Paardenvoetbalcompetitie in de maak

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elinaa

Berichten: 7502
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Paardenvoetbalcompetitie in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:54

Je hoeft niet eens ervaring te hebben in de paardenvoetbal.. ervaring in de paardensport/wereld zelf is al genoeg om te weten hoe veel mensen rijden

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Paardenvoetbalcompetitie in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 11:32

@ elinax21: Dit is dan wel een paardenforum, maar het moet gezegd: dat is een waarheid als een koe. Koe

Knipoog

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re: Paardenvoetbalcompetitie in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:01

Kath_ schreef:
Ik heb een paar keer een wedstrijd bekeken, tussen de hoeve en manege lelystad, maar sommige ruiters zijn echt niet leuk meer.
Gaan schreeuwen om een ander paard bang te maken, schoppen per ongeluk een ander paard. Of zitten zelf op zo'n gemene bok dat alle andere paarden spontaan de bal verlaten.


uhm... is er niet zo iets als een scheids en spelregels bij dit spel/sport?
geef mij maar polocrosse Haha!

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Paardenvoetbalcompetitie in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:34

Ach wat bijzonder, doe het al 3 jaar een duel tegen elkaar, is vet leuk, echter ben ik het met vele reacties wel eens dat bij echte competities nogal wat getrokken en gestompt wordt, uiteraard niet eerlijk tegenover het paard.

Daarnaast denkt men vaak dat ze het gewoon kunnen doen ondanks de pony/paard het spel maar vooral de bal niet leuk vindt met als gevolg dat er een hoop misgaat.


Maar in het bericht denkt men dat ze het ei hebben uitgevonden, maar dit is iets wat al jaren voor de fun gehouden wordt, maar echter nooit de media in is geweest.

rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Re: Paardenvoetbalcompetitie in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 22:13

wie zegt fat het bijzonder is? ik doe het ook al jaren,alleen wil deze eigenaar(sinds december 2007) het verder ontwikkelen,das alles,we weten ook wel dat het niet nieuw is.
ben ook op de friese paarden dag in hoofddorp geweest,dat was 2 jaar geleden

Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paardenvoetbalcompetitie in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:24

Nog net binnen de tijd *LOL* Maareh, mensen die zich afvragen of paarden dat nou leuk vinden, dat voetballen, bekijk dan even deze link http://fpfserver.pointclark.net/gallery ... EN-007.JPG

En ik ben het meteen met mensen eens die zeggen dat het er vaak te lomp aan toe gaat, maar paarden zijn vaak zelf even enthousiast en bewegen daarbij hun hoofd zelf ook alle kanten op. Waardoor het dus kan lijken dat er behoorlijk getrokken wordt maar het een reactie van het paard op de bal of de medespelers is.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Paardenvoetbalcompetitie in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:46

@Amable : sorry, maar een paard die los achter een bal aanloopt vind ik geen vergelijking met een ruiter die het paard moet sturen om achter een bal aan te gaan.

Dat eea vaak harder in een mond over komt als de bedoeling is geloof ik graag. Daarom ook dat ik vind dat je dit soort spelletjes bitloos moet doen.
Het is tenslotte 'los mét je knol' en niet anders.

Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paardenvoetbalcompetitie in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:06

Wat ik met deze foto aan wil tonen is dat het paard ook onwijs fanatiek is om achter de bal aan te gaan, ze vinden het echt leuk en dat is op deze manier juist zo mooi aan te tonen.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Paardenvoetbalcompetitie in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:08

Dat snap ik en onderstreep ik ook wel, maar het is geen vergelijking met een ruiter op de rug.