Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dees_daan schreef:ik vind dat de meeste het toch wel onderschatten hoor..
ik zag vorige week nog een hond helemaal in de stress (niet bij paul de leeuw) hond komt binnen en iedereen begint luid te klappen en te doen, die hond is dat niet gewend, dus logisch dat het beestje in de stress schiet, en zo zie ik het wel vaker, hamsters e.d zijn geen dieren om in een volle studio met lawaai te zetten.. ik denk dat de meesten hier onderschatten hoe stressgevoelig die beestjes zijn..
Black_White schreef:dees_daan schreef:ik vind dat de meeste het toch wel onderschatten hoor..
ik zag vorige week nog een hond helemaal in de stress (niet bij paul de leeuw) hond komt binnen en iedereen begint luid te klappen en te doen, die hond is dat niet gewend, dus logisch dat het beestje in de stress schiet, en zo zie ik het wel vaker, hamsters e.d zijn geen dieren om in een volle studio met lawaai te zetten.. ik denk dat de meesten hier onderschatten hoe stressgevoelig die beestjes zijn..
Je hebt wel gelijk, maar om hier nou, zoals thieme wil, een wet voor te maken? Dat gaat een beetje ver. Dit vind ik onze eigen verantwoordelijkheid, en met gezond verstand kunnen wij wel zelf wel bepalen wat goed is voor ons dier en wat niet.
Senja_x schreef:Weten jullie trouwens dat Thieme en haar clubje het rijden op paarden wil verbieden want dat is zielig en dat hoort niet. Die gozer die daarin zijn boxershort door de ring liep op Jumping Amsterdam komt uit haar clubje waar ze zelf voorzitter van geweest is.
amnesia schreef:ik vind dat cayenne een goed topic heeft, er worden namelijk ook heel veel dieren belachelijk gemaakt op tv en er wordt veel stress ervaard!!!
KnedoStables schreef:Politiek doorspekt met dit soort Thiemelantijntjes is toch heerlijk om over te horen, te lezen en aan te ergeren..... Overdrijven is een vak, maar in zake deze politica haast tot een heuse kunst verheven!
Laat ons eens druk maken over Blauwtong waaraan vanuit de politiek weinig actie ondernomen wordt om te vaccineren, laat staan de getroffen veehouders enigszins tegemoet te hun financiële schade (zieke dieren, medicijnen, dierenartskosten, lagere melkgift, sterfte van dieren, afvoeren van kadavers, verwerpen van drachten etc etc).
Waar de MKZ ruimingen één klap een veehouder van zijn veestapel afhield doet BT het als een sluipmoordernaar waarbij de veehouders geheel aan hun lot overgelaten worden, laat staan de dieren....
Senja_x schreef:jullie overdrijven wel vind ik hoor, ik ben blij dat er een marianne thieme is met haar partij, wordt er tenminste ook nog eens naar dieren gekeken, in dit land want respect voor dieren wordt steeds minder in nederland. Ik vind de acties van marianne meer inhoude dan dat de zogenaamde paardenliefhebbers op excursie gaan naar een paardenslachterij van zo'n aardige man(stond pa seen heel artikel op bokt) kijk dat snap IK nou niet alls Paarden EN dierenliefhebber!![/quote]
Senja_x schreef:KnedoStables schreef:Politiek doorspekt met dit soort Thiemelantijntjes is toch heerlijk om over te horen, te lezen en aan te ergeren..... Overdrijven is een vak, maar in zake deze politica haast tot een heuse kunst verheven!
Laat ons eens druk maken over Blauwtong waaraan vanuit de politiek weinig actie ondernomen wordt om te vaccineren, laat staan de getroffen veehouders enigszins tegemoet te hun financiële schade (zieke dieren, medicijnen, dierenartskosten, lagere melkgift, sterfte van dieren, afvoeren van kadavers, verwerpen van drachten etc etc).
Waar de MKZ ruimingen één klap een veehouder van zijn veestapel afhield doet BT het als een sluipmoordernaar waarbij de veehouders geheel aan hun lot overgelaten worden, laat staan de dieren....
Verburg heeft ervoor gezorgd dat er mag worden gevaccineerd. Vorig jaar van dichtbij meegemaakt dat een lam het had maar toch weinig problemen had. Paar dagen daarna geit met verlammingsverschijnselen door de BT moest worden afgemaakt.
paddy01 schreef:Aan Senja: het heeft even geduurd door omstandigheden, maar het is TE belangrijk om niet te reageren, IK heb dus echt al een paar maal moeten beslissen om een paard en een pony(naast een aantal andere dieren) in te moeten laten slapen. En ik weet, als ervaringsdeskundige, dat dit op een zeer goede manier is gegaan. In eerste instantie kreeg mijn 30 jarige paard (die niet meer op kon staan) een injectie waardoor hij in diepe slaap viel en vervolgens kreeg hij nog een injectie waardoor hij BINNEN 1 minuut overleed. Voor mij vreselijk, maar voor mijn paard een zegen dat het zo kon, in zijn eigen stal.Mijn shetje moest ik ook in laten slapen helaas, hij was pas 18 jaar maar had het vreselijk benauwd. Ook hij kreeg eerst een middel waardoor hij direkt in is geslapen. Dus ga mij nu niet proberen de les te lezen, ik weet ook echt heel goed waar ik het over heb en daarom wil ik geen enkel dier laten vermoorden in een slachthuis. En natuurlijk, wat voor een hoop een rol zal spelen, een dierenarts kost geld, maar dat heb IK er graag voor over. Mijn dieren zijn in alle rust ingeslapen, en dat kan helaas niet iedereen zeggen die zijn paard naar een stressvolle omgeving als een slachthuis brengt! Wat dat aan gaat zou je echt van mij nog wel wat kunnen leren!
ps voordat we de volgende discussie aangaan...ik ben ook al vele jaren vegetarier, ook vanwege de verschrikkelijke toestanden in slachthuizen....Senja_x schreef:jullie overdrijven wel vind ik hoor, ik ben blij dat er een marianne thieme is met haar partij, wordt er tenminste ook nog eens naar dieren gekeken, in dit land want respect voor dieren wordt steeds minder in nederland. Ik vind de acties van marianne meer inhoude dan dat de zogenaamde paardenliefhebbers op excursie gaan naar een paardenslachterij van zo'n aardige man(stond pa seen heel artikel op bokt) kijk dat snap IK nou niet alls Paarden EN dierenliefhebber!!