Rabo Talententeam bekend gemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rabo Talententeam bekend gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:44

Verassend... Schijnheilig

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 00:47

Het talententeam is toch bedoeld om de aankomende senioren extra te ondersteunen bij de overstap richting senioren?
Talentenplan is voor het jonge onbekende talent.

Ik was vandaag in Den Bosch en daar zag ik Jack een rondje in het 1.50 progressief rijden. Dat was zo ontzettend correct gereden, dat kun je echt als voorbeeldfilmpje op internet zetten. Echt uit het boekje.
En Maikel rijdt ook gewoon ontzettend sterk! (dressuur en eventing zie ik te weinig van om een oordeel te geven).

Ik vind het super dat ze die jongens de mogelijkheden bieden om een keer wat extra begeleiding buiten de deur te kunnen zoeken zonder dat ze daarvoor ergens de hand op hoeven te houden.
En als ik naar de ritten van vandaag en de afgelopen maanden kijk is dat geld bij de twee springruiters iig niet verspild!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:26

Maar jack en maikel doen toch al succesvol mee met de senioren?
Maikel wint zelfs al grote prijzen tussen de senioren. Dan heb je de overstap toch al succesvol gemaakt?
Ga dan de talenten ondersteunen die deze stap nog moeten maken.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:56

Emmelie is eruit gezet en tommie daarvoor in de plaats gekomen. En dan staat op de site van emmelie ze heeft al bewezen een toptalent te zijn! En die andere die er al jaren in zitten nog steeds niet dan..... Ik vind ook geef nieuwe talenten een kans op een extraatje in de sport.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:08

asjemenou schreef:
Maar jack en maikel doen toch al succesvol mee met de senioren?
Maikel wint zelfs al grote prijzen tussen de senioren. Dan heb je de overstap toch al succesvol gemaakt?
Ga dan de talenten ondersteunen die deze stap nog moeten maken.

Ondersteunen bij een overstap houdt toch niet op zodra de eerste wedstrijd gereden is? Op dat niveau moet je er ook best wel ingroeien.

Ik zeg niet dat andere ruiters het niet verdienen, maar die jongens rijden wel gewoon ijzersterk en ik vind dat je als organisatie zeker moet investeren in de ontwikkeling van je talenten, welke naam je daar dan aanhangt maakt natuurlijk niet zoveel uit.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:10

Maar als ik zie dat er ruiters in meerijden die al 'jarenlang deel uit maken van het team' dan is ofwel 'het aanstormend talent' toch niet zo'n talent als verwacht werd, of het systeem deugt imo niet. Als het niet mogelijk is om in 1 jaar tijd de overstap te maken van de junioren naar de senioren, waarom wordt er dan geen ander systeem gehanteerd? Een 2-jarig team bijvoorbeeld, of een systeem dat je in het eerste jaar 100% ondersteund wordt, het 2e jaar 66%, het 3e jaar 33% en het 4e jaar 0% - en dan jaarlijks een compleet nieuw team.

Kijk, dat Rabobank haar investering terug wilt verdienen begrijp ik volkomen, dat is niet meer dan logisch. Maar sponsor ze dan gewoon...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:13

Voor het aanstormend talent is er het talentenplan, voor het ondersteunen van bewezen talent het talententeam. Dat zijn twee verschillende dingen.

En dat verklaart ook waarom sommige ruiters er al jaren inzitten, blijkbaar presteren die gewoon goed. Al ben ik het wel eens dat er wel iets meer doorstroming in zou mogen zitten en het is natuurlijk ook niet zo transparant waarom de ene ruiter er wel in komt/blijft en de andere niet

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:17

StemOpEm schreef:
Volgens mij gaat dit topic over de bekendmaking van het Rabo Talententeam!

En niet over het Rabobank Talentenplan! Dat is heel iets anders...

Misschien moet je even een kijkje nemen op de website van het KNHS en dan bij Rabo Talentenplan!

Waarschijnlijk ben je dan beter geïnformeerd! Knipoog

Klopt, het is iets heel anders wat ook door de Rabobank gesponsord wordt en ook in dezelfde structuur georganiseerd wordt. Het één is echter bedoelt voor de uiterste top en het ander voor de mensen waarvoor volgens velen hierboven niets gedaan wordt. Dát klopt dus gewoon niet. Er wordt juist heel veel gedaan ook voor de wat minder bekende talenten, alleen zitten die niet in dit team want daar is dit niet voor bedoelt.

Als je denkt dat iemand "er is" als diegene de overstap naar de senioren gemaakt heeft dan weet je blijkbaar weinig van topsport!
Waarom kunnen mensen niet gewoon blij zijn dat er geïnvesteerd wordt in onze mogelijk toekomstige Olympische toppers? En ja, het is ook gewoon sponsoring, het heet niet voor niets RABOBANK talententeam...

StemOpEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:10

horseyfries schreef:
Als je denkt dat iemand "er is" als diegene de overstap naar de senioren gemaakt heeft dan weet je blijkbaar weinig van topsport!

Waar haal je dit vandaan als ik vragen mag? Volgens mij heb ik het hier niet over gehad....

D_Cartigny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:31

Het was misschien leuk als er nieuwe namen erbij waren gekomen. Die ook een kans hadden gekregen.