Dit weekend was er bij ons in het dorp een wielerronde met drie deelnemersgroepen; (heren) junioren, (heren) senioren en dames (senioren). Toen de junioren en dames gefinished waren kwamen er aardig wat renners wederom langs om uit te fietsen. Toen viel het mij op dat veel van die dames niet veel ouder waren dan de junioren. Waarom? Heeft helemaal niets met kwaliteit te maken, maar gewoon met kwantiteit. Er zijn nu eenmaal veel meer mannelijke renners dan vrouwelijke. Een vrouwelijk renner hoeft minder concurenten achter zich te laten om bij de senioren terecht te komen dan een mannelijke rennen.

Zo kan je de Nederlandse en Braziliaanse dressuursport ook vergelijken. Er zijn in Brazilië nu eenmaal minder dresuurcombinaties die de Olimpische norm hebben behaald dan in Nederland. Natuurlijk blijft het niveau hetzelfde, maar dat je alleen de Olympische norm hoeft te halen maakt de kans op een startplaats op de Olympische spelen natuurlijk wel groter dan wanneer je jezelf daarnaast ook nog eens moet bewijzen naast een tig aantal andere combinaties die ook die Olympische norm hebben weten te halen.

Ik denk dat mijn opmerking ook eerder negatief richting de Nederlandse dressuursport uitgelegd kan worden dan richting deze dame. In Nederland is die Olympische norm namelijk niet genoeg, je moet daarnaast ook nog eens zien dat je bij de coach in het gevlei komt zodat hij jou kiest om mee naar de spelen te gaan en niet je concurrent die ook die norm heeft gehaald.

beautylover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:41

ik vind het heel knap van haar, en ik denk ook wel dat ze een hele goede band met haar paard heeft. en ik denk ook niet dat het nivo van hier anders dan in brazilie, mischien een beetje maar ik denk niet veel

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:56

Karin schreef:
__KELLY schreef:

Het lijkt me dat je in Zuid-Amerika dezelfde FEI-proeven moet rijden als in Europa om je te kwalificeren voor de OS. Grand Prix-niveau zou dat moeten zijn. Maar ik kan het mis hebben. Knipoog

[Edit] Ik vond een artikeltje over haar optreden op CDI Zwolle: http://www.equisport.pt/noticias/detalhes.php?id=3966

Ze rijd dus wel op gp niveau , wel onderaan maar toch wel gp niveau
maar heb me iig laten vertellen dat het met sommige landen die er nu bijkomen het niveau veel lager was dus dacht dat Brazilië ook op lager niveau dan reed.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:39

Ach wat maakt iedereen zich toch druk of ze nu wel of niet goed genoeg is. Ik kan me herrineren dat Nederland HP inzette in aken met Nadine terwijl hij pas een aantal keer GP had gereden met haar. Ze weet zelf ook wel dat ze niet gaat winnen maar daar gaat het ook niet altijd om, het is een geweldige ervaring voor haar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:59

__KELLY schreef:
Ze rijd dus wel op gp niveau , wel onderaan maar toch wel gp niveau
maar heb me iig laten vertellen dat het met sommige landen die er nu bijkomen het niveau veel lager was dus dacht dat Brazilië ook op lager niveau dan reed.

Gemiddeld zal het niveau idd vast lager zijn. Het verhaal over kwantiteit en kwaliteit dat Falona hierboven al vertelde. Knipoog

Sommige landen zijn nu eenmaal typische dressuurlanden, in andere landen leeft het minder en daar heb je een enkele uitschieter die wél aan de kwalificatie-eisen voldoet en daarmee het volste recht heeft om op de OS aan de start te komen. In een discipline als eventing bijvoorbeeld staan weer andere landen bovenaan, in de eventing kwalificeert zich dan weer slechts een enkeling uit Nederland.

Hoe dan ook moet iedereen die in een bepaalde tak van sport/discipline aan de OS wil deelnemen aan dezelfde kwalificatie-eisen voldoen.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:12

Hoe de concurrentie ook is, het blijft een super goede prestatie! Zestien jaar en dan al op de OS!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:11

Ja, gemiddelde kwaliteit terzijde, 16 jaar en naar de OS, super Ja