Uitgebreid bericht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
racheltjj schreef:Ik ben een van de deelnemers, en meld me even; het wordt allemaal zeeer opgeblazen.
Twee slachtoffers klopt, na het laatste bericht vanavond hoorde ik uit zeer directe hand dat het ging over inwendige bloedingen en een hersenschudding ( het meisje ) ,ze ligt op de intensive care. De man zou een gebroken heup hebben,maar dat viel allemaal reuze mee, hij bleek last van stijfheid te hebben.
Jammer dat de paardensport zo weer in een zwart daglicht wordt gezet!
Het ringsteken werd na het eerste ongeluk nog voortgezet, na de tweede werd het toch afgelast.
Oorzaken zijn waarschijnlijk de wind in grote mate ( zand opstuiven/ klapperend bord ).
racheltjj schreef:Ik ben een van de deelnemers, en meld me even; het wordt allemaal zeeer opgeblazen.
katiavl schreef:Ik snap ook niet waarom het zwart daglicht/ zwart makerij zou zijn. Als er een spijtig ongeluk gebeurd komt dat gewoon in de krant. Dit word niet gecensureerd omdat er een paard bij betrokken zou zijn, en zo mischien een negatief effect op paardrijhouderij zou hebben. Wat onzin is natuurlijk
Aldewereld schreef:racheltjj schreef:Ik ben een van de deelnemers, en meld me even; het wordt allemaal zeeer opgeblazen.
Dat jonge meisje blijkt met de trauma heli te zijn afgevoerd
This_is_me schreef:Het is zeker ernstig nieuws maar ik geef rachel wel gelijk. Ik heb zo juist uit betrouwbare bron ook dingen gehoord die niet geheel over een komen met de stukken die in de krant staan..
al met al hoop ik dat het meisje van de IC af komt, maar zoals het er nu uitziet is ze er niet al te best aan toe..
Twee slachtoffers klopt, na het laatste bericht vanavond hoorde ik uit zeer directe hand dat het ging over inwendige bloedingen en een hersenschudding ( het meisje ) ,ze ligt op de intensive care. De man zou een gebroken heup hebben,maar dat viel allemaal reuze mee, hij bleek last van stijfheid te hebben.
Jammer dat de paardensport zo weer in een zwart daglicht wordt gezet!
Het ringsteken werd na het eerste ongeluk nog voortgezet, na de tweede werd het toch afgelast.
Oorzaken zijn waarschijnlijk de wind in grote mate ( zand opstuiven/ klapperend bord ).
Echwel schreef:Mag ik als menner ook even reageren.
Uit de wagen springen terwijl je eventueel nog kunt sturen is not done.
Je gaat er pas af als de situatie dermate gevaarlijk wordt dat je niet veilig meer bent
De vrouw had er nooit af mogen springen daarbij lees ik dat ze alleen op de wagen zat dus waarschijnlijk geen groom bij zich, die je in dit soort situaties waarbij je moet wachten in een straat toch echt voor de wagen hoort te zetten om het paard rustig te houden.
Daarbij zijn veel leden van plaatselijke menverenigingen mensen die af en toe het paard voor
een ritje voor de wagen spannen of meedoen aan dit soort evenementen.
Met een basiskennis koetsiersbewijs wel op zak maar niet de nodige kilometers gemaakt, kun je van
menner en paard ook niet verwachten dat ze in dit soort situaties weten wat ze moeten doen
Citaat:Er was eigenlijk sprake van twee incidenten. Bij het eerste incident was een paard en koets betrokken, waarbij in de koets één vrouw zat die het paard mende. Tijdens de rit schrok het paard vanwege een tot dusverre onbekende oorzaak en sloeg op hol. In paniek sprong de vrouw uit de koets en kwam daarbij met haar rug op de trottoirband terecht. Zij is zwaargewond met de ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd.