Citaat:Ik begrijp niet dat die man nog een kans krijgt. Om een jong paard (enter) op zo'n manier vast te zetten en dat te bekappen is in mijn ogen al dierenmishandeling en getuigd van niet een niet kundig hoefsmid...
Hij heeft hem ten eerste niet zelf vastgezet, maar dat heeft de eigenaar gedaan. Ten tweede is deze meneer al jaren hoefsmid en heeft al honderden paarden bekapt, inclusief de mijne, zonder enige klacht.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat hij een paard niet zonder aanleiding corrigeert en ook niet buitensporig. Mensen vinden het zielig dat hun paard een klap krijgt, maar staan niet stil bij de risico's die hij loopt. Enig idee of deze meneer iets naverteld als hij een klap tegen zijn hoofd krijgt van een paard? Of deze meneer uit zijn rolstoel komt als zijn nek en / of rug onherstelbaar beschadigd raakt tijdens uitoefenen van zijn beroep? Hebben we dan echt met z'n allen liever dan deze man wat overkomt dan ons paard...get real!
Nee...veroordelen...daar zijn we met z'n allen wel goed in dat is wel duidelijk...
Maar begin allemaal eens bij jezelf en voedt je paard eens zelf op en zeg niet bij een jong dier "voetjes oppakken, ik wacht wel tot de hoefsmid komt" om hem dan jou taak te laten doen en dan nog commentaar durven leveren ook nog...wat een trieste bedoening.