Paard raakt met been vast in krimpvoeg brug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bterlaan

Re: Paard raakt met been vast in krimpvoeg brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:20

Aanklagen, die lui. Het moet voor ALLE vormen van verkeer veilig zijn, ook paarden dus. Of anders had er een waarschuwing moeten staan. Stuur ze de DA-rekening maar.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:17

Er had bij wijze van spreken ook iemand die te voet over de brug ging met zijn been er in kunnen zakken.
Iemand die ik ken heeft zo zijn heup gebroken en dat is ook nooit meer helemaal goed gekomen (de man was achter in de 70), ook door zo'n reparatie met een lapmiddel.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:19

Jeetje..
Ziet er erg uit. Ach gut

Lys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:45

Hopelijk komt het weer goed, dat ze dat zo afdekken ? maarja pas als er wat ergs gebeurd gaan ze er wat aan doen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:47

Lys_ schreef:
Hopelijk komt het weer goed, dat ze dat zo afdekken ? maarja pas als er wat ergs gebeurd gaan ze er wat aan doen...

als er een onderdeel van een brug stuk is, moet dit onderdeel opnieuw gemaakt worden, dit kost eventjes tijd natuurlijk
tot die tijd dat dat klaar was hebben ze het afgedekt met een plaats rubber, wat voor autoos en fietsen e.d. voldoende is, want die kunnen er niet tussen zakken

Dat er nu een paard tussen is gezakt had niemand zich waarschijnlijk voor mogelijk gehouden, het is gewoon een ontzettend vervelend ongeluk

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:06

Zo dat is wel heel erg schrikken!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:39

Brrrr wat een eng gezicht zeg!! Wat een geluk dat het paard er zo goed van af komt. Zou graag willen weten hoe het nu met hem is. Weet iemand dat toevallig??

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:56

Wat zou ik pissig zijn zeg!!
Ik denk ook niet dat je dat kunt zien als je erop rijdt. Je gaat ervanuit dat de weg gewoon goed is.
Wat ik alleen niet snap, is dat die ruiter op een afstandje met zn cap nog op gaat toekijken, alsof het hem helemaal niets doet.
Ik zou me toch over het paard buigen.
Arm beestje, hopelijk komt hij er goed van af.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:59

als er al 30 mensen over een paard buigen wordt dat lastig Knipoog en denk dat de ruiter zelf ook goed geschrokken was hoor

Dit is gewoon echt een ongeluk, niemand had het aan kunnen zien komen

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:11

Ik heb net de ruiter nog gezien en hij was klaarblijkelijk nog niet goed van. De ruiter heeft goed gehandeld: heeft onmiddellijk mensen opgebeld en de brandweer, iemand anders zou de dierenarts bellen. Dus over hem valt niets te zeggen hoor. Op het moment dat de foto's genomen zijn waren de dierenarts en brandweer al ter plaatse... Ik denk dat hij gewoon de mensen hun werk wou laten doen en zo min mogelijk in de weg wou lopen...
Ik zal morgen informeren hoe het met het paard gaat...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 01:14

naar ongeluk........ ja het had beter afgedekt moeten zijn, of iig duidelijk moeten zijn dat ze er mee bezig waren, maar zoals al eerder gezegd, ik denk dat dit scenario niet in iemands gedachten is gekomen, het is natuurlijk ook wel net vieze pech dat een paard precies op dat stukje gaat staan.

allemaal gewoon blij zijn dat het niet dramatisch is afgelopen en een zeer goede les voor zowel ruiter als brugverantwoordelijke, dat zomaar vanuit gaan dat iets oke is, niet altijd zo is Knipoog

ik hoop dat het dier vlot opknapt Knipoog

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 07:37

ach arm dier..en nog zo jong ook nog...gelukkig kon de ruiter er gauw afspringen

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 07:48

We reden er zondag onderdoor... Toen we terugkwamen van de wedstrijd jonge paarden zagen we toen we over de E34 reden dat er boven op de brug iets gebeurd was, veel volk, brandweer,... En lees nu dat het blijkbaar over een paard ging!

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:57

hoe is het nu met het paard?? weet iemand dit??

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:33

Wat een naar ongeluk zeg. Op die foto's lijkt het net of dat been scheef staat. Hopenlijk houdt dat paard er niets ernstig aan over. Veel sterkte voor paard en eigenaar.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:27

Op de foto's te zien dat hij weer staat en het been niet ontwijkt Lachen Maar hoe kan die ooit daarin vast komen te zitten??

Ik zou echt een schadeclaim indienen!!

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:18

brr wat een verhaal en wat een foto's! Gelukkig is het been niet gebroken!! Sterkte voor het paard en de eigenaren!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:41

2 dagen rust geadviseed, valt mee!

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:15

toch kun je wel de gemeente aansprakelijk stellen voor het ongeluk.
je weet nog bij lange na niet welke schade dit paard uiteindelijk heeft
idd een wonder dat het niet is gebroken.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:25

Vippie schreef:
Wat ik dan niet snap is waarom je precies je paard over dát stukje laat lopen, zo te zien zijn de platen ernaast wel intact namelijk. Hoop dat het dier erbovenop komt, gelukkig heeft hij vooralsnog niks gebroken en bleef hij rustig.

Ben het helemaal met je eens. Als ik rij en zie iets vreemds ga ik er nooit overheen. Dat is het zelfde als die gladde putdeksels. Daar kan je ook een aardige smak op maken.

horse4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:18

larixfire schreef:
Vippie schreef:
Wat ik dan niet snap is waarom je precies je paard over dát stukje laat lopen, zo te zien zijn de platen ernaast wel intact namelijk. Hoop dat het dier erbovenop komt, gelukkig heeft hij vooralsnog niks gebroken en bleef hij rustig.

Ben het helemaal met je eens. Als ik rij en zie iets vreemds ga ik er nooit overheen. Dat is het zelfde als die gladde putdeksels. Daar kan je ook een aardige smak op maken.

Ben het hier niet mee eens.
De gemeente en provincie moet zien dat haar wegen in orde zijn. Volgens mensen die daar regelmatig voorbijkwamen is dit al zeker een maand onhersteld gebleven.(zoals altijd blijkt ook nu dat er eerst een accident moet gebeuren alvorens het hersteld wordt) Daarbij komt nog eens dat je zoizo rechts op een brug moet rijden. Als je op de brug zou gaan zien, is het gevaarlijk om eventueel links op het baanvak te rijden waar er wel een bescherming over was, want je komt dan te dicht bij het andere baanvak(van tegenoverkomend verkeer)= als het paard dan verschiet heb je snel een auto vast. Daarbij kwam nog eens dat op de bescherming links van waar er een rubber was aangebracht een gele markering was= de kans dat een jong paard (3,5j)daarover gaat is quasi onbestaande of miniem.

horse4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:45

Risje80 schreef:
Wat zou ik pissig zijn zeg!!
Ik denk ook niet dat je dat kunt zien als je erop rijdt. Je gaat ervanuit dat de weg gewoon goed is.
Wat ik alleen niet snap, is dat die ruiter op een afstandje met zn cap nog op gaat toekijken, alsof het hem helemaal niets doet.
Ik zou me toch over het paard buigen.
Arm beestje, hopelijk komt hij er goed van af.

een foto geeft maar een momentbeeld, het heeft bijna een uur geduurd eens dat brandweer kon beginnen en deze foto's werden getrokken.(tijdens dat uur heeft de ruiter weldegelijk over het paard gebogen+ paard tegen de grond gehouden want anders was het waarsch gebroken geweest) Een uur hurken met rijlaarzen aan is geen evidentie!!
Ik vind het al verkeerd dat je uit een foto een gedachte gaat afleiden die erin bestaat dat de ruiter niet met het dier zou inzitten. ten eerst moet je er al vanuitgaan dat wanneer je paardrijdt, de persoon in kwestie een dierenliefhebben is+ na zo'n ongeval is de ruiter ook wel geschrokken(paard valt scheef achteruit met ruiter er nog op)!
Daarbij denk ik dat het inopportuun is dat een ruiter zijn cap moet afdoen wanneer er een foto wordt getrokken.