Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maanling schreef:Ze verkochten ze een tijdje terug bij het kruitvat, als een soort trainingsballen. Je kunt ook een skippybal kopen en daar het handvat vanaf slopen.
Ik heb er nog wel eentje liggen met pomp en twee tuutjes. Een roze.
joy76 schreef:Ja inderdaad ! ik denk dat dit heel erg veel nut hebt als je nog niet helemaal lekker zit!iepsel schreef:Ik denk juist dat het erg goed is om een onafhankelijke zit te krijgen. Idd afleiden van het rijden op zich, een spelelement er in brengen. Ik ben er van overtuigd dat er tegenwoordig veel te veel nadruk wordt gelegd op puur het rijden. Toen ik leerde rijden deden we gymnastiek oefeningen te paard. "Stoeltjedansen" om strobalen, erop springen en weer eraf. Slalom rijden, knoop in de teugels, beugels uit, met je rechterhand je linkerteen aanraken en vice versa.....ik zie het weinig meer gebeuren. ik juich zo een initiatief toe! Plezier in het rijden, en niet worden gedrilt om met zn allen voor de oranje lintjes te gaan!!
Hier sluit ik me graag bij aan. Gevaar is wel dat kinderen gaan schoppen en sleuren natuurlijk, maar daar heb je instructeurs voor om gele of rode kaarten voor uit te delen.
silly_silas schreef:ik vind dat er zijn die nogal ovrdrijven
als je naar een gewone dressuur les gaat voor beginners kan daat ook wel eens gebeuren dat er word getrokken
maar das normaal , die kindjes leren nog
dit komt echt zo'n beetje overal voor
gr. liesbet
wendy_x schreef:die foto die in de krant stond vond ik er nou niet bepaald paardvriendelijk uitzien!![]()
meisje met de benen bijna bij een ander paard om zo haar paard aan te 'sporen' ehhuumm
eerder aan te schoppen.
als je zoiets doet doe het dan leuk en voor de lol en niet echt als wedstrijd!
Dribbelkont schreef:ja zit ook te dubben
schofhoogte 1,45 hoe groot moet de bal wezen?
kunnen die ook overweg met de 1.20 bal of wordt dat te groot
want we hebben heel veel friezen op stal
ik hoor het graag wat zouden jullie doen de 1.20 of 95 cm???