Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:55

Hij bepaald toch niet voor mij als paardeneigenaar van wie ik lesneem of waar!!!
En als ik op een pensionstal sta en zelf mijn eigen instructrice laat komen bepaal ik zelf dus en niet hij!
Zou mooi zijn zeg...!
En wil al helemaal niet op zo'n manege staan waar de bak continue bezet is door manege lessen vandaar dat ik toch een pensionstal boven een manege kies,een manege is leuk voor beginners die nog moet leren hobbelen maar op een bepaald niveau heb je toch echt wel een meer ervarener instructeur/instructrice nodig die zelf op Grandprix niveau of hoger gereden heeft en geen manege instructeur die al 30 jaar op dezelfde manier lesgeeft.

En er zijn ook paardeneigenaren die wat krapper in kas zijn en helemaal niet zoveel geld kunnen uitgeven om hun paard daar te stallen en dus een goedkopere oplossing zoeken en een goedkopere instructeur/instructrice en dat bepaald hij dan toch ook niet voor hun kom nou zeg!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:55

Pensionnetje schreef:
Hij heeft wel gelijk dat pensions aan dezelfde regels zouden moeten voldoen dan maneges. Anders is het valse concurrentie.

Waarom zou een pensionstal die geen kantine/lespaarden e.d. heeft aan dezelfde richtlijnen moeten voldoen? De richtlijnen voor stalbodems/het houden van paarden zijn volgens mij al hetzelfde zoals hierboven vermeld. Het is toch zijn keuze dat hij die certificaten (die veel geld kosten blijkbaar) heeft. Daar heeft niemand hem toe verplicht. Lijkt me dat een pension die geen wedstrijden organiseert dat niet hoeft, en terecht!

Pensionnetje schreef:
Wat ik dagelijks tegen kom aan stuntelaars en zelfs grove/hardhandige ruiters is buitengewoon triest. Dát zou eens aan banden moeten worden gelegd.

Dat heeft toch niks met deze zaak an sich te maken? Ik zie op maneges meer stuntelaars dan op pensions. Gewoon omdat pensionklanten toch echt zelf de keuze van instructeur hebben, en wanneer je met je paard op de manege staat je verplicht bent bij de instructeur van de manege te lessen.

Pensionnetje schreef:
Het beschoten worden van de manege en het in brand steken van een hooiwagen is ten alle tijden ontoelaatbaar! Maar dat is niet het eerste incident in die regio. Ik kan mij een voormalige manege in de zelfde regio herinneren waar mijn paard vanuit de bar werd beschoten terwijl zij in de binnenbak stond. Enfin dat is een ander verhaal. Maar het geeft wel aan wat voor schormorrie er actief is in die regio. Tegen dit soort gasten is niet te knokken.... Misschien wordt het tijd dat mensen zich focussen op de schoften die dit soort zaken uitvreten ipv een manegehouder die zijn boterham probeert te verdienen.

Nou nou, we leven hier niet in het wilde westen hoor Knipoog . En een manegehouder die zijn boterham probeert te verdienen heb ik dit toch nooit eerder zien doen heel eerlijk gezegd...

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:59

De manegehouder doet het ook niet! Maar zijn "tegenstanders" ! Is toch van de zotte?!

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:59

En dat er alleen sympatisanten van de Smulhoeve op de tribune zaten is ook niet waar....er zaten er ook van omliggende pensionstallen en maneges dus.....de meerderheid was wel van de Smulhoeve maar niet iedereen,dus dat wekt de indruk ofdat alleen de klanten van de Smulhoeve erop tegen zijn maar er zijn er degelijk wel meer die het niet met deze man eens zijn!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:01

Pensionnetje schreef:
De manegehouder doet het ook niet! Maar zijn "tegenstanders" ! Is toch van de zotte?!

Dat zeg ik, volgens mij valt het allemaal wel mee met die tegenstanders, en we leven hier in het dorp niet in het Wilde Westen... Wie voert hier de hetze? Volgens mij meneer Pullens himself hoor. Dat zijn klanten weglopen zegt dan toch ook al veel. Kijk, dat jij een positieve ervaring hebt met hem dat kan, dat is juist heel fijn, maar blijkbaar zijn er heeeel veeeeel mensen waarbij dat niet zo is, dat zegt toch veel?

dorientjuh

Berichten: 7256
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:02

Ik vind het inderdaad interessant dat de maneges in dezelfde plaats die hun zaken wel goed op orde hebben, hier niets over te zeggen hebben. Manege Pullens moet toch eens kritisch naar de eigen gang van zaken gaan kijken. Eigen schuld, dikke bult. Een slechte reputatie ontstaat niet van de ene op de andere dag.

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:02

En nee ik sta niet op de Smul maar ben wel op de hoogte van het wel en wee in die hoek!

cinny1
Berichten: 833
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Brabant

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:09

Ik ben bij de bewuste vergadering geweest en nee, ook ik sta niet op de Smulhoeve. De hele hetze die Pullens voert slaat nergens op. Wat mij opvalt in deze hele discussie die Pullens probeert te voeren, is dat de andere maneges cq. pension stallen zich niet in deze gekte willen mengen. Ze hebben allemaal zoiets van: Laat Pullens maar brullen wij maken ons er niet druk om.

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:12

Rinske schreef:
Pensionnetje schreef:
De manegehouder doet het ook niet! Maar zijn "tegenstanders" ! Is toch van de zotte?!

Dat zeg ik, volgens mij valt het allemaal wel mee met die tegenstanders, en we leven hier in het dorp niet in het Wilde Westen... Wie voert hier de hetze? Volgens mij meneer Pullens himself hoor. Dat zijn klanten weglopen zegt dan toch ook al veel. Kijk, dat jij een positieve ervaring hebt met hem dat kan, dat is juist heel fijn, maar blijkbaar zijn er heeeel veeeeel mensen waarbij dat niet zo is, dat zegt toch veel?



Dat weet ik dus niet. Wat er de laatste jaren is veranderd en kan daar dus niet over oordelen.
Maar rechtvaardigd dat er strowagen in brand worden gestoken en het pand word beschoten?
Of bedreigingen worden geuit? Niet toch mag ik hopen?

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:13

cinny1 schreef:
Ik ben bij de bewuste vergadering geweest en nee, ook ik sta niet op de Smulhoeve. De hele hetze die Pullens voert slaat nergens op. Wat mij opvalt in deze hele discussie die Pullens probeert te voeren, is dat de andere maneges cq. pension stallen zich niet in deze gekte willen mengen. Ze hebben allemaal zoiets van: Laat Pullens maar brullen wij maken ons er niet druk om.


Hahaha inderdaad hij wordt een beetje als de dorpsgek gezien en niet meer serieus genomen Lips are sealed Schijnheilig

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:14

strowagens in brand zetten etc is gewoon crimineel.. vooral als je je bedenkt dat dat gebeurd op een terrein waar paarden gestald staan en waar het héél snel over kan slaan... dat valt ook onder geen beding goed te praten...

maar misschien is het voor zowel de heer Pullens als voor de anderen daarom verstandig eens te kijken hóe dat allemaal kan en wanneer en waarom het begonnen is...
er is ongetwijfeld iets geweest dat dit hele circus in gang heeft gezet... en als je die oorzaak weghaalt, dan kun je verder.
dit lijkt me overigens zeer zeker in het belang van Pullens, want zoals het nu staat gaat zijn bedrijf er aan kapot...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:16

Pensionnetje schreef:
Dat weet ik dus niet. Wat er de laatste jaren is veranderd en kan daar dus niet over oordelen.
Maar rechtvaardigd dat er strowagen in brand worden gestoken en het pand word beschoten?
Of bedreigingen worden geuit? Niet toch mag ik hopen?

Je bedoelt de ambtenaar die door Pullens is bedreigd waarna hij is gearresteerd neem ik aan?

Natuurlijk is het niet normaal dat er stro in de fik wordt gestoken en het pand wordt beschoten. Maar moet IEDEREEN met een paard in Loon op Zand daar maar voor boeten? Dat zou mooi zijn Slapen .

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:17

Dat weet ik dus niet. Wat er de laatste jaren is veranderd en kan daar dus niet over oordelen.
Maar rechtvaardigd dat er strowagen in brand worden gestoken en het pand word beschoten?
Of bedreigingen worden geuit? Niet toch mag ik hopen?[/quote]

Hij is er voor instaat om het zelf te doen en een ander de schuld te geven om zijn zin door te drijven,hebben ze de daders opgespoort dan of zijn ze daar nog mee bezig Nors opkijken

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:17

Tja ik weet niet niet wat ik zou doen als mn bedrijf op die wijze wordt geterroriseerd.
Maar ik vrees dat ik het ook niet meer kalm houd dan. En ik heb toch erg veel geduld. Vork

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:20

PERENBOOMPIE schreef:
Dat weet ik dus niet. Wat er de laatste jaren is veranderd en kan daar dus niet over oordelen.
Maar rechtvaardigd dat er strowagen in brand worden gestoken en het pand word beschoten?
Of bedreigingen worden geuit? Niet toch mag ik hopen?


Hij is er voor instaat om het zelf te doen en een ander de schuld te geven om zijn zin door te drijven,hebben ze de daders opgespoort dan of zijn ze daar nog mee bezig Nors opkijken[/quote]

Ga je nu niet erg ver?

Als ik het verhaal moet vertellen over op welke wijze mijn merrie destijd in dezelfde regio is beschoten door een ruzie waar ik niets mee van doen had. Sta je letterlijk met je oren te klapperen.
Zou dan toch diep beledigd zijn als iemand maar zou insinueren dat ik het zelf in scène zou hebben gezet.

cinny1
Berichten: 833
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Brabant

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:23

Pullens is er toe in staat hoor.....

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:30

maar als dát nou eens helemaal wordt uitgezocht, dan heb je het probleem én het verhaal in de kiem te pakken....

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:32

cinny1 schreef:
Pullens is er toe in staat hoor.....


idd....en heb trouwens ook geen zin om zoveel tijd aan die man te besteden en me op te winden hij zoekt het maar uit met zn Toko ik ga weer eens verder met mijn werk. Doei!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:19

ik ben het in zoverre met pullens eens dat er idd duidelijke regels moeten zijn en dat die ook gecontroleerd moeten worden
een manege is een manege en ene pensionstal is een pensionstal ...
op een manege worden lessen gegeven, prive, in een groep aan mensen zonder eigen paard en aan mensen met eigen paard
en als bijkomstigheid heb je op de meeste maneges ene pensonstal gedeelte

een pensionstal zonder manege functie heeft paarden in pension , en het lijkt me niet meer dan logisch dat klanten van een pension les kunnen krijgen van een zelf gekozen instructeur/instructrice
of van de pensioneigenaar
maar er zouden geen lessen aan derden gegeven mogen worden die daar geen paard in pension hebben of bijrijder/verzorger zijn

maar verder kan hij de boom in , ik bedoel als ik mijn paard ergens heb staan , dan beslis ik zelf van wie ik les heb
om een voorbeeld te noemen,
op pensonstal A staat een lichte tour ruiter, moet die ruiter dna onder niveau les gaan nemen op een willekeurige manege?
of verwacht meneer pullens dat die persoon bij hem accomodatie komt huren waar de ruiter les komt nemen met een instructeur naar keuze terwijl er op pensionstal A een perfecte baan aanwezig is waar al voor betaald word?

ander voorbeeld, ik sta met mijn gangenpaard op een speciale pension/fokkerij voor gangenpaarden, met bijbehorende expertise op het gebied van gangenpaarden rjden, maar ik moet gaan trainen bij een standaard instructeur bij een manege?
tot zover enige kans op mijn paard correct rijden

wat dat betreft is pension en manege idd appels en peren en ze zouden dus echt niet dezelfde regels moeten hebben
maar wel duidelijke regels die ook daadwerkelijk nageleefd moeten worden en dus ook gecontroleerd zouden moeten worden , maar
het hele "lessen doe je op de manege" is ene situatie die niet realistisch is en ook niet wenselijk
manege lessen volg je op een manege , instructie op pension , is instructie op pension

wat er verder kwa bedreigingen en schade toebrengen aan de eigendommen en levende haven van pullens kan ik kort over zijn, dat doe je niet ...punt... ik bedoel zijn ze helemaal gek geworden??

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:33

Sonja_vR schreef:
een pensionstal zonder manege functie heeft paarden in pension , en het lijkt me niet meer dan logisch dat klanten van een pension les kunnen krijgen van een zelf gekozen instructeur/instructrice
of van de pensioneigenaar
maar er zouden geen lessen aan derden gegeven mogen worden die daar geen paard in pension hebben of bijrijder/verzorger zijn


En daar sta je dan. Je hebt je paard in pension staan en je kunt door omstandigheden niet rijden. Je hebt een bijrijdster of verzorgster genomen/gevonden en die gaat bijvoorbeeld ook met je paard starten. Kortom, de bijrijdster/verzorgster heeft praktisch een eigen paard, alleen heeft ze hem niet gekocht en draait ze niet voor de kosten op (want dat doet de paardeneigenaar zelf). Moet die volgens jou dan met haar verzorgpaard dan maar naar die manege?

Dat ze geen lessen aan derder gaan geven, prima, maar ik als paardeneigenaar met een paard op een pensionstal beslis altijd nog zelf (in overleg met de pensionhouder!!) of mijn bijrijdster/verzorgster les krijgt van mijn prive-instructrice op mijn paard!

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:43

Wat een gedoe allemaal!

Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:00

Pff en t gaat gewoon door! Boos!

ik sta vlakbij pullens in pension, niet op de smulhoeve..
maar ik ben lid geweest van de pc bij pullens, en nu ben ik lid van de rijvereniging..

heeft niet rechtstreeks met pullens te maken maar de lessen werden daar verzorgt..

wel heb ik springles van meneer pullens gehad.. en ik kan zeggen, op een nog rustige manier dat het gewoon niet te doen is met hem!
hij maakt mijn pony uit voor gevaarlijk, en paard dat niet hoorde te lopen zeg maar
slaat toch nergens op!

als dit zo door gaat.. dan verhuis ik per direct met mijn pony naar een andere stal..

want hij gaat zoverdoor totdat of hij helemaal kapot is.. of alle pension houders in de omgeving..

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:03

Hihihi,

Daar herken ik wel wat in van Walter. Tja, je moet geen lange tenen hebben of bij iedere vorm van kritiek in een tranendal uitbarsten. Daar kan hij niet tegen.

Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:06

nee tuurlijk niet..

maar wat denk je dat als tegen jou op les gezegd word, door iemand die je eigenlijk niet echt kent.. dat je ponyt gevaarlijk si en hier niet rond hoort te lopen..

sorry hoor.. maar ik betaal hem niet om dit soort dingen te zeggen.. ik betaal hem om hulp te krijgen bij het probleem wat ik had..
inmiddels opgelost.. maar niet door hem ook al zegt en denkt hij zelf dat hij de beste springruiter in de omgeving is..

vind je het gek dat mensen bij hem weg gaan als hij iedereen afkat bijwijze van?
ken nog meer mensen die om die rede daar weg zijn gegaan..

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Gedonder in het Loonse paardenwereldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:09

Rocamor schreef:
Sonja_vR schreef:
een pensionstal zonder manege functie heeft paarden in pension , en het lijkt me niet meer dan logisch dat klanten van een pension les kunnen krijgen van een zelf gekozen instructeur/instructrice
of van de pensioneigenaar
maar er zouden geen lessen aan derden gegeven mogen worden die daar geen paard in pension hebben of bijrijder/verzorger zijn


En daar sta je dan. Je hebt je paard in pension staan en je kunt door omstandigheden niet rijden. Je hebt een bijrijdster of verzorgster genomen/gevonden en die gaat bijvoorbeeld ook met je paard starten. Kortom, de bijrijdster/verzorgster heeft praktisch een eigen paard, alleen heeft ze hem niet gekocht en draait ze niet voor de kosten op (want dat doet de paardeneigenaar zelf). Moet die volgens jou dan met haar verzorgpaard dan maar naar die manege?

Dat ze geen lessen aan derder gaan geven, prima, maar ik als paardeneigenaar met een paard op een pensionstal beslis altijd nog zelf (in overleg met de pensionhouder!!) of mijn bijrijdster/verzorgster les krijgt van mijn prive-instructrice op mijn paard!


Ik denk dat je haar verkeerd begrijpt want ze zegt juist dat je wél je eigen instructeur moet mogen regelen als je een eigen paard hebt óf verzorger bent.