PolleMaster schreef:wat een leuke enquete !!
Alleen : liever geen bont/schimmel vind ik jammer
ik vind schimmels en bont ook leuker !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PolleMaster schreef:wat een leuke enquete !!
Alleen : liever geen bont/schimmel vind ik jammer
Sammie schreef:Slechts 4% gaat op zoek naar een paard wat op Z1/Z2 niveau of hoger loopt.
Sammie schreef:De gemiddelde ruiter of amazone die deze enquête heeft ingevuld rijdt op dit moment op B (42%) of L1 (17%) niveau.
Sammie schreef:Ze streven ernaar om met hun ideale dressuurpaard op Z2 niveau (32%) of op het niveau van de SubTop (36%) te komen.
Sammie schreef:De prijsklasse waar het meest in gezocht wordt is de prijsklasse van 3000 tot 5000 euro (32%) gevolgd de prijsklasse van 5000 tot 7000 euro (27%).
Robsi_Vigaro schreef:@Jasmijn 78: Als je een beetje zoekt is er voor 7000 euro nog wel een 14 jarige spectaculair Z paard te koop hoor
Kelly_ann schreef:Het is inderdaad jammer dat het geen 'gewoonte' is om je eerste paard een leerpaard te nemen.
jasmijn78 schreef:Robsi_Vigaro schreef:@Jasmijn 78: Als je een beetje zoekt is er voor 7000 euro nog wel een 14 jarige spectaculair Z paard te koop hoor
Ook zelfs!
Maar zijn er niet meer mensen die het zorgelijk vinden? Wat is er zo mis met een 14 jarig Z paard om van te leren?
henkb schreef:Wat heeft bokt dan nog voor nut? Kun je niet posten in de "Praktijkproblemen" hoek onder:
- paardje zadelmak, maar wil niet vooruit
- paardje loopt niet aan de teugel
- paardje galoppeert niet lekker aan
- paardje wil niet in galop
- paardje struikelt
- paardje zit vast op links, rechts
asjemenou schreef:Lager??
Met die doelen?
Dan moet zowiezo al geen KWPNer willen.
Waarom zouden fokkers ver, ver onder de kostprijs verkopen als het gewoon een leuk gezond paard is?
_sjors_ schreef:Liever geen schimmel, hmm
Zinzi_jewel schreef:heb de enquete ook ingevuld , maar was beetje bevooroordeeld misschien .. heb mijn paardje behoorlijk onder de marktprijs gekocht ( fokker had er teveel ) was 1 jaar oud , heb m zelf zadelmak gemaakt en heb bijna elke week priveles ... en nee nooit een paard op Z nivo gereden of n hoger geschoold leerpaard gehad ,
maar voel me toch wel n beetje bezwaard omdat sommige meningen van mede bokkers nu overkomen of alle bokkers een zwarte salinero willen voor bijna niks of n mooie bruine
idd een goed paard heeft geen kleur ( de mijne is zwart met precies genoeg wit ) maar zie net zo lief een schimmel of n bonte als het karakter maar goed is en t paard past bij de ruiter en of dat dan n paardje is van 1000 euro of n paardje van 10000 euro dat moet niets uitmaken , niet iedereen heeft helaas t geld om n paard van bv 10000 te kopen ..
Om n voorbeeld te noemen mijn lieve dikkie ( zinzi ) er was iemand geintereseerd in mijn paard , die vroeg wat moet ie kosten ? ik zeg wat de gek er voor geeft , die bood mooi geld , jaja ze is NIET te koop , maar had wel zoiets als ik dat er nu voor zou moeten betalen had ik haar niet kunnen kopen dan was ze gewoon te duur in aanschaf ...
dus heb haar als jaarling gekocht , heeft ondertussen ook 1000den euro,s gekost , maar bedoel maar dat stalgeld en de rest elke maand komt niet zo hard aan als in een keer veel geld neertellen
en helemaal geen sentimenteel gedoe ooh ik heb 2 jaar de kans gehad om n band op te bouwen !!! of ooh gewelding mijn droom eigen paard van jonkie af aan opvoeden en beleren
Nee ikw erd werd verliefd op t mooie pure eerlijke karakter van mijn dikkie en al was ze paars met mintgroene stippels had ik haar nog gekozen
Dus mijn conlusie die enquete is heel leuk , maar in principe niet helemaal realiteit want tussen willen, wensen en kunnen zit heel veel verschil
asjemenou schreef:Breng de (gezonde) schimmels met subtop aanleg en vermogen van 4000 euro dan maar bij mij hoor!
EsmeeF schreef:Wat een leuke enquete!
De uitkomsten van het ideale dressuurpaard komen 'exact' overeen met mijn ideale opvolger van Charlie Boy!
Erg leuk gedaan!