Die zal wel een hoop pijn gehad hebben.

Maar zoals ook al gezegd is, ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esile schreef:Wat een naar ongelukArm dier...maarja, ongeluk zit in een klein hoekje en kan idd, zoals al eerder gezegd hier, ook in de wei gebeuren.
Wb de vertaling van het AD...in het Engelse interview op YouTube worden de kootbenen 'ankles' genoemd, dat verklaart misschien de 'mix-up'
Libera schreef:fuglyhorseoftheday.blogspot.com
Hier hebben ze t er ook over.
Ik vind racen sowieso verschrikkelijk, heb er helemaal niets mee.
Vind het niet verantwoord om jaarlingen en tweejarigen te rijden. Voor elk paard dat een succes is op de renbaan zijn er 3 die worden afgevoerd naar Mexico voor consumptie...
kyrkelover schreef:Libera schreef:fuglyhorseoftheday.blogspot.com
Vind het niet verantwoord om jaarlingen en tweejarigen te rijden. Voor elk paard dat een succes is op de renbaan zijn er 3 die worden afgevoerd naar Mexico voor consumptie...
nou dat is ook niet waar hoor.
Er zijn genoeg paarden hier in Nederland en omstreken die "niks"waard zijn voor op de baan.
En heeeeeeeeeeeeeeeeel veel daarvan worden verkocht,omgeschoold.
Maar de meeste mensen die zo'n dingen roepen zijn nog nooit echt in aanraking met de sport gekomen buiten de negatieve publiciteit in de pers. Want ja DAT is nieuws maar alle goede dingen die er gebeuren wordt niks over verteld.
Ninx schreef:kyrkelover schreef:
Er zijn genoeg paarden hier in Nederland en omstreken die "niks"waard zijn voor op de baan.
Maar de meeste mensen die zo'n dingen roepen zijn nog nooit echt in aanraking met de sport gekomen buiten de negatieve publiciteit in de pers. Want ja DAT is nieuws maar alle goede dingen die er gebeuren wordt niks over verteld.
Hey Kyrkelover,
je hebt gelijk, het gaat er in NL heel anders aan toe.... Maar er gaat dan ook laaaaaaaaaaaang niet zoveel geld in om.
Ik heb een tijd in Engeland gewoond, en trust me... wanneer er veel geld in de sport omgaat, is het paard helemaal NIETS meer waard voor de mensen wanneer het zijn werk niet goed doet.
En ja, die vinden wij dan in de kroketten terug via Mexico.... Toch verdrietig.
runningkawa schreef:rensport of niet
Als wij een lekker sprintje op een bospad of strand maken lopen we dit risico ook.
Heel vervelend en erg sneu voor het paard, maar helaas weinig aan te doen
Splash schreef:Ik denk dat ze van vermoeidheid (te hard gepushed misschien, of haar wil te groot?) na een wissel struikelde en haar spieren te moe waren om haar benen te ondersteunen en hierdoor het gewicht van haar lichaam haar kootbenen als lucifer houtjes door midden braken.
kyrkelover schreef:Libera schreef:fuglyhorseoftheday.blogspot.com
Libera schreef:Nou is dit paard toevallig in het nieuws omdat ze de enige merrie was in een belangerijke race, maar het gebeurt toch echt heel vaak...
En die paarden rennen echt niet zo hard omdat ze dat "leuk" vinden, net zomin als een dressuurpaard dressuur "leuk" vind, of een springpaard springen zo leuk vind. Paarden lopen toch echt liever in de wei volgens mij
kyrkelover schreef:zoiets is echt verschrikkelijk.
Het erge vind ik ook nog wel dat er staat dat het vandaag huilen is en morgen weer rustis verder gaan.
tja wat moet je dan er eeuwig bij stil staan daar help je niks mee. Ook bij die mensen gaat het door merg en been, die vinden het evengoed verschrikkelijk. Als ik bedenk hoeveel tijd ik wel niet besteed aan het trainen en alleen al de tijd op een wedstrijd. Ik vind het ook heel jammer dat er weer iets slechts in het nieuws staat, maar niet het goede.
Dit valt mij heel erg op en gebeuren zoveel leuke dingen op de renbaan waar nooit wat over vermeld wordt. Maar de pers staat altijd vooraan als er iets ergs gebeurt of als er een doping geval is , triets vind ik dat.
Zodat weer een hoop mensen kunnen zeggen ach wat zielig, terwijl ze eigenlijk een totaal verkeerd beeld van de rensport hebben.
Aziza_XX schreef:het doet raar van nieuws te hebben op bokt over de koerswereldjammer dat het zo triest is .. arm dier
Splash schreef:Libera schreef:Nou is dit paard toevallig in het nieuws omdat ze de enige merrie was in een belangerijke race, maar het gebeurt toch echt heel vaak...
En die paarden rennen echt niet zo hard omdat ze dat "leuk" vinden, net zomin als een dressuurpaard dressuur "leuk" vind, of een springpaard springen zo leuk vind. Paarden lopen toch echt liever in de wei volgens mij
Hey, een landgenootje![]()
Het gebeurd idd heel vaak en niet alleen in de rensport. Juist omdat het bij de populairste race van de VS is gebeurd komt het in het nieuws. Als het bij een lokale race zou zijn gebeurd had niemand er wat van gehoord. Maar het blijft zeer triest natuurlijk!
Wat 'leuk' betreft, ik denk dat veel paarden plezier beleven om te 'werken' en anderen weer niet. Net als veel mensen graag naar hun werk gaan, of juist niet! Ligt er maar net aan wat er van ze verwacht wordt en of ze dit aankunnen.
Ik lig af en toe ook liever op het strand dan dat ik naar mijn werk ga