Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
2see
Berichten: 168
Geregistreerd: 15-08-07

Re: Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:13

ik heb er geen goed woord voor over. Maar in het bericht in de krant staat dat de politie er nu pas wat van wist. Maar ik kan me nog herinneren dat er ongeveer 1 jaar geleden (kan ook eerder zijn geweest) er ook al een aantal paarden in beslag zijn genomen. (alleen toen hoorde je er niets over in de media). Er waren er toen een paar die er wel goed uitzagen. maar het was toen niet duidelijk. of die van haar waren of dat ze pensionklanten had. Ik weet alleen niet of ze toen die paarden terug heeft gekregen.

Maar weet wel dat dat zo genaamde Fokkerijtje nergens op sloeg. Ze had allemaal paarden hengsten en merries. die ze gewoon liet dekken, maakt niet uit als er maar een veulen uitkwam die te verkopen was.
Kan me ook niet voorstellen dat er iemand was die daar een paard zou kopen. Dus ze verkocht vrij weinig.

maar in ieder geval wel al bekend bij de politie, maar het was volgens mij telkens op het randje. (kan net aan, kan niet meer) Nu kon het gelukkig niet meer. Hoop echt dat ze de paarden niet meer terug krijgt. En haar in de gaten gaan houden. Want ze hebben natuurlijk zo weer nieuwe paarden.

larrylurex
Berichten: 702
Geregistreerd: 18-07-05

Re: Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:40

Tjee die spoort echt niet, in Nederland neemt de politie niet zo snel als in de USA paarden in beslag dus kan je nagaan hoe erg het was! Het draait echt alleen maar om de centen!! al zegt ze van niet.
triest maar gellukkig zijn ze nu bij een goed tehuis, snel veilen en hop naar een nieuw baasje!! Cool

Anoniem

Re: Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:43

Bah vreselijk. En het ergste is nog dat ze ermee weg gaat komen ook. 'Foei! Dat mag u niet meer doen hoor!' Geweldig dat Nederlandse strafrechtelijk systeem Scheve mond

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:56

In het eerste [VN]-topic over deze toestand heb ik een samenvatting geplaatst van het artikel dat er vandaag over in het HD staat. * KLIK *

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:12

EricPrast schreef:
In het eerste [VN]-topic over deze toestand heb ik een samenvatting geplaatst van het artikel dat er vandaag over in het HD staat. * KLIK *


Ik zei idd al dat we haar kant van het verhaal niet kennen. Maar alsnog blijft zei de hoofdverantwoordelijke voor de paarden. Ga niet de schuld afschuiven op 2 kinderen.

Rachelle_K
Berichten: 1389
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:16

hier kan ik nou echt zo boos om worden! Boos! Stom mens Hamer

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 12:03

Girlgamer schreef:
EricPrast schreef:
In het eerste [VN]-topic over deze toestand heb ik een samenvatting geplaatst van het artikel dat er vandaag over in het HD staat. * KLIK *


Ik zei idd al dat we haar kant van het verhaal niet kennen. Maar alsnog blijft zei de hoofdverantwoordelijke voor de paarden. Ga niet de schuld afschuiven op 2 kinderen.


ik hoef haar kant helemaal niet te horen....de staat van de paarden zegt mij genoeg,direkt gaan we weer medelijden hebben met de dader....zoals altijd in nederland....

2see
Berichten: 168
Geregistreerd: 15-08-07

Re: Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:27

Nou dat is duidelijke taal. Zo is het inderdaad ja. Iedereen die het daar ooit heeft gezien. of iedereen die haar ooit heeft gezien op wedsrijden. ziet meteen dat het niet goed zit met die paarden. En er is inderdaad door verschillende mensen al melding van gemaakt.

En dit is dan ook al de minimaal de 2de keer dat er paarden in beslag zijn genomen. (maar nu alle paarden), Ik hoop dat het nu over is. Want wat vaak het probleem is, is dat ze wel deze paarden kwijt zijn.(hopelijk, meestal mogen ze bepaalde paarden weer terug) maar dat ze in de loop van de tijd. 1 paardje nemen. o, jee veulentje erbij nog een en nog een. En dan kan de dierenbescherming ze weer komen op halen.

Wat nou echt zou helpen. is dat iedereen weet hoe ze daar te werk gaan. en dat niemand meer die paarden koopt. dan is het voor hun ook niet meer interessant om er mee door te gaan. want dan verdienen ze niets. Maar wat grote opkopers doen is ze halen daar een paard voor niet teveel. zetten ze bij hun zelf op stal en (knappen ze een beetje op) voeren wat meer en dan voor veel meer verkopen.
Dus als dat stopt moeten hun ook wel stoppen. Boos!
Laatst bijgewerkt door Eline op 17-03-08 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote van verwijderd bericht, verwijderd

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:35

wat ik nu niet begrijp is dat er door verschillende mensen melding is gemaakt bij de db,wie verwerkt dat daar,wie is daar verantwoordelijk voor?
ik neem toch aan dat daar iemand zit die de meldingen verwerkt,misschien ga ik eens de landelijke inspectie dienst bellen,meldingen komen toch niet voor niets binnen?(soms wel...)

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:39

Pff dat geloof je toch niet..
Ik snap niet dat mensen zo met hun dieren om gaan, als ze echt emotionele waarde aan de paarden had zorg je op zn minst goed voor je dieren Boos!
Laatst bijgewerkt door Eline op 17-03-08 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote van verwijderd bericht, verwijderd

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Re: Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:55

ik denk dat ze dit nu gewoon doet om haar naam te zuiveren
ze wil gewoon niet aangekeken worden als paardenmishandelaarster en ik denk dat het haar dus ook niet kan schelen wat er met haar paarden gebeurt ze doet gewoon dik alsof als die haar paarden terug krijgt dan is de wereld gek geworden

lazal
Berichten: 157
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Boze eigenaar ernstig verwaarloosde paarden wil dieren terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:24

Tegenstellingen zijn er ook. Bij ons vragen ze of de paarden wat minder voer kunnen krijgen want "hij wordt wel dïk". Dan maar lekker dik. Is al erg genoeg dat in sommige landen mensen MOETEN hongeren terwijl de eigenaren van dieren dit zelf in de hand hebben. Gewoon schandalig.