Van Baalen ageert tegen helikopteroverlast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Van Baalen ageert tegen helikopteroverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:27

Dat zal best, maar paarden blijven vluchtdieren.. Dus als zo'n ding ineens over komt scheren kan ik me best indenken dat een paard daar van schrikt. Ja

Paarden die iedere dag buiten gereden worden kunnen nog schrikken van een opwapperend blaadje, dus lijkt me voor een helikopter niet anders.

Vala

Ben benieuwd hoe je erover zou denken als je je paard na een bezoekje van de loonwerkersmachine had weg kunnen brengen.
Niet alle paarden wennen aan dit soort dingen. En asl die machine langs je wei rijdt en je paard heeft een groot stuk om weg te rennen is dat nog anders dan een Apache die middenin de wei hangt, dus boven het hoofd van het paard.

arno8

Nogmaals: ik heb er ook gezeten en alle paarden die er waren, wenden er binnen een week aan.

Ik denk dat paarden die er neurotisch op reageren, misschien teveel krachtvoer krijgen of te weinig buiten komen.

In het geval van Van Baalen zou het ook nog kunnen zijn dat het geluid van de roterende wieken ze doet denken aan het gekraak van hun eigen botten als ze in zeepaardje-houding worden gelongeerd.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:31

Nou dan heb jij vast gelijk en ben ik gek.

Trouwens, wat een ongelooflijke flauwe en kinderachtige opmerking onderaan je bericht. Heeft ook niks met dit topic te maken, toch?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:36

Daarom stond ie ook in het klein. Heeft wel met dit topic te maken, want het zijn de Van Baalens die erover klagen, niet?

Je mag best naar iemands verleden kijken vind ik. Als iemand van een stal nog maar pas geleden een paard in een onmogelijke houding heeft getrokken en het met rare smoesjes goedpraat en nu roept iemand van die stal opeens dat het sielug voor de poownies is als die grote boze helikoptertjes langsvliegen, dan mag je er best op wijzen dat het een beetje hypocriet is.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:38

arno8 heeft met deze opmerking gewoon gelijk Nagelbijten / Gniffelen

Maar denk nog steeds dat het mogelijk moet zijn dat paarden hier aan wennen hoor...
Zelf paarden met traumas kunnen met de juiste begeleiding wennen aan de gekste dingen, niet in alle gevallen, maar toch wel vaak.

Vraag mij af wat de helikopterpiloot doet als hij vlak boven een buitenbak hangt waar kinderlesjes bezig zijn en plots de hele bende op de vlucht slaat en de hele hoop in het zand bijt... zouden ze dan toch niet wijken? onmenselijk zijn die mensen niet he denk ik?

Mijn paard zou er iig wel aan wennen denk ik, en geloof me, qua bloed kan die ook tellen, wat ik dus geen excuus vind.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:41

ik denk dat mensen die zich dr aan iriteren hun paarden beter ergens anders kunnen stallen waar t wel stil is zoals ze willen Clown . ik vind niet dat je tegen die heli's kunt zeggen van 'heej ga eens ergens anders vliegen!'
ik vind (mijn mening dus) dat stal van baalen niet zo moet zeveren, paarden wennen dr echt wel aan!

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:45

Van Baalen heeft het hier over fokmerrie's die er nog niet aan gewend zijn.
Hoe vaak moet een paard eerst door een omheining vliegen voordat ze eraan gewend is Lachen
Enige tijd geleden kwamen er hier bij ons ook een stel helikopters overvliegen,
een paar weides van de wei waar mijn paard stond, zijn toen ook een stel paarden dwars door de afrastering gegaan.

De paarden zullen er uiteraard op den duur wel aan wennen, maar niet als zo ding voor de eerste keer uit het niets opduikt en dan
een ongeloofelijke p*kkenherrie produceert.
Daarbij vliegt ie echt maar enkele meters boven de grond.
Laat die piloten maar lekker ergens anders oorlogje gaan spelen met hun toestelletje ..... waar zowel mens als dier zich
niet het lamlazerus schrikt Ja

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:45

Mensen, mijn paarden hebben ongeveer 200m van de landingsbaan van Schiphol gestaan.. als je daar dan in de zomer les had hoorde je ook niets.. en dat standaard om de twee minuten.. De eerste twee dagen schrikken de paarden van de vliegtuigen, die net zo veel herrie maken als helicopters, maar daarna hebben ze het niet eens meer door!
Vind het wel een beetje overdreven! Met lesgeven snap ik het nog, maar voor paarden in het land is het onzin!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:57

ik geef haar eigenlijk wel groot gelijk!
wij zitten hier ook in laagvlieggebied, maar kan echt niet zeggen dat het niks is!
vorig jaar heb ik wel eens gehad dat ze zo laag over mij heen vlogen toen ik op mijn paard zat dat ik zelfs een flinke schaduw van ze had Ach gut
ze gaan zo laag over ons land heen dat als ze onze erfbeplanting met bomen tegenkomen ze opeens flink omhoog moeten "sturen" dus dan vliegen ze op 4 meter hoogte ofzo...
een paard heeft beperkt beeld en als die dan veel herrie hoort vanachter de bomen en vervolgens hebben ze een grote schuduw van zo'n *piep* ding nou dan willen die van mij nog wel een flink sprintje trekken hoor!
gelukkig hebben wij tegenwoordig het directe nummer voor klachten want het is hier echt te erg voor woorden geweest Boos!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:10

Ik woon in dat gebied, dicht bij van baalen, en hier vliegen ze dus echt laag.
Ik vind het oko niet fijn als ze zo laag vliegen als mijn paarden in de wei staan.
Vind echt dat sommige reacties hier gewoon belachelijk zijn, trainings spionage, man doe normaal.
Die helicopters zijn echt niet fijn hoor.
Probeer zelf maar eens 3 dagen zonder stroom te zitten, dan piep je wel anders.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:13

Ik geef je groot gelijk maar van sommigen hier moet je er niet over zeuren of ergens anders gaan wonen.
Het is in het land van Heusden en Altena en de Bommelerwaard gewoon een echt daadwerkelijk probleem. En dat de mensen er na de stroomstoring nog meer geiriteerd over zijn begrijp ik al helemaal.
Trainen in de heli kun je ook boven de Maasvlakte.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:56

A_N_O_U_K schreef:
Mensen, mijn paarden hebben ongeveer 200m van de landingsbaan van Schiphol gestaan.. als je daar dan in de zomer les had hoorde je ook niets.. en dat standaard om de twee minuten.. De eerste twee dagen schrikken de paarden van de vliegtuigen, die net zo veel herrie maken als helicopters, maar daarna hebben ze het niet eens meer door!
Vind het wel een beetje overdreven! Met lesgeven snap ik het nog, maar voor paarden in het land is het onzin!

Dit ben ik dus echt niet met je eens. Ik heb ook pal onder de landingsbaan van Schiphol gestaan (misschien wel dezelfde stal Knipoog ) en idd daar wennen ze aan. Maar geloof mij; het geluid van zo'n helicopter is nog veel doordringender dan een vliegtuig dat landt. Mijn paard had er daar niets van, maar dit vindt hij doodeng.

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:56

Ik woon zelf niet in zo´n gebied, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor vele mensen zeer vervelend is.
En ik begrijp van Baalen ook wel. Het kan behoorlijk stressvol zijn voor de paarden...
En als ze drachtig zijn, zit je al helemaal niet op die onrust te wachten...
Laatst bijgewerkt door unexpected_ op 19-01-08 00:00, in het totaal 2 keer bewerkt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:58

Wat een domme opmerkingen worden hier toch weer gemaakt. Ik kan je vertellen dat ik er ook niet blij van werd als er een helicopter over vloog als ik daar met mijn pony bezig was.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:59

Ik heb hier geen last van helikopters. Maar ik kan me wel voorstellen dat de paarden er fameus van kunnen schrikken. Ik vind dat de luchtmacht eens wat rekening moet houden met de plaatselijke bewoners (paarden zijn ook plaatselijke bewoners). Er is ruimte genoeg om te oefenen, vind de maasvlakte een goed iddee...

De mensen die het zever vinden dat van baalen klaagt vind ik maar kortzichtig. Wat er met P&P is gebeurt is een heel andere zaak. In dit geval heeft van baalen groot gelijk.

En misschien kunnen de plaatselijke paarden er aan wennen maar als er een klant komt van Van baalen en die rijd in de buitenbak en inees komt er zo'n heli aan en het paard verschiet en de ruiter...

Vind het gewoon levensgevaarlijk dat er zoiets wordt gedaan in een bewoond gebied.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:01

nou sorry hoor, maar mijn vriend werkte daar op die basis en ik heb gehoord hoe die vliegen. ik ben er zelf geweest. Het is echt niet zo dat die dingen de hele dag door aan één stuk vliegen hoor.

En daarbij, dat weet je ook voordat je daar een huis koopt.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:05

nicci88 schreef:
nou sorry hoor, maar mijn vriend werkte daar op die basis en ik heb gehoord hoe die vliegen. ik ben er zelf geweest. Het is echt niet zo dat die dingen de hele dag door aan één stuk vliegen hoor.

En daarbij, dat weet je ook voordat je daar een huis koopt.

toen wij ons huis kochten was dat niet hoor.
Het is gewoon onverantwoord om boven dieren te vliegen, het zijn niet alleen de paarden, ook de koeien ondervinden hiervan last.
En nee misschien niet de hele dag, maar ze vinden het vooral errug leuk om 's avonds en 's nachts te komen vliegen. Dat slaapt ook zo lekker vooral als je weet dat je paarden dan in de wei staan...
Ik weet zeker dat iedereen die een beetje liefde heeft voor zijn dieren dan toch wel een beetje ongerust is...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:09

ze mogen helemaal niet vaak 's nachts vliegen als ik het goed heb. hier in Nederland mogen ze bijna niet nachtvliegen. daar moeten ze aanvragen voor doen

daarvoor gaan ze al extra naar america Boos!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:10

nicci88 schreef:
ze mogen helemaal niet vaak 's nachts vliegen als ik het goed heb. hier in Nederland mogen ze bijna niet nachtvliegen. daar moeten ze aanvragen voor doen

daarvoor gaan ze al extra naar america Boos!

laat ze lekker in america gaan vliegen dan.
en niet vaak, vind het toch een aardig aantal keer voor komen hoor.
Je hebt ook makkelijker praten zolang je zelf niet in dat gebied woont Nagelbijten / Gniffelen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:13

hier komen ook regelmatig F16's over hoor.

en het is niet zo dat ik helemaal niet weet waar ik het over heb. Daarbij wees blij dat ze er zijn. ze kunnen wel ooit een keer je hoofd redden.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:14

nicci88 schreef:
hier komen ook regelmatig F16's over hoor.

en het is niet zo dat ik helemaal niet weet waar ik het over heb. Daarbij wees blij dat ze er zijn. ze kunnen wel ooit een keer je hoofd redden.

Het verschil is alleen dat een F 16 niet vlak over je hoofd heen scheert Haha!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:15

nee maar die maken wel meer herrie dan een apache

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:17

Nou nicci, fijn dat je vriend daar werkt, maar misschien moet je eens hier komen slapen. Dan hoor je ze wel regelmatig 's nachts langskomen. Zou toch graag willen dat die vriend van jou niet boven mijn huis gaat stilhangen, en dat een kwartier lang. Zou je hem dat niet eens willen vragen? Jij schijnt invloed te hebben?

En mijn paarden, die wennen er wel aan. Al zijn ze wel heel alert en schrikachtig als er 1 dichtbij langskomt, maar dat zou je ook wel worden van die rotdingen.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:18

ja maar ze zijn ook weer zo voorbij Clown

ik zeg ook niet dat je helemaal niet weet waar je het over hebt, zeg alleen dat je eens tuk makkeliker praten hebt.