Opnieuw een bijzondere Zorse geboren in Pannerden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Opnieuw een bijzondere Zorse geboren in Pannerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:24

ylva schreef:
Betuigen dus, ach spelen met de natuur, dat deden ze dan toch ook met muildieren en muilezels en die bleken grote voordelen te hebben. Vind dit persoonlijk niet "erger" dan al die leken die willekeurige paarden en pony's bij elkaar gooien omdat een veulentje zo leuk is. Vervolgens worden ze groot, hebben de meeste een niet zo ideale bouw en stand en krijgen ze uiteindelijk een enkeltje slager omdat niemand ze wil hebben. Ja, ze zullen best lief zijn en braaf, maar daar zijn er nog duizenden van.
Die paar zorsjes kan ik me niet druk overmaken, die zijn dan toch weer net zo uniek dat die altijd wel ergens gewenst zijn. Of er nou een zorse of en shetlander als grasmaaier loopt maakt toch niet uit.

Helemaal mee eens. Bij het schaap Dolly en bij stier Herman klappen we in de handen omdat het een "oh zo grote stap voorwaarts" is en bij dit hier schreeuwen we moord en brand....Ach ja...

Ik vind het er geinig uitzien Lachen Ik zou ook best wel zo'n aparte grasmaaier willen hebben hoor Haha!

Ozal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:31

das echt een appart beesje. Je kan goed zien dat er zebra inzit, niet alleen vanwege de aftekeningen maar heel de bouw vind ik veel van de zebra hebben.
Ja onverwqachts haha kan ik me niet voorstellen als je een hengst bij merrie´s hebt lopen en het al eens een keer raak is geweest.
Maar hoe dan ook wel leuk.
Ben benieuwd hoe zo´n zorse qua karakter is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:41

Ik vind het een beetje raar om te zeggen wat moet je ermee, waarom zijn ze dan ooit begonnen met falabella's fokken, want dan kan je ook makkelijk zeggen wat moet je daarmee.
Ik vind het een grappig diertje en op die foto's van andere mensen te zien kan je er dus genoeg mee.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:42

Hier nog even een berichtje van de "penny"

Wat heeft het dan voor meerwaarde om zo'n veulentje te fokken? Wordt het dan de nieuwe Salinero?
Om zo'n paardje in te spannen heeft toch geen enkele nut. Je kunt zo'n beestje hooguit als gezelschappaardje hebben.
Dus ga niet zeggen dat het een geweldig nieuw ras is.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:52

Suzanne F. schreef:
imke schreef:
Wat moet je ermee?

Nou kijk in dit profiel en je ziet wat voor een penny dit is, dus laat dit maar links liggen....

Ik vraag me af wat mijn profiel ermee te maken heeft.
Ik heb ook een paar keer nationaal gereden, niet alleen dressuur maar ook springen, ben ook Z-jury, maak paarden zadelmak, heb een eigen pension- en handelsstal. En niet te vergeten: Ik heb zelfs 2 kinderen.
Ik ben alleen niet hoogmoedig genoeg om dit allemaal in mijn profiel te zetten.

Wat betreft het veulentje waar de discussie over gaat; Ik heb gezegd wat moet je ermee. Daarmee bedoel ik dat ik het geen meerwaarde vind hebben. Als mensen besluiten zo'n veulentje te fokken, moeten ze dat natuurlijk helemaal zelf weten en worden ze er hopelijk helemaal gelukkig van. Vrijheid, blijheid, Zal ik maar zeggen.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:12

imke schreef:

Wat heeft het dan voor meerwaarde om zo'n veulentje te fokken? Wordt het dan de nieuwe Salinero?
Om zo'n paardje in te spannen heeft toch geen enkele nut. Je kunt zo'n beestje hooguit als gezelschappaardje hebben.

zou leuk worden in de paardenwereld als je alleen maar gaat fokken om een nieuwe salinero!
Dan heeft 99% van de gefokte paarden dus geen meerwaarde!
Ieder mens heeft zijn eigen mening en eigen smaak dus respecteer die ook!

En zoals je in eerder genoemde links ziet heeft het wel degelijk nut om zo'n beestje bijv. in te spannen!

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:14

Daar hoef je dan toch geen nieuw ras voor te fokken? Er zijn toch tinkers, haflingers en fjorden genoeg?

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:17

LEES Ieder mens heeft zijn eigen smaak!!!

dus niet iedereen wilt een tinker, haflinger of Fjord!

En het is geen nieuw ras, want in Amerika fokken ze ze al heel lang!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:18

imke schreef:

*GAAP*

Als we moeten fokken met als doel de nieuwe Salinero, Bonfire of Concorde te fokken laten we dan maar meteen ophouden.
Niet ieder paard is in staat Grand Prix te lopen gelukkig is ook niet iedere ruiter in staat op dat niveau te rijden. Wat leuk dat dan toch ieder rijplezier kan hebben met een (betaalbaar) paard op niveau, vind je niet?

En wie ben jij om mensen die op deze paarden rijden hun geluk te misgunnen? Ze worden namelijk gereden en de foto's die ik er van gezien heb zien er geweldig uit! Moet het dan een meerwaarde hebben wil je zulke dieren fokken? En is de meerwaarde van het fokken van deze dieren juist niet dat liefhebbers hiervan er een enorm geluk aan bevinden....? (TUURLIJK Haha! )

Zoals hierboven gezegd, waarom fokken we dan falabellas? Wat voor meerwaarde heeft dat? Of is het de bedoeling dat Anky straks persoonlijk een mini-Salinero gaat kopen en daarmee Grand Prix gaat rijden?

Je smijt hier met totaal niet-gefundeerde meningen die absoluut geen meerwaarde hebben, dat is mijn conclusie...

Enneh....
En je profiel is toch eerlijk gezegd best wel lachwekkend ja Haha! Knipoog

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:19

Ik vind het weer eens wat anders.
Dit is iets wat je niet dagenlijks ziet op een wedstrijd of wat dan ook!

Imke: ik weet niet wat ik van jou moet denken, als jij een volwasse vrouw moet zijn dan zet je dit niet in je profiel neer bij interesses:

Interesses: Domme mensen die paardrijden. Ik kan echt niet genoeg naar ze kijken.

Sorry hoor, maar dan ben je voor mij dus geen volwasse vrouw, wat dat voor een interesse is weet ik niet Scheve mond.
Maar het zit jou toch niet in de weg dat er z'n veulen is?
Wat maakt dat voor jou uit, laat die mensen heerlijk hun gang gaan Knipoog iedereen blij.
En idd. als we allemaal gingen fokken voor een nieuwe salinero dan heeft strax geen enkel paard meer een meerwaarde.
De 1 fokt voor z'n plezier, de ander om een paard te verbeteren Knipoog

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:21

Prima hoor. Ik heb het idee dat je helemaal boos wordt. Dat heeft helemaal geen zin.
Als mensen zo'n beestje willen fokken:Prima.
Hopelijk worden ze er heel gelukkig mee.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:22

Adil18 schreef:
imke schreef:

*GAAP*

Als we moeten fokken met als doel de nieuwe Salinero, Bonfire of Concorde te fokken laten we dan maar meteen ophouden.
Niet ieder paard is in staat Grand Prix te lopen gelukkig is ook niet iedere ruiter in staat op dat niveau te rijden. Wat leuk dat dan toch ieder rijplezier kan hebben met een (betaalbaar) paard op niveau, vind je niet?

En wie ben jij om mensen die op deze paarden rijden hun geluk te misgunnen? Ze worden namelijk gereden en de foto's die ik er van gezien heb zien er geweldig uit! Moet het dan een meerwaarde hebben wil je zulke dieren fokken? En is de meerwaarde van het fokken van deze dieren juist niet dat liefhebbers hiervan er een enorm geluk aan bevinden....? (TUURLIJK Haha! )

Zoals hierboven gezegd, waarom fokken we dan falabellas? Wat voor meerwaarde heeft dat? Of is het de bedoeling dat Anky straks persoonlijk een mini-Salinero gaat kopen en daarmee Grand Prix gaat rijden?

Je smijt hier met totaal niet-gefundeerde meningen die absoluut geen meerwaarde hebben, dat is mijn conclusie...

Enneh....
En je profiel is toch eerlijk gezegd best wel lachwekkend ja
Haha! Knipoog

Haha idd...
Ik viel toch even van m'n stoel af, m'n ma zo van: "wat doe jij nou? Vork "
Maar ik vind dat je helemaal gelijk hebt, zo heeft ieder z'n eige smaak en ieder z'n eige doel wat je met het fokken wilt doen Knipoog
Ik vind het hele leuke dieren om naar te kijken, maar ik hou het liever ook gewoon bij de paarden.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:23

imke schreef:
Prima hoor. Ik heb het idee dat je helemaal boos wordt. Dat heeft helemaal geen zin.
Als mensen zo'n beestje willen fokken:Prima.
Hopelijk worden ze er heel gelukkig mee.

Boos?
Maar waarom dan jou reactie in het begin?
Het komt nu net over alsof jij moet beslissen of het mag Knipoog
Laat mensen in hun eige waarde en laat ze lekker doen wat ze willen,
Als het jou niet aan staat reageer dan ook niet Bloos

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:28

Ik denk dat jij nog moet leren lezen.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:30

imke schreef:
Ik denk dat jij nog moet leren lezen.

dat heb ik al heel goed geleerd op de kleuterschool Knipoog
jij zou moeten leren lezen Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:31

Ik denk dat Imke zo haar eigen gevoel voor humor heeft Knipoog . Niet iedereen hoeft in zijn posts even serieus te zijn. En één moeilijk woord per 15 post kan net genoeg zijn.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:39

Wel even on-topic blijven dames. Haha!

Wat vinden jullie nou eigenlijk van dat beestje?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:42

imke schreef:

Zeer knap!

Even off-topic; heb jij je pilletjes vandaag wel genomen? Knipoog Clown

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:51

Adil18 schreef:
imke schreef:

Zeer knap!

Even off-topic; heb jij je pilletjes vandaag wel genomen? Knipoog Clown

Het eerste wat ik me afvroeg...
Naja laat maar, dat zeg ik maar niet Knipoog

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:52

Ik vind hem leuk! Lachen

Ken de familie, naja de zoon Bouwman persoonlijk, en die mensen zijn zo goed voor hun beesten. Daar zou je meer mensen van moeten hebben. Alles draait bij hun om beesten, dus een enkeltje slager, NO way. Beetje kort door de bocht van sommige.

Ik vind het echt een schatje, en leuk toch, als grasmaaier Lachen

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:53

imke schreef:

Maar elk nieuw veulentje dat word geboren wordt toch ook niet de nieuwe Salinero?
Ik vind het een leuk beestje en het is toch hardstikke leuk zo'n beestje Lachen

Ik vind het wel leuk Vork

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:53

Mik_ schreef:
Ik vind hem leuk! Lachen

Ken de familie, naja de zoon Bouwman persoonlijk, en die mensen zijn zo goed voor hun beesten. Daar zou je meer mensen van moeten hebben. Alles draait bij hun om beesten, dus een enkeltje slager, NO way. Beetje kort door de bocht van sommige.

Ik vind het echt een schatje, en leuk toch, als grasmaaier Lachen

Leuk om te horen dat hij een fijn thuis heeft bij mensen die van hem genieten Haha!

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:55

Wat fijn voor de beestjes dat ze zo'n goed baasje hebben, daar kunnen inderdaad sommige andere baasjes een goed voorbeeld aannemen.
Lijkt me bij nader inzien toch wel leuk om ook zo'n beestje te hebben. Ik ga er eens naar informeren.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:09

Allejandro schreef:
imke schreef:
Wat moet je ermee?

wat is dat nu weer voor een reactie Verward

Was eerlijk gezegd ook mijn eerste reactie, grappig maar wat moet je met zo'n beestje?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:21

Tja.. Maar dat is dan toch hetzelfde met een falabella pony/hamster/kat/cavia/konijn/slang etc. ? of ligt dat aan mij