Verdenking ongeoorloofde hulpmiddelen tijdens eventing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bodan

Re: Verdenking ongeoorloofde hulpmiddelen tijdens eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:51

Jemig dan spoor je ook niet helemaal als je van die dingen gebruiikt!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:12

ik kan ook niet begrijpen dat mensen dit soort middelen willen gebruiken

Ik hoop dat de zaak goed opgelost en afgehandeld wordt. Ook hoop ik heel hard dat de Nederlandse amazone hier niet bij betrokken blijkt, evenal de heer Hoy, die ik altijd erg bewonder om zijn manier van rijden tijdens de cross....

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:13

Ik hoop ook echt dat het niet waar is. Op de site van Mirela Vrolijk las ik dat een getuige heeft gezien dat Andrew Hoy ze omdeed bij het paard van Madeleine. Dit vervolgens heeft gemeld bij de steward die toezicht hield. De steward zou er vervolgens niks mee hebben gedaan.

Ik hoop echt van harte dat dit niet waar is.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:46

wat een verhaal! ik ken madeleine en zoals ik haar ken is ze altijd eerlijk en zou ze het denk ik zelf niet doen..
nog een tweede.. ze koopt hier vaak spullen, en wij verkopen in ieder geval niet van die springschoenen!

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:58

Laten we vooral roepen dat ze onschuldig is. En als het goed afloopt roepen dat we gelijk hebben.
Maar heb laatst ergens gelezen dat ze bij het springen de hoeven koelen zodat het extra pijn doet als ze een balk raken. of inspuiten of andersoortig prepareren. Als er geld (sponsors) mee gemoeid gaan zal de grens van het toelaatbare altijd opgezocht worden. En misschien wel eroverheen.
Hoop trouwens wel dat het met een sisser afloopt. En dat ze de weg naar de OS kan voortzetten.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:47

Het wordt tijd dat dergelijke 'hulpmiddelen' niet meer verkocht worden. Ik heb me laatst bij Divoza ook al enorm verbaasd over wat daar allemaal verkocht wordt. Ik word er accuut onpasselijk van. Boos!

Ik hoop dat mensen die het in hun bezit hebben (of ze het wel of niet gebruiken) hard gestraft worden! Boos!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:53

klumpertje schreef:
nog een tweede.. ze koopt hier vaak spullen, en wij verkopen in ieder geval niet van die springschoenen!

Je verwacht toch niet dat dit soort springschoenen gewoon in het schap van een ruitersportzaak liggen....
Die worden thuis in elkaar gefröbeld.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:13

peanutbutter schreef:
Ik hoop ook echt dat het niet waar is. Op de site van Mirela Vrolijk las ik dat een getuige heeft gezien dat Andrew Hoy ze omdeed bij het paard van Madeleine. Dit vervolgens heeft gemeld bij de steward die toezicht hield. De steward zou er vervolgens niks mee hebben gedaan.

Ik hoop echt van harte dat dit niet waar is.

Dat verhaal op de site van Mirella Vrolijk lijkt toch wel iets anders dan hier, maargoed staat natuurlijk geen bron bij. Hopelijk voor zowel de sport als de twee betrokken ruiters dat de waarheid boven tafel komt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:28

Hoe dan ook, de title had moeten zijn:

Verdenking martelwerktuigen tijdens eventing.

En deze dame mag van mij een hele lange schorsing als ze schuldig bevonden wordt.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:05

haan schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat Madeleine tot zoiets in staat is om haar paarden aan te doen ik hoop toch echt dat dit niet waar is!

helemaal mee eens!!!
zoals ik haar ken geloof ik haar verhaal metteen dus ik denk dat andrew er meer van weet,maar ja dat is ook maar speculeren,weet je wat het lulige is bewijs dan maar eens dat de springschoenen van een ander zijn,als ze in je tas zitten!
madeleine is zeer begaan met haar paarden,en ik denk als ze er van wist, ze beinvloed is door iemand.

steve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:03

mocht dit een waar verhaal zijn , en mocht andrew de springschoenen hebben omgedaan , madelein blijft ten alle tijde verantwoordelijk voor het doen en laten, het is haar paard en ze heeft voldoende internationale ervaring om te weten wat er in de wereld van topsport wordt afgerommeld , het lijkt mij dan ook zeer vreemd dat zij niet zou weten wat er gaande was , het verhaal dat andere deze springschoenen in haar tas zouden hebben gedaan lijkt mij dan ook zeer onwaarschijnlijk , maar iedereen is onschuldig tot het tegendeel is bewezen .

een lange schorsing van vele maanden zou het juiste antwoord zijn op deze dierenmishandeling .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:19

Citaat:
De KNHS heeft kennis genomen van het feit dat de FEI een onderzoek is gestart naar de herkomst van springschoenen met daarin spikes, die het afgelopen weekeinde tijdens een eventing wedstrijd in het Portugese Barroca d'Alva (Portugal) in de tas van de Nederlandse eventing ruiter Madeleine Brugman (Bornerbroek) zijn aangetroffen.

"Deze tas heeft tijdens het losrijden en springen met mijn paarden (Brugman kwam met drie paarden aan de start in de drie sterren wedstrijd) geruime tijd, tezamen met vele andere tassen, onbeheerd op het voorterrein gestaan. Iedereen heeft de mogelijkheid gehad om deze spullen, al dan niet per ongeluk, in mijn tas te stoppen", vertelt Madeleine Brugman. Brugman heeft na afloop van de wedstrijd in een door de FEI belegde meeting tegenover officials verklaard dat de aangetroffen springschoenen niet alleen niet van haar zijn, maar dat zij ze ook nooit eerder heeft gezien.
Bondscoach Martin Lips, in persoon in Barroca d'Alva aanwezig, zegt dat hij Madeleine Brugman een week eerder in Barroca d'Alva bij het losspringen met exact dezelfde paarden heeft geholpen en toen niets onregelmatigs heeft geconstateerd. Daarnaast zegt Lips: "Als iemand in de eventingsport deze 'hulpmiddelen' niet nodig heeft dan is dat Madeleine Brugman. Deze amazone heeft de beschikking over zeer goede paarden, die van nature al uiterst voorzichtig zijn, en heeft zelf zeer veel ervaring als springruiter. Daar komt bij dat ik het vreemd vind dat niemand van de officials mij hier zondagavond over heeft aangesproken, terwijl ik ze in het restaurant van het hotel allemaal heb gezien en zij mij ook", aldus Lips, die verder zegt deze aantijgingen pas te willen geloven wanneer ze bewezen zijn, maar eerder niet.
De in beslag genomen springschoenen zijn opgestuurd naar de FEI in Laussane en daar zal bekeken worden of men voldoende aanknopingspunten kan vinden om een nader onderzoek naar de herkomst te starten. "Ik hoop dat de FEI voldoende DNA-sporen aantreft om daarmee mijn onschuld aan te tonen. Ik voel mij, zolang die uitkomst er niet is, toch beschadigd", aldus Madeleine Brugman.

De KNHS wacht de uitkomsten van het onderzoek af.

www.knhs.nl

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:28

Citaat:
"Als iemand in de eventingsport deze 'hulpmiddelen' niet nodig heeft dan is dat Madeleine Brugman. Deze amazone heeft de beschikking over zeer goede paarden, die van nature al uiterst voorzichtig zijn, en heeft zelf zeer veel ervaring als springruiter.
Pardon???? Met andere woorden: Er zijn mensen die ze wel nodig hebben? Hoop dat ik dit als een zeer ongelukkige uitspraak mag beschouwen.

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:44

Jeetje zeg, dit verzin je toch niet?!?!?!? Ze moeten maar meer gaan controleren bij t losrijden!!!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:47

haan schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat Madeleine tot zoiets in staat is om haar paarden aan te doen ik hoop toch echt dat dit niet waar is!

Ik sluit me hierbij aan Ach gut

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:08

ilse18 schreef:
Het kan er bij mij maar niet in, dat dat deze mensen op dit niveau, met zo'n naam, zo verschrikkelijk dom zijn om dit soort middelen op wedstrijd toe te passen.
Natuurlijk moet het allemaal nog onderzocht worden, maar dit soort geruchten komen niet zomaar uit de lucht vallen.

Ik kan helemaal niet begrijpen dat dit ook normaal zou worden gebruikt.
Dit moet eens flink strafbaar worden.
Vind dit zware dierenmishandeling Boos! Boos! Boos!
Moet er niet aan denken dat ik mijn paardje dit zou aandoen zeg.
Alleen maar om te presteren.
WALGELIJK Stoom uit je oren
Diegene die dit soort marteltuig toepast in de paardensport, moeten ze schorsen voor het leven Verward

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:19

[quote="manie]
Die worden thuis in elkaar gefröbeld.[/quote]

ik had ook niets anders verwacht als ik zoiets zeg.. maar zou zelf nooit op het idee komen om zoiets te maken..

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:45

Ik hoop dat dit bericht niet waar is. En mocht het wel waar zijn dan moet ze gewoon heel streng gestraft worden.

Als het waar is dat men haar erin wil laten lopen dan hebben we natuurlijk ook met een ernstige zaak te maken. Ik ben beniuewd wat er uit gaat komen

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 01:36

arno8 schreef:
Ik hoop niet dat de KNHS dit gaat onderzoeken. Die club is meester als het gaat over het in de doofpot stoppen van dit soort affaires. Dat bleek wel uit het 'onderzoek' naar Coby van Baalen en Power and Paint.

Niks doofpot hoor, 't was toch een "Duitse trainingsmethode". Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 02:22

Verkapte vorm van barreren. Barreren is de bovenste balk van een hindernis op laten tillen zodat het paard de benen hoger op zou tillen. Andere variatie is, bierdoppen met de kartelrand onder de bandages zodat die gaan prikken bij een aanraking van een balk. Ik verbaas me allang nergens meer over.

Dan nog kan men zeggen dit noooooooooit te doen, maar het verschil tussen 15 euro en een heleboel duizend euro innen als prijs, kan mensen soms besluiten tot het doen van gekke dingen.

Ik geloof ook niet, dat paarden in hele hoge klasses, alles klakkeloos doen zonder dat er in de training gebruik wordt gemaakt van bepaalde dwangmethodes.

Maar voor de goede orde, wie rijdt er wel eens met een touwtje als slof (vraag voor diegenen die reageerden in dit topic)
Zodra je je paard met een touwtje naar beneden dwingt, kan er bij verzet ook bloed gaan vloeien en op zijn minst een onaangename prikkeling ontstaan. Verder kun je met ongeoorloofd spoorgebruik ook nogal wat wonden veroorzaken.

Ik zie dit soort publikaties breed.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 07:55

suleilitha schreef:
Verkapte vorm van barreren. Barreren is de bovenste balk van een hindernis op laten tillen zodat het paard de benen hoger op zou tillen. Andere variatie is, bierdoppen met de kartelrand onder de bandages zodat die gaan prikken bij een aanraking van een balk. Ik verbaas me allang nergens meer over.

Dan nog kan men zeggen dit noooooooooit te doen, maar het verschil tussen 15 euro en een heleboel duizend euro innen als prijs, kan mensen soms besluiten tot het doen van gekke dingen.

Ik geloof ook niet, dat paarden in hele hoge klasses, alles klakkeloos doen zonder dat er in de training gebruik wordt gemaakt van bepaalde dwangmethodes.

Maar voor de goede orde, wie rijdt er wel eens met een touwtje als slof (vraag voor diegenen die reageerden in dit topic)
Zodra je je paard met een touwtje naar beneden dwingt, kan er bij verzet ook bloed gaan vloeien en op zijn minst een onaangename prikkeling ontstaan. Verder kun je met ongeoorloofd spoorgebruik ook nogal wat wonden veroorzaken.

Ik zie dit soort publikaties breed.

Is totaal geen vergelijking, een touwtje of slof.
Dit is soms nodig om de rugspieren te trainen, zeker als het paard erg moeilijk naar beneden te rijden is.
Het paard kan zelfs vast gaan zitten in zijn rug als je nergens op let.
helaas zijn dat er erg veel.
Sporen op dat punt ben ik met je eens, want dat zijn hulpmiddelen.
Sommige mensen gebruiken ze te veel waardoor je je paardje open rijd.
Maar de gebruiken waar het hier om gaat is inderdaad de hogere sport.
Je haalt een grote prijs misschien binnen, maar betaald de prijs van je paard.
Mijn paardje is in ieder geval niet vervangbaar door een paar rotcenten.
Dollartekens in de ogen, is de pest voor de paarden Knipoog

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:26

Bij de eventingsport gaat het echt niet om duizenden euro's als prijs, dus dat zal de reden niet geweest zijn. Nu maar hopen dat Madeleine de waarheid verteld!

sgwistop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:49

ik hoop echt dat het niet waar is de eventing begon net een betere naam te krijgen en mensen bgeonnen te begrijpen dat de paarden het leuk vind en dan nu dit weer !!!!