Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:Ik vond een linkje naar een filmpje waar je echt niet vrolijk van wordt....
We moeten er echt vanaf dat dit 'mooi' gevonden wordt. Het ziet er niet uit, en ik zou heel graag zien dat deze mensen een andere bezigheid gaan zoeken waarbij ze minder schadelijk te werk gaan.... dammen ofzo.
Kijk en huiver: http://nl.youtube.com/watch?v=P5-OGNRhe ... re=related
ps @ Lindake: naast de rollkur mogen de door jou genoemde zaken net zo goed hard aangepakt worden hoor... wat een gekkigheid, waar gaat dit heen?
katiavl schreef:Maar als je iets benoemd onder mentale mishandeling zonder verdere uitleg, laat staan wetenschappelijke bewijzen om ze te bekrachtigen vind ik maar vreemd. Zeker als het komt van een grote organisatie
lazal schreef:Ik rij mijn paarden los zoals zo op de wei lopen te grazen. Neus over de grond en naar voren en niet over de grond en achter de loodlijn. Er zijn idd paarden die laag en achter de loodlijn lopen, maar dat is waarschijnlijk met aanrijden erin gehamerd. Zo'n paarden krijg je ook heel moeilijk opwaarts gereden. Paarden meteen met het hoofd omhoog zoals in de proef moet vind ik niet goed. Je moet toch eerst de rugspieren ontspannen en aanspannen zodat het paard ook jouw gewicht met gemak kan dragen. Paarden die alleen maar hoog ingezet lopen krijgen op den duur rugproblemen en je zit in een badkuip. Een paard wat niet los is in de rug loopt ook niet over/door de rug en krijgt beslist blessures. En op een paard dat niet los is in de rug kun je moeilijk doorzitten, wat in de hogere klasses toch meer gevraagd wordt. Ik denk dat de methode van Anky niet zo slecht is anders was ze niet al de nodige keren wk geworden en haar paarden worden toch ook gezond oud.
KiWiKo schreef:weet je, een hardloper die een wereldprestatie neerzet is ook niet altijd even blij.......... een wereldbekende voetballer die bij een wereldbekerfinale door zijn collega van de andere kant belaagd wordt is ook niet blij.
Met de hondensledenrace die over de zuidpool gaat, zullen de honden ook niet altijd even gelukkig zijn.....
Topprestaties leveren kost altijd moeite, en veel moeite........ voor mens en dier.
daarnaast kan een dier dat nog altijd meer kracht heeft in zn rechter oor dan ik en mijn vriend bij elkaar hebben, echt wel weg uit zo een positie als die dat wil (densoods gaattie erbij liggen)
Feit is wel dat Anky haar paarden toch echt allemaal goed op leeftijd overlijden en gezond die leeftijd bereiken......
terwijl die paarden ECHT moeten werken voor hun brokken.
Als een topsporter psychisch in de knup zit kan deze geen wereldprestaties neerzetten, geld ook voor een paard........ en onder psychisch in de knup versta ik ook ongelukkig
Ik vind het altijd wel frappant dat de meeste mensen die moeite hebben met het rijden van Anky meestal de mensen zijn die achter haar eindigen. En bij de publieke opinie over het algemeen de mensen zijn die zelf niet of nauwelijks in de sport meerijden, zeker niet in de hogere klasses.
Het enige BEWIJS in dit is dat Anky haar paarden gezond oud worden.......... de rest is slechts mening en raden
poes schreef:Kiwiko: ik volg je verhaal grotendeels, alleen dat psychologisch onder de knup zitten... sja... daar zijn eindeloos veel gradaties in. Paarden hebben veel werklust en als je ze heel gradueel naar een bepaalde positie dwingt, dan gaan ze er niet tegenin... En blijven ze 'los'. Of ze er dan ongelukkiger van worden durf ik dus niet zeggen. Dat ik het fysiek een naar plaatje vind, dat wel.