Verwaarloosde paarden weggehaald bij bekende Vlaamse boer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magic84331

Re: Verwaarloosde paarden weggehaald bij bekende Vlaamse boer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:54

Cayenne schreef:
Het is een Vlaams artikel, en in Vlaanderen is het heel normaal dat een paard poten heeft. Niets vreemds aan Lachen

Ik weet niet van welke planeet jij komt maar bij ons in Vlaanderen praten wij over "benen" ....

Tja over de paarden gesproken idd heel erg jammer, alhoewel ik vroeger in de Jambers uitzendingen wel het gevoel had dat hij meer leefde voor zijn dieren in plaats van voor zichzelf...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 07:48

Voor men van alles speculeert hij leefde vroeger voor zijn dieren maar ik zag in de krant op de foto dat hij met krukken loopt. Waarschijnlijk is hij ziek geweest en in het ziekenhuis gelegen of zo waardoor hij de dieren niet heeft kunnen verzorgen. Ook volgens de roddelboekjes leeft hij met een vrouw samen die daar haar paarden had staan.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:45

petraaken, dat is idd wat ik mij herinner van vroeger, die paarden lieper er altijd picobello bij, ondanks dat hij zelf in een krot woonde.

Vergeet niet dat die man ondertussen ook al oud is, en over die vrouw hebben we hier in Vlaanderen nog geen goed woord gehoord.

Er is allicht meer aan de hand dan "iemand die zijn dieren verwaarloosd." Het feit dat hij blijkbaar niet protesteerde toen ze werden weggehaald, doet mij vermoeden dat hij er redelijk slecht aan toe is.

Cayenne, paarden hebben poten bij mensen die geen paardenliefhebbers zijn. Voor ons hebben ze net zo goed benen hoor. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:50

magic84331 schreef:
Cayenne schreef:
Het is een Vlaams artikel, en in Vlaanderen is het heel normaal dat een paard poten heeft. Niets vreemds aan Lachen

Ik weet niet van welke planeet jij komt maar bij ons in Vlaanderen praten wij over "benen" ....

Tja over de paarden gesproken idd heel erg jammer, alhoewel ik vroeger in de Jambers uitzendingen wel het gevoel had dat hij meer leefde voor zijn dieren in plaats van voor zichzelf...

Nou cayenne heeft wel gelijk hoor, moet je ze niet voor afbreken. In Vlaanderen word er veel gesproken over pootje. Dat is al meerdere keren aangehaald. En nu is zijn er plots heel veel belgen beledigd Nagelbijten / Gniffelen
Ikzelf doe het ook, heb nog nooit een paard geweten die hiervoor beledigd was. Clown

Vraag me af wat er gebeurd is dat het zover is gekomen

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:46

lotje_s schreef:
Die man moeten ze verbieden ooit nog dieren te houden.
Goed idee! Laten we iedereen die ervan verdacht wordt beesten te verwaarlozen, de beesten ontnemen Ja Geen nader onderzoek, geen eerlijk proces, allemaal onzin. 't Is niet alsof dieren volgens de wet slechts eigendom zijn, toch?

Als ik 't verhaal zo lees, lees ik over 'n man die niet meer voor z'n paarden kon zorgen, eraan gehecht was dus ze niet weg wilde doen, maar toen de BLID kwam wel inzag dat 't zo niet doorkon, om vervolgens toe te staan dat zijn oogappels meegenomen werden.
De reacties van "vieze omgeving, slordig" leiden mij tot een conclusie "asociaal" en een asociaal persoon laat echt niet zomaar z'n paarden afnemen, zonder protest. Dan is er echt wel een vorm van inzicht dat ze gelijk hebben, en overmacht dat 't zover gekomen is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:07

katiavl schreef:
Nou cayenne heeft wel gelijk hoor, moet je ze niet voor afbreken. In Vlaanderen word er veel gesproken over pootje. Dat is al meerdere keren aangehaald. En nu is zijn er plots heel veel belgen beledigd Nagelbijten / Gniffelen

Echt nog nooit gehoord Haha! Nou zal het me verder een rotzorg zijn, poten of benen, maar ik ken het ook van de Vlamingen echt niet anders dan benen.

lolokanarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:06

alle jullie zijn dan toch nog een beetje redelijk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 20:11

Ik bedoelde het absoluut niet beledigend of iets dergelijks hoor Lachen
Ik heb een Belgische vriendin die ook vaak poten zegt ipv benen, en ik ken nog een aantal Vlamingen die hetzelfde doen, vandaar Lachen

Maar goed, dat is wel erg offtopic Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:12

ik ben geen vlaming, en ik heb het ook wel eens over poten Lachen

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:16

In de krant deze morgen stond een reactie van deze boer die zei dat het ene paard niet eens hoefde in te slapen, dat hij er bijlange niet zo erg aan toe was... Dan vraag ik mij wel af waar de waarheid dan juist ligt???

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:31

tja... zoals altijd zal de waarheid wel weer ergens in het midden liggen zeker ?

horselover97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:33

ik zou als ik zijn buurvrouw zou zijn al lang de dierenbescherming gebeld hebben! Vork

jerry86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:32

Topoverkonte schreef:
In de krant deze morgen stond een reactie van deze boer die zei dat het ene paard niet eens hoefde in te slapen, dat hij er bijlange niet zo erg aan toe was... Dan vraag ik mij wel af waar de waarheid dan juist ligt???

het paard moest wel degelijk worden ingeslapen.
en ook het verhaal dat hij de paarden zonder problemen heeft afgegeven klopt zeker niet.
het was enkel door de aanwezigheid van de politie dat de man geen problemen heeft kunnen maken .