Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
arno8 schreef:Als paardenliefhebber zou je dit soort ideeën niet moeten bespotten, maar eens serieus na moeten denken of dit inderdaad kan bijdragen aan het welzijn van het paard.
Ninx schreef:Maar wees blij dat er strengere regels gehanteerd worden in de toekomst. Waarom zou je je hier nu tegen verzetten?
terpentijn schreef:Ooit wel eens op YOUTUBE gekeken naar wat er zoals mis kan gaan bij mensen die ik-weet-niet-hoeveel paarden er op na houden maar dan gewoon even vergeten zijn, dat er hoeven bekapt moeten worden, ontwormingen, benen.... je kunt een paard gewoon in een klein land als Nederland toch gewoon niet langer dan en dag aan zichzelf (ik ga nu even uit van de weidegang) overlaten. In Amerika, waar de meeste misstanden op dit gebied plaatsvinden (wat ook geen wonder is, het is een IMMENS groot land, en alle STATES hebben weer een andere, meer of minder strenge wetgeving wat dieren betreft) is er veel meer mogelijkheid, om ergens achteraf een stuk 10 paarden er op na te houden , die niemand ooit ziet. Maar Nederland is heel klein. Ik, als zelfstandig ondernemer (kunstschilder, specialiteit dieren, en daarvan: paardenm: www. atelierterpentijn.com) hou ook totaal niet van al die regeltjes. zoals ik hier oook wel lees. Maar hebben wij niet makkelijk praten, WIJ, die dan beweren wel goed voor onze paarden te zijn? Kent niemand van jullie dan een schrijnend geval, op je stal, manege, waar dan ook, dat je dacht, in je hart: dit vind ik niks? Ga je dat dan zeggen tegen de verantwoordelijke mensen? Kennen jullie geen paarden, die 24/7 op stal staan, en er 1 x per dag uitgehaald worden om even "iets te doen"? Sorry hoor, maar ik vind dat er genoeg misstanden zijn, want dat betreft Nooit zelf gezien zeker? Of houden jullie er andere paardenwelzijnsnormen op na dan ik?
misterA schreef:Zo zo, die N.B.v.H. HEEFT EEN GEWELDIGE ONTDEKKING GEDAAN!!!!![]()
Het is niet alleen de aanschaf van het paard, maar hij moet OOK te eten hebben en een stal.
Goed dat ze paardenhoudend Nederland daar op wijzen.
Hebben we toch nooit bij stil gestaan.
_Sigrid_ schreef:Goed, ik zal het kort houden.
Ik ben VOOR betere voorlichting op maneges en aanverwante bedrijven (ook handelsstallen enz)
Ik ben TEGEN houdersbewijs ivm alle rompslomp
Ik ben VOOR houdverbod bij overtredingen/verwaarlozingen/mishandelingen.
Dat is even makkelijk? En nog uitvoerbaar ook!
LDRD schreef:Ben heel benieuwd hoe lang we nog met onze billen op een paard mogen plaatsnemen, want dat is natuurlijk ook erg zielig