Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Re: Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:00

ik zag het, sorry.
Maar dan nog, als mijn paard uitbreekt en aangereden wordt door een auto, kan ik die automobilist toch niet aansprakelijk stellen? Knipoog

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:00

Ik vind het voor allebei een zeer trieste situatie en ik hoop van harte dat de motorrijder hersteld en ik wens de eigenaar van het paard heel veel sterkte.
Als motorrijder kijk ik zelf altijd heel goed uit waar ik rij,maar als paardenliefhebber heb ik mijn eigen wei dermate afgezet dat er niet zomaar een paard uit kan ontsnappen.Ik verbaas me nog steeds over de weilanden,waar paarden door een enkel lintje van de weg zijn gescheiden.Wij wonen op een kruising en hebben bewust met hout afgezet.Mocht er een ongeluk gebeuren,staan ze tenminste niet zomaar in onze wei.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:01

natuurlijk niet Lachen Lachen SFLJ

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:05

Hoorde net op de radio dat de crossers zo idioot hard langs een wei met paarden zijn gereden dat die ervan schrokken en door de omheining zijn geschoten. Ik heb dus geen medelijden met die crosser. Moet ie maar beter nadenken...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:06

piecon schreef:
Hoorde net op de radio dat de crossers zo idioot hard langs een wei met paarden zijn gereden dat die ervan schrokken en door de omheining zijn geschoten. Ik heb dus geen medelijden met die crosser. Moet ie maar beter nadenken...

Niet iedereen weet zoveel van paarden als jij, Piecon. Knipoog

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:07

Cayenne schreef:
Ik hoorde net dat de motorrijder zeer zwaar hersenletsel heeft opgelopen door dit ongeval Scheve mond

Dat is vreselijk, zoiets wens je niemand toe.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:07

Het is geen prettige situatie, maar probeer je eens voor te stellen hoe snel hij onderweg was met die schade aan zijn motorfiets. Helaas jong en een beetje onbezonnen, het voorjaar in de bol.

Dat die paarden uitgebroken zijn met die snerpende herrie kan ik me ook goed voorstellen. De rest zoeken de advocaten maar uit.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:08

Jeetje zeg!! Bij ons worden de paarden ook altijd gek van die motors.
Krijg er helemaal de rillingen van!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:09

sflj schreef:
piecon schreef:

Niet iedereen weet zoveel van paarden als jij, Piecon. Knipoog

Nee, maar je kan wel rekening houden met je omgeving!

_jeanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:09

jah maar als motorcrosser denk je toch niet, he, hier staan paarden in de wei dus laten we hier even langzaam rijden...
als je geen verstand van paarden hebt denk je daar echt niet aan hoor!

maar als je trouwens die motor zag liggen, helemaal in de kreukels, hoe moet dat paard er dan niet uitgezien hebben Huilen helemaal onder het bloed denk ik en dan ook nog een gebroken been, wat een naar einde voor dat arme beest...

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:10

sflj schreef:
ik zag het, sorry.
Maar dan nog, als mijn paard uitbreekt en aangereden wordt door een auto, kan ik die automobilist toch niet aansprakelijk stellen? Knipoog

Als die automobilist zich normaal aan de regels houdt sta je niet echt sterk. Wanneer de automobilist zich niet aan de regels houdt van het verkeer en er daardoor ongelukken gebeuren dan is er alle reden om deze automobilist aansprakelijk te stellen voor zijn rijgedrag.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:12

Jeanne1 schreef:
jah maar als motorcrosser denk je toch niet, he, hier staan paarden in de wei dus laten we hier even langzaam rijden...
als je geen verstand van paarden hebt denk je daar echt niet aan hoor!

maar als je trouwens die motor zag liggen, helemaal in de kreukels, hoe moet dat paard er dan niet uitgezien hebben Huilen helemaal onder het bloed denk ik en dan ook nog een gebroken been, wat een naar einde voor dat arme beest...

Iedere weggebruiker moet zich aan de regels houden, als de motorcrossers zich normaal aan de snelheden gehouden hadden dan had alles er veel anders uitgezien waarschijnlijk.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:15

henkb schreef:
sflj schreef:
ik zag het, sorry.

Als die automobilist zich normaal aan de regels houdt sta je niet echt sterk. Wanneer de automobilist zich niet aan de regels houdt van het verkeer en er daardoor ongelukken gebeuren dan is er alle reden om deze automobilist aansprakelijk te stellen voor zijn rijgedrag.

Waar staat dat die motoren zich niet aan de regels hebben gehouden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:16

heb je enige idee hoe je motor in de kreukels kan liggen van een botsing frontaal??? dan hoef je echt niet hard te rijden hoor Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:16

henkb schreef:
Het is geen prettige situatie, maar probeer je eens voor te stellen hoe snel hij onderweg was met die schade aan zijn motorfiets. Helaas jong en een beetje onbezonnen, het voorjaar in de bol.

Zo zag de motor van mn ex er ook ongeveer uit toen ie met een gangetje van 20 km per uur onderuit gleed in de bocht en tegen een lantaarnpaal tot stilstand kwam. Dus dat zegt helemaal niets!

Ik weet niet of het een plek was waar gereden mocht worden met die dingen, maar of dat zou wel of niet zo was, het blijft evengoed afschuwelijk! Die paarden stonden in de wei, ik kan me voorstellen dat iemand die niets van paarden afweet, er dan vanuit gaat dat ze daar veilig staan en niet zomaar uit kunnen breken. Sterker nog, als ik over een weg langs een weiland met paarden rijd, ga ik ook niet mn gas loslaten omdat de paarden er wel eens van kunnen schrikken.

Maar goed, het is voor beide partijen verschrikkelijk. Oordelen is altijd makkelijk vanuit je stoel achter de computer... Beetje medeleven zou sommige mensen niet misstaan.

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:19

he gadver wat een naar ongeluk weer...arm dier en arme crosser..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:21

KiWiKo schreef:
heb je enige idee hoe je motor in de kreukels kan liggen van een botsing frontaal??? dan hoef je echt niet hard te rijden hoor Lachen

Wou het net zeggen heb al een paar dodelijke ongevallen geweten van mensen die 30 km per uur reden Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:22

Als ik dit zo lees, vind ik het werkelijk soms misselijk makend, hoe snel sommige mensen oordelen en hóe snel sommige mensen alleen maar mekkeren over 'och dat arme paardje'. Nee dat paardenleven is belangrijker, evenwichtiger dan misschien het leven van een mens? motorrijder of niet, jong of niet, onbezonnen of niet?

en hoe in godsnaam kun je nou stellen: 'och kijk hoe die motor ernstig in de prak zit, die jongen heeft vast veeeels te hard gereden, tsja, jong en onbezonnen he'.

Nooit er van gehoord hoe kwetsbaar je bent op een motor? Een kát in een woonwijk met een 'slakkengangetje' van 30 km/uur aanrijden kan al een totall-losse motor betekenen en een motorrijder half in levensgevaar.

Bah, sorry maar wordt hier even naar van, dat sommige paardenmensen zich zó laten kennen en 'het lieve edele dier', het paardenleven, bóven een mensenleven plaatsen, ookal had die persoon weet ik veel wat uitgevreten, dan nog hoor je als fatsoenlijk, gezond denkend mens het leven van een mens vér boven het leven van een paard te stellen......

jodoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:25

Tja, ik kan geen medelijden met de crosser hebben.
Weet natuurlijk niet wat de situatie daar is maar ieder mens kan bedenken dat het niet verstandig is om voorbij een paard te crossen. Of het dier nu in een wei staat of als er een ruiter opzit.
Bij ons in het bos is het ook verboden voor alle motervoertuigen en toch wordt er gecrost. Heb al een keer oog in oog gestaan, we kwamen gelijk om de bocht. Het is gelukkig goed afgelopen. Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.
Heel veel sterkte voor de eigenaren van het paard!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:27

Jodoc Lachen er lopen echt op deze aardbol mensen rond die het woord Paagt niet eens kunnen spellen, laat staan dat ze weten hoe zo een dier reageert

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:28

Met een gangetje van 30 km per uur kan je de weg wel beter overzien en kan je véél beter reageren. Ik ben het er mee eens dat je dan nog wel een ongeluk kan krijgen, maar als je dan een keer flink remt is het leed veel minder...

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:30

Ik vind het echt te triest voor woorden dat mensen een paardenleven belangrijker vinden dat het leven van een mens. ik vind ook niet dat je mag oordelen over iets waar je zelf maar de helft van weet. Niemand weet hoe het precies gebeurt is.

Er zijn zat paarden die niet schrikken van motoren die langs racen en ook zat paarden die niet door een draad heen vliegen als er veel kabaal is. Ik denk dat ook zeker niet dat je als motorrijder er rekening mee gaat houden dat zo'n paard wel eens door het draad heen kan vliegen en voor je motor springt.

Als jij in de auto zit denk je toch ook niet bij elk weiland dat je langs rijd. "Oh ik hoop niet dat dat paard door de omheining heen knalt en voor mn auto springt"

kortom, jammer van het paard maar ik hoop voor de motorrijder dat hij er weer bovenop komt!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:32

JoyCiej007 ik ben het helemaal met je eens, de meeste mensen oordelen al terwijl ze het artikel niet eens goed gelezen hebben!!

Let alsjeblieft een beetje op mensen en oordeel niet zo snel. De motorrijder zou je vader, of goede vriend maar zijn!

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:33

Verschikkelijk... Moet er niet aan denken!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:33

Amen!

wie zegt dat ze sneller dan 30 hebben gereden? En vertel mij eens, wat is de maximum snelheid daar?
Als ik langs een weiland rij, hou ik ook geen rekening met de dieren die daar staan hoor! Moet ik dan het gas loslaten?

En jong en onbezonnen?
Citaat:
...De 37-jarige motorcrosser uit Rijsbergen...