Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NewBorder schreef:ja ik heb het gezien, gebeurde vlak voor ons huis.
De fietsers fietsen aan de andere kant van de weg.
Dig schreef:Ja het is een blijft een dier.
xDramaQueen schreef:Dig schreef:Ja het is een blijft een dier.
en als de fietser het paard wat had aangedaan had iedereen hier lopen kakkelen hoe slecht de fietser is.
het zijn idd dieren maar een dier heeft ook een eigennaar. weet niet wat ik van dit zoveelste ongeluk moet vinden..
Relaxed schreef:Bij ons komen ook altijd erg veel fietsers langs, maar ze vragen er soms ook een beetje om hoor... Als je ziet hoe dicht ze soms langs je heen fietsen...
ThePast03 schreef:Relaxed schreef:Bij ons komen ook altijd erg veel fietsers langs, maar ze vragen er soms ook een beetje om hoor... Als je ziet hoe dicht ze soms langs je heen fietsen...
Als ik dit soort berichten lees sta ik niet raar te kijken als over een aantal jaren paarden niet meer op de openbare weg mogen komen.
En dan hebben we dan zelf voor gezorgd.
Adil18 schreef:Het enige wat moet gebeuren is meer aandacht voor paarden tijdens de verkeerslessen![]()
We zijn gewoon weggebruikers, alleen dan met 'voertuigen' die niet alleen over een gas en een rem etc. beschikken...En heeeeeeel soms werkt de rem of de stuurbekrachtiger niet helemaal...Sja, als je dat weet, hou je daar toch rekening mee? Ik hou altijd rekening bij het inhalen van paarden omdat ik weet wat de gevolgen kunnen zijn...
Als meer mensen dit zouden weten zouden er veel minder ongelukken gebeuren
Mijn intructeur (van de autolessen dan he) belicht in geuren en kleuren het benaderen en inhalen van paarden in het verkeer, en nee, het is geen paardenfan, maar wel iemand met veel respect voor alle weggebruikers...
(hij heeft me ook geleerd dat als iemand zijn eend uitlaat ik moet remmen en voorang verlenen wanneer nodig, want het is een begeleider van (pluim)vee en heeft hij dus bij rechts ook gewoon voorrang...sja...)
ikenindi schreef:autsj!
woordkeuze is niet ideaal... een dier kent geen wraak...
tis wel vervelend. tzal je maar overkomen...
Kuggur schreef:Nonsens; Als er iets blijkt uit de steeds weer terugkerende discussies over ruiters in het verkeer blijkt dat het niet die "andere" weggegbruikers zijn die educatie nodig hebben maar juist de ruiters zelf.
Trouwens als je rem /stuurbekrachtiger soms niet werken heb je niets te zoeken in het verkeer.
Kuggur schreef:RK haalt geen "goed punt" aan, ze maakt een kromme vergelijking.
Ze vergelijkt kinderen met inherent gevaarlijke voertuigen (dat inherent "gevaarlijk" is een steeds naar voren gebrachte mening in dit soort topics "het blijven onvoorspelbare vluchtdieren," en alle variaties daarop)
Adil18 schreef:Kuggur schreef:RK haalt geen "goed punt" aan, ze maakt een kromme vergelijking.
Ze vergelijkt kinderen met inherent gevaarlijke voertuigen (dat inherent "gevaarlijk" is een steeds naar voren gebrachte mening in dit soort topics "het blijven onvoorspelbare vluchtdieren," en alle variaties daarop)
Kinderen zijn ook onvoorspelbaar, omdat ze het gevaar van het verkeer niet inzien. Ze vliegen zo de straat op als je niet even een oogje in het zeil houdt.
Dus ik vind dat RK's vergelijking zeker kan
En wat dacht je van puberende jongetjes en meijses met hun scooters, egotrippers die net hun rijbewijs hebben....Vaak zijn die een gevaar voor het verkeer. Er gebeuren meer ongelukken waarin jongeren betrokken zijn omdat ze denken dat een zwaar ongeluk hen toch nooit overkomt dan dat er ongelukken met paarden gebeuren.
Dat ruiters zelf er wat aan kunnen doen in de trand van een ruiterbewijs halen vind ik persoonlijk bevordelijk, maar toch gebeuren heel veel ongelukken door ondooracht gedrag van onze andere weggebruikers....
runningkawa schreef:idd zucht kuggur...maar laat ik daar maar geen energie verder in stoppen.
oomens...als jij een ongeluk maakt omdat je door je rem trapt... mag je dan nooit de weg meer op?
Of omdat je schrok van die duif die op je voorruit spatte en je als schrik reactie aan je stuur trok
Nee dat hoor je niet te doen (zie topic daar over) toch doen we zoiets uit een reflex...ondanks dat we de verkeers regels weten, normaal ook niet zwabberen over de weg. Maar door een shrikreactie ineens wat verkeerds doen. Ook dan zegt niemand...jij hebt zo gereageerd dus rijbewijs kwijt