Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cookies schreef:Jongens, die beesten hebben lekker buiten een goed leven gehad. Heel wat beter dan het vlees dat we 's avonds op ons bord krijgen.
Cookies schreef:Dat is ook zo, en het is geen excuus. Maar iedereen zit hier te gillen, terwijl ze wel zo'n zielige legbatterijkip op hun bord hebben liggen.
Die beesten worden ook gewoon doodgemaakt. En krijgen ook niet eerst een aai over de bol.
Cookies schreef:Ik ben geen vegetarier en natuurlijk is het niet leuk dat die beesten afgeschoten worden. Maar ze zullen wel in de hondevoer eindigen. Zoals er hier ook beesten in de hondenvoer eindigen.
Schangah schreef:Is er ergens een mogelijkheid om een protest tegen deze actie in te dienen?
Cyenne schreef:Volgens de regering wordt het schieten van de paarden vanuit een helicopter gedaan. een tweede helikopter volgt om te kijken of de dieren echt dood zijn, en of het diervriendelijk verloopt.
vikki schreef:Met het soort amunitie dat ze daar gebruiken kunnen ze trouwens heel goed vanuit een helicopter een dodelijk schot lossen. Ook niet leuk, maar imo wel dier"vriendelijker" dan een te grote groep paarden laten verhongeren, een onnodige strijd met elkaar aan te laten gaan, andere inheemse dieren te laten (uit)sterven doordat hun leefgebied (en dus ook hun eten) vernield is...
Candy_x3 schreef:Australië is in het binnenland amper bewoond. Laat die paarden toch gewoon, of zoek goede alternatieven.. Desnoods haal ik ze allemaal met een boot(als ik het geld had voor dat te doen
) Nu ja, die Australiers
Cowgirl schreef:Candy_x3 schreef:Australië is in het binnenland amper bewoond. Laat die paarden toch gewoon, of zoek goede alternatieven.. Desnoods haal ik ze allemaal met een boot(als ik het geld had voor dat te doen
) Nu ja, die Australiers
Het binneland van Australie is een grote rode zandbak. Echt een super vriendelijke leefomstandigheid zonder vreten en water. Brumbie sterft dan vanzelf wel +:)![]()
Verder sluit ik me aan bij Vikkie. Australie is inmens groot, leefgebieden van deze paarden zijn vaak alleen te paard begaanbaar en per helikopter.
Er zijn daar boeren die land hebben zo groot als de provincie utrecht.
De regering had 10 jaar geleden al in moeten grijpen door jaarlijks een aantal te vangen (jonge dieren) en te verkopen.