Maar dan nog, als mijn paard uitbreekt en aangereden wordt door een auto, kan ik die automobilist toch niet aansprakelijk stellen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
piecon schreef:Hoorde net op de radio dat de crossers zo idioot hard langs een wei met paarden zijn gereden dat die ervan schrokken en door de omheining zijn geschoten. Ik heb dus geen medelijden met die crosser. Moet ie maar beter nadenken...
Cayenne schreef:Ik hoorde net dat de motorrijder zeer zwaar hersenletsel heeft opgelopen door dit ongeval
sflj schreef:piecon schreef:Hoorde net op de radio dat de crossers zo idioot hard langs een wei met paarden zijn gereden dat die ervan schrokken en door de omheining zijn geschoten. Ik heb dus geen medelijden met die crosser. Moet ie maar beter nadenken...
Niet iedereen weet zoveel van paarden als jij, Piecon.
sflj schreef:ik zag het, sorry.
Maar dan nog, als mijn paard uitbreekt en aangereden wordt door een auto, kan ik die automobilist toch niet aansprakelijk stellen?
Jeanne1 schreef:jah maar als motorcrosser denk je toch niet, he, hier staan paarden in de wei dus laten we hier even langzaam rijden...
als je geen verstand van paarden hebt denk je daar echt niet aan hoor!
maar als je trouwens die motor zag liggen, helemaal in de kreukels, hoe moet dat paard er dan niet uitgezien hebbenhelemaal onder het bloed denk ik en dan ook nog een gebroken been, wat een naar einde voor dat arme beest...
henkb schreef:sflj schreef:ik zag het, sorry.
Als die automobilist zich normaal aan de regels houdt sta je niet echt sterk. Wanneer de automobilist zich niet aan de regels houdt van het verkeer en er daardoor ongelukken gebeuren dan is er alle reden om deze automobilist aansprakelijk te stellen voor zijn rijgedrag.
henkb schreef:Het is geen prettige situatie, maar probeer je eens voor te stellen hoe snel hij onderweg was met die schade aan zijn motorfiets. Helaas jong en een beetje onbezonnen, het voorjaar in de bol.
KiWiKo schreef:heb je enige idee hoe je motor in de kreukels kan liggen van een botsing frontaal??? dan hoef je echt niet hard te rijden hoor
Citaat:...De 37-jarige motorcrosser uit Rijsbergen...