Amazone zwaar gewond gevonden in rijbak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Excaluna

Re: Amazone zwaar gewond gevonden in rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:49

Dat is wel erg inderdaad. daarom heb ik ook altijd een gsm in me zak zitten.

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:51

Bah...klinkt ontzettend naar. Hopen dat de verwondingen van de vrouw meevallen...

Hier ook eentje die op de echt vervelende paarden pas opstapte als er iemand is. Op buitenrit ga ik nooit meer alleen, nadat ik bijn 2,5 uur in een bos heb gelegen. En als ik in de bak ga rijden, bel ik altijd mijn moeder/vriend en zeg dat ik nu opstap en als ik binnen die en die tijd nog niet terug hebt gebeld, dat zij moeten bellen en anders hulp moeten halen. Werkt tot nu toe prima en is gelukkig nog niks schokkends gebeurd.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:05

Waren ze niet bezig met een bodyprotector of een cap die een "belletje" pleegt bij een harde klap/val ?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:10

je kan nu wel zeggen van ik heb me GSM bij maar als je daar echt ligt en echt pijn hebt of buiten bewust zijn dan denk jij niet meer aan je GSM Knipoog

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:11

Ben eigenlijk ook wel benieuwd waar dit was en om wie het gaat!

Is erg dicht hier in de buurt.

Ik heb ook altijd mijn mobiel bij me, maar dat is zoals de meeste zeggen ook geen garantie. Als je bewusteloos bent of bovenop je mobiel valt heb je er nog niet veel aan!

In ieder geval hoop ik dat het nu beter gaat met de amazone en wens ik d'r heel veel beterschap!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:13

Brrrr, vreselijk. Ik hoop dat die vrouw weer zal genezen, het zal je maar gebeuren....

Als ik ga rijden op mijn jonkie in de bak, wil ik zeker dat er iemand is die 'thuis' is bij ons, zodat ik wat in de gaten gehouden wordt. Als er echt niemand is, ga ik niet rijden (ik zit nog in de inrijfase). Kan me niet permitteren om daar urenlang te liggen, terwijl mijn dochter op de peuterspeelzaal aan het wachten is tot ik haar op kom halen. Clown

Gelukkig is er altijd wel iemand, maar ik hou daar wel altijd rekening mee.......

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:19

Wat erg zeg voor die vrouw. Heel veel sterkte en hopelijk wordt ze snel weer beter.

Ik ga eigenlijk altijd samen met iemand (mijn zus of een van mijn ouders) naar mijn pony toe. Vind ik gezelliger en het is ook veiliger. Ik rij namelijk anders alleen. Verder heb ik ook nog altijd mijn mobiel mee (niet dat je die kan gebruiken als je bewusteloos bent). Ik sta wel bij een boer waar eigenlijk altijd iemand is dus als ik een keer alleen moet rijden is dat eigenlijk ook niet echt gevaarlijk.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:21

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:25

Jacimatho schreef:
He griebels...wat naar.
Ik hoop dat het letsel meevalt en de vrouw spoedig herstelt.

Hierom mochten wij dus ook nooit alleen rijden op stal, altijd tenminste met 2 man aanwezig zijn en anders er niet op kruipen.

Tja, wordt moeilijk bij ons. Ik ben vaak alleen op stal. Voordeel is dat de bak vlak bij de weg ligt waar continue verkeer over heen rijdt. Als er iets gebeurt, neem ik aan dat er wel alarm wordt geslagen. Heb vaak wel mobiel in m'n zak en in het eerste jaar dat ik mijn paardje reed en dus aan het inrijden was, zorgde ik wel dat er altijd iemand bij was. Nu vertrouw ik er ook op dat mijn ouders wel komen kijken als ik me niet meer meldt (paarden staan bij ouders).

Ik hoop dat de vrouw uit dit topic niet teveel mankeerde en snel hersteld. Veel sterkte.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:34

Zal je maar overkomen, hoop dat ze er alsnog op tijd bij zijn geweest en dat ze er zonder blijvend letsel vanaf komt.
Had er zelf niets van gehoord, vraag me toch wel af wie het is.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:35

Ik ben benieuwd wat er gebeurd is met haar
en hoe het met haar gaat Ach gut

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:37

Joto schreef:
en als iemand je vind, kunnen ze je ouders bellen als die niet in de buurt zijn, want meestal staat er iets van Mam o.i.d. in je tel,

Klopt. Wat ook kan is je 'in geval van nood'-contact opslaan onder ICE: in case of emergency. Kennelijk wordt dat internationaal wel gebruikt; dat hulpdiensten kijken of dat in je mobiel staat en dat dan dus bellen. Nu kunnen 'ma' en je ICE-contact natuurlijk hetzelfde zijn, maar in mijn geval - ik woon niet in NL - is dat hier iemand anders. In NL natuurlijk wel ma ! Schijnheilig (als 'ICE NL' in m'n mobiel)

On topic: schrikken voor de ruiter in kwestie, hopelijk herstelt ze gauw.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:48

He bah wat naar...

Ik ben er wel eens af gevallen, bovenop mn telefoon. Tsja, dan heb je er ook vrij weinig meer aan kan ik je vertellen...belt niet zo makkelijk met een kapotte telefoon Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig was het geen ernstige val, meer dat ik ietwat ongelukkig terecht kwam.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:48

He bah, wat naar voor die vrouw. Ik hoop dat het uiteindelijk blijkt mee te vallen met het letsel. En vraag me ook af wat er precies is voorgevallen.

illousion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:50

jeetjee weer zo iets ergs.. hoop dat ze er niets aan over houd!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:51

brrrr mijn grootste angst.
Wij hebben de bak helemaal achterin het weiland, dus als ik zou vallen en zwaar gewond zou raken, zou het ook minimaal een uur duren voor het thuisfront in de gaten krijgt dat ik niet terug kom.
Dit is de reden dat ik met mijn jonge paard alleen ga rijden als er iemand thuis is, en laat ik dit ook weten op het moment dat ik erheen ga zodat ze af en toe uit het raam naar buiten kijken of ik er nog opzit.

Maar als je je bedenkt hoeveel mensen er alleen rijden of helemaal achteraf Nagelbijten / Gniffelen

marie08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:00

wat esile ook al zegt telefoon bij je hebben is handig maar als je eraf valt en je valt op je telefoon of je paard gaat op je staan doet die het niet meer. heb ik ook een keer gehad op een buitenrit eraf gekletterd paard stond even bovenop me en me telefoon was echt stuk, gelukkig waren we met een groep en ging het paard er niet vandoor.
als ik nu in de bak rij leg ik me telefoon meestal op stil op de bakrand, nieuwe telefoon is duur en als je echt goed valt heb je er toch niks aangezien je niet moet bewegen als je raar valt.

on topic ff: wens de vrouw veel sterkte en lijkt me wel echt naar als dit je overkomt

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:05

Net als Mik_ ben ik ook benieuwd of iemand weet waar het precies gebeurd is ( bij Meerenbroek ? ) en wie de amazone is ?

Ook ik rij regelmatig alleen.. Brr, zal je maar gebeuren.

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:13

eng zeg!

ik verwittig voor het rijden altijd mijn ouders of mijn vriend dat ze moeten komen kijken als ik na een uur niet terug ben. en heb ook altijd telefoon bij hoor.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:17

Joto schreef:
en als iemand je vind, kunnen ze je ouders bellen als die niet in de buurt zijn, want meestal staat er iets van Mam o.i.d. in je tel,

nog beter: sla in je gsm het nummer van personen die verwittigd moeten worden op als ICE.
(In Case of Emergency).
de hulpdiensten raden aan om dit systeem te gebruiken om in noodgevallen snel contact te kunnen opnemen.
hier kan je er meer over lezen.

moniqueder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:38

Heftig hoor! Het zal je maar overkomen...

Lang leve de mobiele tel. maar moet je hem wel bij je hebben idd.
Zo ben ik een aantal jaren terug eens in de sloot belandt met mijn paard en had geen mobiel bij me. Het was erg warm en had geen zakken in me rijbroek. Nou denk ik trouwens toch dat me mobieltje het niet meer had gedaan naar die plons!

Gelukkig waren er sceelers die de plons hadden gehoord en zij hadden wel een mobieltje bij zich. Ik was namelijk snel op de kant, maar me lieve paardje helaas niet....

Dankzij de sceelers kon ook hij snel ter land gehesen worden!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:45

fojoe schreef:
Joto schreef:

nog beter: sla in je gsm het nummer van personen die verwittigd moeten worden op als ICE.
(In Case of Emergency).
de hulpdiensten raden aan om dit systeem te gebruiken om in noodgevallen snel contact te kunnen opnemen.
hier kan je er meer over lezen.

En in de praktijk werkt dat echt Knipoog

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:48

Het zal je maar gebeuren, lig je daar alleen! Gelukkig staat mijn paardje op een manege en als ik dan rij is zijn er wel mensen. Naast de bak staan van die picknicktafels en in de zomer zit daar altijd wel iemand. Ook zit het langs een weg, dus de kans dat ik daar alleen zou komen te liggen voor een lange tijd is niet zo groot gelukkig. Mijn mobiel zit meestal in mijn kast, dus daar zou ik ook niet veel aan hebben Tong uitsteken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:50

Jeetje wat naar!! Een nachtmerrie die atldij wel in je hoofd zit volgens mij, als je alleen gaat rijden. Ik rij altijd in mn uppie buiten.... We hebben iig beiden informatie over ons zelf aan/bij ons (ik ID en mijn paard aan hoofdstel EN zadel een kokertje met info), maar goed, dat helpt ook niets als je daar in je uppie ligt Knipoog

Maar alsof een telefoon je kan helpen.. Als je bewusteloos bent heb je er niets aan, en ik heb zelf al eens ervaren dat je natuurlijk precies zo moet vallen dat je telefoon het ook begeeft... Dan lig je daar alsnog, wel met een telefoon, maar die het heeft begeven omdat je er toevallig net op terecht moest komen of iets dergelijks...

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:52

Paula1990 schreef:
Ik zorg daarom dat ik altijd een telefoon bij heb ... ik rijd nl altijd alleen in de bak ... bijde club niet dan zet ik hem gewoon uit of alleen t geluid...

Mensen, mobiele telefoon helpt echt niet hoor (ik spreek helaas uit ervaring). Als ge op deze manier van uw paard afvalt, hebt ge standaard een (zware) hersenschudding. Gevolg van een hersenschudding is dat je 1. geheugenverlies hebt 2. gedesorienteerd ben in plaats-tijd-hoe-wat-waarom 3.je dan echt niet kan bellen Knipoog, maar wel rondjes kan lopen... je hoeft niet bewusteloos te zijn om niet te kunnen bellen.