Kapelse paardenstal is nieuwe hangplek voor jongeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re: Kapelse paardenstal is nieuwe hangplek voor jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:43

winnitou schreef:
Laten ze de vandalen nu eens goed aanpakken, 't is toch te zot voor woorden dat ze alles kunnen vernielen en niet aangepakt worden.

Helemaal mee eens.

Bovendien vind ik het ook belachelijk dat de politie zegt wij komen pas als er echt wat gebeurd is.
Wat moet er dan eerst gebeurd zijn? Paarden dood doordat de stal is afgefikt door de peuken?
Paarden ernstig gewond omdat de jongeren paardje pesten wel een leuk tijdverdrijf vonden?
Aangifte tegen de eigenaar omdat hij een jongen in elkaar heeft geslagen omdat die niet van zijn erf af wil gaan?

En als die man dan een caravan neer wil zetten omdat de politie in gebreke blijft en dus zelf maar zijn eigendommen gaat bewaken dan mag dat ineens niet. Hamer

Het is het één of het ander. Of de politie doet er wat aan of de gemeente moet toestemming geven voor een stacaravan zodat hij er zelf wat aan kan doen.

EvillxBambii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:52

Pff , Dat is echt niet meer normaal ! Verward

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:24

Er is wel toestemming gegeven om een stal en opslag ruimte te bouwen maar er is geen toestemming om toezicht te houden op eigen eigendom?!

Ik zou gewoon eerst een caravan plaatsen waar men comfortabel kan overnachten. En gewoon de verwittiging van de gemeente afwachten ... een starcaravan is misschien wat te groot maar een caravan schrikt wel af.
Ik zou overal bewegings lampen plaatsen dat bij het minst de hele zaak zouden verlichten, ook extra verlichting op de toegangs pad.
Ik zou er voor zorgen dat er een flink dosis stroom op de poorten en omheining staat Tong uitsteken ... laat ze het maar voelen. Wel hier de wettelijk waarschuwings borden plaatsen!!!
Ik zou buiten de normale omheining, die ik zelfs misschien zou verhogen, ook nog prikkeldraad plaatsen op net die plaatsen waar geparkeerd wordt, of in iedere geval het zooooo moeilijk maken dat in de beurt parkeren echt niet meer prettig is. Een kennis van mij heeft een gelijkaardig situ opgelost met zeer grote bouwpuin te laten storten langs de voorkant van zijn perceel waardoor de auto's op straat moesten parkeren, dus erg zichtbaar waren en erg verkeers hinderend waren!! Binnen de 2 weken waren haar problemen opgelost. (NB de gemeente heeft in overleg zand over de puin gegooid en heeft mijn kennis van kruip rozen geplant!)
Ik zou 'savonds de stallen enz volledig dicht doen en opslot. Willen ze binnen dan moeten zij het opbreken en dan zijn ze in overtreding en kan de politie iets doen.

Natuurlijk zal de paardeneigenaar wel extra kosten moeten doen maar dit zal hij moeten afwegen tegen zijn gemoeds rust. Gewoon niets doen kan hij niet want de politie/gemeente doen ook niets en vroeger of later is een dier de slachtoffer!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:30

Peterina schreef:
Er is wel toestemming gegeven om een stal en opslag ruimte te bouwen maar er is geen toestemming om toezicht te houden op eigen eigendom?!

De stallen staan er al meer dan 30 jaar, was eerst onderdeel van een groter bedrijf, dus niet zo gek dat er geen huis bij staat Knipoog

Ik zou buiten de normale omheining, die ik zelfs misschien zou verhogen, ook nog prikkeldraad plaatsen op net die plaatsen waar geparkeerd wordt, of in iedere geval het zooooo moeilijk maken dat in de beurt parkeren echt niet meer prettig is.

Dat wordt erg lastig, aangezien ze in de berm van de provinciale weg parkeren. Als je daar iets aanbrengt, wordt het verwijdert door de gemeente ( of provincie, geen idee wie daar nu weer verantwoordelijk voor is )

De stallen volledig dicht en op slot lijkt mij niet zo'n geweldig idee, dan zitten de paarden dus opgesloten in een hokje van 3 bij 3, zonder uitzicht naar buiten. Bovendien, mocht er nu brand zijn, dan heb je ze binnen 10 sec buiten, iedereen. Als je het op slot gooit, kan dat wel even duren ( het zijn losse buitenstallen ). Nu kunnen omwonenden nog ingrijpen, mocht het uit de hand lopen ( huizen op ongeveer 20 m. afstand ).
Ik ben het wel met je eens dat je het ze zo moeilijk mogelijk moet maken, maar dat is niet altijd even makkelijk Knipoog

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:43

In onze vorige woonplaats hadden wij een soortgelijke situatie. Ik moet zeggen dat de politie bij ons wel adequaat optrad en de overlast was net zo snel weer over, als dat het begonnen was. Het is wel een hele zorg, zoiets!
Het was zelfs zo, dat toen wij een jaar na het gebeuren met overlast door jongeren een keer om 3 uur 's nachts op stal waren, vanwege een geboorte, de politie ineens voor onze neus stond om te vragen wat we deden. Ze hadden nog steeds de opdracht om dit gebied extra in de gaten te houden. Ook zadeldieven zijn door de politie op heterdaad betrapt. Jammer dat het in Zeeland anders gesteld is.
Inmiddels zijn wij verhuisd en hebben we de paarden bij huis. Ik moet zeggen dat dat toch nog beter voelt.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:15

Eigenlijk MOET de politie wel wat doen want zoals eerder is aangegeven is dit gewoon inbraak,
en voor inbraak meldingen hebben ze onderandere de politie opgesticht..
Was laatst iets op tv over polities en dan praten ze wel van dit kan niet en dat kan niet en we doen er alles aan om dingen te voorkomen (want ik citeer wat er gezegt werd)'voorkomen is beter dan genezen!'
Alleen woorden helpen niet Clown(als ze dat soms denken!) , Ooit gehoord van actiee!!
Je hoort telkens vaker dat de politie niet meer uitrukt voor zulke dingen Verdrietig , en wel voor een fietslichtjee (okee is ook belangrijk maar dit is toch ook echt de moeite waard)

Ik vind het belachelijk van de Burgemeester (die zegt dat ze der ook geen caravan mogen neer zetten), de Politie (die zegt dat er eerst wat moet gebeuren en dat ze er maar toezicht op moeten houden/ erbij moeten blijven, wat van de gemeente dus NIET mag) en natuurlijk de jongere die het allemaal veroorzaken! Boos!

salvator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:50

ja ik vind ook dat de politie iets moet doen! als het inbraak is

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:19

Hele grote, hele gemene dobermann aanschaffen. Duivel

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:51

politie in zeeland doet niet zoveel ... Ook niet tegen zadeldiefstallen. Dus ook hier niet tegen...