Paard raakt verstrikt in prikkeldraad na ruzie om voerbak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Re: Paard raakt verstrikt in prikkeldraad na ruzie om voerbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:48

Dinopino schreef:
stel je paard staat langs een drukke weg en de omheining is geen staaldraad of prikkeldraad. Paard breekt uit door stroomlint of houtenomheining en komt op weg. Automobilist gewond en paard dood. Niet ondenkbaar. Op sommige terreinen is het belangrijker te zorgen dat de paarden ook daadwerkelijk binnen blijven. Koord dat niet breekt is net zo funest voor een paard, ook meegemaakt. Een muurtje metselen misschien, werkt ook niet tijdens hun gestoei loopt paard ertegen aan en dood. Dus kom jij maar met een veilige omheining waar bij geen enkel paard zich verwond. Zelfs stalen pijpen weten ze om te vormen. Of wat dacht je van stroomdraad. Veulen komt er in vast te zitten en krijgt konstant stroomstoten en gaat daaraan ook dood.

Daarom het kan ieder overkomen.

als je het zo schrijft dan is geen ene omheinig goed, wat raad jij dan aan?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:50

AnneMieKe_89 schreef:
Jemig.. Ziet er echt fijn uit..
Echt lekker hoor, die paarden die 24 uur buiten mogen lopen!
De oplossing! Dat zie je wel aan die baggerzooi. Helemaal fijn dat er ook nog prikkeldraad om heen staat. Dat snap ik toch al niet, dat er mensen zijn met paarden die dat nog gebruiken.

Nou ja, wat heeft 24-uur buiten staan nou weer met dit ongeluk te maken? Verward Lekker kortzichtig weer...

Erg jammer dat dit is gebeurt, prikkeldraad is nou ook niet de meest fijne en paardvriendelijke afrastering.

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:51

woeps...!! dat is niet echt de bedoeling van een discussie over voer! gelukkig is het dier er "goed" vanaf gekomen!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:53

Voor de meeste mensen die dit niet weten. Ik ken de eigenaar van vroeger en weet ook waar de paarden staan en hoe ze erbij staan. Wat jullie hier zien valt niet over te oordelen, hun land is zo groot als 2 tot 3 voetbalvelden bij mischien zelfs wel 4. Dit gedeelte is inderdaad enkel alleen om de voerbak, en volgens mij staat er aan de andere kant van de weide dus ook nog een voerbak. De rest van het gras is echt groen, zelf persoonlijk ben ik jarlours dat ik dit stuk land niet heb, zo goed ligt het er nog bij, en aangezien deze paarden er al zeker een jaar of anderhalf op staan, ziet het er zeer goed uit.

Prikkeldraad ben ik het zeker niet mee eens. Maar dat neemt niet weg, zoals vele hier zeggen dat deze paarden er belabbert bijstaan terwijl ze maar een enkel stukje van het hele gebeuren zien waar ze opstaan....

Ik weet van die eigenaar verder ook, dat hij deze paarden niet binnen wil halen simpel zat, ze breken de hele stal af en verongelukken daar eerder dan op de wei. (omdat ze van veulen afaan al op het land staan)

Ik wil de eigenaar niet goed praten met dit prikkeldraad, maar vind de meeste reackties hier zeer kort door de bocht.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:53

Dinopino schreef:
ja en als het verboden is wat dan. Alle eigenaren met grond en prikkeldraad gratis een andere omheining geven of de paarden maar binnen laten staan.

ja daarom dat word ook lastig, er zijn veelste veel mensen die het gebruiken ze kunnen het moeilijk allemaal voor ze vergoeden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:55

Bloos Volgens mij was er maar 1 persoon die het over de ondergrond had. En die is door de meeste hierover terecht gewezen. De hele discussie gaat nu meer over prikkeldraad dus ik snap je punt niet helemaal. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:57

Prikkeldraad moeten ze idd verbieden
Het haakt gewoon vast in de huid.
Nu ook in de manen.
Dat heb je met andere soorten afrastering minder snel.
Niets is 100% veilig....maar van alle soorten is prikkeldraad toch wel de ergste variant die je om je weide kunt zetten

___Tessa___

wij hebben meteen inderdaad het prikeldraad vervangen door van dat gladde stroomdraad toen we de wei kochten Knipoog
hopelijk komt het paard en snel weer bovenop

Kitana_

Het juist goed dat (juist voor dit soort) paarden los kunnen lopen buiten 24 uur per dag, dat heeft niks te maken met het feit dat het paard in het prikkeldraad is blijven zitten.
Dat is gewoon een kwestie van logisch nadenken en niet voor dit soort omheining kiezen.
Het is heel zielig dat er eerst wat moet gebeuren wil het duidelijk zijn dat zo'n omheining niet zo goed idee is.
Verder vind ik het fijn dat er juist nog paarden lekker buiten lopen..!
Beter buiten half in de blub dan het hele jaar door op een stal met 4 muren om zich heen en misschien nog een soortgenoot die hij kan ruiken en aanraken =D.
Maar helaas is niet altijd de mogelijkheid er om je paard buiten te laten, en heb ik die zelf helaas ook niet.. Boos!
Laatst bijgewerkt door Kitana_ op 22-03-08 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:58

nou hij raakt er toch in verstrikt? in het prikkeldraad? Dan is prikkeldraad toch de oorzaak..
Laatst bijgewerkt door Reformer op 22-03-08 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:58

En wat dacht je van de veren die ze gebruiken voor openingen. Daar kunnen manen en staarten ook heerlijk in vast gaan zitten.

En staaldraad ook die wonden zijn niet leuk om te zien en kosten soms ook een paardenleven.

Ik heb bij mijn wei als eerste ook het prikkeldraad verwijdert en er een andere omheining omgemaakt. Alles ging goed totdat er een nieuw jong paard bij kwam. En daar ging mijn jaren van zekere omheining. Clown Ik ben ook niet voor prikkeldraad. Laatst moest ik helaas mijn paard op een wei zetten met staaldraad. En wat doet mijn intelligente oudje .... gaat rollen aan de rand en komt met zijn poezelige voetje in het staaldraad..
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 22-03-08 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:01

Dinopino schreef:
Bloos Volgens mij was er maar 1 persoon die het over de ondergrond had. En die is door de meeste hierover terecht gewezen. De hele discussie gaat nu meer over prikkeldraad dus ik snap je punt niet helemaal. Bloos

wou ik ook al zeggen Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:01

Dinopino schreef:

Ik heb het gewoon over het nieuws zelf. en daarnaast is er ook gezecht over dat er maar een kleine voerbak zal staan en dat ze mischien te weinig ruimte hebben, dit is wat ik even recht wil zetten.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:03

Met alles kan er wat gebeuren. Klem zitten of wat dan ook. Maar met prikkeldraad komt het nou wel erg vaak voor, met vaak verschikkelijke gevolgen. Daarom ben ik er gewoon tegen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:06

Volgens mij waren de gevolgen hier niet zo verschrikkelijk. Wat dacht je dan van een ander omeheining die wel breekt en paard loopt op drukke weg met wel dramatische gevolgen.

Ik ben geen voorstander van prikkeldraad maar aan een drukke weg weet ik niet wat belangrijker is het gewond raken van een paard of een ernstig verkeersongeluk.

Navidad er werd nergens over een te kleine voerbak gesproken en hoe weet jij hoeveel ruimte paarden nodig hebben om een voerbak. Paarden kunnen een tijdje drijven. En je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor de meesten vallen over de omheining. (het paard ook Bloos )
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 22-03-08 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:06

Lips are sealed

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:07

ik snap sowiezo niet waarom prikkeldraad in nederland niet verboden word als paardenafrastering.. dat zou een hoop ellende voorkomen Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:08

Klopt inderdaad, maar kan me zelf nog erg goed herrineren dat mijn veulen enkele jaren geleden vast kwam te zitten in het stroomdraad en dat door dat draad zijn pezen waren doorgesneden.

Ik ben zelf gewoon van een houten omheinig met daarvoor een draadje. Prikkeldraad gebruik ik zelf niet.

@: Dinopino, Inderdaad de westsingel is een drukbegaande doorgaanse 80 weg. En als die die weg op was gegaan was het een zeer grote ravage geweest.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:10

Navidad schreef:
Ik ben zelf gewoon van een houten omheinig met daarvoor een draadje. Prikkeldraad gebruik ik zelf niet.
.

idd! houten omheining is ideaal! alleen is dat niet voor iedereen te betalen..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:11

Bah... Rotspul, dat prikkeldraad. Bij ons loopt ook een shet met een gigantisch litteken op zijn nek, omdat hij als veulen klem kwam te zitten in prikkeldraad.
Maar inderdaad, geen enkele omheining is veilig.
Een paard kan door stroomdraad heenrennen, en hout? Laatst was er bij ons een paard in de paddock even gek aan het doen.
Op een gegeven moment trekt hij een sprintje, maar hij kan niet meer op tijd stoppen voor de houten omheining. Maar er gewoon doorheen rennen (zoals bij schokdraad) gaat ook niet, dus hij springt er maar overheen.
Om vervolgens in de blub te landen en keihard op z'n bek te gaan.

Geen enkele afrastering is dus echt veilig...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:11

moniekk schreef:
Navidad schreef:
.

idd! houten omheining is ideaal! alleen is dat niet voor iedereen te betalen..

Klopt en dat is dus ook het geval bij deze eigenaar.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:25

dat mensen nu nog het lef hebben om prikkeldraad om hun weide te gebruiken bij dieren zoals paarden!
te erg voor woorden, die bezuinigen op dat soort ingen, ze moesten het verbieden Boos!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:28

8 hectare en dan met hout, dat is inderdaad een dure handel........gewoon goede gaas is ook voldoende. Waar ze de hoeven niet in kunnen krijgen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:33

Dinopino schreef:
Navidad er werd nergens over een te kleine voerbak gesproken en hoe weet jij hoeveel ruimte paarden nodig hebben om een voerbak. Paarden kunnen een tijdje drijven. En je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor de meesten vallen over de omheining. (het paard ook Bloos )

Verder voel ik me zeker niet aangesproken, het zijn tenslotte niet mijn paarden, en kan er zelf ook niks aan veranderen.
En er is zeker, wel iets gezecht over de ruimte om de voerbak heen, en dat is wat ik bedoel Knipoog Dat ze niet zo staan te dringen etc.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:03

Hoeveel kalveren moeten er nog verdrinken?
Ik snap dit echt niet, sorry hoor. Ok, niet alle andere alternatieven zijn nou 100% goed, maar prikkeldraad is gewoon vragen om moeilijkheden!