Wereldbeker Grand Prix voor Isabell Werth

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__KELLY

Re: Wereldbeker Grand Prix voor Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:15

ik wil toch evengoed iemand van eigen bodem die eerste moet worden Tong uitsteken

maarja anky maakte een aantal foutjes idd dat was heel jammer want het waren een aantal simpele communicatiefoutjes en daarnaast had ze ook heel veel onderdelen veeel beter gedaan dus ik had het anky eigenlijk meer gegund dan isabell
van isabel werth ben ik zowiezo niet zo weg van en vind warum night ook niet zo'n mooi paard maar dat is mijn smaak..
ik vond dat imke op plaats 1 moest want die vond ik netjes gaan en daaronder anky en daaronder dan Isabell ..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:40

Egni schreef:
Kortom, zeer spannend, ik heb genoten van beide proeven, maar ik vond Warum nicht wel heel indrukwekkend moet ik zeggen. Zit steeds meer balans in het paard.

Zo dacht ik er ook over.
Warum nicht vond ik duidelijk superieur. De amazone overtuigt me (nog) niet, maar het paard gaat gewoon geweldig.

Salinero blijft gewoon erg lelijk. Zeker vergeleken bij Jeff en Parzival...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:35

Dressuur gaat ook echt om "lelijkheid"...:-S.ik heb de proeven niet gezien,kan dus niet beoordelen,maar ik vind het wel prima als salinero afgestraft word op het halthouden..dat worden de basisruiters namelijk al vanaf de L.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:54

Ik vond de proef van Anky toch iets beter dan die van Isabell. Warum Nicht was een blok spanning.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:00

beebie75 schreef:
naja.'.ik was kampioen van het losrijden Rolleyes' Zij zijn groot en ik is klein!

ik vind de opmerking van Sjef een stuk nuchterder Knipoog

Super van Imke ook OK dan!

Ja beetje rare opmerking, jammer dat er geen Nederlander heeft gewonnen Knipoog
Wel leuk dat Anky wat meer concurrentie krijgt Knipoog

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:01

Was er ook, Warum nicht was erg kijkerig in de hoek, anky viel idd uit de galop :S! Vond Imke geweldig om te zien!!

Hebben jullie de prijsuitreiking ook gezien? Anky reed m niet met Salinero Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:03

Salinero is wel gewoon erg correct, en ik zie hem liever dan Warum Nicht. Zijn bovenlijn vind ik veel te strak.
Sunrise vond ik erg goed!

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:10

Super van Isabell, ik vind haar echt knap rijden !! en imke ook superrr Haha! ..
sorry k moet het toch even zeggen Bloos Bloos :: Warum Nicht is toch met CH ??

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:15

Warum nicht stond ook absoluut niet stil bij het afgroeten trouwens, ook niet heel even. Ik gun het Isabel absoluut, maar wat mij stoort aan Warum nicht is dat hij niet rechtgericht is, hij moet elke wending in contrastelling maken, daarnaast is zijn neus meestal ver achter de loodlijn. Dat zijn de dingen die mij het meest storen.
Ik ben meer fan van Satchmo. Maar die neemt ze niet meer mee naar binnen geloof ik.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:43

Ik was er ook gister! Maar wat ik niet snap.. 74% voor het afgroeten van Anky? (als ik het goed onthouden heb) Je kon mee kijken op een scherm naar wat de jury voor punten gaf aan een onderdeel.. Misschien kan iemand mij dit uitleggen..
Een paard wat niet stilstaat tijdens het afgroeten is toch gewoon onvoldoende? of is dit raar geredeneerd? Wij snapten er iig weinig van gister!
Vond de proef van Imke beter dan die van Anky eerlijk gezegd, Isabell vond ik wel terechte winnares..
Ik vond trouwens de passage en piaffe van Andreas Helgstrand en Casmir ook heel erg sterk!!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:47

74 % is niet voor dat onderdeel, maar het totaal van alle onderdelen tot dat moment. Cumulatief dus.
De cijfers per onderdeel worden niet bekend gemaakt. Imke scoorde in de pasage en piaffe lager dan Anky.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:49

Das wel raar want op dat scorebord stond elk onderdeel genoemd en vervolgens kwam er een cijfer... Dus wij d8en met z'n 10en dat dat t cijfer voor t onderdeel was Clown

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 01:17

Naar mijn idee waren de cijfers ook per onderdeel, stond er toch ook bij? Vond Isabel ook terecht winnares!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:34

Super mooie overwinning ze zijn hier al aan het losrijden.
ik heb imke al gezien en anky ook al mee staan kletsen.
De springruiters zijn zich ookal aan het voorbereiden.
Ik kan alles live mee volgen aangezien ik in de ruiterbup zit vanwegen mijn werk.
Voor de mensen die belangstelling hebben om vanavondt het springen te volgen omroep brabant zend heel de avondt live uit en ook nog eens met de terug blik op vanmorgen en vanmiddag.
Vanaf 7 uur vanavond.
Veel kijk plezier iedereen.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:22

Nee, je krijgt niet de cijfers per onderdeel te zien, alleen de optelsom tot dat moment.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:28

anneve schreef:
Nee, je krijgt niet de cijfers per onderdeel te zien, alleen de optelsom tot dat moment.

Met een beetje een wiskunde knobbel reken je de individuele cijfers dan ook zo uit......

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:34

Yep, dat kan.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:16

CGJ12 schreef:
Egni schreef:
Kortom, zeer spannend, ik heb genoten van beide proeven, maar ik vond Warum nicht wel heel indrukwekkend moet ik zeggen. Zit steeds meer balans in het paard.

Zo dacht ik er ook over.
Warum nicht vond ik duidelijk superieur. De amazone overtuigt me (nog) niet, maar het paard gaat gewoon geweldig.

De amazone overtuigt niet? Meervoudig EK en WK winnares, wat kan je nog meer doen? En het paard gaat zeker zo goed omdat zij er op zit. Probeer met een bodemschuw paard maar eens zo ver te komen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:53

zipje71 schreef:
CGJ12 schreef:
Zo dacht ik er ook over.

De amazone overtuigt niet? Meervoudig EK en WK winnares, wat kan je nog meer doen? En het paard gaat zeker zo goed omdat zij er op zit. Probeer met een bodemschuw paard maar eens zo ver te komen

Zie onderschrift van CGJ: 'Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat' Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:32

zipje71 schreef:

Nee.
simpele verklaring: veel te dikke bovenbenen/modelloos.

Ben ik nu bot? Welnee. Gewoon realistisch. Zo denkt ze er zelf ook over denk ik.
Die wil wel ruilen met de benen van Stephanie gok ik.

Laat niet weg dat ik bijzonder gecharmeerd was van het "technisch rijden" van Isabelle en Warum nicht. Geen woord negatief hierover.

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:09

CGJ12 schreef:
zipje71 schreef:

Nee.
simpele verklaring: veel te dikke bovenbenen/modelloos.

Ben ik nu bot? Welnee. Gewoon realistisch. Zo denkt ze er zelf ook over denk ik.
Die wil wel ruilen met de benen van Stephanie gok ik.

Laat niet weg dat ik bijzonder gecharmeerd was van het "technisch rijden" van Isabelle en Warum nicht. Geen woord negatief hierover.

Dat wilde ik net nog niet zeggen, maar je hebt zeker gelijk.

In de Grand Prix zijn ze technisch is gewoon beter dan Salinero en Anky.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:40

Als je niet gecharmeerd bent van haar uiterlijk is dat wat anders dat je de amazone niet overtuigend vindt (rijden).

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:48

zipje71 schreef:
Als je niet gecharmeerd bent van haar uiterlijk is dat wat anders dat je de amazone niet overtuigend vindt (rijden).

Het één hangt met het ander samen in dit geval. Dat het heeft met het "uiterlijk" zoals jij het opvat niks van doen.
Wat dat betreft doen Anky en Isabelle niet zoveel voor elkaar onder.
Dan had Lisa Wilcox de Wereldbeker al 3 maal op haar sloffen gewonnen.

Hij gaat mij om de functionele en optische zit.
Dat ze de hulpen desondanks nagenoeg perfect doorgeeft stel ik niet ter discussie. Wat dat betreft is haar prestatie wellicht nog knapper dan het lijkt.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:53

CGJ12 schreef:
zipje71 schreef:

Het één hangt met het ander samen in dit geval. Dat het heeft met het "uiterlijk" zoals jij het opvat niks van doen.
Wat dat betreft doen Anky en Isabelle niet zoveel voor elkaar onder.
Dan had Lisa Wilcox de Wereldbeker al 3 maal op haar sloffen gewonnen.

Hij gaat mij om de functionele en optische zit.
Dat ze de hulpen desondanks nagenoeg perfect doorgeeft stel ik niet ter discussie. Wat dat betreft is haar prestatie wellicht nog knapper dan het lijkt.

Waarom zet je dat dan niet neer en begin je over vormloze benen? Ik ken genoeg mensen met mooie slanke benen die lang niet zo effectief rijden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:43

De discussie wordt met de dag zinlozer.
Ik stop hiermee.