3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:03

o dat is toch de nachtmerrie van elke ouder. Ik wens de ouders heel veel sterkte toe!!!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:09

Wat triest.. Boos! Heel veel sterkte toegewenst aan haar ouders
Laatst bijgewerkt door Amigo_ op 27-04-08 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:10

Ooh, wat erg!:(

body_

Re: Meisje overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:17

detour schreef:
Jemig, wat sneu zeg!
Stomme vraag; is die eigenaar van het land nu aansprakelijk?
Want als er bij ons thuis een kind van een ander in de wei kruipt en een lel krijgt zijn wij dat namelijk. En eigenlijk vind ik het de verantwoordelijkheid de moeder.

ben het ook met je eens,, als je klein kind bij je hebt hoor je er altijd op te letten ,, doe ik ook altijd met me nichtje

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:18

Ja, je maakt soms echt gekke mensen mee, heb al eens een tweejarig jongetje uit de stal van mijn vroegere tweejarige Volbloedhengst moeten vissen terwijl mama d'r shaggie rookte op het erf, met d'r gezicht de andere kant op.. Clown
Levensgevaarlijk.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:24

Wat erg zeg... Altijd opletten met die kinderen.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:27

las het net op teletekst(nouja mijn vader lies het voor)
vind het heel erg. ben je lekker als ouder ergens met je kind gebeurt er zoiets.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:28

Wat erg voor de familie. En ook voor de paardeneigenaren.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:32

Verschrikkelijk dat zoiets is gebeurd!

Ik weet nog wel van een aantal jaar geleden dat een gezin met een motorbootje aan het varen was. Is langs een weiland gaan liggen, en op de wei gaan "picknicken". Geen rekening houdend met de dieren in het weiland. 1 van de 3 kids is overleden, de 2e was (zwaar) gewond geraakt. Wat voor dieren dat waren weet ik niet meer zeker, ik dacht paarden en koeien gemengd. Jongetje dat overleed was 4, gewonde meisje 5. Papa en mama hadden de kinders niet in de gaten gehouden.

Hoe dat verder was afgelopen weet ik niet meer, weet wel dat het een rechtzaak is geweest (hadden ouders aangespannen tegen de boer). Uitspraak zou ik echt niet meer weten...

IMO is het de verantwoording van de ouders. Hoe het precies met de regels zit weet ik ook niet

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:33

ma_rie_tje schreef:
Verschrikkelijk dat zoiets is gebeurd!

Ik weet nog wel van een aantal jaar geleden dat een gezin met een motorbootje aan het varen was. Is langs een weiland gaan liggen, en op de wei gaan "picknicken". Geen rekening houdend met de dieren in het weiland. 1 van de 3 kids is overleden, de 2e was (zwaar) gewond geraakt. Wat voor dieren dat waren weet ik niet meer zeker, ik dacht paarden en koeien gemengd. Jongetje dat overleed was 4, gewonde meisje 5. Papa en mama hadden de kinders niet in de gaten gehouden.

Hoe dat verder was afgelopen weet ik niet meer, weet wel dat het een rechtzaak is geweest (hadden ouders aangespannen tegen de boer). Uitspraak zou ik echt niet meer weten...

IMO is het de verantwoording van de ouders. Hoe het precies met de regels zit weet ik ook niet

Die omheining staat er dan toch ook niet voor niks? Clown

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:36

vind ik ook. Kan me ook niet voorstellen dat de ouders toen de rechtzaak gewonnen hadden.
Ik zal hier in rondvragen (schoonvader kent veel "boeren" uit de buurt).
Lijkt mij ook dat er niet voor niks omheining is om een weiland, sloot of niet. Je hoort niet op andermans terrein tekomen alsje daar geen toestemming voor heb.

Ik denk dat dit soort ongelukkig veelvuldig voorkomen kunnen worden als ouders beter op hun kinderen letten

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:39

Dat denk ik ook; en sommige mensen onderschatten het gedrag van vee enorm, hebben echt geen idee.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:41

hier hangen er nu zelfs briefjes op de hekken van weilanden met daarop:
Pas op!
Loslopende stieren

IMO is dat overbodig. Niemand (behalve mensen die daar horen natuurlijk) hoort die weilanden te betreden!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:42

De moeder zal zich schuldig genoeg voelen. Wat een afschuwelijk ongeluk Huilen En ik hoop dat dit topic er niet eentje gaat worden van: 'dan hadden de ouders maar op het kind moeten letten'.
Jakkes, ik vind dat zo tactloos.
Geen enkele ouder wil dit en een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:43

shera schreef:
De moeder zal zich schuldig genoeg voelen. Wat een afschuwelijk ongeluk Huilen En ik hoop dat dit topic er niet eentje gaat worden van: 'dan hadden de ouders maar op het kind moeten letten'.

Ik denk dat niemand dat keihard suggereert hoor. Knipoog
Ik vind het ook niet taktloos maar juist interessant wat nou wel wettelijk mag en wat niet.

Verder is het logisch dat het rot is voor die ouders. Clown

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:49

shera schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Elk kind kan wel eens aan de aandacht van een ouder ontsnappen.
Ookal zijn die ouders normaal gesproken heel oplettend. In een oogwenk kan er al wat gebeuren.
Dus het is een beetje tactloos om gelijk de 'schuld' op de ouders toe te schrijven.
Niemand weet tot nu toe het hele verhaal dus met speculeren schiet je niks op.
Om zulke uitspraken te doen zonder vastgelegde feiten vind ik zowieso al gedurft.
En over de omheining gesproken..denken jullie nou echt dat een 3 jarig meisje al weet dat een hek betekend niet doorheen gaan. En als ze dat wel weet hebben kinderen nog steeds niet het besef van mogelijk gevaar ( in ieder geval niet in de mate die volwassen wel hebben)

Ik wil in ieder geval de ouders verschrikkelijk veel sterkte toewensen.
Het verlies van een kind is verschrikkelijk, helemaal op deze tragische wijze!

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:50

vreselijk .. die moeder zal wss nooit meer iets met paarden willen te maken hebben

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:58

Verschrikkelijk.. Het zou je maar overkomen.. Ook als meisje met heel veel pijn waarschijnlijk.
Wil iedereen veel sterkte toewensen

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:04

Echt heel vreselijk. Het is het ergste wat je als ouder kunt overkomen.

Bij ons op stal lopen er ook regelmatig kinderen. Ik krijg daar altijd kippenvel van. Soms zeg ik er ook wat van. Het is nu eenmaal geen speelplaats. Ze staan je dan aan te kijken van duh, de paarden doen toch niets. Nee nu niet, maar over een paar seconden kan er een schrikken en opzij spingen o.i.d.

De meeste mensen denken er veel te makkelijk over en kinderen zien nu eenmaal niet zo gauw ergens gevaar in.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:13

't zou je maar overkomen ook als ouder.... Ik ben ook laatst door een paard getrapt terwijl ik al op een paard zat en blijkbaar waren het geen maatjes en die trap nou geloof me dat was niet zacht

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:17

Ik had het vreselijke nieuws gehoort op de radio. Verschrikkelijk dat zoiets gebeurt. Zo jong en door zoiets moeten overlijden vreselijk.

Sterkte voor alle nabestaanden.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:21

0Whisper0 schreef:
shera schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Elk kind kan wel eens aan de aandacht van een ouder ontsnappen.
Ookal zijn die ouders normaal gesproken heel oplettend. In een oogwenk kan er al wat gebeuren.
Dus het is een beetje tactloos om gelijk de 'schuld' op de ouders toe te schrijven.
Niemand weet tot nu toe het hele verhaal dus met speculeren schiet je niks op.
Om zulke uitspraken te doen zonder vastgelegde feiten vind ik zowieso al gedurft.
En over de omheining gesproken..denken jullie nou echt dat een 3 jarig meisje al weet dat een hek betekend niet doorheen gaan. En als ze dat wel weet hebben kinderen nog steeds niet het besef van mogelijk gevaar ( in ieder geval niet in de mate die volwassen wel hebben)

Ik wil in ieder geval de ouders verschrikkelijk veel sterkte toewensen.
Het verlies van een kind is verschrikkelijk, helemaal op deze tragische wijze!

vreselijk natuurlijk voor de ouders maar ook voor de eigenaar van het paard (of de paarden)

Ik vind niet dat er gespeculeerd wordt, maar in het algemeen wordt besproken hoe het nu zit met de wetgeving. Het is toch vervelend dat dit gebeurd is en het kan ook bij anderen gebeuren.
in mijn ogen is in dit verhaal de moeder verantwoordelijk, ook al kan een klein kind altijd aan je ontglippen ik vind niet dat je hier de eigenaar van het paard de schuld kan geven. Zou een mooi verhaal zijn, heb je je dieren achter een hek op eigen grond lopen, ben je verantwoordelijk voor een ieder die ongevraagd op jouw terrein komt.... In dit verhaal is het een klein kindje, die kun je dus niet echt de schuld geven omdat het kindje niet beseft wat het doet, maar stel het was een kind van 14 jaar ofzo dat het land was in geglipt en dit was gebeurd....
Neemt natuurlijk niet weg dat het vreselijk is wat er gebeurd is, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het met de wetgeving zit....

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:26

Jemig zeg Bloos! . Arme moeder!

@ TS: waar ligt dat gebied waar ze gevonden is? Ik woon ook in kampen en kan het me zo snel niet voor de geest halen..

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:27

@ Marley

Ik snap wat je bedoelt hoor qua wetgeving.
Ik studeer zelf rechten dus mbt de aansprakelijkheid zal er een hoop te discussieren zijn. Ik ben het er ook zeker mee eens dat de landeigenaar of paardeneigenaar niets te verwijten valt. Maar waar ik eigenlijk op doel is het feit dat mensen hier zeggen had de moeder maar beter moeten opletten. Ik vind dat een vrij harde uitspraak. Die moeder is net haar kind verloren door een vreselijk ongeluk dat hoeft er niet ingewreven te worden. Wie weet is dat kind wel weggelopen oid. Ik vind niet dat men kan zeggen dan had de moeder maar beter moeten opletten. Ik kan het niet zo goed verwoorden. Maar nogmaals met mijn vorige post bedoelde ik dus niet de mensen die het hadden over het wettelijke opzicht maar ik bedoelde de mensen die de moeder 'beschuldigen'

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:33

viv77 schreef:
Mijn hemel, wat erg...

Dit komt het dichtst bij mijn reactie ook. Wat verschrikkelijk!