Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:22

moet eerlijk zeggen dat ik mijn honden voor zoiets nooit zou laten inslapen.. instinct he Knipoog

se7entje

LimaGentle schreef:
se7entje schreef:
erg sneu...
Maar gelukkig viel het mee voor de shet, en zijn de eigenaren inderdaad nuchter genoeg om de honden in te laten slapen, wel heel erg voor hun...
Raar om te horen dat die ene hond een lieve vriendelijke hond is, misschien heeft ie zich op laten jutten door die andere...
Blijft heel erg, voor alle betrokkenen...

waren alle 2 super lieve honden maar ik heb er maar 1 IRL gezien.. en die was echt super lief en vrolijk

Dan is het eigenlijk nog vreemder...
Ze zullen er misschien nooit achter komen wat er dan preccies mis is gegaan, lijkt me heel erg om zulke lieve honden dan in te moeten laten slapen, maar zoals eerder gezegd, dan geven die eigenaren er wel veel om, ik bedoel dat ze dit niet nog een keer willen laten gebeuren.

plutolover

Ik heb resepect voor de eigenaren van de honden echt waar. Ik hoop dat die pony er gouw boven opkomt zowel lichamelijk als geestelijk

Op mijn vorgise stal is er ook zoiets overkomen. Op mijn vorige stal rennen de paarden vanuit de stal naar de weiland (niet echt een veilige situatie maar goed) 1 van hun honden (ik noem geen ras) viel 1 van de manege pony's ook bij de nek aan.

En weet je wat de manege eigenaar zei, ja hij wilde ons (mensen om ons heen) beschermen. Hij bedoelde het niet zo.

nou die pony deed helemaal niks. Die hond kreeg niet eens op zijn kop, en loopt nog gewoon door de manege,

ze hebben op die manege een hele roedel, niks mis mee maar als je paard een het opjagen ben doen ze gezellig mee, als ze naar de weide gaan rennen ze als een gek erachter aan,

kortom vluchtinstinkt van het paard is vluchten, en angs, honden ruiken dat en hun instinkt zegt er achter aan.

gelukkig hebben ze ook wel een keer een paar raken klappen van paarden gehad, 1 daarvan was van mijn paard. Hond had niks maar bleef wel uit de buurt van mijn paard.

gelukkig sta ik daar niet meer

oja nog even voor de duidelijkheid, ik ben heus niet tegen honden op het erf, helemaal niet mits ze goed opgevoed zijn en niet als ene heel roedel achter paarden aangaan.

Tot nu toe gaat het nog goed op die manege, behalve dat ene ongeval van die pony

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:23

Citaat:
de pony is van de hondenbezitster.. ff lezen oke Knipoog

Even wat vriendelijker reageren graag Lachen

het was niet onvriendelijk bedoeld..

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:26

Erg als je je hond moet laten inslapen
en het paardje zo zielig gellukig dat er niks mee is

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:29

Wat verschikkelijk!
Waar is het gebeurt?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:32

sterkte voor beide eigenaren.. Vind het goede beslissing voor zover ik daar over kan oordelen..

Weet iemand hoe het nou met die pony gaat?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:33

Dat is vreselijk vooral ook dat de shet ook van de eigenaar van de honden was.

Goede beslissing hoe moeilijk dan ook maar als ze een maak bloed hebben geproeft kan het gebeuren dat het nogmaals gebeurt.

Beterschap voor het arme shetje.

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:34

Oww, arme pony... Hoop dat die er ook geestelijk weer bovenop komt.

Sneu ook voor de honden, maar wel een dappere beslissing.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:40

Mando schreef:
Goede beslissing hoe moeilijk dan ook maar als ze een maak bloed hebben geproeft kan het gebeuren dat het nogmaals gebeurt.

Beterschap voor het arme shetje.

dit is natuurlijk weer niet waar Bloos

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:52

Het verbaast mij altijd dat mensen verbaasd zijn als een hond zoiets doet. De hond wordt dan meteen als vals en onbetrouwbaar gezien. Maar eigenlijk is dit vrij natuurlijk gedrag voor een hond. Alleen vinden wij mensen het onacceptabel.
Wij vinden een hond alleen leuk als hij zich aanpast aan onze normen en waarden. Maar we vergeten dat een hond nog steeds een jachtinstinct heeft en compleet andere normen en waarden heeft dan mensen. Met name in een roedel kunnen honden anders reageren (dan gelden de groepsregels). Overigens geldt dit laatste ook voor mensen Haha!. Hoe vaak komt het niet voor dat mensen in een groep hele rare dingen gaan doen die ze alleen nooit zouden doen.

Wat mij betreft zou zo'n hond dan ook niet afgemaakt hoeven worden. Maar begrijp me niet verkeerd: ik vind dat je als eigenaar dan wel je verantwoordelijkheid moet nemen en de hond niet los kunt laten in de buurt van andere beesten.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:52

Jemig, dat is niet niks. Zielig voor de pony, maar ook voor de honden!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:54

Wat een drama voor alle betrokkenen. Ach gut

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:57

Biebz95 schreef:
Zielig.. :|
Ik vind het ook altijd zo erg dat honden dan ingeslapen moeten worden, waarom bedenken ze geen andere oplossing, zoals een tehuis voor agressieve honden waar ze allemaal een leefgedeelte krijgen... Maargoed, da's voor die honden dan niet echt fijn om zo te leven.. Dus ksnap het aan de andere kant ook wel dat ze dan ingeslapen moeten worden...
Nog zieliger vind ik het voor het paardje dan voor de honden (A)

Lijkt me niet een realistische oplossing een tehuis voor agressieve honden.. Doel je dan naar een tbs-kliniek maar dan voor honden? Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het heel knap van de eigenaar van de 2 honden om deze juiste beslissing te nemen. Er zijn helaas ook hondeneigenaren die deze beslissing niet nemen.. Met alle gevolgen vandien...

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:16

Wat een vreselijke toestand. Hoop dat de pony snel herstelt.

Veel sterkte voor de eigenaresse van de honden, moeilijke beslissing hoor,
maar naar mijn mening erg verstandig.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:19

Jeetje, vreselijk.
Hopelijk is de pony er snel bovenop.

Vervelend voor de eigenaresse van de honden, maar denk dat het wel beter is zo.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:02

arme pony,honden blijven een beetje wolven......zelfs de knuffel huishond......

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:18

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd wat voor honden het waren. Als het om pittbull-achtigen gaat wordt het vaak wel vermeld, maar misschien waren dit wel labradors of een ander ras waar het niet van verwacht wordt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:19

tja,het staat nergens ,wat voor ras het was....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:41

idd als het om beruchte rassen gaat vermeld men het maar wat graag.
het maakt in dit vreselijke geval niet uit,ik vind de beslissing van de eigenaar erg dapper en weloverwogen.
of ik het zelf zou doen weet ik niet,maar het is natuurlijk erg eng als ze dit vanuit het niets doen.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:00

Liepen die honden los? Ik ben zelf hondenbezitter, maar ik snap niet dat als je hond niet gewend is aan bepaalde dingen, dat je hem dan los laat lopen.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:11

Wat een verdrietig nieuws... moet voor de eigenaresse afschuwelijk zijn. Gelukkig viel het letsel bij de pony mee.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:13

Poeh, dat lijkt me een heftige beslissing, als je zowel het baasje bent van de honden als van de pony... Wil dan ook veel sterkte wensen met het verlies.

Al heb ik met het inslapen van de honden wel wat moeite. Ik heb zelf een hond die maar wat graag z'n tanden in paardenvlees zet. Daarom is hij, als er paarden in de buurt zijn, altijd aangelijnd of opgesloten in een box. Op zich neem ik het die hond niet eens kwalijk, het is zijn instinct om achter een paard aan te gaan.

Mijn wel paard-makke hondje werd laatst trouwens bijna vermorzeld door een pony die niet van honden blijkt te houden. Is goed afgelopen gelukkig, hondje sprong in de sloot.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 09-03-08 23:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:14

geerke schreef:
tja,het staat nergens ,wat voor ras het was....

het ras doet er toch niet toe?
elke hond heeft instinct of dat nou een poedel is of een rottweiler..

een hond is een hond..

jerome18jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:36

hoi allemaal,
de eigenaresse is mijn vriendin en ik ben bij de afschuwelijke gebeurtenis aanwezig geweest. ze heeft mij in paniek opgebeld en ben direkt met mijn man ernaar toegeraced. inmiddels was de hond al van de pony af en hebben we de pony naar stal gebracht om te kijken hoe hij er aan toe was.
het was absoluut geen spelletje van de honden zoals ik las. de pony is gehandicapt en waarschijnlijk daardoor een prooi net als in de natuur, word de zwakste aangevallen.wat er in de hond opging blijft een raadsel. ze heeft inderdaad de dappere beslissing genomen om beide honden in te laten slapen en dat doe je niet zomaar. ik ben met de dierenarts en mijn man ongeveer 2 uur bezig geweest met het behandelen van de pony, jongens ik kan jullie niet vertellen hoe dapper dit ventje is. als ik mijn ogen sluit zie ik zijn koppie weer op mijn schouder liggen en barst weer in tranen uit. hij heeft werkelijk geen krimp gegeven werd op een bepaald moment wel ontzettend moe (shock en het hele gebeuren rond het hechten ed.) maar ondanks alles bleef hij dapper.
vandaag is willemijn de da weer geweest en hij maakt het goed, eet en drinkt goed maar het is afwachten ofdat er geen infecties optreden. mijn vriendin is er werkelijk kapot van en kan het zelf nog maar nauwelijks bevatten. ik hou jullie op de hoogte als jullie dit op prijs stellen hoe het met vriendje gaat (zo heet het shetje) voor mij is het een kanjer en de eigenaresse ook.