Australische regering gaat 6000 wilde Brumbies doodschieten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CandyQueen

Re: Australische regering gaat 6000 wilde Brumbies doodschieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:30

Australië is in het binnenland amper bewoond. Laat die paarden toch gewoon, of zoek goede alternatieven.. Desnoods haal ik ze allemaal met een boot Haha! (als ik het geld had voor dat te doen Verdrietig ) Nu ja, die Australiers Boos!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:48

en zo heeft de australische regering nog veel meer verwilderde dieren, die een plaag vormen. met dank aan de kolonisten...verwilderde;varkens, katten, geiten, kamelen, paarden en die grote kikkers(cane toads). helaas is er maar 1 oplossing;verwijderen. maar wel humaan!!
ze hadden er alleen veel eerder aan moeten denken, dan had t niet zo uit de hand gelopen...nu is t de put dempen....

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:24

Toch gewoon te zielig voor woorden! Op sommige plaatsen zijn ook te veel mensen! Weetje wat we gaan met een heli even vliegen geweertje erbij paf boem ff neer knallen die mensen! En ff tweede heli erachter aan om ff te checken of ze allemaal wel echt dood zijn! Dat is toch precies het zelfde of heb ik het nouw weer mis?! Verward Er zijn toch ook nog andere manieren of niet soms?! Kudde's bijelkaar drijven hengsten er tussen uit castreren die hap! En dan weer lekker vrij laten! Veulens er tussen uit die zijn nog mak te maken! K snap best dat er een overschot is maar zoals ze het weer eens oplossen vind ik echt niet normaal! Arme beesten. Gooh ineens paf boem kogel in je lijf. Hebben ze niet goed geschoten heb je hartstikke veel pijn en duurt het nog ff voor je dood bent Arme paarden! Boos!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:33

Jongens, die beesten hebben lekker buiten een goed leven gehad. Heel wat beter dan het vlees dat we 's avonds op ons bord krijgen.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:49

Dit is echt, zoo verschrikkelijk. Verdrietig

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:51

Cookies schreef:
Jongens, die beesten hebben lekker buiten een goed leven gehad. Heel wat beter dan het vlees dat we 's avonds op ons bord krijgen.

Daar kies jij zelf voor hoor welk vlees er op je bord ligt, vind het altijd een zwak excuus.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:15

Dat is ook zo, en het is geen excuus. Maar iedereen zit hier te gillen, terwijl ze wel zo'n zielige legbatterijkip op hun bord hebben liggen.
Die beesten worden ook gewoon doodgemaakt. En krijgen ook niet eerst een aai over de bol.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:27

Cookies schreef:
Dat is ook zo, en het is geen excuus. Maar iedereen zit hier te gillen, terwijl ze wel zo'n zielige legbatterijkip op hun bord hebben liggen.
Die beesten worden ook gewoon doodgemaakt. En krijgen ook niet eerst een aai over de bol.

Weliswaar hypocriet, maar biologisch (of geen) vlees eten kan geen voorwaarde zijn om je uit te mogen spreken over dieren onrecht. Verder heeft de dood van de kip op het bord nog een doel gehad; als voedsel dienen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:40

Ik ben geen vegetarier en natuurlijk is het niet leuk dat die beesten afgeschoten worden. Maar ze zullen wel in de hondevoer eindigen. Zoals er hier ook beesten in de hondenvoer eindigen.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:57

Cookies schreef:
Ik ben geen vegetarier en natuurlijk is het niet leuk dat die beesten afgeschoten worden. Maar ze zullen wel in de hondevoer eindigen. Zoals er hier ook beesten in de hondenvoer eindigen.

ik denk niet dat die paarden als hondevoer of dergelijke gaan eindigen.
Ze hebben al helicopters nodig om ze te vinden en de rest... dus hoe gaan ze daar in het noorden met vrachtwagens/koelwagens geraken om de kadavers op te halen?

er zijn idd teveel brumbies die de natuur kapot lopen, maar dat vind ik nog geen reden om ze dan maar gewoon af te knallen.
dit kan veel beter opgelost worden, en het afschieten is mijn ogen ook een gemakkelijkheidsoplossing.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:59

Belachelijk!!! Ze schieten toch ook niet zomaar een paar miljoen mensen af omdat er teveel zijn? Kom op!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 01:06

met anticonceptie verhinder je alleen dat er nog meer komen, dus niet minder als nu...
het is wel zielig, maar alle andere overlast veroorzakende verwilderde(ferrel)dieren worden ook afgemaakt.ook zielig, maar die hebben niet zo n hoge aaibaarheidsfactor als deze ponys. voor t dier blijft t zelfde.er worden er trouwens heleboel jaarlijks gevangen, en die gaan (echt) het hondevoer in.
ze hadden dit probleem kunnen voorkomen, al jaren, dat is t verwerpelijke ervan.
tam krijg je die brumbies niet meer. de veulens misschien, maar de transportkosten e.d. zijn te hoog. de afstanden zijn enorm daar.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 01:20

Vind het te gek voor woorden dat de natuur moet wijken voor de mens! De mens heeft al zoveel ruimte ingepikt..waar kunnen dieren nu nog wel ongestoord in het wild leven zonder bemoeienis van de mens??

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 06:57

Is er ergens een mogelijkheid om een protest tegen deze actie in te dienen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:00

Ik vind dit echt héél, héél erg. Scheve mond
Ik heb er gewoon geen woorden voor maar ik vind het ronduit onmenselijk...

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:15

Schangah schreef:
Is er ergens een mogelijkheid om een protest tegen deze actie in te dienen?

Onderstaand het e-mail adres van de australische ambasade in Den Haag:

austemb_thehague@dfat.gov.au

body_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:18

Cyenne schreef:
Volgens de regering wordt het schieten van de paarden vanuit een helicopter gedaan. een tweede helikopter volgt om te kijken of de dieren echt dood zijn, en of het diervriendelijk verloopt.

Of het diervriendelijk verloopt ,,, kogels zijn nooit diervriendelijk ,, slaat echt helemaal nergens op dit
als ze het echt zo diervriendelijk willen gaan doen laat ze dan inslapen ,, maar ja dat kost natuurlijk weer teveel geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:40

Zij gaan anders met dieren om, hoorde dat ze met de kangaroo ook niet zo zachtzinnig zijn, daar hebben ze ook weer op bepaalde plaatsen last van.

Kan er geen organisatie gestart worden die die dieren vangt en verkoopt? Ik vind ze zo op het plaatje wel mooie dieren. Ze zouden de kudde kunnen controleren, veel hengsten castreren en veel merries steriliseren. Dan is er weer minder kans op veulens.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:41

dit gaat toch echt nergens over?! die brumbies hebben net zoveel recht om daar te leven als ieder ander dier! dat het beesten met gevoel zijn ziet de regering blijkbaar niet in Boos!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:42

verschrikkelijk zeg, eerst zonder in te grijpen het aantal paarden de pan uit laten rijsen en dan vervolgens neerknallen Boos!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:11

jeetje dit vind ik niet kunnen! Boos!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:39

Niks mis met Australiers hoor, mijn bf is best een aardige vent... Haha!

En tsja... ik denk dat een hoop mensen die hier reacties hebben geplaatst de realiteit niet helemaal onder ogen zien. Want hoe zouden jullie in hemelsnaam denken dat het anders kan? Enig idee hoe groot Australie (en het gebied waar de brumbies lopen) is? Daar kan je dit soort problemen niet zo simpel even vanaf de grond aanpakken. En een probleem is het helaas wel; de brumbies brengen schade aan aan de natuur waardoor het leefgebied van andere inheemse dieren wordt vernield en waardoor deze weer niet kunnen overleven... Ik vind het ook niet leuk, maar ja, soms moet er helaas gekozen worden tussen 2 kwaden. Met het soort amunitie dat ze daar gebruiken kunnen ze trouwens heel goed vanuit een helicopter een dodelijk schot lossen. Ook niet leuk, maar imo wel dier"vriendelijker" dan een te grote groep paarden laten verhongeren, een onnodige strijd met elkaar aan te laten gaan, andere inheemse dieren te laten (uit)sterven doordat hun leefgebied (en dus ook hun eten) vernield is...

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:14

vikki schreef:
Met het soort amunitie dat ze daar gebruiken kunnen ze trouwens heel goed vanuit een helicopter een dodelijk schot lossen. Ook niet leuk, maar imo wel dier"vriendelijker" dan een te grote groep paarden laten verhongeren, een onnodige strijd met elkaar aan te laten gaan, andere inheemse dieren te laten (uit)sterven doordat hun leefgebied (en dus ook hun eten) vernield is...

vind deze plaatjes ( niet voor gevoelige kijkers) en het verhaal toch wel iets anders vertellen:
http://www.kbrhorse.net/news/brumby01.html

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:15

Candy_x3 schreef:
Australië is in het binnenland amper bewoond. Laat die paarden toch gewoon, of zoek goede alternatieven.. Desnoods haal ik ze allemaal met een boot Haha! (als ik het geld had voor dat te doen Verdrietig ) Nu ja, die Australiers Boos!

Het binneland van Australie is een grote rode zandbak. Echt een super vriendelijke leefomstandigheid zonder vreten en water. Brumbie sterft dan vanzelf wel +:) Duivel

Verder sluit ik me aan bij Vikkie. Australie is inmens groot, leefgebieden van deze paarden zijn vaak alleen te paard begaanbaar en per helikopter.
Er zijn daar boeren die land hebben zo groot als de provincie utrecht.

De regering had 10 jaar geleden al in moeten grijpen door jaarlijks een aantal te vangen (jonge dieren) en te verkopen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:29

Cowgirl schreef:
Candy_x3 schreef:

Het binneland van Australie is een grote rode zandbak. Echt een super vriendelijke leefomstandigheid zonder vreten en water. Brumbie sterft dan vanzelf wel +:) Duivel

Verder sluit ik me aan bij Vikkie. Australie is inmens groot, leefgebieden van deze paarden zijn vaak alleen te paard begaanbaar en per helikopter.
Er zijn daar boeren die land hebben zo groot als de provincie utrecht.

De regering had 10 jaar geleden al in moeten grijpen door jaarlijks een aantal te vangen (jonge dieren) en te verkopen.

Helemaal mee eens, ik ben ook niet eens met het afschieten vanuit een helikopter (vind het castreren een goed plan maar vrijwel onmogelijk lijkt me).

Wat ik me afvraag; wat gebeurt er metde kadavers van de dode dieren? blijven die gewoon liggen? lijkt mij ook niet echt gezond...