Danielle van Aalderen zwanger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sundancer

Re: Danielle van Aalderen zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:29

Uppojono schreef:
Ja, wat een stomme reacties.. Vond het wel raar dat er stond dat ze bij de beste 4 van Nederland hoorde, maar ja, dingen worden wel vaker uit zn verband gerukt in de media

En het staat niet op haar site.....4 besten van Nederland? Denk dat de meerderheid van het paardenvolk haar niet eens kent Clown

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:31

lindsey schreef:
Persoonlijk vind ik lange Frans ook helemaal niets.
Maar ja als Danielle er maar gelukkig mee is.

Is toch vreselijk dat je leven na 1 zo'n incident helemaal op je kop staat. Paardrijden was niet alleen haar hobby maar ook haar werk. Afschuwelijk toch dat je dat niet meer kunt uitoefenen.
Ze zal er in haar dagelijkse leven ook genoeg last van hebben dat ze nog maar zo weinig ziet.
Autorijden is dan ook verleden tijd en dan verlies je toch een behoorlijk stuk van je onafhankelijkheid.

Dus fijn voor haar dat ze nieuw geluk heeft gevonden in haar relatie met lange Frans en dat ze zwanger is.

Volgens mij heeft 'haar werk' heel veel geld gekost i.pv. dat het ook maar 1 cent heeft opgeleverd, van werk kan je dan niet spreken lijkt mij Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:28

Idd Sjuimpje wanneer mijn 'werk' zoveel geld zou kosten, dan stopte ik vandaag nog.

Maar dat een dergelijk incident ervoor zorgt dat je geen les meer geeft kan ik begrijpen (je ziet de combinatie immers slecht), maar dat je stopt mijn rijden snap ik eerlijk gezegd niet. Neem dan bijvoorbeeld Madeleine Brugman. Zij heeft ook weinig zicht, moet haar oogleden zelfs met tape vast zetten om optimaal zicht te hebben, maar rijdt wel even een military....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:54

Dat wil toch niet zeggen dat Danielle dezelfde moed er voor heeft? Het zal best gevaarlijk zijn als je zicht mist. Niet iedereen wil dan nog doorgaan?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:03

Gastenboek op haar site is inmiddels weggehaald (als je ook zulke suffe reacties krijgt Slapen ). Ik vind het leuk voor haar, na alles wat er gebeurd is: als je heel gelukkig met iemand bent (of het nu je type is of niet) dan is er toch niets mooiers dan een bekroning met een kind Haha!

Ik snap wel dat ze gestopt is: als je op dat niveau gereden hebt, wil je het niet meer op een lager niveau doen. Ik denk dat het heel frustrerend is om ánderen les te geven, als je zelf niet - meer - in staat bent om op dat niveau te rijden.

Wil natuurlijk vast niet zeggen dat ze nooit meer een ritje zal maken denk ik Haha!

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:18

Netje schreef:
Gastenboek op haar site is inmiddels weggehaald (als je ook zulke suffe reacties krijgt Slapen ). Ik vind het leuk voor haar, na alles wat er gebeurd is: als je heel gelukkig met iemand bent (of het nu je type is of niet) dan is er toch niets mooiers dan een bekroning met een kind Haha!

Ik snap wel dat ze gestopt is: als je op dat niveau gereden hebt, wil je het niet meer op een lager niveau doen. Ik denk dat het heel frustrerend is om ánderen les te geven, als je zelf niet - meer - in staat bent om op dat niveau te rijden.

Wil natuurlijk vast niet zeggen dat ze nooit meer een ritje zal maken denk ik Haha!

Heel lief gezegt Netje ze weten maar de helft hoe het is met Danielle, ze nu erg gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Willeke15 op 11-01-08 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:22

Verbazend hoe vroeg het bekend gemaakt word.

6 weken is nog maar zo kort en dan kan er nog zo veel fout gaan.

Of ligt dat alleen aan mij??

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:26

Sjuimpje schreef:
Ze hoorde bij de beste 4 amazones van Nederland? Verward
Ik mag hopen dat het interview iets uit zijn verband is gerukt Haha!

Ze was de beste 4 bij de jeugd.
Ze schrijven wel eens wat fout bij de media
Doe vooral de groeten aan Wouter .
We komen wel even langs om het uit leggen , we wonen vlak bij de stal Groetjes

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:24

Ontzettend leuk voor haar Ja Las het vanmorgen op nu.nl

Wel verschrikkelijk als je door zo'n daad van iemand anders, je hele leven op de kop wordt gezet Ach gut

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:42

xx_Horsiex schreef:
Dat wil toch niet zeggen dat Danielle dezelfde moed er voor heeft? Het zal best gevaarlijk zijn als je zicht mist. Niet iedereen wil dan nog doorgaan?

Moed of doorzettingsvermogen?
Waar een wil is is een weg, maar blijkbaar ontbreekt bij haar de wil.
Ook prima hoor, maar wanneer er in mij zoveel geinvesteerd zou zijn, om een goede amazone van me te maken, dan zou ik het niet in mijn hoofd halen te stoppen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:52

manie schreef:
xx_Horsiex schreef:

Ook prima hoor, maar wanneer er in mij zoveel geinvesteerd zou zijn, om een goede amazone van me te maken, dan zou ik het niet in mijn hoofd halen te stoppen

Ik denk dat zij haar gezondheid voor heeft gezet. Alas we zijn niet bij het ongeval geweest, we weten niet wat er in haar hoofd omgaat. En daarom kunnen we alleen speculeren. Ik vind alleen dat ieder voor zich zelf moet weten of hij/zij na een ongeluk zoals dit nog doorgaat. En op zo'n keuze hoeft men elkaar niet te veroordelen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:37

temkey schreef:
Sjuimpje schreef:

Vreemde reactie......
Is toch niet vreemd dat zulke foute info gecorrigeerd wordt?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:44

manie schreef:
[

Als ze echt nog maar 40% ziet dan kan ze de overkant van een 60 meter bak niet eens goed zien.
Lijkt mij toch lastig rijden als je niet eens goed kan zien waar je heeen moet.

Dus willen is niet altijd hetzelfde als kunnen.

Het kan ook zo zijn dat ze door het incident andere dingen belangrijker is gaan vinden.

Wie zijn wij om daar over te oordelen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:41

Ik oordeel nergens over.
Het bevreemd me hooguit.
Mirjam Amsing ziet nog veel minder en die rijdt ook super.
Dus ik blijf erbij, waar een wil is, is een weg.
Maar wanneer je alles in het leven zo ongeveer in je schoot geworpen krijgt, dan valt het vast niet mee door te zetten bij een flinke tegenslag...
Mijn mening.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:48

manie schreef:
Ik oordeel nergens over.
Het bevreemd me hooguit.
Mirjam Amsing ziet nog veel minder en die rijdt ook super.
Dus ik blijf erbij, waar een wil is, is een weg.
Maar wanneer je alles in het leven zo ongeveer in je schoot geworpen krijgt, dan valt het vast niet mee door te zetten bij een flinke tegenslag...
Mijn mening.

Ik vind dit nogal kort door de bocht. Laat haar lekker. Wat de een wil wilt de ander niet.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:04

xx_Horsiex schreef:
Ik vind dit nogal kort door de bocht. Laat haar lekker. Wat de een wil wilt de ander niet.

Dat klopt Lachen
Daarom bevreemd het mij ook Knipoog

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:53

temkey schreef:
Sjuimpje schreef:

Rare reactie dit zeg! Waarom mag sjuimpje dit niet zeggen? Daarbij vind ik het ook ontzettend kinderachtig om te zeggen dat je wel even langs zal komen om het uit te leggen? Om wat uit te leggen?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:55

Sjonge, waar maken jullie je druk om zeg?
Laat die griet lekker genieten van haar relatie, haar huidige leventje en hun kindje wat eraan komt.
De keuzes die daaraan vooraf gaan doen toch helemaal niet ter zake?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:03

Sorry hoor!
Maar volgens mij is 40% zicht echt niet veel!
Je kan dan nog zo graag willen, maar als je je mederuiters niet aan ziet komen met losrijden, of de letters van de bordjes niet kunt lezen (ja, die zal ze vast wel uit haar hoofd kennen) dan heb je volgens mij weinig keus.
Volgens mij levert het gewoon gevaarlijke situaties op.

En idd heel erg knap dat Madeleine Brugman wel gewoon doorrijdt, maar in hoeverre ziet zei als ze haar oogleden vastplakt? Kan ze echt alle afstanden normaal inschatten met maar 40% zicht?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:05

En als ik me niet vergis is Temkey de oma van danielle en heeeeeel erg gek op en blij met haar kleindochter Knipoog

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:16

Levy schreef:
En als ik me niet vergis is Temkey de oma van danielle en heeeeeel erg gek op en blij met haar kleindochter Knipoog

Klopt Bloos ik ben verbaast om de vreemde reactie hier op bokt
Laatst bijgewerkt door Willeke15 op 13-01-08 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:24

BRABANTS DAGBLAD
Rijcarrière verruild voor moederschap
door Annemiek Steenbekkers

12 jan 2008, 03:13 - OSDORP/BRAKEL - "Frans is allergisch voor dieren, maar hij is wel trots op me. Hij weet hoe het is om ergens voor te gaan." Daniëlle van Aalderen is hot.

VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Niet zozeer omdat de oud-leerlinge en medewerkster van de Brakelse dressuuramazone Coby van Baalen stopt met paardrijden en lesgeven, maar omdat ze met rapper Lange Frans na zeven maanden verkering haar eerste kindje verwacht.

Een onverwacht vervolg op een turbulente dressuurcarrière, met als belangrijkste wapenfeiten medailles op het NK en EK junioren, die 'in stijl' tot een einde kwam. Tijdens het kerstshoppen, eind 2006 in de Kalverstraat, kreeg Van Aalderen woorden met drie andere bezoeksters. Bij de confrontatie werd de Purmerendse, die samenwoont in Osdorp, door één van hen met een scherp voorwerp in haar oog gestoken. "Ik was alleen maar verbijsterd dat ik door één oog niks meer zag."

Zestig procent van haar zicht in het rechteroog is verdwenen. De laatste twee hechtigen gaan er volgende week uit. "De dader heeft veertig dagen in voorarrest gezeten en is veroordeeld tot 240 uur dienstverlening. Tegen de 7500 euro schadevergoeding gaat de tegenpartij in hoger beroep, terwijl het gezien de schade die ik heb opgelopen een minimaal bedrag is. Ik zie geen diepte meer. Als dit niet was gebeurd, was ik zeker doorgegaan met de sport. Dat is mijn droom", aldus Van Aalderen, die van het Schadefonds Geweldsmisdrijven 2100 euro uitgekeerd kreeg.

Vanaf haar elfde werd het serieus voor de 23-jarige oud-amazone. Opa en oma Van Aalderen, belangrijke financiers, sjouwden van hot naar her om haar rijlessen, concoursen en de Masterclass in Deurne mogelijk te maken. Om de reistijd naar Brakel te bekorten, besloten ze zelfs een tijdlang een woning in Hoenzadriel (Bommelerwaard) te betrekken.

Eind 2002 overleed paard Festivo aan kanker. Opa Henk van Aalderen vond een opvolger in Idool, paard van olympisch kampioene Anky van Grunsven en partner Sjef Janssen. Maar ook dit dier, voor bijna 400.000 euro aangeschaft, kwam te overlijden. De onenigheid over de verkoop leidde tot een rechtszaak die eindigde in een schikking.

Met haar laatste troef Walkman had Van Aalderen na een tussentijdse dubbele hernia weer zicht op het niveau ZZ-licht. "Ik heb best een tijdje bij de pakken neergezeten. Frans heeft me goed gesteund."
AFDRUKKEN STUUR DOOR REAGEER

12-01-2008 Meest bekeken op BDTV

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:29

Dat wordt een kwestie van sponsoring omzetten van paarden naar babyspullen Temkey Clown

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:32

Levy schreef:
Dat wordt een kwestie van sponsoring omzetten van paarden naar babyspullen Temkey Clown

Je ben al begonnen , nou leuk hoor de hele fam is blij.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:34

Dat is fijn om te horen! Ja
Het is ze gegund hoor.
En als je van die vos af moet, breng je die maar bij mij Haha!