Paarden stallen in woonwijk moet gewoon kunnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DowskiJarig

Re: Paarden stallen in woonwijk moet gewoon kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:21

allereerst; wat een mierennest en moet je daarin gaan zoeken? Bloos!

ten tweede; vind dit een beetje inbreuk op die mensen hun privacy

ten derde: als je ziet hoe dicht alles op elkaar ligt... dan vind ik het knap dat je daar 2 paarden gestald krijgt. en vind ik het niet gek dat de buren klagen.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:42

ha ha die paarden staan dus bij mij aan de overkant, helaas staat er een hoge steenseschutting en kan ik soms hun oortjes zien, ze staan er nu meer dan een jaar en heb ze drie keer horen hinniken en van stank overlast is zeker geen sprake,maar die buren klagen overal over.

ze staan er overdag niet vaak ,ze hebben een hele mooie stal die zeker 1 keer per dag wordt schoon gemaakt meestal vaker, erg veel loop ruimte hebben ze niet, maar ze staan er dan ook bijna nooit
Laatst bijgewerkt door vanalleswa op 11-01-08 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:42

Sparky10 schreef:
maar als je goed leest zijn de paarden daar alleen voor een wedstrijd of als ze lek gestoken worden door insecten ,
dus ze staan er niet het gehele jaar .

maatregelen zijn getroffen door die rubbermatten en het hout enz .

ik kan niet beoordelen hoe het daar gebouwd is of hoelang de mensen er al wonen en dergelijke .

maar ik neem maar aan dat de mest er niet opgeslagen word ook mede om dat ze een weiland hebben elders ...

jammer dat er bij deze berichten geen foto's geplaatst worden

Ik lees het als, in de zomer hebben ze een wei en staan ze op de wei, in de winter staan ze thuis want is er geen wei.

Verder lees ik met de dazentijd staan ze ook op stal.
Nu met wat pech heb je dazen van eind juni tot begin september, dus in die zomer maanden waar ze dan elders staan, staan ze ook weer veel thuis Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:43

vanalleswa schreef:
ha ha die paarden staan dus bij mij aan de overkant, helaas staat er een hoge steenseschutting en kan ik soms hun oortjes zien, ze staan er nu meer dan een jaar en heb ze drie keer horen hinniken en van stank overlast is zeker geen sprake,maar die buren klagen overal over.

Hier ruik ik de mesthoop 50 meter verder ook niet meer...dus aan jou overkant...maar 10 meter verderop, dus als naaste buren wonen wel Lachen

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:46

wie zegt dat ze mesthoop aan huis heeft

DowskiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:47

daar ga je vanuit als ze over stankoverlast klagen Knipoog
want anders ruik je paarden nauwelijks en zeker niet in huis

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:48

de afstand tussen de buren en haar en tussen ons en haar scheelt niet zoveel,bij de buren zit er nog een garage tussen en bij ons een smalle straat
Laatst bijgewerkt door vanalleswa op 11-01-08 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:48

Rijden ze dan elke dag met elke drol die gelaten wordt ergens heen?

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:49

dat weet ik niet maar ik heb ze nog nooit geroken, en mijn zoon slaapt er toch tegenover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:51

Maar jij bent een paardenvrouw
Ik bedoel, als jij met je rijkleding bij mij komt ruik ik je niet.
Maar kom jij met je rijkleding bij iemand zonder paarden zal die dat wel ruiken Lachen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:56

Ik zou geen paarden in een woonwijk willen stallen. Dat is een oplossing van niks. Paarden hebben ruimte nodig en als je kijkt hoeveel muggen er in de zomer op 1 hoopje poep zit dan begrijp ik het best dat de buren er niet blij mee zijn als de buren twee paarden in de tuin hebben staan. Ik begrijp niet waarom mensen die in een woonwijk wonen de paarden niet ergens op pension of bij een boer stallen... Je moet als buren wel een beetje geven en nemen, maar je moet zelf ook realistisch blijven en paarden horen niet in een tuin. Lachen

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:01

ja rk daar moet ik je gelijk in geven,
maar mijn buurvrouw(74) en de buren daarnaast, die nog dichterbij wonen klagen ook zeker niet, die gaan juist heel vaak met hun kleinkindje,over de schutting kijken, maar de buren van boudewijns komen al klagen als er een vreemde auto voor hun huis geparkeerd staat, (openbare weg)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:03

runningkawa schreef:
Maar jij bent een paardenvrouw
Ik bedoel, als jij met je rijkleding bij mij komt ruik ik je niet.
Maar kom jij met je rijkleding bij iemand zonder paarden zal die dat wel ruiken Lachen

Klopt helemaal! En door de weeks (als ik geen paardenvrouw speel) dan ruik ik het ook als ik (bijvoorbeeld) naar de intratuin verderop ga, daar staan namelijk in de buurt paarden, en dat ruik je dus gewoon..

EvillxBambii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:51

Ze moeten ruimte kunnen hebben !

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:44

tja, iemand die zijn hond in de tuin laat poepen en plassen geeft ook vliegen en stank (of nog erger, in de tuin van de buren Schijnheilig
Zo te horen hebben ze al heel wat gedaan tegen het geluidsoverlast. Stankoverlast en vliegen kunnen ze van de gemeente ook meten en je kunt kijken hoe vaak de paarden aan huis staan (dus hoeveel dagen per jaar is het?)
Als niemand van de andere buren er last van heeft en die buren wel, dan kun je je afvragen hoe het contact met die buren is en hoe erg de overlast in werkelijkheid is...

Wat niet betekend dat als er echt regelmatig overlast is, dat het dan terecht is om te klagen en ook terecht om nauwere afspraken te maken.

Als die mensen heel veel klagen over allerlei dingen maken ze zichzelf niet geliefd en worden ze in de buurt al snel niet echt meer serieus genomen verwacht ik.

Ik woon in het buitengebied en onze buren wonen en slapen op zo'n 15 meter van onze stal. De stal mag ook niet op een andere plaats komen. De mesthoop ligt wel een eind van beide buren af.
Mijn buren klagen niet over de paarden. Ze horen ze zelden (staan er ook niet zo vaak) en hebben meer last van mijn vriend wanneer die tot na tienen aan het klussen is met lawaai, dan van onze dieren Knipoog (en dat wordt ook normaal gezegd en vervolgens rekening mee gehouden)

jenny1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:49

Ik ben een vriendin van de familie bouwewijns. De paarden maken totaal geen overlast en staan minstens 3 a 4 keer peer week hele dagen op de wei. In de zomer natuurlijk vaker. Elke drol of wat er maar ook ligt word opgeruimd. Vind het nogal jammer dat mensen zeggen dat ze ruimte te kort komen. Aangezien ze het niet beter kunnen hebben.

En ze staan er nu al langer als een jaar. Daarvoor had ze een eigen stuk grond waar ze stonden. Daar moest ze toen weg omdat ze daar gaan bouwen. Toen zijn bij haar thuis komen staan:D Dus een beetje raar om te zeggen dat ze maar achteraf een huis had moeten kopen.

De buren zeggen dat ze last hebben van herrie of stank overlast. Kan dus echt niet kloppen. De buren zeggen zelf we hebben een hekel aan paarden. 6 andere buren hebben gezegt dat ze er geen last van hebben en die wonen er ook om heen. Alleen hun 2. Ze hebben zelf geen feiten en zeggen ze dat de gemeente niet goed gecontroleerd heeft. Maar die zijn vaak zat komen controlen. En de 6 andere buren er totaal geen last van hebben. Van stankoverlast of herrie overlast.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:57

runningkawa schreef:
Rijden ze dan elke dag met elke drol die gelaten wordt ergens heen?

Wij wonen zelf vrijstaand, maar wel aan beide kanten gewoon buren. De ene buren wonen aan de kant van de stallen en aan de andere kant heb je eerst onze wei en daar aangrenzend zitten de andere buren. Zij kunnen mij garanderen dat ze echt geen last hebben van de paarden , stank oid. Ik heb dan ook geen mesthoop, maar schep altijd alles direct op een aanhanger, die ik 1 keer per 1 a2 weken naar een boer in de buurt breng. De enige overlast is dat ze af een toe een keer hinniken Clown
En ik heb best wel een zeur buurman (op ander gebied, dus ik geloof echt wel dat hij hier echt geen last van heeft). Ik bedoel dus alleen maar te zeggen dat het niet perse stank overlast hoeft te geven binnen de bebouwde kom.

annemiekiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:11

.

jenny1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:13

Hun hebben zelf ook geen mestplaats. Word 1 keer in de week alles meteen in de aanwagen gedaan en na de boer gebracht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:19

Dus stront ligt er een hele week Lachen

In het buitengebied moet je niet zeiken om luchtjes, daar is het buitengebied voor.
Vind dat heel wat anders als met in het centrum

wolfram3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:07

paarden zijn nog steeds huisdieren en kunnen dus gewoon bij huis worden gestald.
In Den Haag is dat nog vrij normaal.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:53

wat kunnen sommige mesen toch zeuren zeg.
een paard stallen moet kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:55

En die huisdieren zijn bij veel wetten gewoon vee...
eenhoevig vee Lachen

Maar een paard stallen kan toch ook Ja
Alleen niet op een vierkante meter Haha!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:39

wij hadden kippen in de achtertuin , buren liepen alleen maar te zijken . op een dag zei ze die kippen moeten weg ze stinken .
maar wat het mooiste was , hok was al 3 weken leeg en de kippen lagen al 3 weken bij -20.

sabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:49

wat fijn dat er over je gelult wordt op bokt. eerst sta ik in de krant en dan wordt ik nog eens gebelt dat ik op bokt sta.
Maar voordat iedereen vanalles gaat denken. Mijn paarden stampen niet tegen de deur hinniken amper laat staan stank overlast. ( heb 4 groene clico's bij mijn huis, dus alles wat ze overdag buiten poepen wordt meteen opgeruimt) Verder staan ze 3 keer in de week op een heel groot weiland van meer dan een hectaar groot. en de rest van de week gewoon in de tuin waar lekker een dik pak spuitzand in ligt waar ze fijn in kunnen rollen. heel de dag staat de stal deur open dus kunnen ze zelf kiezen. verder lopen ze nog in 5 keer in de week een uur per keer. Dus beweging zat. Woon vrijstaand . en toevallig hebben wei meer grond als de rest van de mensen in de straat. kan het niet fijner hebben zo. lig er zelf met mijn slaapkamer tegen de stal, en ben nog nooit wakker geworden van mijn paarden. En ook al staan ze op een paar 4 kante meter doorde weeks maar sommige paarden komen nooit hun stal uit, alleen om te trainen. en deze gewoon elke dag. En de buurvrouw van mij zei al voor dat ze er stonden: ik haat paarden en zal er alles aan doen om ze weg te krijgen. Dus wat kun je nog goed doen bij zo iemand!