marielleaartsen schreef:ik "ken" hem ook al zo'n 17 jaar en dit is al zeker zo'n 17 jaar aan de gang...
een schat van een man ? geen idee, weet wel dat die mij als kind met een halstertouw achterna heeft gezeten, liep toen een rondje met de hond, stond niet bij zijn paarden maar bij de shetjes van een ander,
kon gelukkig tussen een hek doorkomen anders had ik volgens mij wel wat tikken gehad met het halstertouw...
zelfs toen stonden de pony's gewoon aan een touw ergens en vaak nog zonder water, 1 shetje heeft het toen zowat niet overleeft. maar goed dat is al een tijd geleden
Wilde zo'n 5 jaar terug nog een pony van hem kopen, nou ja wilde weten of die nog wat leuks had staan, genoeg leuke maar er moest wel erg veel aan gebeuren normaal niet zo erg maar goed hij vroeg me teveel geld...
Wat mij wel opviel was zijn friezen die liepen er altijd goed bij, degene die ik ken dan.
Tja even iets rechtzetten, ik had iemand anders voor me, iemand die toevallig ook een goede vriend van hem is en helaas nog steeds paarden houdt, hij woont er vlak achter, al diverse keren zijn er paarden in beslag genomen maar hij blijft doorgaan.
Echt een schat van een man alleen een monster voor dieren, geld zat enz maar helaas hardleers.
Als mens mag ik hem heel graag maar als het op paarden aankomt, tja.
Ik heb wel eens 2 paarden uit meelij gekocht en het enigste is hij vraagt wel eens naar paarden die ik te koop heb maar bij mij is alles net verkocht.
De 2 die ik gekocht had, waren volgens hem net binnen en stonden nog in de trailer, 2 jaarlingen. Van zijn vrouw hoorde ik later dat die beestjes al 3 dagen op de trailer stonden, midden in de zomer snikheet. Eigenlijk spreekt iedere handelaar er schande van maar veel die ik ken verkopen wel aan hem en dat is net zo fout. Hij heeft dezelfde leeftijd als waar het om gaat, alom verwarring compleet. Was stiekem ook beetje opgelucht maar ongetwijveld komt zijn tijd ook nog wel. Een beste man maar hij moet ophouden met de paarden.
Nu de werkelijke persoon waar het oom gaat, persoonlijk ken ik hem niet, maar wel uit de handelswereld, ik weet wel dat hij mooie friezen haad staan,waarondeer een prachtige hengst.
Toch vond ik zijn paarden niet echt mager al moet het slechter geworden zijn.
Alleen die stallen, tjemig maar ja wie ben ik.
Wat wel zo is is dat ik nog een koppeltje paarden van hem weet te staan, zelfde situatie en vraag me af waarom hij die niet kwijt is, of zou de politie daar niet vanaf weten. Hopelijk heeft hij heer een les van geleerd maar denk het niet.