Paard met zeer ernstig verwaarloosde oogwond in Hasselt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Paard met zeer ernstig verwaarloosde oogwond in Hasselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:56

nee, jij weet niet hoe de situatie is. je ziet een foto. dat is bewijs, maar alles wat verder geschreven staat is maar vanuit 1 mens geschreven en niet breed...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:58

ai, dat is idd echt te erg voor woorden Boos!
dit moet wel ontzettend pijnlijk en vervelend zijn, hoe kunnen mensen het toch zover laten komen he!!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:00

ikenindi schreef:
nee, jij weet niet hoe de situatie is. je ziet een foto. dat is bewijs, maar alles wat verder geschreven staat is maar vanuit 1 mens geschreven en niet breed...

Je kunt het keren of wenden hoe je wilt, maar als je van je dier houdt dan laat je het niet zover komen. Dit heeft NIETS met dierenliefde te maken. OF je gaat ermee naar een kliniek om hem op te lappen OF je laat hem inslapen en je laat hem NIET met een rottend oog in de wei staan.

Inderdaad zoals de onderste reactie op de vorige pagina; meneer kan waarschijnlijk geen afscheid nemen van z'n geld. Kost niets op deze manier en meneer zelf heeft er geen last van.

Dit is gewoon niet goed te praten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:08

ach arm beestje!
Wat moet dat ding een auw hebben zeg.. Ach gut
hopenlijk gaat het na de 'operatie' beter

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:11

IvysToeter schreef:
hopenlijk gaat het na de 'operatie' beter

Hij wordt nooit meer wakker, dus ik denk dat het op de eeuwige groene weides een stuk beter voor hem zal zijn dan hier op het moment.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:11

ow sorry dan heb ik er overheen gelezen.
Begreep eruit dat hij in slaap word gebracht met het idee hem beter te maken.
maar ze laten 'm dus inslapen.
beter voor het beestje.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:16

ikenindi, je wil toch niet zeggen dat die *piep* van een vent het zijn kleinkinderen wil aandoen om ze naar zoiets afschuwelijks te laten bekijken? Daarnaast is het nooit te rechtvaardigen om voor het welzijn van de mens een dier onnodig te laten lijden. Ik hoop verder dat er ook stappen worden ondernomen tegen de desbetreffende veearts ( als die uberhaubt al eens in beeld is geweest)
Nogmaals, grote schande dat er verder geen stappen zijn ondernomen, het dier had allang in beslag genomen moeten worden, waarna er een goede dierenkliniek de juiste stappen zou moeten ondernemen.

* Ik word helemaal misselijk bij het idee dat er op DIT moment, ergens een dier rondloopt, met ZULKE verwondingen, en die ook nog tot vrijdag moet wachten, BAH!*

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:19

ikenindi schreef:
nahja ik ken ook zat mensen die hun paard in laten slapen, maar wel een weekje wachten om nog afscheid et kunnen nemen... er staat wel dat t n boerenpaard is, maar die boer kan best kleine kinderen hebben ofzo... niet tesnel oordelen... Knipoog

Als je het andere nieuwsbericht leest,lees je ook dat bij deze lompe boer al eerder dieren zijn weggehaald en hij eerder een paard heeft laten doodgaan in de wei.
Ik vind het een raar iets om je paard zo te laten lijden omdat eventuele kleine kinderen er afscheid van zouden kunnen nemen(wat ik dus niet geloof).Deze verwonding heeft het paard al veel langer.En kleine kinderen of niet:dierenarts had er al veel eerder naar kunnen kijken.Voor mij is het echt en alleen maar pure dierenmishandeling.Quellian:je slaat de spijker op zijn kop:meneer zal inderdaad geen afscheid willen nemen van zijn geld.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:21

Wel een mooi paard trouwens... Echt afschuwelijk dat het zover heeft mogen komen..

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:31

Arm, arm paard. Is er niemand die het dier naar de kliniek kan brengen?
Misschien een second opinion want inderdaad, als dit een verwaarloosde wond is kan het dier wellicht aan iemand gegeven worden die de DA kosten voor zich wil nemen en het paard een 2e kans gunt....

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:48

ikenindi schreef:

Gelukkig ken ik de situatie ook niet.Of nou gelukkig:ik zou haast willen dat ik hem wel kende,dan had het dier allang bij mij op de wei gelopen.Ik denk dat je een en ander zelf niet goed leest.Er is niks geschreven door 1 man,er zijn meerdere artikelen te vinden,door meerdere mensen geschreven.Ook heeft de desbetreffende lompe boer al vaker met de dierenbescerming te maken gehad(lees:dieren die zijn weggehaald,gebeurt ook echt niet zomaar hoor)en een paard overleden.Dus in dit geval zou ik het absoluut niet voor zo'n koekerd opnemen,er zijn meerdere onderzoeken en meldingen geweest.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:51

Ik vind een onprofessioneel persbericht. Het is niet objectief geschreven en enkele feiten in het bericht lijken mij onwaarheden. Ik ben niet overtuigd.
De foto is schokkend en dit paard zou direct geholpen moeten worden!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:55

Wat vreselijk voor dat arme dier! Dat beestjemoet een pijn hebben,pffff....

Sneu dat dit kan gebeuren. En ikenindi,degene die een paard zó in de wei laat staan,is ongeacht omwelke reden hij dat doet,gewoon een hufter. Dit is niet iets van een week en het lijkt me sterk dat het zelfs van een maandis.

Vaag verhaal ook...Een DA die maar eens per week langskomt....

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:57

ohh dat ziet er echt vreselijk uit Ach gut

wie doet dat nu met zijn paard Boos!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:03

schandalig, arm paard, dat ben je in mijn ogen een grote hufter om er niets aan te doen al die tijd, want dit is niet van een paar weken

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:29

Ook ik vind het een merkwaardig bericht en kan me niet voorstellen dat het dier hier minder dan een week mee rondloopt. Arm, arm paard.

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:34

wat erg dat het zover heeft kunnen komen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:02

Ach ach, arm paard!
Echt verschrikkelijk dat iemand iets zo ver kan laten komen!
Dan geef je echt niks om je paard.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:12

nou ziet er weer lekker uit dan.
de dierenarts 1x in de week , wat een smoes, bellen en die mensen horen te komen. (zal wel te duur zijn een spoedje)
maar als het een tumor zit zit deze er toch al veel langer.
beetje nalatigheid van de eigenaar.
erg dat zoiets nog moet gebeuren. Als je geen geld wil uitgeven aan je paard, koop dan een houte hobbelpaard of zo.

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:34

In het persbericht van de dierenbescherming staat dat het al maanden zo is hadden ze wel iets eerder in kunnen grijpen. als de dierenbescherming nou zulke zaken is aanpakt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:35

arm ding Boos!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:36

Erg vaag bericht, en de twee geplaatste berichten spreken elkaar ook nog eens tegen. Ik ben wel benieuwd wat er nu waar is. Feit is en blijft dat dit paard met spoed geholpen moet worden, 'de dierenarts komt vrijdag langs', kom op zeg, dit paard moet toch pijn hebben aan een wegrottend oog!! Bovendien lijkt mij de kans groot dat er meer weefsel aangetast wordt als er zo'n smeerboel ontstaat door rotting...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:14

Welk verhaal er ook aan dit paardje plakt, Die foto zegt mij genoeg... Arm dier Ach gut.

Hopelijk krijgt het dier een goede thuis na een operatie of wordt hij snel ingeslapen als het echt niet anders kan.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:13

Lieve allemaal,
Ik heb zojuist contact gehad met Dirk Blanchart van BLID en wat blijkt nu:het enige wat ze kunnen doen is aandringen op verzorging!!!! Gezien het feit dat het paard er zo bijstaat,betwijfel ik of er veel verandert.Wat ik wel ontzettend zorgwekkend vind,is dat sinds afgelopen vrijdag het paard ineens van de wei verdwenen is,wat erg,WAAR is het paard naar toe??

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:20

Nou die wond zit er echt wel langer als een week, en dan nog ook al rijd hij eens per week die route zoon paardje laat je tog niet lijden en betaal dan wat extra centen zodat de DA gelijk kan komen Knipoog