Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:34

Er stonden op de weg waar de palen voor het ringsteken waren geen auto's, maar de auto aan de overkant van het water hoefde niet weg gehaald te worden. En daar moesten de paarden wel langs om een rondje te lopen en tevens stonden er daar een paar te wachten om aan de beurt te komen. Ook waren aan deze kant de bloembakken niet weg gehaald. Dus al met al vind ik ook dat er door de gemeente ook meer aan de veiligheid gedaan had kunnen worden.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:58

Ik denk dat dat vaak het geval is, de organisatoren zien het niet zoals de menners het zien of de deelnemers.

Hier was vandaag iedere keer als de pionen verzet werden een jongetje van ca. 8 jaar aan het voetballen op het parcours. Ik keek ernaar en snapte er niets van.....Op een gegeven moment stormde er een jurylid of rechter naar buiten en riep dat hij moest maken dat hij weg kwam. Dit was een zoontje van iemand van de organisatie/bestuur en vond dat hij dit recht had als kind.....maar waarom riepen de ouders hem niet tot de orde...dat zijn van die dingen he....zo kunnen er dus ongelukken gebeuren.

Ik geloof feitelijk ook niet dat 1 van deze koetsiers uit de wagen sprong en dacht: ik zie wel hoeveel mensen ze verwonden maar ik ben veilig. Ik ben er eerder van overtuigd dat ze alles er aan doen op zo'n moment om een ongeluk af te wenden en of te vermijden.

DaantjeBente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 23:14

Geen van de betrokken koetsiers is ook weggelopen bij het ongeluk. Wie dit nou weer heeft verzonnen??
Maar als je op de grond ligt, te kermen van de pijn, wordt het nogal lastig om je paard in bedwang te houden. De koetsier koos er ook niet voor uit zijn rijtuig gelanceerd te worden en 10 meter verder op als een zak aardappelen neergekwakt te worden.
Maar wat er gezegd wordt klopt wel, vroeger hadden we alle ruimte om op ons gemak en in alle rust in te spanen en te wachten tot het ging beginnen, maar dit was nu niet mogelijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 02:17

nobbygaard schreef:
Er stonden op de weg waar de palen voor het ringsteken waren geen auto's, maar de auto aan de overkant van het water hoefde niet weg gehaald te worden. En daar moesten de paarden wel langs om een rondje te lopen en tevens stonden er daar een paar te wachten om aan de beurt te komen. Ook waren aan deze kant de bloembakken niet weg gehaald. Dus al met al vind ik ook dat er door de gemeente ook meer aan de veiligheid gedaan had kunnen worden.

Dan moet je dus als ruiter/menner zelf de verantwoordelijkheid nemen en zeggen dat je niet mee doet, het liefst allemaal tegelijk. Het is erg naar en vervelend, zowel voor de menner als de organisatie maar die zullen er de volgende keer wel voor zorgen dat alles voor elkaar is, ze willen tenslotte niet weer het risico lopen dat ze maar de helft of minder van de deelnemers hebben. Op die manier stel je ze voor het blok, of veiliger maken, of geen evenement. En dat hoeft echt niet perse op de dag zelf te zijn, de organistatie hoort ook de weken voor het evenement al te communiceren met de deelnemers welke omstandigheden ze wel en niet nodig hebben en dan kan er ook gezegd worden waar minimaal aan moet worden voldaan omdat er anders niet gereden zal worden. Vaak vind zo'n organisatie dat helemaal geen probleem maar is het gewoon een kwestie van gebrekkige communicatie of menners/ruiters die maar niets zeggen.