Dure zadels geroofd in Baarn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monrisque

Re: Dure zadels geroofd in Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:27

Je zadel en spullen mee naar huis nemen gaat niet als je een bijrijder hebt, waar moet die dan op rijden?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:46

Sammie schreef:
,,Ze wisten precies wat ze hebben wilden. Alleen de beste merken en de nieuwste zadels zijn weg.

Allemaal aan de 2e hands wintec dus Clown

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:51

*gniffel*

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:18

waarom zou je dat doen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:19

xXxdesiixXx schreef:
waarom zou je dat doen?

Die jatten ze niet, want die raken ze aan de straatstenen niet kwijt Clown

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:28

klopt wel wat je zegt arabesk

Bij ons hadden de manege ponys bijna allemaal wintec en deze hingen er nog .

ook zijn er nog 3 andere blijven liggen .
waaronder ook goeie en onder andere een splinter niewe .

de rest alles weg al was het 12 jaar oud .

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:11

Tja het komt steeds dichter bij...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:01

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 02:12

Jeetje wat hoor je weer veel over zadeldiefstal.
Baarn is wel erg dichtbij. Scheve mond

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:15

Ik ben ook een pensionklant van zonneveld..
Afgelopen maandag kwam ik om kwart voor 8 op stal om te komen werken toen ze net de inbraak hadden ondekt. Er moest gelijk een heleboel geregeld worden alle pensionklanten die hun zadel kwijt waren (sommigen zelfs 2 zadels) moesten worden ingelicht. Dat was natuurlijk huilen voor een aantal. Hardwerkende meiden die zelf hun zadel bij elkaar gespaard hadden raakten op zo'n manier hun spullen kwijt..

Politie was snel ter plaatste en heeft onderzoek gedaan. Er is ingebroken via het hek aan de bosrand waarna de inbrekers de kruiwagen met bix hebben leeg gegooid. Daarna zijn alle kasten opengebroken met grof geweld en zijn de zadels meegenomen. Alleen de pensionklanten zijn de dupe geworden van de inbraak.
Er was maar 1 iemand verzekerd en haar zadel is niet meegenomen. Ook ik heb mijn (nieuwe) zadel nog die hebben ze gelukkig over het hoofd gezien en ze hebben nog wel wat meer laten hangen.

Er waren wel een paar rare dingen..Een zadel hebben we terug gevonden achter de stapmolen langs het bos, die hebben de inbrekers daar keurig netjes neergelegd. Een ander zadel hebben we in een ander kastje terug gevonden. En sommige kasten zaten gewoon weer dicht waardoor wij dachten dat daar ze zadels nog in hingen..dit was dus niet meer het geval.

Nu een paar dagen later zijn ze nog steeds bezig vanalles te regelen, met de verzekering en het vervangen van het hek en de sloten van de kasten. Er worden vanaf nu wel maatregelen genomen om de boel beter te beveiligen.

Als er iemand is die een vraag heeft mag je die gerust aan mij stellen (ik ken het verhaal van de eerste hand)

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:19

xLoki schreef:
Heey,
ik woon toevallig in Baarn en ik rijd op manege zonneveld.
Dit is het verhaal wat ik van de manegehouder Arie Zonneveld heb gehoord:

''Alle pension zadels zijn gestolen...'' ''Omdat Buffy er niet meer is om onze manege te beschermen tegen inbraak kunnen wij niks meer.'' (Buffy was de waakhond,hij is aangereden.)
''We zullen veel moeten betalen aan de pensiongasten.'' ''Waarom waren het nou niet onze zadels!?'' Boos!

Dit is onzin.. De pensiongasten moeten helaas zelf een nieuw zadel betalen, gelukkig kan er wel het een en ander worden geregeld met de verzekering.

Buffy had weinig kunnen uitrichten tegen die inbrekers als ze nog had geleefd. Ze was al veel te oud en te zwak van gezondheid.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:26

ik woon ook niet ver van baarn af en wil over 2 maand een paard aanschaffen.
mijn zadel komt dus mooi thuis te liggen ..

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 01:35

Hallo,

Ik ben altijd wel benieuwd hoe het zit met de aansprakelijkheid.
Wie is er verantwoordelijk,de manegeeigenaar of de pensionklant? Voor wie zijn verzekering gaat het. Hangt denk ik ook af hoe het terrein en de kasten beveiligd zijn of heeft dat geen invloed?

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 00:27

Blacksmurf schreef:
Hallo,

Ik ben altijd wel benieuwd hoe het zit met de aansprakelijkheid.
Wie is er verantwoordelijk,de manegeeigenaar of de pensionklant? Voor wie zijn verzekering gaat het. Hangt denk ik ook af hoe het terrein en de kasten beveiligd zijn of heeft dat geen invloed?

De pensionklant is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar eigendommen dus ze moeten het ook zelf afhandelen met hun verzekering..Gelukkig is iedereen inmiddels voorzien van een nieuw/leen zadel. En is het een en ander al geregeld ivm vergoeding van de verzekering.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:11

wodan schreef:
Dat is ook de reden dat ik naast een inboedel verzekering een buitenhuis dekking heb voor mijn paarden spullen. Ik heb pas na gevraagd tot welke waarde ik verzekerd ben ivm aanschaf nieuw zadel, maar gelukkig ben ik goed verzekerd. Voorwaarde is wel dat alleen ik de sleutel van de kast heb waar hij in ligt en niet nog eens iemand anders.

en dat de schuur waar de kast in staat met een slot is afgesloten...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:23

jeetje het zal je maar gebeuren ! heb je mischien wel een net nieuw zadel word die gestolen ! Boos!

Stefanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:28

Mijn zadels zijn gistermorgen ook gestolen. Sloten losgebroken en de zadels weggepakt. Voor de rest hebben ze niks mee genomen singel lag op de grond en het hoesje wat over het zadel zat ook.

Gelukkig zijn we goed verzekerd, verzekering komt aankomende week kijken en dan zullen we wat we precies vergoed krijgen.

Bij kennissen van ons ( hemelsbreed 1km verderop) zijn dezelfde ochtend 3 zadels gestolen.

Ze zijn hondsbrutaal ze komen gewoon overdag. Heb gistermogen om 8uur gevoerd en alles lag er nog om 9uur paardjes buiten gezet lag het er ook nog. Toen ik om 12uur terug kwam was het weg.

Mensen ruim aub goed je spullen op, als ze goed spul zien liggen is het weg ook!