Veehouders zijn vals alarm 'stadse lui' zat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

owi

Re: Veehouders zijn vals alarm 'stadse lui' zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:03

Citaat:
Het is dus onjuist om altijd over verwaarlozing of dierenmishandeling te spreken als we 's winters in de wei bij weer en wind nog paarden of pony's buiten zien staan. Als de bodem droog is, kan het geen kwaad. Bij een laag gelegen bodem die vochtig is, kan het dier beter worden opgestald. Wel is het wenselijk om schuilmogelijkheden aan te bieden. Daarmee kan het paard zich bij extreme weersomstandigheden beschermen tegen hitte of regen en wind.

van www.dierenbescherming.nl

Ze hebben dus wel al zoiets. Alleen dat laatste dikgedrukte stuk Gestoord beetje ongenuanceerd

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:06

Tja, zo gaat dat nu eenmaal met zo'n stadse mensen.

Wij hebben zelf ook een merrie gehad die uiteindelijk 28 is geworden. Vanaf ongeveer haar 24e werd ze mager en schraal, terwijl wij alles deden om haar dik te krijgen. We hebben het aan de dierenarts voorgelegd, maar hij zei: die merrie is gewoon oud, die is niet meer zo dik te krijgen. Ze is fit, speelt, wat wil je nog meer?
Maar daar is de Dierenbescherming ook eens voor geweest, hadden een melding over een mager paard gekregen. Toen ze de merrie zagen (ze was toen 27) kregen we complimenten over hoe ze eruit zag voor haar leeftijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:11

vindt je Owi?
Er staat toch nergens dat hij dan nooit meer de stal uit mag komen?
Een paard is geen zeepaard.
Helaas zijn er teveel paarden die echt de hele dag en nacht in de blub staan. Dat is niet goed.
Staan ze overdag in de blub, niets aan de hand. Hebben ze een hoog stuk in de wei, ook oke.
Maar met het NH gebeuren is het welzijn ook wel wat door geslagen naar de verkeerde kant. Want het moet en zal 24/7 buiten zonder te kijken of de grond daar wel geschikt voor is.
In de natuur zoekt een paard met regen ook een hoger stuk op.

24/7 stal is weer een andere uiterste, ook dat hoort niet (alleen is controle daarop moeilijker)

En ja helaas veel mensen die niet weten dat modder op de vacht niet erg is. Niet weten dat poetsen dan juist slecht is.
Maar helaas dus valse meldingen, maar ook mensen die paarden hebben en ook het geld er niet instoppen hem te geven wat nodig.

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:20

Daarom zeg ik ook dat het ongenuanceerd is. Bij een natte wei vind ik 24/7 buiten zeker niet ideaal. Maar daarentegen 24/7 binnen omdat je wei nat is ook niet.
Niets mis mee als een paard een x aantal uren in een natte/ blubbereige wei staat.

Iets uitgebreidere uitleg mag wat mij betreft wel. Als je dit soort info plaatst moet je wel erg goed kijken of het wel juiste info is en of het niet verkeerd geïnterpreteerd kan worden.

Zag bijvoorbeeld ook ergens staan dat je een paard iedere dag moet borstelen bij voorkeur na de eerste voerbeurt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:22

haha...ja dat is idd wel nuttige info Tong uitsteken

Nee idd niks mis mee als een paard tig tijd in de blub staat.
Ben het idd met je eens dat ze dat wel uitgebreider moeten vermelden Lachen

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:25

Ik ben het eens met dit artikel, hoewel ik ook van mening ben dat er beter 10 keer te vroeg iets gemeld kan worden dan 1 keer te laat. Daarnaast denk ik dat iedereen in het belang van het dier denkt maar dat vaak, heel vaak de kennis van zake ontbreekt.
Onlangs heb ikzelf ook een melding bij de AID gedaan, omtrent een aantal dieren die er naar mijn idee niet al te goed bij stonden, ze zijn wezen kijken en koppelde ook terug dat een hoefsmid geen overbodige luxe was en dat er een hercontrole volgt.
Eigenaar is weer aangetikt en hopelijk weer op scherp gezet, paarden zijn erbij gebaat en ik heb er een goed gevoel bij.

Als mijn paard in de wei loopt, een hele wei vol gras en er is 1 klein moddervlekje duikt mevrouw daarin om lekker te rollen, de ravage wat ze aanricht zo enorm dat haar voorpluk soms stijfstaat van de modder, werkelijk geen gezicht en voor een leek soms angstaanjagend, maar ik weet wel beter spek is gewoon gekruist met een aardvarken Clown

die gedachte biedt troost.... Knipoog

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:35

Soms is het ook wel grappig. Een paar jaar geleden werden wij gebeld door de politie, dat er melding was binnengekomen dat onze schapen onder het bloed zaten. Of we meteen wilden komen, zij waren ook al onderweg.

Wij een paar mensen opgetrommeld en op naar de 'bloedende' schapen. Maar wij konden niets alarmerend ontdekken. Toen kwam een half hysterische mevrouw en die wees op de achterkant van een aantal schapen dat rood was.

Haha! Wij hadden de ram een rood stempelkussen omgedaan. Haha! en hij had de dames keurig voorzien van een rood stempel. Wij hebben de mevrouw hartelijk bedankt dat ze goed op onze schapen past. En haar vervolgens uitgelegd dat als de Ram zijn werk goed gedaan heeft over 5 maanden de lammetjes geboren worden. Witte lammetjes hoopten wij. Pling

Om problemen te voorkomen hebben wij voortaan blauw, geel en groene stempels bij de rammen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:39

Onvoorstelbaar hoe weinig kennis er bij de "stadse" mensen ook is over de veehouderij. Wij krijgen ieder jaar een groep 8 van de basisschool op excursie op ons bedrijf.

Ge-wel-dig voor die kinderen. Het onderwerp wordt dan van tevoren niet behandeld in de klas. En het is soms onvoorstelbaar wat die kinderen dus maar weten. Hebben geen idee waar de melk van koeien vandaan komt. Er zijn er echt die denken dat een koe melk plast. En die denken dat de melk er na de slacht pas uitgehaald wordt.

Ik vind dat begrip voor de boerderij op jonge leeftijd in de les op school in het lespakket behoort te zitten.

Stukje educatie wat die Marianne Thieme ook duidelijk niet heeft gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:52

Hihi janouk

Een tijd terug was er een programma op tv waar ze dus idd aan kinderen vroegen waar dingen als melk, maar bijv ook een paprika of champignon vandaan kwam.
Dat was idd triest wat voor antwoorden daar uit kwamen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:57

Oww, de domheid van de mensen... Een paardenfokker kreeg eens een inspecteur over de vloer, de reden: hij had een mager veulen in de wei lopen.
Het veulen was 2 dagen oud!
Of die meneer in Ede, die een paard brood voerde, want van zijn eigenaar kreeg ie zaagselbrokken, dat was zo "zielig" voor dat paard, want dat kon dat beest nooit lekker vinden... Gestoord

En pennies worden spontaan analfabeet, als ergens een pony staat, met een bord aan het hek waarop staat: NIET VOEREN AUB. Wel voeren dus he. Boos!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:01

slimmerik schreef:

Idd...
Als ik bij mij hier op school soms dingen over oa haar hoor Lips are sealed....

Voor de rest denk ik dat idd bij een heleboel mensen wat educatie niet verkeerd is en dat de DB dan misschien eindelijk wat aan al die echt trieste gevallen kan gaan doen...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:08

Daarom is het goed dat er richtlijnen komen denk ik,die wijd en zijd bekend moeten worden.Bijvoorbeeld dat een paard beweging moet hebben,en dus ook vrije beweging.Liefst de hele dag op een goede droge wei.Dat paarden tegen regen en kou kunnen.
En dat mensen zich eerst moeten verdiepen zonder uitspraken te doen.
Er is mij ook weleens gevraagd toen ik met een paard aan de hand liep of ik hem naar de slacht ging brengen???? Ik was nog geschokter van die vraag,dan die mevrouw van het antwoord: neee natuurlijk niet!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:14

Of je paard in de wei hebben staan met een vliegenmasker en mensen die dan woedend naar je toekomen. Wat een dierenkwellerij om zo'n dier geblindoekt in de wei te zetten.
Ehm, ja tuurlijk Clown
Heb toen bij een paard wat aan kwam lopen masker afgetrokken en voor die persoon zijn gezicht gehouden. Toen was ie ineens stil.

Nickysplace2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:30

Het punt is dat mensen die de aangiftes doen bij de dierenbescherming of welke instantie dan ook vaak geen idee heben van de consequenties voor de eigenaar. Want die wordt afgeschilderd als dierenbeul oid, terwijl degene die aangifte heeft gedaan geen kaas heeft gegeten van de zorg voor in dit geval paarden.
En of het dan waar is of niet, de stempel is gezet en het verhaal is gesproken. Dan kan het zijn dat de paardenhouder verder geen blaam treft, maar komt niet meer af van het verhaal.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:40

Idd ook hier ergernis over mensen die niets van paarden weten,of in dit geval, mensen met een vete tegen een bepaald persoon. Nagelbijten / Gniffelen Toen mijn paard op een gegeven moment gevaarlijk dik werd van het gras in de wei, liet ik haar in de paddock lopen en mocht ze een uur of 2 per dag op de wei een stuk verderop. Dat omdat daar vooral opgedroogde kruiden stonden ipv vers sappig gras. Voordat ik mijn paard daar echter 2 uur per dag heen bracht, was er een andere vrouw die haar paarden daar had staan. Die paarden waren erg mager, maar ook erg oud. De mensen die tegenover de wei woonden, hadden meerdere keren de DB gebeld omdat de paarden zo mager waren. Hier is echter verder niets tegen ondernomen omdat de paarden dus oud waren en er verder geen sprake was van mishandeling. Blijkbaar konden die mensen dat niet verkroppen want de vrouw voor mij heeft uit pure elende haar paarden daar weg gehaald en achter het huis geparkeerd. De meldingen bleven maar komen. Toen ik mijn paard daar dus de eerste keer neer zette, had ík de DB op de stoep staan. Die mensen hadden weer gebeld, dat er nu een ander paard stond dat notabene helemaal geen water had. Zo zielig, dat paard raakte gewoon uitgedroogt. Dat ze niet wilde drinken toen ze daar met de DB voor het hek stonden kwam omdat het arme dier al zo er heen was, dat ze misselijk werd als ze iets zou drinken. Nagelbijten / Gniffelen ( ik had er idd geen water staan. ik vind het namelijk niet nodig ( tenzij in extreem warme omstandigheden) om me een breuk te slepen met water, als het paard maar 2 uur op de wei staat en daarvoor en na thuis naar hartelust kan drinken) Ze zijn toen dus eerst naar het huis van de eerste vrouw gegaan, die ze doorstuurde naar mij. Ik heb het verhaal toen uitgelgd, en de DB is weer vertrokken. Blijkbaar hebben ze aan de mensen die gebeld hadden uitgelegd hoe het in elkaar zat en de dit paard een andere eigenaar had, want ik heb nooit weer last gehad, hoewel het paard die 2 uurtjes per dag nog steeds geen water had. Haha! Maar zulke mensen zou je toch wat? Scheve mond

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:45

Wat we kunnen stellen uit de verschillende ervaringen van Bokkers is dat mensen zeer betrokken zijn bij het welzijn van dieren, en dat is wel iets wat we moeten toejuichen want het is de basis om dierenleed te voorkomen, maar niet altijd even vriendelijk of overtrokken reageren en zelfs instanties en hulpdiensten inschakelen. De moeilijkheid is dat je mensen wel wilt laten reageren als een dier echt in de problemen is gekomen maar geen rare toestanden wilt.

Vroeger had je bij de AVRO het programma Alle dieren tellen mee met dierenarts Henk Lommers. Misschien is zo’n soort informatief programma een idee om mensen wat bekender te maken met de verzorging van dieren in het algemeen en vee en paarden in het bijzonder. Mensen kunnen dan beter beoordelen of iets zielig is of dat het acceptabel of zelfs gewenst door de eigenaar/verzorger en zullen dan wellicht doordachter melding maken van uitwassen.

Misschien is het ook een optie om bijv. bij de schapen een bordje te maken met een korte uitleg wat voor ras, oorsprong, verzorgingsvoorwaarden, opbouw van de kudde, verloop van de dracht, hoeveel lammeren elk jaar en uitleg over bijzonderheden als het stempelkussen van de ram en tijd van scheren etc. Op deze manier krijgen mensen een stukje goede informatie en ontstaat een stukje betrokkenheid naar dieren. Ook voor paarden die overdag een paar uur buiten staan en langs de weg staan is het misschien een leuke optie. In Zeeland doen boeren dit ook bij hun velden en veel mensen (vaak toeristen) vinden het interessant om te lezen tijdens wandelingen en fietstochten welk gewas het betreft en voor welke toepassingen het eventueel gebruikt wordt.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:46

Het zijn natuurlijk niet altijd de 'stadse' mensen. Wat controle op het platteland enz is niks mis mee.. Maar ik denk dat het begint met het aannemen van de melding. Degene aan de telefoon zal eerst eens goed uit moeten vragen. Of als het mailing is, even bellen. Door goed uitvragen kan je er achter komen wat de belevingswereld is van de melder.

Citaat:
24/7 stal is weer een andere uiterste, ook dat hoort niet (alleen is controle daarop moeilijker)
Die zien de mensen/melders niet (logisch).. en die zijn er heeeel veel. Dat is pas triest! Dat uurtje of 2 trainen oid, zijn er altijd nog maar 2 van de 24 per dag.
Laatst bijgewerkt door Branca op 05-03-08 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:46

Citaat:
Onvoorstelbaar hoe weinig kennis er bij de "stadse" mensen ook is over de veehouderij

Ik vind het toch wel grappig hoe erg er gegeneraliseerd wordt in dit topic.
Ik heb tot mijn 16de in Amsterdam gewoond, dus ik ben waarschijnlijk zo`n stadse die een leuk boerderijtje midden in het platteland heeft.

Maar mijn paarden staan wel 24/7 buiten. Ja mijn oudste muts loopt bij tijd en wijlen kreupel door een oude blessure waarvan ze geen pijn heeft ( door dierenartsen bevestigd).
Nee mijn paarden zijn niet zielig en hebben het prima naar hun zin.

Ik denk meer dat het zoals hier al eerder genoemd is, een probleem is van onberip.
Zie de reactie als " andere paarden mensen vinden mijn paarden zielig", "aankomende dierenartsen die paarden liever in boxen zien dan in paddocks".
Zolang hier al wrijving ontstaat hoe kunnen die "stadse" leken het dan begrijpen?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:49

Koertshuis was gisteren hier nog op radio Oost. Hij werdt om kommentaar gevraagd n.a.v. de melding. Hij gaf aan dat de grond uit klei bestaat en wanneer het regent het weiland drassig wordt. Hij gaf aan dat hij zand had gestort en dat de paarden daarmee op het droge konden staan. En ja als die mevrouw niet wil dat het weiland weer drassig wordt, dan moet die mevrouw er maar met een paraplu boven gaan staan Tong uitsteken

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:01

Liezel1 schreef:
hehe, doet mij denken aan een sitiuatie bij ons in het dorp....
mensen hadden helemaal over de rooie de DB gebeld omdat het betreffende paard alleen stond op een compleet afgegrazen wei.... was geen plukje gras meer te bekenen.. terwijl aan de andere kant van het hek de rest van de kudde stond in kniehoog gras...

mensen kwamen idd net in het dorp wonen en vonden dit wel zo vreselijk dat ze de DB hadden gebeld... verhaal ging natuurlijk het hele dorp rond, want de paardeneigenaar was natuurlijk een dierenmishandelaar....

jahoor, wat bleek? paard was net bevangen geweest en stond op gecontroleerd rantsoen.... vandaar die mega schrale wei....

Aantal jaren geleden zelf mee gemaakt met mijn fjord. Deze stond tegen het bevangen aan en in overleg met de dierenarts moest ik haar op een hele kale wei zetten. Gelukkig stond ik toen bij een dierenasiel die dus contacten had met de dierenbescherming en die wisten dus van de situatie af. Maar je wil niet weten hoeveel telefoontjes ze toen over mijn fjord hadden binnen gekregen dat dit dierenmishandeling was. En dan nog het feit dat mensen dan nog proberen om het dier te kunnen bij voeren omdat ze het dus wel zielig vonden. Ze hadden dus niet door dat, dat dus dierenmishandeling was.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:13

@Nobbygaard: Toch logisch dat mensen bellen in zo'n geval? Moet je alleen maar blij mee zijn! Die mensen geven om je paard. Zien 'm met zere benen op een kale wei staan. Briefje bij het land met wat uitleg erop en desnoods een tel. nummer kan al wonderen doen.
Vind het alleen maar goed dat mensen iets melden als ze zich oprecht zorgen maken om het welzijn. Dat daar dan onwetendheid aan ten grondslag ligt, dat is snel duidelijk (en onwetendheid, dat is iets anders dan domheid, zoals hier eeder werd gemeld). Een paard in een kletsnatte wei, zonder droog stuk, daarvan vind ik ook dat de eigenaar zijn verantwoordelijkheid moet nemen, en moet zorgen voor een droog stuk. De inspectie is er om het voor de dieren die niet kunnen praten op te nemen en er helaas veel mensen zijn die hun dieren slecht behandelen. Daarvan lezen we ook de voorbeelden vaak in het nieuws. Als de inspectie dan met wat tips een onwetende eigenaar kan helpen, is dat toch prima? Ze mogen dagelijks bij ons langskomen hoor, niks te vrezen.
Vind het altijd zo vreemd dat mensen met een wei die een blubzooi is zeggen van: kan ik toch niks aan doen??? Dat kan je wel! Verplaats de paarden dan, stort zand bij, maak met betonplaten een droog stuk. Voortdurend in de blub staan is niet goed voor de hoeven en lopen in zware prut is slecht voor de pezen. Het zal alleen maar natter worden in NL, dus neem je maatregelen! Teveel modder in de vacht geeft risico op regenschurft en andere narigheid. Hooi bijvoeren op blubber geeft kans op zandkoliek. Zorg gewoon goed voor je paarden, geef ze weidegenootjes, eten, drinken, een droge plek om te liggen en te schuilen en medische verzorging als ze dat nodig hebben. Sommige mensen hebben wel een paard, maar eigenlijk niet voldoende geld voor goed weidebeheer, een goeie schuilstal, veearts etc.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:29

paars schreef:
@Nobbygaard: Toch logisch dat mensen bellen in zo'n geval? Moet je alleen maar blij mee zijn! Die mensen geven om je paard. Zien 'm met zere benen op een kale wei staan. Briefje bij het land met wat uitleg erop en desnoods een tel. nummer kan al wonderen doen.
Vind het alleen maar goed dat mensen iets melden als ze zich oprecht zorgen maken om het welzijn. Dat daar dan onwetendheid aan ten grondslag ligt, dat is snel duidelijk (en onwetendheid, dat is iets anders dan domheid, zoals hier eeder werd gemeld). Een paard in een kletsnatte wei, zonder droog stuk, daarvan vind ik ook dat de eigenaar zijn verantwoordelijkheid moet nemen, en moet zorgen voor een droog stuk. De inspectie is er om het voor de dieren die niet kunnen praten op te nemen en er helaas veel mensen zijn die hun dieren slecht behandelen. Daarvan lezen we ook de voorbeelden vaak in het nieuws. Als de inspectie dan met wat tips een onwetende eigenaar kan helpen, is dat toch prima? Ze mogen dagelijks bij ons langskomen hoor, niks te vrezen.
Vind het altijd zo vreemd dat mensen met een wei die een blubzooi is zeggen van: kan ik toch niks aan doen??? Dat kan je wel! Verplaats de paarden dan, stort zand bij, maak met betonplaten een droog stuk. Voortdurend in de blub staan is niet goed voor de hoeven en lopen in zware prut is slecht voor de pezen. Het zal alleen maar natter worden in NL, dus neem je maatregelen! Teveel modder in de vacht geeft risico op regenschurft en andere narigheid. Hooi bijvoeren op blubber geeft kans op zandkoliek. Zorg gewoon goed voor je paarden, geef ze weidegenootjes, eten, drinken, een droge plek om te liggen en te schuilen en medische verzorging als ze dat nodig hebben. Sommige mensen hebben wel een paard, maar eigenlijk niet voldoende geld voor goed weidebeheer, een goeie schuilstal, veearts etc.

Nobby stond dus niet meer zere benen om de wei, omdat ze er tegenaan zat. Ze was nog steeds een vrolijk goed lopend paard, alleen was ze te dik en moest ze dus snel nodig afvallen voordat het dus wel te laat zou zijn en ze er last van zouden hebben. Het ging voor die mensen er puur om dat ze vonden dat het dier zou verhongeren. En er hing dus aan het hek een heel groot bord met niet voederen. Ik reed in die tijd ook dagelijks elke ochtend en elke avond een uur om haar dus zo snel mogelijk te laten afvallen en ook dat melden ze dus aan de dierenbescherming zonder eerst aan mij te komen vragen waarom ik dat deed (terwijl ze dus wel geconstateerd hadden dat ik het deed en dus makkelijk me hadden kunnen aanspreken op het moment dat ik aan het rijden was). Ik vind het dus juist van die mensen slecht dat ze niet eerst verder bij de eigenaren gaan informeren voordat ze iets overhoop gaan halen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:31

slimmerik schreef:
Onvoorstelbaar hoe weinig kennis er bij de "stadse" mensen ook is over de veehouderij. Wij krijgen ieder jaar een groep 8 van de basisschool op excursie op ons bedrijf.

Ge-wel-dig voor die kinderen. Het onderwerp wordt dan van tevoren niet behandeld in de klas. En het is soms onvoorstelbaar wat die kinderen dus maar weten. Hebben geen idee waar de melk van koeien vandaan komt. Er zijn er echt die denken dat een koe melk plast. En die denken dat de melk er na de slacht pas uitgehaald wordt.

Ik vind dat begrip voor de boerderij op jonge leeftijd in de les op school in het lespakket behoort te zitten.

Hoezo? Denkt Marianne Thieme ook dat koeien de melk uitplassen? Clown
Waarom wordt al een aantal keren de PvdD genoemd, die komen toch niet in het stuk voor?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:32

paars schreef:

dat is één ding... maar als mensen zelf gras gaan plukken en aan het dier gaan voeren heb je wel een probleem... en dat is het hele eier eten, mensen denken dat ze alles weten en overal verstand van hebben...
daar ga je dan met je goede gedrag, braaf paard op kale wei gezet met gecontroleerd rantsoen, kun je hem een paar maanden later alsnog wegbrengen omdat iemand anders hem in de tussetijd heeft gevoerd...
bordjes helpen écht niet.. op mijn vorige manege stonden er shetten in een wei aangrenzend aan de weide van de manegepony's.... daar heeft zelfs een bord gehangen of ze ALSJEBLIEFT niet meer wilden voeren, ze hadden al 1 shet weg moeten brengen... eigenaren hadden al voorzorgsmaatregelen genomen door een dubbele bedrading neer te zetten zodat de penny's iig geen echt contact meer met de pony's konden hebben, en wat denk je.... ze gooiden gewoon alles over de dubbele bedrading het weiland in...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:57

Ninx schreef:
Hoezo? Denkt Marianne Thieme ook dat koeien de melk uitplassen? Clown
Waarom wordt al een aantal keren de PvdD genoemd, die komen toch niet in het stuk voor?

Het zou me niks verbazen dat ze dat denkt Haha! . Ik hoorde laatst op de universiteit van Utrecht in een lezing over dierenarts opleiding een professor het volgende zeggen: "Dankzij de PvdD moeten we nu als we onze studenten bij een koe een halster op willen laten zetten, daarvoor een aanvraag in drievoud in dienen. We kunnen beter, een koe de kop afsnijden want dan is dat niet nodig. Maar het is zo leerzaam voor de studenten dat de koe nog beweegt" Haha!