345 schreef:De reden dat de getuigen nu pas met een verklaring zijn gekomen is denk ik omdat er voor de zitting eigenlijk weinig bekend was van het hele voorval.
Door Bokt is het bekend geworden en zijn mensen gaan reageren.
En die verklaringen zijn vast niet zomaar door een buurman geschreven.
De advocaat van de kopers zal niet voor 'joker' willen gaan als die verklaringen niet waar blijken te zijn.
Maar wat ik begrijp is dat de rechter uitspraak heeft moeten doen op de gegevens die hij had op het moment van de zitting. en na die zitting hebben zich een aantal getuigen gemeld.
De verkoopster had natuurlijk kunnen weten dat er veel mensen dit paard kennen van wedstrijden e.d.
En dat de verkoopster dat paard voor 12.000 euro verkocht heeft is haar goed recht. Al had ze hem voor 50.000 verkocht dan had daar nog niemand over gevallen denk ik. Maar dat ze dit paard als oerbraaf verkoopt terwijl ze weet dat hij niet heel braaf is en dat daar echte ongelukken van kunnen komen, dat begrijp ik niet.
De advocaat van de verkoper kwam anders tijdens de zitting al met de mededeling dat het paard op wedstrijden niet zo braaf zou zijn ik quote uit het nieuwartikel:
Citaat:
Maar advocaat Maat kwam met beoordelingen van het gedrag van het paard tijdens wedstrijden. Daaruit zou blijken dat het dier vóór de verkoop ook al dominant was.
op 28-02 is de zitting geweest, op 29-02 kwam het bokt.
Als het paard een KWPN-er is en dus ook V-jaargang, geen ervaring heeft op wedstrijden is het toch niet zo vreemd dat het dier anders reageerd op een wedstrijdterrein?
Dier zal ook eerst km's moeten maken .... die van mijn dochter was de eerste wedstrijden ook niet zo lief op concours... en toch is het een super braaf dier thuis, op de vereniging en nu ook op vreemde/onbekende locaties... dier moet ook wennen aan nieuwe dingen...