Stal Eurocommerce wil af van "topspringpaard" Unasco

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stal Eurocommerce wil af van "topspringpaard" Unasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:39

Dus, als je een grote stal/naam bent mag je belazerd worden?
Dan moet je maar beter weten? Ik vind dat niemand opgelicht zou mogen worden. In dit geval dikke kans dat het paard medicatie heeft gekregen tegen de pijn of iets anders om het te verbloemen.

Ik kan er trouwens niet uit opmaken of er niet of wel gekeurd is, of dat er vanwege de wond aan het been niet gekeurd is.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:49

Hoezo kat in de zak...

Arm paard

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:50

van medicatie tegen pijn gaat een paard niet ineens de sterren van de hemel springen. Een paard kan springen of kan het niet, daar verandert medicatie of sedatie niets aan.
Ik vraag me dus af of het wel hetzelfde paard is wat ze hebben zien springen en wat ze mee hebben genomen naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:24

Het kan wel een goed springend paard zijn met een lichamelijk gebrek.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:42

Als het paard slecht springt omdat het ergens pijn heeft, en het krijgt pijnstillers, dan kan hij ineens weer heel goed springen (als hij dat voorheen zonder pijn ook heeft gedaan). Ook doet een kleine toevoeging in de peesbeschermers soms wonderen Sigaar

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:59

De wonde onder de peesbeschermers zal er niet zonder reden zijn...

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:08

Omdat het een grote stal is hoeft hij zeker niet belazerd te worden. Dat verdient niemand. Maar van iemand die meer paarden koopt en verkoopt verwacht ik wat anders. Maar niemand verdient het.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:48

als een paard bij een particulier een paard "tegen" valt doordat hij na en paar dagen niet o springt als die eerst deed dan kun je he ook niet even retour sturen Clown
en als een paard een wond had zitten, beetje slordig dat ze dat niet opgemerkt hebben bij aankoop.
en sinds wanneer laat je een paard voor zoveel geld niet keuren Rolleyes

als er echt met het paard gesjoemeld is het uiteraard geen eigen schuld dikke bult maar echt slim is dat allemaal niet gegaan. als ze nog bloed hadden afgenomen dan konden ze miss nog iets bewijzen nu hebben ze geen poot om op te staan ben ik bang

we zullen de uitspraak afwachten Knipoog

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:54

Biepje schreef:

dat dacht ik ook Knipoog

marjo1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:06

wil ook helemaal niet zeggen dat het paard iets heeft gehad voor de pijn of iets dergelijks , gebeurd zo vaak dat je een paard onwijs goed ziet springen op conours of op een keuring en dat ze er ergens anders niets van bakken, wat denk dat sommige mensen thuis doen een dag voor conours/ keuring etc.. achter gesloten deuren ? hard houten vierkante bomen, v-tjes etc.. zulke mensen bestaan helaas nog steeds , tuurlijk kan je een paard wel wat verbeteren ( op een vriendelijke manier ) maar als ze t van nature niet kunnen houd t op..
maar dan nog hadden ze het paard maar vaker moeten proberen en er beter naar moeten (laten )kijken.

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:34

anneliesdj schreef:
van medicatie tegen pijn gaat een paard niet ineens de sterren van de hemel springen. Een paard kan springen of kan het niet, daar verandert medicatie of sedatie niets aan.
Ik vraag me dus af of het wel hetzelfde paard is wat ze hebben zien springen en wat ze mee hebben genomen naar huis.
als het de nassau is waar ze het in het bericht over hebben, dan kan ie goed springen want ik heb hem bij ons op stal gezien

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:14

marquez1 schreef:
Als het paard slecht springt omdat het ergens pijn heeft, en het krijgt pijnstillers, dan kan hij ineens weer heel goed springen (als hij dat voorheen zonder pijn ook heeft gedaan). Ook doet een kleine toevoeging in de peesbeschermers soms wonderen Sigaar

Dat is ook het eerste wat bij mij op komt al sik het verhaal lees, pijnstillers en dat die wond er waarschijnlijk niet zo maar is gekomen. Verder ben ik erg benieuwd wat de uitspraak gaat worden.

Henk heeft idd een punt dat een paard dat met een bepaald gebruiksdoel en daaruit voortvloeiende verwachtingen is gekocht/verkocht en het al binnen enkele dagen "niet meer doet" een teken aan de wand is dat er iets niet klopt en de verkoper zich er dan niet zomaar verstoppen voor dit feit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 02:02

marquez1 schreef:
Biepje schreef:

dat dacht ik ook Knipoog

Er staat toch niet dat het onder de peesbeschermers zit? Alleen dat er een wond aan het been is...

En ja, als het paard erg last heeft van zijn rug springt hij misschien als een plank maar ik kan verder niet zoveel dingen van lichamelijke aard verzinnen waar een paard heel slecht door gaat springen.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:59

Als die wond niet verborgen was, hadden ze die niet pas later opgemerkt lijkt mij Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:20

Het enige wat er over de wond wordt genoemd is dit;

'Bovendien wees Wensing erop dat de vaste keuringsarts van Eurocommerce geen gezondheidsverklaring voor het paard (een Nassau) had afgegeven, vanwege een wond aan een voorbeen.'

Daar staat toch niets bij over waar de wond precies zit en wanneer hij ontdekt is.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:33

Dan moet je mijns inziens een volstrekte idioot zijn als je een paard koopt met een zichtbare wond aan het voorbeen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:37

Er zijn genoeg mensen in het land die paarden te koop aanbieden voor veel geld terwijl ze dat absoluut nooit waard zijn. Want die mensen heb je die met allerlei verdovende middelen werken, waardoor ze de paarden ff voor de bezichtingen oplappen met verdovende middelen, zodat ze op en top lopen en zo ook geen pijn aan de buitenkant mogen laten zien (alhoewel de paarden aan binnenkant zoveel pijn hebben,mogen ze door die verdovende middelen niet laten merken aan buitenkant).

En in het verhaal las ik dat stal eurocommerce vanaf 27 dec tot eind januari hadden afgesproken om het paard ''Unasco'' degelijke keuringen te laten ondergaan.

Ik vind het helemaal terecht dat eurocommerce er degelijk bezwaar tegen aan maken is, ze zijn mede met dit paard een en al opgelicht. En hoop met heel veel harte dat ze de koop terug mogen draaien.

Wellicht vermoed ik dat diegene waarvan Unasco was onder her en der verdovende middelen heeft gedrogeerd, of ze heeft stal eurocommerce lopen voorliegen terwijl diegene dondersgoed wist dat Unasco veel pijn heeft.

Want zeg nou zelf er zijn veel mensen die op spring concoursen ''met een sigarettepeuk'' afdrukken op de kroonrand van het desbetreffend paard met het doel dat het paard zn benen wel op moet tillen. Maar ook heb je mensen die de dag voor een spring concours thuis scherp voorwerp om de hindernisbalk wikkelen (bijv..prikkeldraad of ander scherpe voorwepselen).

Dit is allemaal 100% waar dat het er zo hard eraan toe gaat ed!! Ik heb op diverse stallen dit meegemaakt gezien.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:06

henkb schreef:
Dat is zo eenvoudig nog niet. Als ik een auto koop en twee weken later kom ik er geen kilometer mee met vooruit heb ik ook recht op teruggave. Dus inleveren die knol en geld terug of een gelijkwaardig paard als eerst werd voorgesteld.

Je hebt geen verstand van auto's lees ik wel...hihihihi

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:10

vivana schreef:
henkb schreef:
Dat is zo eenvoudig nog niet. Als ik een auto koop en twee weken later kom ik er geen kilometer mee met vooruit heb ik ook recht op teruggave. Dus inleveren die knol en geld terug of een gelijkwaardig paard als eerst werd voorgesteld.

Je hebt geen verstand van auto's lees ik wel...hihihihi

Maar hij heeft wel gelijk.....

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:18

maar je ziet het toch meestal ook wel aan de ogen van het paard mocht het gedrogeerd zijn? Eurocommers heeft al zo veel paarden aangenomen en verkocht, dat dat wel het eerste is waarop ze letten?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:21

Niemand er trouwens aan gedacht dat de combinatie wellicht gewoon niet klikt en dat het paard het niet voor de ruiter wil doen?

Je zal maar een karakterpaard hebben wat gewoon niet wil werken voor de ruiter die erop klimt..

En niet laten keuren is natuurlijk gewoon stom, zeker van deze proffesionele stal!

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:25

mee eens maar uit wat ik hierboven lees heeft dit paard verschillende keuringen doorstaan zeker voor dit aankoop bedrag! ik ben het alleen niet eens over het stuk van het karakter paard, eurocommers heeft verschillende ruiters dus mocht het bij de een niet werken kan de ander er altijd nog opstappen toch?!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:27

Ja, daar zou je gelijk kunnen hebben. Nou weten wij natuurlijk niet wat er echt speelt. Het paard trekt in dit geval hoe dan ook aan het kortste eind.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:18

_tulpje01_ schreef:
mee eens maar uit wat ik hierboven lees heeft dit paard verschillende keuringen doorstaan zeker voor dit aankoop bedrag! ik ben het alleen niet eens over het stuk van het karakter paard, eurocommers heeft verschillende ruiters dus mocht het bij de een niet werken kan de ander er altijd nog opstappen toch?!

Het paard moet wel een heeeeeel bijzonder karakter hebben willen zowel Wim als Gerco het niet kunnen rijden. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit het probleem is. Het blijft voor mij klinken dat het paar op de een of andere manier geprepareerd/gedrogeerd is geweest.

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:34

voor mij ook alleen wel raar dat de 'kenners' dit niet hebben opgemerkt! en ook zeker bij al deze keuringen zou het geen blessure van de reis gekregen kunnen hebben, want een paard drogeren bij keuringen komt altijd uit!