Op hol geslagen Shire-merrie verwondt mensen op show

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Woedende Shire-merrie verwondt verschillende mensen op show

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:25

Helaas kunnen zulke dingen gebeuren. Vind het trouwens eerder een ongeluk dan iets wat voorkomen had kunnen worden. Paarden zijn nou eenmaal vluchtdieren is dit toch wel weer een mooi voorbeeld van.

Daarbij vind ik wel dat er veel ruimte is voor de paarden dus zou niet weten wat voor beter veiligheidsmaatregelen ze kunnen treffen. Het is niet dat ze door een dun baantje moeten met daar om heen joelend publiek. Ze worden ook in groepjes voorgeleid en er staan in het midden ook paarden. Daar kunnen ze hier in Nederland nog wat van leren.

Het paard is zo te zien al wat gespannen en schrikt ergens van waardoor het helemaal door het lint gaat en een uitweg probeerd te zoeken. Arm dier zag als enigste uitweg het hek waar bijna geen mensen achter stonden. Helaas was het hek langer waardoor het dominoeffect optrad..

Het is naar dat er zoveel mensen verwondingen opliepen en hopelijk genezen de gebroken enkels en andere verwondingen goed. Lijkt me wel dat de schrik er goed in zit is niet niets een Shire die op je af komt stormen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:32

Woedend paard lijkt me zeer overdreven, het beest kreeg zo te zien gewoon de zenuwen.
Dit kan iedereen overkomen, ook op een keuring. En dit soort situaties zie je echt niet aankomen, het zijn en blijven dieren.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:45

Twee dingen: ten eerste is het dier niet woedend (kennen paarden dat eigenlijk wel, woedend zijn?) maar gewoon bang.

En ten tweede: wat is er in hemelsnaam zo schokkend aan dat filmpje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 21:50

Misschien voor de gemiddelde bokker niets, maar ivm de hele jonge bokkers staat er gewoon een waarschuwing bij. Niets mis mee toch? Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:54

Tja, kweet niet... straks is iets écht schokkend en dan maakt dat zinnetje niet meer zo'n indruk.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:06

Tja, .. bizar.. en het paard was gewoon in paniek, die schok (je ziet niet wat er achter dat 1e paard gebeurt en aan de hand is)..

Het zijn en blijven vluchtdieren... en helaas zie je maar weer wat er kan gebeuren.

Gelukkig valt de schade nog mee...

Maar je bent niet blij als er zo'n flinke merrie op je afkomt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:18

Ik heb het een aantal jaren zien gebeuren bij de Haagse Paardendagen, dat was ook flink schrikken.
Was een Belgisch Trekpaard volgens mij, voor een Romeinse strijdkar.
Die denderde echt vol door het hek heen de ring uit.. Scheve mond

Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:47

Tja, ook de meest vriendelijke reuzen kunnen dus uit hun dak gaan.
Woede...... neu, want dan zou hij/zij mensen aanvallen toch??
Paniek, onzekerheid, bang, geen vertrouwen in de voorbrenger?? Onervarenheid, ja voor deze ga ik. Maar woede????? Zeker geen paardeman die journalist...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:52

Het verbaasd me dat t niet bij meer keuringen / showen gebeurd. Als ik de gemiddelde hengstenshow zie, die voorbrengers hebben t ook echt niet leuk. Dat er niet meer ongelukken gebeuren vind ik eigenlijk een wonder.

Woedend is dit paard zeker niet dat ze ze zich wel anders gepresenteerd!!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:52

Marigold schreef:
het werd dat paard zo te zien teveel allemaal,
brak los (kwam misschien tegen het hekwerk en schrok en sloeg daarom?)
rent weg, en zoekt een ruimte op om tussen het publiek door weg te kunnen.
dat hek dat ze omduwd, daar stond bijna niemand, dus ze is volgens mij expres niet door de mensen heen gerend, alleen een hek is wat breder dan een paard, dus het hek gooide wel mensen om..

zal wel erg schrikken zijn geweest voor de omstanders.

jij zegt precies wat ik dacht. Echt zoveel mensen stonden daar niet en juist omdat daar bijna niemand stond is het er doorheen gerend. Anders had ze allang door die andere hekken heen gerend. En woedend, een paard kent geen emotie als woede volgens mij. Eerder paniek. En idd ze moest al gauw loslaten dan, mijzelf kennende had ik echt veel langer vastgehouden. Heb ook ooit zoiets meegemaakt maar dan gewoon buiten en heb echt nog 10 meter meegerend toen ik echt niet meer kon. Geen aanval voor die vrouw maar als voorbrenger mag je wel wat standvastiger zijn, zeker met zulke joekels.

(oh en meteen maar weer schuld afschuiven op de merrie he, dat nieuws.) ze had er geen zin in, agus, nou daar rent een paard niet van door het hek heen hoor. Alleen in blinde paniek.

Edit: ik ga helemaal mee met de mensen die zeiden dat dit paard totaal geen vertrouwen heeft in de voorbrengster. Anders had het niet zo snel in paniek weggeweest. (geloof me, dat soort paarden kennen niet snel paniek vanwege hun koele karakter)
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 08-05-08 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:53

Ik dacht ook toen ik het filmpje zag aan een angstig paard.
Vreselijk, het zal je maar gebeuren, een shire over je heen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:56

ik vraag me altijd af in hoeverre die paarden zijn voorbereid op zo'n evenement of mag dat paard het zelf uitzoeken ?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:58

Ik vind het verhaal van 'ze had langer moeten vasthouden' wel heeel makkelijk!

Ik sta ook bekend dat ik lang vasthoud, maar een Shire die een plaat voor zn kop heeft van de paniek laat ik ook los!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:01

Tja ik vind dat ik het wel mag zeggen, heb het zelf ook meegemaakt met een belg van 900 kilo, nou die 100 kilo verschil voel je echt niet hoor. Tong uitsteken

1 keer meegerend over het asfalt en 1 keer door gras wat tot me middel kwam. Pas toen ee vriendin zei dat ik los moest laten (vriendin zat erop) liet ik los. Zolang je het dier vast heb, heb je een kans het terug te krijgen.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:04

Vond het filmpje nu ook niet zo schokkend.. Eigenlijk helemaal niet, is gewoon een paard dat gaat vluchten. Haha!
Jammer voor de mensen die gewond zijn geraakt, maar misschien is sneller opzij duiken een optie? Zag in het filmpje zo een persoon, en die bleef rustig staan. Totdat het paard wel heel dicht kwam, en dan maar even weg gaan. Boos!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:10

Hallo...Dat dier wordt als een bloederige, monsterlijke, wraakzuchtige en levensgevaarlijke stier beschreven...

Zie ik niet in dat filmpje... Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:12

Haha! Haha! Haha! inderdaad!

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:24

Citaat:
Het ongeluk zal worden onderzocht door verschillende locale instanties, en indien nodig zullen er veiligheidsmaatregelen worden genomen.

Ik ben benieuwd wat ze hiermee bedoelen, met maatregelen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:40

Ah gos.... Arm dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:45

Grappig dat mensen die het paard NIET kennen en de voorbrengster NIET kennen en de voorgeschiedenis NIET kennen, toch kunnen oordelen over het vertrouwen van het paard in de voorbrengster en over het karakter van het dier en over de (on)kunde van de voorbrengster en over hoeveel beter zij het zelf wel niet hadden gedaan in dezelfde situatie, en nog veel meer. Haha! Vind ik altijd leuk dat mensen zoveel kunnen zien aan alleen 1 filmpje Knipoog Knipoog

verography schreef:
Tja ik vind dat ik het wel mag zeggen, heb het zelf ook meegemaakt met een belg van 900 kilo, nou die 100 kilo verschil voel je echt niet hoor. Tong uitsteken

1 keer meegerend over het asfalt en 1 keer door gras wat tot me middel kwam. Pas toen ee vriendin zei dat ik los moest laten (vriendin zat erop) liet ik los. Zolang je het dier vast heb, heb je een kans het terug te krijgen.

Jij zou het ongetwijfeld geweldig doen als voorbrengster, allemaal pracht en praal.
Over je laatste zin... als ze echt willen gaan, gaan ze. Dan kan je er nog tientallen meters achteraan slepen als je je daardoor een beter persoon voelt, maar als 900 kilo wilt gaan dan gaan ze ook en dan maak jij met je 50-80 kilo niet ernstig veel indruk.

En nu on-topic wat betreft de openingspost...
Woedende Shire-merrie... tja, erg woedend lijkt ze inderdaad niet. Arm beest. Hopelijk komt het goed met haar maar ook met het getroffen publiek. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:03

Citaat:
jij zou het ongetwijfeld geweldig doen als voorbrengster, allemaal pracht en praal.
Over je laatste zin... als ze echt willen gaan, gaan ze. Dan kan je er nog tientallen meters achteraan slepen als je je daardoor een beter persoon voelt, maar als 900 kilo wilt gaan dan gaan ze ook en dan maak jij met je 50-80 kilo niet ernstig veel indruk.

Mag ik vragen waar deze aanval op slaat?
Zelf laat ik ook niet zomaar los, ik ben ook wel eens door een paard over de grond, tientallen meters meegesleept. Meerdere keren. En een enkele keer kreeg ik ze inderdaad weer terug.
Opmerking, dat waren dan wel beesten van tussen de 550 en 700 kg, maar die zijn ook sterk.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:05

Das evengoed niet niks! Gelukkig zijn de andere paarden er in ieder geval koel onder gebleven en bleef de schade toch nog redelijk beperkt. Als het paard echt over iemand heen was gerend had het er denk ik wel anders uit gezien Knipoog

Laten we het trouwens aub wel vriendelijk houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:05

Zoals ik zal zeg... dat soort mensen zouden zelf voorbrengers moeten doen en het geweldig doen Ja Ja Briljant dat we nog zulke helden hebben die aan 1 filmpje kunnen zien dat zij het wel goed / beter zouden doen, zonder ook maar iets te weten van de dieren/mensen verder, of de geschiedenis daarvan. Poeh... thumbs up hoor OK dan!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:08

Nou de vervangsters van deze voorbrengster zijn dus al gevonden. Hier op Bokt zullen ze wel even laten zien hoe het moet Lachen
Dames: Succes, en doe beetje stevig schoeisel aan, je zult t nodig hebben!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 00:14

Bloos! Jeetje wat een akelig filmpje zeg!
Tja,... daar valt dan niks meer aan te houden,... als ze willen gaan ze toch wel!