Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikitabanana

Re: Man raakt ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:23

simodi schreef:
daniella74 schreef:
Geven we niet een vertekenend beeld door alle ongelukken, hoe triest en tragisch dan ook, uitgebreid
onder de aandacht te brengen?

Of juist een reeel beeld Knipoog !

Het maakt je nog eens extra attent! Van de week bedacht ik me toch ook nog weer eens de risico's van (alleen) buiten rijden toen ik verschillende ongelukken las (oa vrouw met paard in sloot), en daardoor realiseerde ik me dat ik toch minimaal even aan een stalgenoot moet melden waar ik heen ga en ongeveer hoe lang als ik alleen het erf af ga...
Dus dit soort berichten heeft ook wel nut, vind ik.

mee eens zo kun je mensen extra attent maken, sommige mensen vergeten wel eens dat het toch wel een dier blijft, en onverwachts uit de hoek kan komen, hoe lief die ook is/geweest is!!

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:32

dit soort berichten is nooit leuk!
maar vaak is het voor mensen die het lezen nog een soort van erger!
ik bv heb ook een trap voor me hoofd gehad,gevolg 12 schroeven en een stalen plaat in mijn hoofd!
en ik hang nog net zo onder mijn paard als voor het ongeluk!
dus ja het is erg maar hoeveel ongelukken gebeuren er niet in het verkeer!
als iedereen daar nou eens voorzichtiger door werd dan was het lekker rustig in de spits!!!!!

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:45

Au, ik weet hoe het voelt Verdrietig

heb ook een trap gehad van Sietske een keer, tegen me voorhoofd aan. BEM! gat in hoofd. Bloos

Geloof me maar, voelt niet erg fijn aan Sigaar

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:47

Wat erg voor deze man. Hopelijk valt het mee en komt hij er weer bovenop.

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:23

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:46

Helaas. Deze man is de vader van een collega van mij.
Hij ging de paarden buiten zetten, en toen hij na een half uurtje nog niet terug was is zijn vrouw gaan kijken. Zij heeft hem gevonden. Wat er precies gebeurd is, is absoluut niet duidelijk.
Of hij is wellicht onwel geworden, gevallen, of wat dan ook. Het meest waarschijnlijk is dat hij is getrapt door een paard. Op de achter/zijkant van het hoofd.

Hij heeft helaas ernstig hersenletsel en wordt voorlopig in coma gehouden. De vooruitzichten zijn slecht. Helaas.
Nogmaals, niemand was erbij. Dus wat er precies gebeurd is, is onduidelijk en dat zel het waarschijnlijk helaas blijven.

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:38

2 weken terug zette ik mijn paard in de paddock.
en draaide me weg van haar toen kreeg ik ook een flinke trap tegen mij knie.
Kon er toen 10 min amper op lopen en 2 dagen later stond er een hele hoefafdruk op mijn knie.
Dus er blijven altijd risico's aan vast zitten.Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:36

Wat erg zeg, ernstig hersenletsel...
Jeetje. Ben benieuwd hoe het afloopt.

Ik heb wel een keer meegemaakt dat een man getrapt werd door een paard en dat zn kaak gebroken was maar dit is toch wel heel schokkend.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:03

teun schreef:
Helaas. Deze man is de vader van een collega van mij.
Hij ging de paarden buiten zetten, en toen hij na een half uurtje nog niet terug was is zijn vrouw gaan kijken. Zij heeft hem gevonden. Wat er precies gebeurd is, is absoluut niet duidelijk.
Of hij is wellicht onwel geworden, gevallen, of wat dan ook. Het meest waarschijnlijk is dat hij is getrapt door een paard. Op de achter/zijkant van het hoofd.

Hij heeft helaas ernstig hersenletsel en wordt voorlopig in coma gehouden. De vooruitzichten zijn slecht. Helaas.
Nogmaals, niemand was erbij. Dus wat er precies gebeurd is, is onduidelijk en dat zel het waarschijnlijk helaas blijven.

Dit is precies zoals ik het ook gehoord heeft. Een collega van mij is een kennis van deze man.

Copama67

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:49

Ik was laatst met mijn 4-jarige Tinkerruin aan de hand aan het werk. Hij was vrolijk vanwege het lekkere weer denk ik midden in een oefening aan de leadrope draaide hij zich om en gaf een bok, het is dat ik heel snel mijn buik introk, want anders.... Ik weet heel zeker dat hij het niet gemeen bedoelde, maar als hij raak was geweest hd ik dit berichtje nu niet geschreven. Hij was precies in mijn onderbuik terecht gekomen en ik heb ooit bij een kennis gezien wat voor gevolgen dat kan hebben. En dan heeft zij nog geluk gehad. Ach ja, je kunt ook dom van de trap vallen en je ribben breken. Als ik dan geblesseerd moet raken, dan maar liever terwijl ik bezig ben met iets wat ik hartstikke gaaf vind, toch?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:14

shula schreef:
daniella74 schreef:
Of juist een reeel beeld Knipoog !

Het maakt je nog eens extra attent! Van de week bedacht ik me toch ook nog weer eens de risico's van (alleen) buiten rijden toen ik verschillende ongelukken las (oa vrouw met paard in sloot), en daardoor realiseerde ik me dat ik toch minimaal even aan een stalgenoot moet melden waar ik heen ga en ongeveer hoe lang als ik alleen het erf af ga...
Dus dit soort berichten heeft ook wel nut, vind ik.

Ben het hier helemaal mee eens. Het is een risicovolle sport en dat moet niet vergeten worden.

Inderdaad ... voor elk ongeval dat er op de nieuwspagina zijn er 10 waar je niks over hoort en 100 bijna missers. Paardrijden is een mooie sport, maar niet eentje zonder gevaren. Ik vind het ook niet leuk om er aldoor over te lezen ... elke keer is weer een nare herinneren dat dit soort dingen gebeuren en dat het mij net zo goed had kunnen overkomen. Een ongeluk zit helaas in een klein hoekje ... Verdrietig

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:07

jeetje dat is wel erg voor die man!! hoop dat het allemaal nog goed komt met die man.....
snap niet dat iemand denkt dat dit erger is voor degene die het lezen Rolleyes lijkt me voor die man en zijn familie nog het meest erg!!!!

Het houdt je inderdaad ook wel attent, en zorgt ervoor dat je nog beter met je paarden omgaat en beter uitkijkt met wat je doet Ja

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:13

Vreselijk.. het zal je vader of je opa maar zijn..
Maar er zal vast een aanleiding geweest zijn...

teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:42