Stallen met airco voor Olympische paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerpull

Re: Stallen met airco voor Olympische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 01:54

Wauw, wat een goed idee!
Er zal echt wel gedacht zijn aan die 'klap' die je ervan krijgt hoor, ze zetten heus geen sukkels ofzo in t team voor de olympische spelen. Dus dat zullen ze heus wel bedacht hebben.
Wel leuk en slim gedaan! Lachen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 02:01

maverick schreef:
hns schreef:
Ik wordt hier gewoon niet goed van. Ik hoop dat meerdere ruiters verstandig zijn en het voorbeeld van Silvia volgen.

idd helemaal mee eens.
Het kan gewoon niet gezond zijn.Ik geloof ook niet dat onze nederlandse paarden binnen een week of 5 aan zo'n klimaat gewent zijn.
Onlangs een paard verkocht naar Japan(vergelijkbaar klimaat) en die mocht nu pas vertrekken omdat het het daar nu winter is.(dat is qua klimaat wel te doen)Op die manier kan hij gelijdelijk aan wennen aan het grote klimaat verschil.Dat paard krijgt er meer dan een half jaar voor.En de paarden op de Olympische Spelen maar een week of 5/6?
Ik zou als ruiter het risico niet durven nemen.

Ze staan tot kort daarvoor in gewone nederlandse omstandigheden en wat de temeperatuur dan is, is voor een ieder een vraag.

Voorbereidings-locatie voor de dressuurpaarden plus eventingpaarden is bekend en wel in Brabant, wat een toestand Haha!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:33

Mistventilatoren????? Bedoelen ze niet gewoon SMOG ventilatoren. Haha! Haha!

Vind het vreemd dat men een Olympische Spelen uitvoerd in een land waar men geen eens het cyoto verdrag wil ondertekenen. Zulke landen dienen uitgesloten te worden van welke vorm van evenement of wat dan ook.
Leuk dat men airco`s gaat gebruiken hoop alleen dat ze niet door een kolencentrale gestookt gaan worden wordt het nog mistiger daar.
Een goed voorbeeld vindt ik Switzerland, hoop dat er meer landen zo`n statement maken en thuis blijven. Natuurlijk train je daarvoor, maar om jezelf en de paarden en wie dan ook achter de schermen bloot te stellen aan zulke millieu gevaren, waar het volk met mondkapjes moet lopen dat zegt toch al genoeg denk ik.

Ook de Nederlanders mogen thuis blijven hoor niemand die jullie het kwalijk zal nemen, ik niet en jullie paarden zeker niet. Vork

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:06

Ik vond het hele gedoe al van het begin af al weinig. Vanzelfsprekend zullen het echt wel mensen met gezond verstand zijn die erover gaan, maar als ik de keuze zou hebben eraan mee te doen... geef mijn portie dan maar aan fikkie.

Ik denk dat het hoe dan ook geen weldaad voor de paarden zal zijn, of er nu airco in de stallen is, of ze kunnen reizen met een koeldeken of wat dan ook.

Inderdaad, ik zal het geen enkele ruiter kwalijk nemen er niet aan mee te doen!

salvator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:47

lekker luxe! maar kunnen ze er niet verkouden door worden?

Suzanne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:43

wat een luxe zeg Knipoog

NiG_Tolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:05

Jus_dOrange schreef:
Krijgen ze dan niet een enorme dreun als ze naar buiten moeten of blijven ze dan buiten de wedstrijduren om op stal? Blond

Ja vraag t me af..?!