Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
detour schreef:Jemig, wat sneu zeg!
Stomme vraag; is die eigenaar van het land nu aansprakelijk?
Want als er bij ons thuis een kind van een ander in de wei kruipt en een lel krijgt zijn wij dat namelijk. En eigenlijk vind ik het de verantwoordelijkheid de moeder.
ma_rie_tje schreef:Verschrikkelijk dat zoiets is gebeurd!
Ik weet nog wel van een aantal jaar geleden dat een gezin met een motorbootje aan het varen was. Is langs een weiland gaan liggen, en op de wei gaan "picknicken". Geen rekening houdend met de dieren in het weiland. 1 van de 3 kids is overleden, de 2e was (zwaar) gewond geraakt. Wat voor dieren dat waren weet ik niet meer zeker, ik dacht paarden en koeien gemengd. Jongetje dat overleed was 4, gewonde meisje 5. Papa en mama hadden de kinders niet in de gaten gehouden.
Hoe dat verder was afgelopen weet ik niet meer, weet wel dat het een rechtzaak is geweest (hadden ouders aangespannen tegen de boer). Uitspraak zou ik echt niet meer weten...
IMO is het de verantwoording van de ouders. Hoe het precies met de regels zit weet ik ook niet
shera schreef:De moeder zal zich schuldig genoeg voelen. Wat een afschuwelijk ongelukEn ik hoop dat dit topic er niet eentje gaat worden van: 'dan hadden de ouders maar op het kind moeten letten'.
Jakkes, ik vind dat zo tactloos.
Geen enkele ouder wil dit en een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje.
shera schreef:De moeder zal zich schuldig genoeg voelen. Wat een afschuwelijk ongelukEn ik hoop dat dit topic er niet eentje gaat worden van: 'dan hadden de ouders maar op het kind moeten letten'.
0Whisper0 schreef:shera schreef:De moeder zal zich schuldig genoeg voelen. Wat een afschuwelijk ongelukEn ik hoop dat dit topic er niet eentje gaat worden van: 'dan hadden de ouders maar op het kind moeten letten'.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Elk kind kan wel eens aan de aandacht van een ouder ontsnappen.
Ookal zijn die ouders normaal gesproken heel oplettend. In een oogwenk kan er al wat gebeuren.
Dus het is een beetje tactloos om gelijk de 'schuld' op de ouders toe te schrijven.
Niemand weet tot nu toe het hele verhaal dus met speculeren schiet je niks op.
Om zulke uitspraken te doen zonder vastgelegde feiten vind ik zowieso al gedurft.
En over de omheining gesproken..denken jullie nou echt dat een 3 jarig meisje al weet dat een hek betekend niet doorheen gaan. En als ze dat wel weet hebben kinderen nog steeds niet het besef van mogelijk gevaar ( in ieder geval niet in de mate die volwassen wel hebben)
Ik wil in ieder geval de ouders verschrikkelijk veel sterkte toewensen.
Het verlies van een kind is verschrikkelijk, helemaal op deze tragische wijze!
viv77 schreef:Mijn hemel, wat erg...