Onrust door op hol geslagen paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Re: Onrust door op hol geslagen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:36

Dat niet alleen, maar een paard in het nauw maakt rare sprongen, als ze ergens van in paniek raken weet je nooit hoe ze kunnen ontsnappen. Als de nood echt aan de man is kan een paard hoog springen bijvoorbeeld. Deze paarden moeten redelijk bij ons in de buurt gestaan hebben, gezien het punt waar ze het eerst gesignaleerd werden, maar ik weet niet waar ze precies stonden en hoe ze daar stonden. Ze hebben in elk geval een kilometer of 8-9 afgelegd, schat ik, da's een behoorlijk eind. Gelukkig is het goed afgelopen Ja .

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:51

oei! gelukkig is het goed afgelopen, zonder ernstige ongevallen.

Wat ik me afvraag; waar waren deze paarden vóórdat ze ontsnapten? in de wei, of waren er mensen aan het rijden?
Als dat laatste het geval is... Waar zijn de ruiters gebleven?

Loslopende honden zijn inderdaad een drama! Mensen zouden de honden moeten aanlijnen als ze een paard zien! Niet elk paard is gewend aan honden.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:42

Waarschijnlijk had het erbij gestaan als de ruiters er afgevallen waren, ik vermoed dat het om twee loslopende ongetoomde paarden ging.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:00

Jee.. lees t net in de krant.
Staat dat ze vanaf de Opwettenseweg op hol sloegen nadat de ruiters waren afgestapt om 2 vechtende honden uit elkaar te halen.
Man man, wat moet dat een paniek geweest zijn! Je zal er maar staan en die 2 zien vertrekken.
Heb ze hier thuis eens samen in de schemer zien vertrekken richting bos.. nou, dan houd je je hart vast!

Misschien reageren de eigenaren nog, ik ben erg benieuwd naar het verhaal en de toestand van hen en de paarden.

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:07

oh wat een ramp ja!
denk je die 2 honden te "helpen" zie je voertuigen er vantussen gaan...wat een hel!!

maarja zoals eerder beschreven, een nachtje in de cel op water en brood is dé gelegenheid voor deze boefjes om eens over hun zonde na te denken! Nagelbijten / Gniffelen

gelukkig is het goed afgelopen dat staat boven alles!

@navidad: ik had wel in de gaten dat het niet om die van jou ging maar je hebt juist daarom mazzel anders had je jouzelf zeer waarschijnlijk knap .... gevoelt! Cool

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:30

Nou, Branca, zeg dat wel, jemig... Moet er niet aan dénken dat ik mijn (bijrijd)paard zo zou vertrekken, wat zullen die mensen vreselijk geschrokken zijn. Net als de mensen die de paarden onderweg tegenkwamen trouwens.

Ik heb wel een keer gehad dat mijn toenmilge bijrijdpony de weg op rende toen ik hem aan de hand had. Was een rustig landweggetje, maar toen wist ik al niet hoe ik het had, kun je nagaan hoe het is als ze de grote stad in verdwijnen.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:52

kehdra schreef:
oei! gelukkig is het goed afgelopen, zonder ernstige ongevallen.

Wat ik me afvraag; waar waren deze paarden vóórdat ze ontsnapten? in de wei, of waren er mensen aan het rijden?
Als dat laatste het geval is... Waar zijn de ruiters gebleven?

Loslopende honden zijn inderdaad een drama! Mensen zouden de honden moeten aanlijnen als ze een paard zien! Niet elk paard is gewend aan honden.

Daar kan ik over meepraten.
Een aantal jaren geleden maakten we een flinke galop over een officieel ruiterpad toen vanuit het hoge onkruid ineens een jonge hond mijn paard aanviel en bleef aanvallen. Toen werd het ineens een rodeopaard en dat ging ik niet trekken!
Dus ik met een rotklap eraf, bont en blauw, maar gelukkig niets gebroken.
De eigenaar van de hond was zich wezenloos geschrokken, want het zag er blijkbaar spectaculair uit.
De hond had gelukkig ook niets. Die mocht daar helemaal niet los lopen, maar ja, welke sukkel houdt zich daaraan he? Boos!

D_Cartigny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:44

het lijk wel of ze het over 2 dieven hebben Haha!

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:36

wat erg maar gelukkig kwam het tog wel goed?