Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SuperRoos schreef:Dat is pal achter ons land... hoop niet dat het een paard van onze stal was.. brrr
Mizz_mol schreef:Jemig je hoort t wel veel de laatste tijd. Zal me niks verbazen als er nog gezeur van gaat komen binnenkort.
Jessicoo schreef:Merlijn schreef:Je krijgt zo langzamerhand wel de indruk dat er te veel mensen zijn die buiten gaan rijden terwijl ze hun paard/pony onvoldoende onder contrôle hebben. Straks krijgen we weer allemaal regeltjes om het buiten rijden aan banden te leggen.
Vind dit een beetje vreemd ant.
Zelfs de beste ruiters kunnen het overkomen..
Als het paard schrikt.. Kun je er niks tegen doen.
het blijven dieren.
edit: fijn dat de ruiter niets ergs heeft en het paard ook niks is overkomen!
Fredt schreef:SuperRoos schreef:Dat is pal achter ons land... hoop niet dat het een paard van onze stal was.. brrr
Ruiter werd gevonden op de Deelenseweg.. dat is aan de andere kant van de snelweg!
Fredt schreef:SuperRoos schreef:Dat is pal achter ons land... hoop niet dat het een paard van onze stal was.. brrr
Ruiter werd gevonden op de Deelenseweg.. dat is aan de andere kant van de snelweg!
amondi schreef:kun je voorstellen dat ik zo'n 30 jaar geleden gewoon galoppeerde langs de snelweg bij de Meern.... Was het enige lekkere brede stuk gras in die polder.....
( met de manege notabene, wie weet had ik in mijn eentje wat meer hersens gebruikt en het nooit gedaan!)
Kuggur schreef:Ten eerste hoef je niet zo te schreeuwen, oftewel een dergelijk lettertype te gebruiken. Hoewel ik wat ouder ben dan de gemiddelde bokker heb ik nog steeds geen leesbril nodig.
Te tweede rijd ik zelf veel buiten, ongetwijfeld ook meer dan de gemniddelde bokker, en m´n rijbewijs heb ik al een kleine 20 jaar. Raad eens hoe ik omga met paarden/ruiters die ik in het verkeer tegen kom, juist héél voorzichtig.
Over (gebrek aan) hersencellen gesproken, je hebt geen zak begrepen van mijn opmerking. Ik pleit niet voor een verbod op buitenrijden, dat doen degenen die hier doodleuk keer op keer de nadruk leggen op de onvoorspelbaarheid en het gevaar van paarden in het verkeer. En dat als acceptabel risico beschouwen. Knal je op de snelweg met je auto op een paard ach pech gehad, had je kunnen verwachten, is tenslotte een onvoorspelbaar vluchtdier. Wel de wettelijke macht zou wel eens een andere conclusie uit dergelijke steeds vaker voorkomende incidenten kunnen trekken, en maatregelen treffen....
Kuggur schreef:Dat is alleen nog een sterkere reden buitenrijden aan banden te leggen; Je zegt tenslotte dat als er buiten gereden wordt het niet te voorkomen is dat er zo nu en dan een ongeleid projektiel van 600 kg over de snelweg zwerft...