Vier zeer slecht verzorgde paarden in beslag genomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Re: Vier zeer slecht verzorgde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:33

priscilla schreef:
heel toevallig "ken" ik deze man of althans ik weet wie het is en helaas gaat dit al jaren zo! Hij heeft meerdere plaatsen waar hij zijn handel neerzet! Dit is dus niet de eerste keer. Helaas:(

Toch weer jammer dat het dus niet zomaar een gevalletje is maar blijkbaar een hardleers type je
die eens gewoon moet stoppen met handel houden van dieren.....

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:44

horseyfries schreef:
kally schreef:
Helaas weer een gevalletje verwaarlozing of het niet meer kunnen verzorgen, zal de laatste wel niet zijn
in ieder geval maar goed dat ze nu weg zijn...... Degene die het wilde beletten moeten ze ook maar eens zo opstallen
weet ie ook wat het is om er zo bij te staan.... Triest dat het zo moet gaan voor eigenaar en dieren......

In plaats van nu die eigenaar te "helpen" de politie tegen te houden had die man ook zijn handjes eerder kunnen laten wapperen en de stallen voor hem doen.... Of denk ik nu te simpel? Rolleyes

Ja sorry wil niet l.... overkomen maar dit is simpel gedacht.
Normaal reageer ik ook zo bij dit soort berichten hoor maar ken deze man toevallig.
Schat van een man die altijd in de handel heeft gezeten, wil niet weten dat hij er eigenlijk te oud voor is.
Hij is ook nog eens ongeneeslijk ziek, dus plaatje compleet.
Ik keur het absoluut niet goed, heb vorig jaar ook al 2 paarden gekocht van hem puur uit meelij, maar ik hoop dat jullie ook begrip voor zijn situatie hebben.
In ieder geval hoop ik dat hij nu geen paarden meer houdt

Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 02:17

Dat bedoelde ik dus ook Barbara.
Het is niet altijd kwade opzet. Zeker niet gezien zijn leeftijd. Nogmaals, ik praat het niet goed maar ik ken ook oudere mensen die er niet meer helemaal bij zijn. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik heb er "helaas" begrip voor.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:11

In plaats van nu die eigenaar te "helpen" de politie tegen te houden had die man ook zijn handjes eerder kunnen laten wapperen en de stallen voor hem doen.... Of denk ik nu te simpel? Rolleyes[/quote]
Ja sorry wil niet l.... overkomen maar dit is simpel gedacht.
Normaal reageer ik ook zo bij dit soort berichten hoor maar ken deze man toevallig.
Schat van een man die altijd in de handel heeft gezeten, wil niet weten dat hij er eigenlijk te oud voor is.
Hij is ook nog eens ongeneeslijk ziek, dus plaatje compleet.
Ik keur het absoluut niet goed, heb vorig jaar ook al 2 paarden gekocht van hem puur uit meelij, maar ik hoop dat jullie ook begrip voor zijn situatie hebben.
In ieder geval hoop ik dat hij nu geen paarden meer houdt[/quote]

Ook ik weet hoe de vork in de steel zit en het is helaas zo dat hij zelf niet wil inzien dat zijn leeftijd hem parten gaat spelen en dan zijn ziekte en de rest wat hem is overkomen helaas want door iets wat hem is overkomen is het zo erg weer uit de hand gelopen helaas.. Hij was al geminderd.
Maar daarin tegen staat dat hij al vanaf dat ik een pennymeisje was hij al zijn paarden zo hield

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:56

ik "ken" hem ook al zo'n 17 jaar en dit is al zeker zo'n 17 jaar aan de gang...
een schat van een man ? geen idee, weet wel dat die mij als kind met een halstertouw achterna heeft gezeten, liep toen een rondje met de hond, stond niet bij zijn paarden maar bij de shetjes van een ander,
kon gelukkig tussen een hek doorkomen anders had ik volgens mij wel wat tikken gehad met het halstertouw...

zelfs toen stonden de pony's gewoon aan een touw ergens en vaak nog zonder water, 1 shetje heeft het toen zowat niet overleeft. maar goed dat is al een tijd geleden Knipoog

Wilde zo'n 5 jaar terug nog een pony van hem kopen, nou ja wilde weten of die nog wat leuks had staan, genoeg leuke maar er moest wel erg veel aan gebeuren normaal niet zo erg maar goed hij vroeg me teveel geld...

Wat mij wel opviel was zijn friezen die liepen er altijd goed bij, degene die ik ken dan.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:37

marielleaartsen schreef:
een schat van een man ? geen idee, weet wel dat die mij als kind met een halstertouw achterna heeft gezeten, liep toen een rondje met de hond, stond niet bij zijn paarden maar bij de shetjes van een ander,
kon gelukkig tussen een hek doorkomen anders had ik volgens mij wel wat tikken gehad met het halstertouw...

zelfs toen stonden de pony's gewoon aan een touw ergens en vaak nog zonder water, 1 shetje heeft het toen zowat niet overleeft. maar goed dat is al een tijd geleden Knipoog

Wilde zo'n 5 jaar terug nog een pony van hem kopen, nou ja wilde weten of die nog wat leuks had staan, genoeg leuke maar er moest wel erg veel aan gebeuren normaal niet zo erg maar goed hij vroeg me teveel geld...

Wat mij wel opviel was zijn friezen die liepen er altijd goed bij, degene die ik ken dan.

Tja even iets rechtzetten, ik had iemand anders voor me, iemand die toevallig ook een goede vriend van hem is en helaas nog steeds paarden houdt, hij woont er vlak achter, al diverse keren zijn er paarden in beslag genomen maar hij blijft doorgaan.
Echt een schat van een man alleen een monster voor dieren, geld zat enz maar helaas hardleers.
Als mens mag ik hem heel graag maar als het op paarden aankomt, tja.
Ik heb wel eens 2 paarden uit meelij gekocht en het enigste is hij vraagt wel eens naar paarden die ik te koop heb maar bij mij is alles net verkocht.

Nu de werkelijke persoon waar het oom gaat, persoonlijk ken ik hem niet, maar wel uit de handelswereld, ik weet wel dat hij mooie friezen haad staan,waarondeer een prachtige hengst.
Toch vond ik zijn paarden niet echt mager al moet het slechter geworden zijn.
Alleen die stallen, tjemig maar ja wie ben ik.

Wat wel zo is is dat ik nog een koppeltje paarden van hem weet te staan, zelfde situatie en vraag me af waarom hij die niet kwijt is, of zou de politie daar niet vanaf weten. Hopelijk heeft hij heer een les van geleerd maar denk het niet.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:45

barbara1970 schreef:
marielleaartsen schreef:

Tja even iets rechtzetten, ik had iemand anders voor me, iemand die toevallig ook een goede vriend van hem is en helaas nog steeds paarden houdt, hij woont er vlak achter, al diverse keren zijn er paarden in beslag genomen maar hij blijft doorgaan.
Echt een schat van een man alleen een monster voor dieren, geld zat enz maar helaas hardleers.
Als mens mag ik hem heel graag maar als het op paarden aankomt, tja.
Ik heb wel eens 2 paarden uit meelij gekocht en het enigste is hij vraagt wel eens naar paarden die ik te koop heb maar bij mij is alles net verkocht.
De 2 die ik gekocht had, waren volgens hem net binnen en stonden nog in de trailer, 2 jaarlingen. Van zijn vrouw hoorde ik later dat die beestjes al 3 dagen op de trailer stonden, midden in de zomer snikheet. Eigenlijk spreekt iedere handelaar er schande van maar veel die ik ken verkopen wel aan hem en dat is net zo fout. Hij heeft dezelfde leeftijd als waar het om gaat, alom verwarring compleet. Was stiekem ook beetje opgelucht maar ongetwijveld komt zijn tijd ook nog wel. Een beste man maar hij moet ophouden met de paarden.

Nu de werkelijke persoon waar het oom gaat, persoonlijk ken ik hem niet, maar wel uit de handelswereld, ik weet wel dat hij mooie friezen haad staan,waarondeer een prachtige hengst.
Toch vond ik zijn paarden niet echt mager al moet het slechter geworden zijn.
Alleen die stallen, tjemig maar ja wie ben ik.

Wat wel zo is is dat ik nog een koppeltje paarden van hem weet te staan, zelfde situatie en vraag me af waarom hij die niet kwijt is, of zou de politie daar niet vanaf weten. Hopelijk heeft hij heer een les van geleerd maar denk het niet.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:42

ken 1 frieze hengst van toen, echt een machtig dier met helaas een scheve neus maar ooooh zooo mooi en zooo lief....

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:02

ja hij had een onwijs mooie frieze hengst dat klopt en voor een hengst ook nog erg braaf!! Wat betreft het voeren dat dioet hij idd wel zie hem dagelijks zijn rondje maken om te voeren en water te brengen..

De man die er achter woont ben ik idd ook al eens geweest en die wou me op een paardje zetten wat hij zei dat zadelmak was maar toen ik in stal kwam was het een monster!..