Politie onderzoekt afknippen paardenstaarten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Politie onderzoekt afknippen paardenstaarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:58

Au3 schreef:
Mij is het gelukkig nog nooit overkomen ( of mijn paard dan Haha! )
Ik heb wel gehoord dat het ook vaak door van die vogelfanaten wordt gebruikt als nestmateriaal !!

Dit is idd zo bij ons is er een jaarlijkse vogelbijeenkomst in het dorp, en ja hoor bijna ieder paard van 'de kudde' had ingeknipte manen en staart.. Als het dit jaar weer voor komt ben ik toch de eerste die naar de organisatie toestapt en ze er fijn even op wijst, of ze het nu gedaan hebben of niet dan zijn ze ten minste goed bang.. Het is expres beschadigen van andermands eigendom!

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:58

Zeker een stelletje kale boeren die het paardenhaar op hun eigen kop gaan plakken!

Mafkezen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:18

En toch als ik geld nodig had en ik had een eigen paard met een megavolle staart, zou ik er toch wel aan de zijkanten een pluk afknippen voor € 50,- als het echt zo is dat je er zoveel geld van krijgt als prints beweert. Clown

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 07:51

wat erg zeg! t word steeds gekker..
ik moet er niet aan denken dat iemand jupiters staard en manen zou afknippen! zou er alles aan doen om de daders op te zoeken Boos!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:16

Bij ons in Diessen is de staart van de pony van ons dochtertje afgeknipt hij had een prachtige zilver witte staart Huilen helemaal recht afgeknipt tot net onder de staart wortel Boos! ik ga vandaag aangiften doen! het is toch niet normaal Boos! ons dochtertje van 6 jaar is echt heel erg verdrietig Huilen het is gebeurt in de nacht van zondag op maandag
groetjes marialva

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:38

Ahh wat sneu marialva!!
Ik vind het wel heel triest als het anderen zomaar gebeurd. En het ligt ook niet eens bij elkaar in de buurt..

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:40

Iris82 schreef:
Ahh wat sneu marialva!!
Ik vind het wel heel triest als het anderen zomaar gebeurd. En het ligt ook niet eens bij elkaar in de buurt..

nee daarom hebben we hier dan ook zn gek rondlopen? en het gekke is dat er meerdere paarden en ponys buiten lopen maar bij hem is het alleen afgeknipt?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:50

Tja je weet nooit waar ze naar op zoek waren he.. Misschien de kleur?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:20

tjee das wel dichtbij, ik zou het echt niet leuk vinden!
voor bepaalde rassen zijn de manen en de staart kenmerkend en dus van groot belang als je zo'n ras houd want daar ben je dan juist zo trots op!
ik heb een tijd in wellerlooi gewoond maar ben nu toch wel blij dat mijn paarden daar niet meer staan Knipoog

luna_venus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:12

ik reed altijd op een pony die zelf heel wijnig manen en staart had en de veulentjes knaagden er ook nog eens graag aan ze heeft alleen staartwortel met wat haar en heel korte manen ik gaf haar afentoe met moeite een staartzak om de vliegen etc mee te kunnen afweren en voor haar ogen een vliegennetje zodat dr ogen beschermd waren

het is natuurlijk niet net zo prettig en mooi als de eigen manen maar voor alle gedupeerde paarden wel een tijdelijke oplossing voor de beestjes