Laag knuffelgehalte zit renbaan dwars

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Re: Laag knuffelgehalte zit renbaan dwars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:06

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:14

Laag knuffelgehalte Verward wat een onzin, net of je Salinero wel ff een aai kunt geven Haha!

Hoedjes, champagne en decadente types??

Ik denk bij de renbaan eerder aan louche-types in leren jackies Bloos

Mijn sport is het in ieder geval niet, het boeit me gewoon niet.
Het type paard staat me niet aan en het soort wedstrijd ook niet.
Waarom niet? Geen idee eigenlijk.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:16

Ik weet dat het waarschijnlijk gebrek aan kennis is, maar ik vind het gewoon niet fijn om naar deze wedstrijden te kijken. Het hanarchement staat me niet aan, maar ook de manier van omgang: het met geweld (vaak!) pushen van een paard vind ik niet leuk om naar te kijken. Ik hou ook niet van gokken, dus ja, dan houdt het wel op.

Ik ben er wel geweest, maar het sprak me gewoon niet aan.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:17

Wat de behandeling van de paarden betreft: daar kan ik wel een boekje over opendoen helaas... Mijn vader heeft jaren gewerkt op de renbaan van Oostende en wat hij daar allemaal tegenkwam... Ze worden heel goed verzorgt, té goed. Epo is een veel voorkomend hulpmiddeltje dat niet openlijk zichtbaar is. En als je nu opbrengt dat er controles zijn, geloof me er zijn -tig trucjes om die controle te ontwijken.
En wat de opleiding van die paarden betreft; ik geloof niet dat 2 jaar een waardige leeftijd is om een paard op de renbaan te 'gooien' (ik heb het over draf én galop)

doom

Citaat:
Ik denk bij de renbaan eerder aan louche-types in leren jackies

Ja idd ikke ook Ja
Ik denk bijv wel aan kakkers en hoedjes bij die paardensport met zo'n bal en stick!! Knipoog

imaudy

Ik ben er ook eens geweest, maar vond het toch best saai. Alle paarden lijken op elkaar en het gaat alleen maar om het snelste paard.
Als je je er in verdiept of zelf zo'n paard hebt dan zal het wel erg spannend zijn.
Ik vind die ontzettend snelle stem ook reuze irritant *LOL*

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:21

ik denk dat het inderdaad zeker aan het imago van de sport ligt.
Hoeveel mensen denken wel niet dat de paarden in elkaar gerost worden. Of dat ze gedwongen worden zo hard te lopen. Dat als ze niet goed genoeg zijn ze direct naar de slacht gebracht worden. Nou dat is echt onzin.
Ook aan deze paarden wordt veel liefde en aandacht besteed.
Ook over de verzorging hebben ze niks te klagen. Een paard kan simpelweg niet presteren als ze niet goed in hun vel zitten.
Ik heb het trouwens even opgezocht en bij de draverijen zijn er 2 a4tjes m.b.t het zweepgebruik aan regels.
voor de rennen is dit iets korter dus voor de geïntereseerde zal ik dit even overtypen.
Hinderlijk,overmatig,ondoelmatig gebruik van de zweep is verboden. Vanaf 400m voor de finish mag het paard niet meer als 4 keer gekarwatseerd worden. Tijdens de ren moet de zweep zodanig worden gehouden, dat andere deelnemershiervan geen hinder kunnen ondervinden. Bij het meevoeren van de zwwep mag deze niet in zijwaartse richting meegevoerd worden. Alleen onderhands zwwepgebruik is toegestaan. Bij het gebruiken van de zweep mag de arm niet boven schouderhoogte uitkomen. Wanneer door foutief hanteren c.q. houden van de zweep nadeel ontstaat voor een andere deelnemer zal het paard worden uitgeschakeld en de rijder worden gestraft.
Bij jonge paarden mag alleen een rijstokje meegevoerd worden deze zijn echt heel klein:
een rijstokje mag alleen worden gebruikt als correctie aan de hals v.h paard.elke andere vorm van gebruik is verboden.
Dit is het een beetje in het kort samengevat dus je kunt heus niet een paard in de koers even afrossen.
Ook is het niet zo dat de paarden als ze niet goed genoeg meer zijn op transport gaan naar de slacht. Er zijn een hele hoop paarden die verkocht worden als rijpaard en het heel goed doen in andere takken van de paardensport.
Om mensen wat meer in aanraking te laten komen met de sport hebben marije en ik dan ook ponyrennen georganiseerd.
We hopen hiermee mensen meer bekend te laten worden met het reilen en zeilen op een renbaan.
Op 20 april wordt er zowiezo een info dag gehouden op renbaan duindigt waarbij je een rondleiding krijgt en je antwoord kunt krijgen op je vragen. Je hoeft dan geen entree te betalen.
Voor mensen die hier interesse in hebben stuur een mail naar me_yvonne_x.x.x@hotmail.com met je naam en het aantal mensen. Deze info dag is niet bedoeld om je een mening op te dringen maar mijn mening is je moet het eerst een keer gezien hebben en praat met mensen die dagelijks in de rensport zitten en vorm dan je mening. Is het dan nog niet positief, het zij zo ieder zijn eigen mening. Maar ik denk dat dit toch een goede kans is.

8nnemiek

Ik ben er nooit geweest, kan dus ook niets over de sfeer zeggen, maar ik vind het gewoon saai om naar te kijken Bloos Net als bijvoorbeeld schaatsen.. Rondjes rennen en kijken wie er als eerste aankomt.. ik vind er niks aan Bloos Das mijn mening. Ik kijk sowieso niet graag naar sport, ook niet naar springen of dressuur, en ook niet naar voetbal ofzo.

Maar ik denk dat het ook bij veel mensen als een aggressieve sport wordt gezien. Je ziet op tv zo vaak van die beelden van vallende paarden, zweepslagen, geschreeuw langs de kant. En dan zie je vaak in films dat mensen naar de races gaan om op paarden te wedden. Ik denk dat mensen daar snel aan denken als ze t woord 'paardenraces' horen, en daardoor een naar gevoel erbij krijgen, zonder dat ze er ooit geweest zijn.

De organisatie zou eigenlijk meer open dagen moeten houden, met veel reclame, marktkraampjes en informatie over de races enzo, zodat er meer mensen eens langskomen om te zien hoe het er eigenlijk aan toe gaat. En ze zouden een keer per week gratis entree moeten geven, dat hebben ze zo terug verdient.. meer bezoekers -> meer weddenschappen, meer drankverkoop, meer souvenirsverkoop.. dan hebben ze de entreeprijs er makkelijk uit denk ik..

Duke

Ik ben een keer op Duindigt geweest en het was een geweldige dag! Goed sfeertje, je kan al voor een paar euro een gokje wagen, lage entreeprijs. Ik vond het zeker leuk en wil deze zomer zeker nog een paar keer gaan kijken! Ik heb zelf al 12 jaar een draver, maar hoewel ik verder geen connecties met de drafsport heb en met mijn draver gewoon recreatief gereden heb, vind ik het prettig om eens te zien uit welk wereldje hij nu komt.

Ik ben geweest toen ook de Quaterraces werden gehouden (evenement waarbij westernruiters met quarters een kwart mijl races). Dit was een evenement wat tussen de races door werd georganiseerd. Heel vermakelijk!

@SaintAissa: ik wil graag wel van het aanbod voor een kijkje voor en achter de schermen gebruik maken! Ken zeker wel een aantal mensen bij elkaar krijgen die ook mee zouden willen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:22

doom schreef:
Citaat:
Ik denk bij de renbaan eerder aan louche-types in leren jackies

Ja idd ikke ook Ja
Ik denk bijv wel aan kakkers en hoedjes bij die paardensport met zo'n bal en stick!! Knipoog

dat is polo Knipoog en om even op het filmpje te reageren, ik weet het niet, maar wil wel even zeggen dat het er prachtig slomotion uitziet...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:30

drafsport is moooi hoor...
zijn echt wel paarden die t geweldig vinden, anders zouden ze niet lopen..
sterker nog, ik weet een draver hier op bokt die weer koerst na jaren rijpaard te zijn geweest...
die is gelijk door de kwalificatie gekomen en bij dr eerste koers gelijk 2e geworden... poeh, wat een beulerij.. niet dus, dier vind t geweldig

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:33

Duke schreef:
Ik ben een keer op Duindigt geweest en het was een geweldige dag! Goed sfeertje, je kan al voor een paar euro een gokje wagen, lage entreeprijs. Ik vond het zeker leuk en wil deze zomer zeker nog een paar keer gaan kijken! Ik heb zelf al 12 jaar een draver, maar hoewel ik verder geen connecties met de drafsport heb en met mijn draver gewoon recreatief gereden heb, vind ik het prettig om eens te zien uit welk wereldje hij nu komt.

Ik ben geweest toen ook de Quaterraces werden gehouden (evenement waarbij westernruiters met quarters een kwart mijl races). Dit was een evenement wat tussen de races door werd georganiseerd. Heel vermakelijk!

@SaintAissa: ik wil graag wel van het aanbod voor een kijkje voor en achter de schermen gebruik maken! Ken zeker wel een aantal mensen bij elkaar krijgen die ook mee zouden willen.

Met bv. Quaterraces of gangenwedstrijden voor ijslanders erbij zou ik ook veel eerder gaan kijken. Het zit daar prima en het is een mooie baan.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:36

imaudy schreef:
Duke schreef:

Met bv. Quaterraces of gangenwedstrijden voor ijslanders erbij zou ik ook veel eerder gaan kijken. Het zit daar prima en het is een mooie baan.

en als er ponyrennen komen??
Die worden er namelijk dit jaar gehouden en op 18 mei ook met een koudbloedren.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:44

De draf en ren sport vind ik práchtig om te zien.
Alleen het enorme gepush, en dat slaan met die zweep, dát is wat mij er van weg houd.
En ja..Dat is voor iedereen dan persoonlijk. Hopelijk zijn er genoeg andere mensen die er niet zo over denken.

Ook ik krijg bij deze sport een beetje het beeld van 'nette mensen met geld'. Daar pas ik als puber niet tussen. Vork

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:44

kyrkelover schreef:
imaudy schreef:

en als er ponyrennen komen??
Die worden er namelijk dit jaar gehouden en op 18 mei ook met een koudbloedren.

Een koudbloedren lijkt me geweldig!!
Weet jij hoe laat die ren gehouden wordt?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:47

deze wordt gehouden op 18 mei. de koersen beginnen dan om 13:30. Als alles door gaat worden dan tussen de koersen door 2 ponyrennen gehouden en 1 koudbloedren.
Hoe laat de ponyrennen en de koudbloed ren precies is weet ik niet want die worden tussen de gewone rennen door ingedeeld.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:51

kyrkelover schreef:
deze wordt gehouden op 18 mei. de koersen beginnen dan om 13:30. Als alles door gaat worden dan tussen de koersen door 2 ponyrennen gehouden en 1 koudbloedren.
Hoe laat de ponyrennen en de koudbloed ren precies is weet ik niet want die worden tussen de gewone rennen door ingedeeld.

Ik zet het in mijn agenda! Zo'n dagje met wat afwisseling is altijd wel leuk!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:55

ok leuk om te horen er gaat namelijk veel regelwerk in zitten.
Ook kwa inschrijvingen en zo is het natuurlijk wat lastig.
Wassenaar ligt voor veel mensen ver weg en het is ook niet echt iets wat heel bekend is en zo. Als iemand hier trouwens nog kinderen weet die dit heel leuk zouden vinden. Stuur ze dan deze site even door www.ponyracingnl.come2me.nl

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:55

Ik werk op een draverij en wat ik daar op mijn werk zie maakt me wel blij. Zweep gebruiken ze het liefst niet, alleen op sommige omstandigheden en dan word het ook niet zo erg gebruikt. Ik ken ook een trainer die geneens wilt dat zijn paarden word geslagen, die word dan echt boos als hij het hoort als het wel zo is. Ik probeer hier dus te zeggen dat elke trainer anders is vooral met zweep gebruik. En je word geschorst als je juist te vaak slaat (Weet niet of het bij alle koersen zijn). Maar even op het onderwerp terug te komen. Ik vind ook dat de knuffelgehalte hoger moet.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:03

Ik denk dat het gezien wordt als een 'gok sport' en dat er vooral mensen naar toe gaan die graag een gokje wagen en niet zo zeer de 'paardenliefhebber'.

Als er misschien meerdere dingen in verschillende takken van paardensport georganiseerd zouden worden, dan zou het al veel aantrekkelijker worden voor paardenliefhebbers om heen te gaan.
Misschien wat stands met paardenspullen, ruiterkleding etc? Western, spring of dressuur activiteiten bijvoegen ofzo? Kinderactiviteiten?

Op die manier trek je een groter publiek, die dan ongetwijfeld ook de races bekijken en misschien een klein gokje wagen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:45

Waarom ik er nooit kom: Ik vind het te ver weg.
Als hier een renbaan dichter in de buurt was ging ik er zeker vaker heen Ja

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:14

Owjee weer veel mensen roepen maar weer wat zie ik.. Mensen echt ga eens een keer kijken ofzo voor je iets roept, want echt waar de meeste vergissen zich er vresselijk!! Er komen vaak mensen bij ons kijken of stage lopen, en al die mensen komen na hun stage weer terug om me te kunnen rijden.. We hebben ook gastrijders die vele KM rijden!
En wat Saint_Aissa al zegt, als iemand intressen heeft wil ik jullie ook best een rondleiding geven.

Ohja in de training rijden we ook zonder zwepen. Beenhulpen kunnen we niet zo veel geven, dus de paarden doen het toch graag.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:24

Ik loop stage op een draverij, en ging er heen zonder enkele ervaring te hebben met dravers, dus ook nog geen mening. Ik moet zeggen dat het toch behoorlijk verwende draakjes zijn hoor,ze worden mega goed verzorgd, en tijdens de trainingen waar ik zelf ook mee mag helpen, komt er bijna geeweep aan te pas!

Ik denk echt dat je het eerst moet mee maken voordat je erover oordeelt. Ik vind het heerlijk om naar koersen te kijken, helemaal als er bekende paarden van mijn stage inzitten geweldig toch!

Die paarden willen werken, ik ben meer bezig ze kalm en rustig te houden tijdens de training, dan ze op te jutten!

En tja dat lage knuffelgehalte, is inderdaad gewoon hetzelfde als op alle andere wedstrijden, je hebt gewoon met je handen van die paarden af te blijven, hoe zou jij het vinden om op een vreemde plek, in een hokje gestopt te worden, waarna allerlij mensen je aan gaan lopen raken? Ik denk dat je behoorlijk snel er genoeg van hebt!

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:25

Waar rook is is vuur. Al die verhalen komen ergens vandaan. En er wordt wel degelijk wat afgemept in die sport. En ook al is het dan maar 3 keer (toegestaan).....het ziet er niet uit.

Om de sport te promoten zouden ze zwepen moeten verbieden. In de dressuur zie je ook geen zwepen.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:29

Michelle_Don schreef:
Waar rook is is vuur. Al die verhalen komen ergens vandaan. En er wordt wel degelijk wat afgemept in die sport. En ook al is het dan maar 3 keer (toegestaan).....het ziet er niet uit.

Om de sport te promoten zouden ze zwepen moeten verbieden. In de dressuur zie je ook geen zwepen.

Maar wél sporen die totaan de ribben erin worden geduwd, stang en trens in een veel te kleine paardenmond, ruiters waarvan hun zit zeer onstabiel is en hun paard uit balans halen en ga zo maar door.

In elke sport is er wel iemand die zich niet aan de regels houd, die hou je. Maar moet je daarom iedereen over een kant scheren? Lijkt me niet!