Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:24

waarom moeilijk doen over paardenstront dat is hartstikke goed voor de tuin....hup erin

Ik reed keertje langs een bejaard stel vraagt die man

"Kan jou pony ff drukje doen das goed voor mijn rozen" Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:25

Haha
En wat zei je toen Tita
Ik druk wel ff op het druk knopje Tong uitsteken

Alsof het op commando kan *LOL*

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:26

nou, in principe ben ik niet tegen paardenbelasting, als ze daar dan ook voordelen voor paardenbezitters voor kunnen creëren... bijvoorbeeld meer ruiterpaden etc.

Kattenbelasting lijkt me wel lastiger te realiseren en controleren. Maar ik zou het als kattenliefhebber toch niet fijn vinden als mijn katten overlast veroorzaken. dus ik zet wel een kattenbak neer ook al gaan mijn katten naar buiten.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:28

Komen er dan ook OVERAL waar ik met mijn paard kan lopen opruim-prullebakken met schep?
Ik kan een paard namelijk moeilijk leren alleen in de buurt van de opruim-spullen te mesten buiten...

Ik wil het best opruimen (al laat ik mijn paard meestal in de berm lopen en als ie dan poept, nou jah, jammer dan,) maar meestal schuif ik het aan de kant als hij het op een verhard stuk weg doet.

En voor de andere belastingen geldt eigenlijk hetzelfde: als men ervoor betaald heeft me NOG MINDER redenen om het op te ruimen.
Laatst bijgewerkt door Judje op 18-01-08 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:28

runningkawa schreef:
Haha
En wat zei je toen Tita
Ik druk wel ff op het druk knopje Tong uitsteken

Alsof het op commando kan *LOL*

ik stond vreselijk dom te grijnzen..heb het knopje niet gevonden Vork

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:30

nickyu schreef:
paarden horen NIET op de stoep , daar mogen ze niet komen

misschien niet, maar bij een keuze tussen drukke 80km weg en klein stukje stoep, kies ik voor de laatste, waarom:

1. er lopen daar bijna nooit voetgangers dus hebben ze geen last van mij
2. poept mn paard daar eens een keer ruim ik het ook altijd op
3. ik heb liever een boete aan mn reet voor op de stoep rijden dan platgejodelt worden door een auto die met 80 je om de oren rijd...

maar goed terug naar de discussie...

belasting voor poepende dieren...
als ze nou idd het geld gebruikte voor betere voorzieningen, heb ik er geen problemen mee!
(ruiterpaden; als die er zijn dan rijd dat een stuk relaxter, schonere honden uitlaatvelden; in de zomer ga je bijna over je nek van de geur, in de winter trap je constant in natte uitgeregende drollen, meer hondenuitlaatvelden; want nu zijn er stukjes van 10 bij 5 meter en dat noemen ze dan een uitlaatveld waar j hond los mag en lekker kan rennen (menig tuin is even groot) en vaak zijn er te weinig, waardoor mensen hun hond rustig ergens anders laten poepen (denk aan: speelveldjes voor kids, op de stoep of om helemaal makkelijk te doen gewoon op de oprit voor een andermans huis)

dus ja belasting ok maar dan moet dat geld idd voor betere voorzieningen gebruikt worden...
(en overal even duur, het verschil in honden belasting is absurd)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:34

Ik weet uit vertrouwde bronnen dat hondenbelasting een reservepotje is voor de belasting.
tel maar eens na wat wordt er nou helemaal mee gedaan?
NIKS.
Dus worden dingen waar ze tekort in hebben worden met hondenbelastinggeld aangevuld.

Pasterza

Mensen vergeten dat dieren van origine buiten horen te leven en dus ook buiten schijten. Dus belasting heffen omdat je dier buiten schijten slaat dus nergens op en die hondenbelasting mogen ze wat mij betreft ook meteen afschaffen. Hoezo discriminatie Vork

tita

Hier zijn geen ruiterpaden en wat dan.

paarden mogen niet op de stoep en fietspad behalve als er een stippel-lijn is.
Paarden mogen ook op fietspaden waar brommers mogen komen.

ik ga iig geen paardenbelasting betalen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:36

schaapjuh schreef:
Mensen vergeten dat dieren van origine buiten horen te leven en dus ook buiten schijten. Dus belasting heffen omdat je dier buiten schijten slaat dus nergens op en die hondenbelasting mogen ze wat mij betreft ook meteen afschaffen. Hoezo discriminatie Vork

tja, mensen mogen ook niet meer tegen een boom piesen... krijgen ze ook een bekeuring voor....
de wereld is helaas veranderd.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:38

Ik ga toch echt geen 'scheit-tax' voor mijn katten betalen mocht dit komen
Hoe willen ze dat doen??? Ik heb de beesten altijd netjes binnen en zomers buiten aan een lijn, dus ze poepen nooit verder dan op mijn eigen terrein!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:40

Dan denk ik dat ik toch maar een vrachtwagen ga aanschaffen voor die 1 km van stal naar de manege.
Want paardenmest wordt niet getolereerd op de weg. Dan ga ik de lucht maar wat meer bevuilen met vrachwagen die lekker veel CO2 in de lucht stampt. Duivel Want dan blijft de weg toch schoon Vork

Sorry maar ik vind die hoge boetes belachelijk. Als iedereen nu es gewoon een zakje meeneemt en het opruimt van de hond. Dat doen wij ook. Zoveel werk is het niet.
Van katten is het gewoon niet te doen (zij begraven het dan nog ook Clown dus snap daar de overlast niet van)
En tja, van mijn paard. Ik ga echt geen zak eronder hangen of met de auto terugkeren hoor. Het wordt zo plat gereden en weggespoeld door regen.
Dan doet een mens een keer mileubewust door te paard naar de manege te gaan.

Anoniem

Doen mij honden ook niet, toch moet ik betalen Lachen

En kawa poept buiten nooit...maar dat kan ik niet bewijzen Lachen

Wienna

Ik wil mijn honden best gaan uitlaten op een omheind stukje waar het zou moeten. Mits die goed schoon word gehouden wat dus nu echt niet het geval is. Daar laat ik mijn honden echt niet schijten Ja
Kan ik de poten nog eens gaan wassen omdat ze door de stront van andere honden moeten lopen. Daar pas ik echt voor Ja

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:41

Wat kost die hondenbelasting eigenlijk?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:42

onze honden scheiten in ONZE tuin ..toch moeten wij daar belasting voor betalen , als we ergens meegaan
dan is dat in rdam (waar de honden belasting stuk minder is )
of in belgie

van mij mag die belasting echt afgeschaft worden
beetje evenredigheid zou al een minimale start zijn
we betalen voor een jack russel van 25 cm hoog net zoveel
als voor ons kalf van 74cm hoog

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:42

lijkt me echt niet eerlijk dan

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:43

hahah ja idd... zelfs als je een klein kind van 3 dat heeeel nodig moet ff laat plassen in hey bos ben je al de klos...

kom op zeg een kind van 3!!

@cyntje OK dan! goed dat je ze aan een lijn doet, dat vind ik dus dé oplossing, maar dan roepen mensen weer dat een kat vrij hoort rond te lopen omdat dat van nature is... tja denk ik dan en een hond moet verplicht aan de lijn...

@foryourneeds: jij snapt misschien de overlast niet, maar ga eens rondvragen bij tuinliefhebbers, die dus veel bezig zijn in de tuin... die kunnen katten wel (........) want katten poepen dus niet in eigen tuin maar in die van de buurman/vrouw...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:44

sexy_back schreef:
hahah ja idd... zelfs als je een klein kind van 3 dat heeeel nodig moet ff laat plassen in hey bos ben je al de klos...

kom op zeg een kind van 3!!

@cyntje OK dan! goed dat je ze aan een lijn doet, dat vind ik dus dé oplossing, maar dan roepen mensen weer dat een kat vrij hoort rond te lopen omdat dat van nature is... tja denk ik dan en een hond moet verplicht aan de lijn...

@foryourneeds: jij snapt misschien de overlast niet, maar ga eens rondvragen bij tuinliefhebbers, die dus veel bezig zijn in de tuin... die kunnen katten wel (........) want katten poepen dus niet in eigen tuin maar in die van de buurman/vrouw...

Aan een lijn vind ik voldoende los kunnen lopen. We maken binnenkort nog een draad van de ene kant van de tuin naar de andere kant, met hun lijntjes eraan, zodat ze de hele tuin door kunnen lopen. In mijn ogen meer als voldoende en ze vinden het ook totaal niet vervelend

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:44

Hahaha, ik ga geen belasting betalen hoor.
Mijn kat is altijd binnen en mijn paard poept haast nooit buiten...

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:45

Heb ff wat gegoogled.

Wat kost het?
Er zijn verschillende tarieven.
Het tarief voor de hondenbelasting is in 2008 voor de eerste hond € 110,88 per jaar en voor elke volgende hond € 175,68.
Als u uw hond heeft aangemeld ontvangt u een aangifteformulier. Het aangifteformulier moet u binnen één maand terugsturen. Gemeentebelastingen stuurt u daarna het aanslagbiljet gemeentelijke heffingen, met de aanslag hondenbelasting. U moet de aanslag binnen twee maanden betalen. Als u Gemeentebelastingen heeft gemachtigd voor automatische afschrijving, kunt u de aanslag in 10 maandelijkse termijnen betalen.

Jemig....het is best veel.

Edit: Betreft overigens de gem Rotterdam

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:46

sexy_back schreef:

op die manier kan ik er inderdaad inkomen dat die hobbytuinders er last van hebben.
maar je betaalt de belasting aan de gemeente. En wat doet de gemeente aan de kattenpoep in prive-tuintjes Verward

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:47

Foryourneeds schreef:
sexy_back schreef:

op die manier kan ik er inderdaad inkomen dat die hobbytuinders er last van hebben.
maar je betaalt de belasting aan de gemeente. En wat doet de gemeente aan de kattenpoep in prive-tuintjes Verward

Burgermeester komt het persoonlijk opruimen. Clown

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:50

hier een dorp verder op hebben ze paardenbelasting, het bestaat dus!
gelukkig in ons dorp niet
hier ook geen hondenbelasting gelukkig
zou niet te betalen zijn met 5 honden, die trouwens altijd op eigen erf poepen en plassen

als mijn paard buiten poept op een oprit ofzo, fiets ik terug met de schep om het op te ruimen
gelukkig doen ze dat niet zo vaak

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:51

Emilia schreef:
Wat kost die hondenbelasting eigenlijk?

wij betalen voor 1 hond 51 euro
voor iedere volgende hond € 114,75 per jaar
wij met 2 honden dus 165.75 per jaar